Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Utas indul a 3. vágányról

A BKV az utasok tájékoztatására, maximum egy elégségest kaphatna. Még mindig nincs minden állomáson elektromos tájékoztató tábla, hogy megtudja az utas, mégis mikor indul az a busz, villamos, amire ő át szeretne szállni. Ahol meg van, ott nem működik:


Kedves BKV-figyelő!

Egyik reggel munkába indulván, a következő kép tárult a szemem elé, miközben a kihelyezett utastájékoztatót néztem, számítván arra, most majd jól megtudom, beérek-e időben?

Imre, Szentendre

13 Tovább

Miért zárják le a sorompót 10 perccel előbb?

Sűrűn járok busszal olyan vonalakon, melyeket vasúti átjáró keresztez. Nyáron többször ültem 10-15 percet a buszon a melegben, 1-1 áthaladó busz, HÉV miatt. Vajon miért zárják le a sorompókat akkor, amikor a HÉV (vonat) még az előző megállóban van?
 
Tisztelt BKV!
 
Reggelente szenvedő alanyai vagyunk annak, hogy ha a Szentendre útról a Kaszásdűlő HÉV megállót szeretnénk gépkocsival keresztezni (oda járnak iskolába a gyerekeink, így időre kell érkezni), akkor rendszeresen több mint 10-15 percig is eltart, amíg a feltorlódott kocsisor átkel a HÉV átjárón. Naponta fordul elő, hogy még csak feltűnik a HÉV a távolban, amikor már pirosra vált a szemafor, így a gépjárműben várakozva végignézzük a szerelvény beérkezését az állomásra, a le- és felszállást, majd a HÉV áthaladását a kereszteződésen. És a fehér villogó jelzés "elmarad", mert az ellenkező irányból is feltűnik egy HÉV, és kezdődik minden előlről.
 
Sorompók közé szorult autók. Illusztráció
 
Az már tényleg pech, de ilyen is volt már, hogy a 3. vonat is megérkezett... Tudnának esetleg tenni valamit ennek a közlekedési anomáliának a megszűntetésére? Nem lenne elegendő ténylegesen csak a HÉV indulása előtt néhány másodperccel pirosra állítani a lámpát? Sajnos sokszor tapasztalom, hogy a türelmüket elvesztő autósok a pirosban hajtanak át, ami balesetveszélyes, de sajnos egyre több követőre talál. Külföldi példák bőven akadnak, hogy csak a lehető legszükségesebb időre zárják le az áthaladás elől a forgalmat, ez sokat segítene ebben az esetben - és rajtunk is.
 
Bízva segítő szándékukban,
 
Tisztelettel: Huhn Ágnes
114 Tovább

Viszik, mint a cukrot

A fémmel kereskedő, lomtalanításokon is feltűnő állampolgárok számára 1-2 csavar olyan lehet, mint másnak az arany. Már nem csak felsővezetékeket lopnak, hanem csavarokat is a talpfákból. A BKV ezt megunta, nem pótolja, ezért cammog a HÉV.

Tisztelt BKV-figyelő!

 

A Ráckevei HÉV vonalán nagyjából két hete Dunaharaszti és Szigetszentmiklós állomások között mindkét irányban csak lépésben halad a szerelvény. Ennek oka a kalauz elmondása szerint az, hogy ellopták a sínrögzítő csavarokat. Erről a cammogó HÉV-ről az átellenes sínt nézve magam is meggyőződtem, a csavarok valamivel kevesebb, mint fele hiányzik egy kb. 500 méteres szakaszon. Természetesen megvan a lesújtó véleményem a csavarlopkodókról is, de nem értem, hogy a BKV miért nem képes a hiányt pótolni, miközben naponta tucatnyi jármű megy át a kérdéses szakaszon.

 

 Illusztráció

 

Nincs raktáron ilyen bonyolult alkatrészből néhány száz darab? Nincsen ember, aki néhány óra/nap alatt ezt a munkát el tudná végezni? Miért nincs fogalma a kalauznak arról, hogy mikor fogják a csavarokat pótolni? A plusz kb. 10 perc menetidő, aminek egy része már más szakaszokon is gyűlik, tervezhetetlenné teszi az utazást ezen a viszonylag ritka járaton, aminek a menetrendje a "nagy átszervezésben" megváltozott. A csavarlopás sajnos évente ismétlődően előfordul, hasonló forgatókönyv szerint.

 

Köszi a lehetőséget, Richárd

27 Tovább

Teljes gázzal ment el a várakozó utasok mellett

Gábor viszonylag kulturált levelet írt, pedig 30 percet kellett várnia egy HÉV-vezető miatt, aki lassítás nélkül továbbhajtott az ideiglenesen kihelyezett megállóhely mellett, ahol 15 ember várakozott.

