Támogatta hétfői ülésén a főpolgármesteri kabinet, hogy módosítsák a gödöllői HÉV tarifahatárát.
Jelenleg Ilonatelep megállóhelyig lehet budapesti jeggyel és bérlettel utazni, a változtatás után a Kistarcsai kórház is elérhető lenne olcsóbb tarifával - adta hírül Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója. A kabinet azért javasolja a közgyűlésnek a BKV viteldíjairól szóló rendelet módosítását, mert sok XVI. kerületi lakos jár a kistarcsai kórházba.
A Margit híd felújításának egyik feltétele, hogy a II. kerületi önkormányzat módosítsa a hídfő környékére vonatkozó szabályozási tervet. A híd felújítása során ugyanis a budai le- és felhajtósáv kiszélesítését tervezik, amely érinti a híd melletti parkokat és a rakpart érintett szakaszát. A tervek tartalmazzák a Bécsi úti villamos továbbvezetését is a Bem tér felé. A főpolgármesteri kabinet azt javasolja, hogy egyetértési jogával élve a Fővárosi Közgyűlés támogassa a módosított kerületi jogszabályt.
Tovább lehetne olcsóbb tarifával utazni a HÉV-en
BKV: Jogosan bántalmazták az utast a biztonsági őrök
Múlthét pénteki "Lerugdosták a HÉV-ről az utast a BKV katonái" című bejegyzésemre a BKV tegnap reagált. Válaszukból kiderül, hogy az utas nem akart leszállni a HÉV-ről, ez indokolta az utas megrugdosását és lerúgását a szerelvényről. A részeg utas nem érezte jogosnak a bánásmódot, a megállóban próbálta megvédeni magát, megtámadta a biztonságiakat, akik gázspary-t alkalmaztak ellene. Mindenki döntse el maga, kinek ad igazat...
Tisztelt Gál Mihály!
A BKV-figyelő blog 2009. március 6-ai, "Lerugdosták a HÉV-ről az utast a BKV katonái" c. bejegyzésben leírtakkal kapcsolatban Társaságunk álláspontját az alábbiakban olvashatja:
A Biztonsági Szolgálat Pomáz állomáson a HÉV kocsiba felszállva tapasztalta, hogy egy szennyezett ruházatú, kellemetlen szagú férfi utas az ülésre tett lábbal alszik.
Tekintettel, arra, hogy az utazási feltételeket többszörösen is megszegte (pl. nem volt érvényes jegye vagy bérlete), felébresztették és felszólították, hogy az utasok zavarása, az utazási feltételeknek nem megfelelő állapota és viselkedése miatt a következő állomáson le kell szállnia.
Negyedmilliárdba került a takarékos BKV
Rossz számítások alapján állapították meg a BKV új paraméterkönyvének gazdasági hatásait, így a tervezett egymilliárdos spórolás helyett több mint negyedmilliárdos többletköltséget okozott a módosítás. A tervezés során nagyvonalúan bántak a naptárral, a lezárások okozta pótlásokkal, de úgy tűnik, hogy még a járművek fogyasztása is meglepte a BKV-t.
Az eredetileg tervezett 946 millió forintos megtakarítás helyett 254 milliós többletköltséget okozott a BKV új paraméterkönyve 2008-ban - derült ki a cég csütörtöki felügyelőbizottsági ülésén.
A gazdaságossági számítások során például egy olyan korábbi évet vettek alapul, amikor az ünnepnapok többsége hétköznapra esett, így jóval kevesebb munkanap volt, mint 2008-ban. (Mint ismert, munkanapokon a BKV jóval nagyobb teljesítménnyel dolgozik, mint a munkaszüneti napokon, s ennek jelentős költségei vannak.)
Lerugdosták a HÉV-ről az utast a BKV katonái
Abban szinte minden utas egyetért, hogy a részegeknek, hangoskodóknak, hajléktalanoknak semmi keresnivalójuk nincs a BKV járművein. Abban is sokan egyetértünk, hogy ezeket az embereket, ha nem akarnak maguktól leszállni, le kell tenni a buszról, villamosról, HÉV-ről. Végre örülhetnénk, hogy a BKV katonái letettek a HÉV-ről egy részeg utast, de mégse örülünk. A részeget ütögetni kezdték miközben aludt, majd rugdosták, hiába kiabált, hogy leszáll ő magától is, csak várjanak már egy kicsit. Végül a katonák, akik a padlón rántgatták az utast akkorát rúgtak belé, hogy lerepült a szerelvényről.
Sajnálatos, hogy a BKV emberei a semmittevés és a brutalitás között nem találták még meg az átmenetet. Vagy elsétálnak a hajléktalanok mellett, vagy félholtra verik, ahelyett, hogy felszólítanák a leszállásra, vagy kulturáltan megemelnék, és letennék. Olvasónk beszámolója:
Kedves BKV-figyelő!
Szeretném leírni, mi történt a Szentendrei HÉV vonalán. Egy ittas férfi ült, cipőjét levéve, lábát felrakva a középső üléseken. Láthatólag elaludt. Pomázon felszállt a kalauz, 2 majd 4 utas biztonsági férfival.
Rögvest észrevették az ittas egyént, lökdösni kezdték, szálljon le azonnal. Először csak az egyik biztonsági próbálta elhurcolni, nem ment neki egyedül. Hívta társait, akik -hogy végre eset van- egy másik kocsiból is megjelentek.
Autósok szívnak a HÉV lámpái miatt
A HÉV megállók, és a kereszteződésekben elhelyezett lámpák szándékosan vannak úgy elhelyezve, hogy az autós és a buszos forgalmat a reggeli órákban teljesen megbénítsa? Olvasónk reggelente 10-15 percet is áll a lámpánál, majd’ 10 szerelvény elhaladását, kíséri figyelemmel a rosszul elhelyezett lámpák miatt. Nem csak a kocsival közlekedők szívnak, a BKV buszai is 15 percet állnak a lámpánál:
Kedves BKV-figyelő!
A következő kérdéssel fordulok hozzád, hátha meg tudod mondani, hogy közlekedéstechnikailag mi indokolja a Szentendrei HÉV vonalán levő Csillaghegyi megállónál azt, hogy mindkét irányban a kereszteződés előtt van a megálló, így pl. a mai reggelen 7 azaz hét darab szerelvényt volt szerencsém végignézni, ahogy beérkezik az állomásra, emberek fel le, vonat átmegy a kereszteződésen, villan kettőt a fehér lámpa majd érkezik a másik irányból, beáll a megállóba stb stb...
Az egy dolog, hogy állok tizenakárhány percet álló motorral a lámpánál, én dolgom hogy kocsival járok. Node ezzel egy ütemben megáll a sor mindkét irányba, szépen megakasztva a forgalmat a nem arra haladó csak keresztező utakon is, többek között a szinten BKV fennhatóság alá tartozó buszokon is.
Értem én hogy sok-sok évvel ezelőtt még közelsem volt ott ekkora forgalom, de kizártnak tartom, hogy nincs anyagilag indokolható fejlesztési keret arra, hogy ezt megoldják. Hasonló anomália a Szentendrei HÉV vonalán van meg alaphangon 3, a többi vonalról lövésem sincs.
Köszönöm a figyelmet.
ddq
Utolsó kommentek