Sziasztok!
Tegnapig azt hittem, hogy a Balázs által említett hugyosüléses sztorit nem lehet überelni. Tegnap azonban rá kellett jönnöm, hogy van ennél durvább is. Barátnőmmel a Margit hídnál szálltunk fel a 6-os villamosra. Kivételesen most nem kellett szardíniás dobozban éreznünk magunkat, még egy szabad helyet is találtunk.
Dumálgattunk, észre sem vettem, hová ülnék le; nagy hévvel le akartam huppanni, ám ekkor a szemben ülő bácsi megfogott. Köpni-nyelni nem tudtam, hogy mit molesztál engem, ám ő gyorsan megmagyarázta. (Gondolatban megbocsátottam neki.) Mutatta, hogy nézzünk csak hátra: hát mit ad Isten, egy kis kupac kaki figyelt az ülés kellős közepén! Álljanak itt tanulságul a képek, hogy igen, ez ma Magyarország, ez ma Budapest. A poén az, hogy az emberek nagy része viccesen fogta fel, főként ez a bácsi, aki minden egyes gyanútlan leülni próbálkozóval eljátszotta ugyanezt, hangoztatván, hogy ha ő nem szól, dobhatta volna ki a ruháját. :)
A Nyugatinál felszálló alsó tagozatos korú gyerekcsapat is jól szórakozott a látványon: találgatták, hogy vajon mogyorós csoki-e, és invitálták távolabb álló társaikat, hogy üljenek csak le, van még szabad hely... Mások arról elmélkedtek, hogy a produktum kutyától, macskától avagy embertől származik-e, és ha az utóbbitól, vajon hogyan sikerült ezt kiviteleznie. A végén már mi is jól szórakoztunk. Főleg akkor, amikor aBlahán leszálltunk, és nem tudtuk megállni, hogy kívülről ne nézzük végig afelszálló utasok meglepetését. Mintegy betetőzésképp tanúja voltunk annak a kétségkívül vicces látványnak, amikor egy fiatal pasi leült, és egy másodperc múlva fel is ugrott a székről. Bevallom, nem tudtuk megállni, és kárörvendő kacajjal figyeltük, ahogy szegény elnéző vigyorral vonogatja avállát, hogy hát így járt. Azért ez durva, nem? Mindenesetre felírtuk a kocsi számát (2015), hogy ha esetleg erre szálltok föl, elővigyázatosak legyetek!
Üdv.: G. Bori
Vélemény a Combinóról?
Búcsú az utastájékoztató hölgytől
Kedves BKV Figyelő!Elképesztően sokat töltök az életemből tömegközlekedéssel - persze nem önszántamból - így szint ha álmomból felébresztenek, akkor is minden részletet tudok a BKV-val való utazás gyakorlatairól. Pontosan ezért tűnt fel, hogy a metrópótlás megkezdésével egyidőben fokozatosan elkezdték lecserélni a Volvo 7700-as buszokkal ellátott járatok bemondóhangját (amit én következetesen gépkislánynak hívok). A 85-ös busszal szoktam sokat közlekedni Köki vagy Örs felé, és oda vagyok meg vissza, mióta tavaly áprilisában megáldották a Volvókkal ezt a vonalat is. Most viszont az eddigi gépkislányt, akit én 2004 óta szeretek hallani a buszokon, lecserélték egy érdes hangú, beszédhibás csoroszlyára. Ő kajdácsol már a 85-ösön, a metrópótlón, és emlékeim szerint a 103-ason is. Sajnos egyelőre nem tudok vele megbékélni.Mindenesetre gondoltam, írok a BKV ügyfélszolgálatának. Gondoltam, elolvassák a levelemet, és jót röhögnek, hogy ilyesmikkel is foglalkozik valaki (hátha valami rögeszmés idiótának gondolnak), de meglepetésemre nem így lett! Az ominózus katalin nevű hölgy válaszolt, és teljesen komolyan vette amit írtam, mi több, elmondása szerint a gépkislánycsere is pont utasészrevételek miatt történt.Az alábbiakban idézek a válaszlevélből:
[...] A Volvo autóbuszokon korábban a kijelzőket telepítő vállalkozás által készített hangok voltak hallhatók. A hangok készítését Társaságunk átvette és utasaink korábbi visszajelzéseit figyelembe véve – az előző bemondónőt is számos kritika érte ugyanis a hangsúlyozása miatt – új bemondónőt alkalmaz. Az új bemondónő alkalmazása a későbbiekben is várható. [...]
[...]A Volvo autóbuszokban eddig hallható hölgyet – aki ebben a buszban a vonalak többségén továbbra is hallható és [...] megegyezik a Combino villamosokon hallható hanggal – a Vultron Trade Kft. alkalmazta [...]
