Tisztelt BKVFigyelő!
Tegnap utaztam a klímás combinóval (1.kép)és nekem az a véleményem, hogy ez lenne a legjobb megoldás. Nagyon sok vizet termel, néztem is, hogy a Moszkván honnan folyik ki a sok víz aztán megláttam, hogy klímás. Nálam senki nem nyitott ablakot és nagyon jó volt addig amíg ki nem léptem a hűtött kocsiszekrényből. Utána már csak a vezetőfülke klíma van (2.kép) de mit ne mondjak, semmit sem ér. Nem tudom ilyenkor legalább a vezetőnek jó-e, mert neki kell figyelni.
És még láttam egy hűtési módszert a végállomáson(3.kép), még jó hogy van mind két oldalon ajtó:D
üdv:cameraman
Combinós élmények
Hülyeséget csinál a BKV!
Minden idők egyik legrosszabb döntését hozta meg a BKV. A közlekedési vállalat weboldalán lezárult a szavazás a Combino villamosok hűtéséről. A szavazáson a nagyobb nyitható ablak és a középső kocsi részben elhelyezett légkondicionáló nyert. A BKV tájékoztatása szerint augusztus 15-re készül el az első villamos amin bemutatják az utazóközönségnek az új hűtési eljárást. Felhívnánk a BKV zRt. figyelmét, hogy:
- A Combino villamosokban nem csak középen hanem elől és hátul is utaznak.
- Az utasok egy része akkor is kinyitja az ablakot, ha megy a klíma hiába a figyelmeztetés. Így csak a körutat fogják hűteni.
- A nagyobb nyitható ablakok és a klíma variáció elfogadhatatlan, elég hideg levegő fog kimenni az utcára az ajtók nyitogatásával.
- A szavazáson nem lehetett elfogadható megoldásokra szavazni, az összes megoldás csak FÉL megoldás.
- Az emberek többsége az egész villamosba légkondit szeretne, azonban ezt Önök senkitől nem kérdezték meg.
Amennyiben tényleg ezt a 2 megoldást ötvözik a villamoson utazók hőség érzete nem nagyon fog változni. Megkérnénk a BKV munkatársait, hogy gondolják át döntésüket és ne hozzanak ismét elhamarkodott döntést!
Reagálnánk még a BKV által kiadott közlemény egy részére is: „A speciális megoldás kifejlesztése nem okozott többletköltséget. A megvalósítás költsége pedig 1/3-a annak, amennyiért az eredeti szerződésben a gyártó cég vállalta volna a beszerelést, vagyis körülbelül 600-700 millió forint.”
Az utólagos beszerelés, bontás, átépítés többlet költséget eredményez ezzel mindenki tisztában van. Hogy ez a megoldás miért lesz olcsóbb? Elmondjuk! A Siemens a gyártáskor a villamos teljes utasterébe légkondit szerelt volna körülbelül 2 milliárd forintért. Mivel a BKV és az önkormányzat ismét az utasok kényelmén próbál spórolni, csak a középső kocsi részbe szereltet klímát ami így utólag olcsóbb megoldás. (természetesen rosszabb is) Akinek van ideje keresse meg a BKV-t és mondja el nekik a véleményét a hűtési eljárásról.
Ne hagyjuk szó nélkül!
Lezárult a Combino szavazás
Ezzel egy időben új szavazás veszi kezdetét! Köszönjük a szavazatokat!
Nagykörúti megállók
A Nagykörúti villamosmegállók felújításakor arra is figyeltek, hogy az új peronon külön színnel (szürkével) kiemelik azt a részt, ahová a villamos megállásakor az ajtó fog kerülni. Ez egy igen praktikus és jó megoldás, a felszállást is megkönnyítheti, ha az emberek jól helyezkednek el, azonban ez mit sem ér, ha a kolléga rosszul áll be a megállóba.
Nagyívben kerülni a Combínot
Réka már annyira elkeseredett Combino ügyben, hogy egyszerűen nem is száll fel rá. Ő ezt a hűtési megoldást vezette be magánál, talán nálunk is beválna. Aki nem bírja a hőséget, keressen megoldást, válasszon alternatív útvonalat!
Kedves BKV figyelő,
mint a blog rendszeres olvasója és kommentelője, idejét érzem, hogy én is billentyűzetet ragadjak és elpanaszoljam a Combinoval kapcsolatos meglátásaimat. Ez a villamos már nagyon sok kritikát kapott, a blogon is, remélem azért az én történetem is belefér, mert igen tanulságos ám, hogy a napomból feláldozok 20 perc időt azért, hogy mindenáron elkerüljem a 'halálhernyót', ahogy nevezni szoktam. A Keletibe érkezem vonattal minden reggel. Innen kézenfekvő megoldás, hogy ha a Nyugatinál lévő munkahelyemre szeretnék eljutni, felpattanok egy hetes buszra, majd irány a Nagykörút. De amióta szauna állapotok uralkodnak a Combinón, inkább átsétálok a Bethlen Gábor utcába, megvárom a 10 percenként közlekedő trolit és szép komótosan átzötykölődök a Nyugatihoz. Ez jóval hosszabb menetidő, de a Combinón uralkodó viszonyok miatt nem reális alternatíva a 4-6 villamos vonala.
Utolsó kommentek