Szóval ez egy kellemes meglepetés volt, ám gépkislány-ügyileg nem vagyok kisegítve, hiszen ezek szerint szépen lassan kiirtják az eredeti hangot mindenhonnan - előbb-utóbb a Combinókból is. Bár azért alkalmanként még őt hallgatom, amikor egy-egy alacsony értelmi képességű emberi létforma ki akarja nyitni az ablakot a beklímázott zöldkapaszkodós Volvókon, és felcsendül a szöveg: "A klímaberendezés működése közben az ablak nem nyitható. Dö vindóz kennát bí ópen vájl di erkondísöning iz ón." (Skizofrén egy helyzet, hogy ezt eltérő női hang közli, mint a megállókat :D )
üdv:
posy
Ismét Nagykörút
Körülbelül 1 év telt el azóta, hogy munkába ált az első 2 Combinó villamos. Hónapokig volt hangos a média a folyamatos botrányok miatt. Hol a felső vezeték szakadt le, hol egy oszlop dőlt ki volt amikor minden jó volt, épp csak az ajtók nem nyíltak ki. Tegnap délután ismét pótlóbuszok vitték az utasokat, mert a Boráros téren tönkrement a sin egy darabja.
A probléma oka nem lehetett a nagy meleg, hiszen a hőmérséklet nem haladta meg a 30 fokot!
Az utas tájékoztatással minden rendben volt, kb. 1 percenként mondták be, hogy pótlóbuszok járnak, valamint hogy hol áll meg a pótló busz. Azt azonban nem értem, hogy egyszer miért a villamosmegállóban állt meg a busz, utána pedig miért az erre kijelölt megállókban? Az ember nem tudta hol várakozzon…
Szeretnénk magyarázatot kapni a BKV-től, hogy következhetett be a probléma? valamint szeretnénk arra is választ kapni, mikor lesz már vége a rendszeres problémáknak? Továbbá szeretnénk megköszönni azok munkáját akik a vasárnap délutáni melegben ahelyett hogy otthon a családjukkal lettek volna, mások hibája miatt dolgoztak, azért, hogy ma mindenki akadály nélkül eljuthasson a munkahelyére. Valamint a villamosvezetőknek is köszönet, akik több órán át szobroztak a villamosukban, addig míg megindulhatott a forgalom! [nézz képeket]
Átalakítás a Combinókon.
Több újság is írt róla, hogy volt idő,(és még mindig van) mikor a Combínókon a hőmérséklet meghaladta a 30C fokot. 30fokban nem egészen kényelmes a Móricztól a Moszkváig végigutazni, főleg ha még állni is kell. Arra a kérdésre, hogy amikor rendelték a villamosokat miért nem rakattak bele klímát, a BKV munkatársa azt mondta, hogy túl sűrűn jönnek a megállók, túl sokat van nyitva az ajtó, így a hideg levegő szinte egyből az utcára menne. Ebben mi is egyetértünk, főleg, hogy a végállomáson kb. 3percet áll egy Combinó nyitott ajtókkal, és a megállók között is kb. 1-2perc van. Rendszeresen a Ferenc körúton szállok fel a Combinóra és ott is állunk még jó 3 percet nyitott ajtóval, a klímának semmi értelme nem lenne, túlterhelés miatt hamar el is romlanának.(olyan ez, mikor egy hűtőbe beteszed a meleg levest. Dolgozik, dolgozik, és nem bírja, leég a motor) Én a nagy, nyitható ablakok híve vagyok, ezért sem értem, hogy miért nem rendelték meg ezeket a villamosokat nagy nyitható ablakokkal, ha már klíma úgysem lehetett. Eddig kettő átalakított Combinóval találkoztam a körúton. Az egyiknek az ablakai voltak átalakítva a másikba a vezetőfülkéből volt kivezetve a klíma. A klímáson elég hűvös volt, bár este 8 órakkor utaztam vele, egy a baja, hogy a befúvó pont az ajtónál van, így ahogy bement az utastérbe a levegő, jött is ki, szinte egyből. Az ablakos megoldáson nem most kellet volna elgondolkodnia a BKV-nak, miután rengetek pénzből befóliáztatták az ablakokat, amiket most félig szedhetnek is le. Ezekbe a villamosokba még egy ugyan olyan ablakot tettek be, csak egy picit lentebb, mint ami felül van, így duplán jön be a levegő, ez is egész jó megoldás. Aki viszont ismeri a Kátra/Tátra villamosokat az tudja, hogy azokon milyen ablakok vannak. Az egész ablak elhúzható, a fele jobbra a másik fele balra. Egy jó forgalmas időszakban azon tuti, hogy nincs meleg! Hasonló megoldást javaslunk a Combinóknál is, ezeket lenne értelme beszereltetni.
Rossz tábla a Boráros téren
Kedves figyelő!
A belvároból jövet, a Boráros téren szoktam leszállni a 6os villamosról onnan megyek tovább Erzsébétre a 23as busszal. Szemben, a lejáró fölött van egy kijelző, ami írná, hogy mennyi idő múlva indul a 23as a gyors23as és az 54es busz. Ez a tábla kb. 2hópja elromlott, és azóta, szinte minden nap lekésem a buszom. Régebben tudtam, hogyha 1 perc volt még, akkor már nem futottam, viszont 2-3perc esetén megéri futni, így jóval hamarabb hazaérek. Kérnélek titeket, hogy ez ügyben tegyetek valamit.
Köszönöm: Éva
Utolsó kommentek