Kedves BKV-figyelő!

Ha lehetséges, blogotokon keresztül szeretnék köszönetet mondani mind a magam, mind az ÁTI-Sziget ipari park dolgozói nevében annak a "tehetséges", a ráckevei vonalon tevékenykedő HÉV-vezetőnek, aki augusztus 13-án, 16:16-kor, ignorálva a megállóban várakozó kb. 15 embert, lassítás nélkül, full gázzal hajtott keresztül Szigetszentmiklós alsó időszakos megállóhelyen. Köszönjük, hogy fél órát álldogálhattunk a következő vonatra várva a tikkasztó hőségben, köszönjük, hogy 8 óra meló után nem siethettünk haza a családunkhoz, én pedig külön köszönöm, hogy egy fontos találkozóról késtem vezetőnk miatt. A szigetszentmiklósiak közül néhányan gyalog indultak haza, de a legtöbben - köztük én is - Pestről járnak be a munkahelyükre, ami gyalog kellemes táv lenne a sínek mentén...A megállóhely egyébként nem régen létesült,  az is lehet tehát, hogy a vezető tért vissza hosszú szabadságról, de akkor miért nem igazították el rendesen? És mi van azokkal, akik netán le akartak szállni? Gyalogolhatnak ők is? Szigetszentmiklós alsó előtt több időszakos megállóhely is van, netán azokat is kihagyta versenyzőnk? Vagy csak azért száguldozott ennyire, mert 3 perc késésben volt? Rejtély.
Mint ahogy az is rejtély marad, kik azok a jótét lelkek, akik az említett vonalon kilopták a sínből a csavarokat, ami miatt a szerelvény bizonyos megállók között csak lassan tud haladni. Szeretném tudni, mikor lopják el a síneket is, és lesz-e olyan MÉH telep, ami beveszi a feldarabolt síneket?
Lesz.

A BKV meg állítólag - legalábbis a kalauz elmondása szerint - most fog pályázatot kiírni az ellopott csavarok pótlására (Gyengébbek kedvéért: még csavar sincs nekik raktáron). Szóval, köszönet a BKV vezetőségének is.

Üdv: Gábor

51 Tovább

Re: Lelassítatta a HÉV-et, mert zavarta

A HÉV vezető szerint is érdekes, hogy a pályafelújítás után csökkentették a vonatok sebességét. A levél előzményéért kattints ide!

Üdv!

Szeretnék sok kitartást és sikert kívánni az ezzel a céggel vívott szélmalomharcotokhoz! Mindig érdeklődéssel olvasom az itt megjelenő kritikákat, beírásokat,főleg, ami a vonalamat is érinti,bár szerencsére mi, mintha nem is léteznénk, nem gyakran vagyunk a téma tárgya.

BKV-s vagyok,egy utolsó senki a cégnél: csak egy járművezető,HÉV-es. És mivel látszatdemokráciában élünk,jogok csak papíron léteznek,ezért névtelen maradnék. Sokáig meg bírtam állni,hogy ne szóljak,de most néhány dolgot pontosítanék,mert sokan nincsenek képben. A gödöllői (csömöri) HÉV-vel épp elég gond van,szerintem,csak úgy,mint az egész BKV-val. Néhány dolog igen csak említésre méltó lenne, főleg egy helyi "kirándulással" szemléltetve.

Sokan hozzászóltak a nénihez, aki lelassíttatta a csömöri HÉV-et.

1. A mostani felújítás nem ott volt, ahol még mindig 30 km/h-val kell közlekedni,ha nem előbbi szakaszon, Cinkota után az ívben,ott most már nincs sebességkorlátozás, de ezt nem lehet kihasználni az előtte és utána lévő sebességkorlátozások miatt. Mert mi értelme lenne annak, hogy felgyorsítani, ameddig lehet, és utána,már kezdeni is fékezni, hogy időben lelassuljon a szerelvény.

2.Ahol a néni (állítólag lakik), Cinkot-alsó mh. előtt, az egyenes pálya szakasz mellett,ott sajnos még továbbra is csak 30km/h-val lehet közlekedni. Számomra ez is érdekes. Néhány évvel ezelőtt (már nem emlékszem pontosan mikor), ott még nem volt sebességkorlátozás.

Egyszer csak történt ott egy felújítás, nem olyan mértékű, mint a mostani volt, de sokkal jobb lett,szerintem.

És láss csodát: a felújítás után bevezették a sebesség korlátozást,ami sajnos még mindig érvényes, no komment. Vajon Rákosfalvánál, a füredi lakótelep mellett, vagy Sasshalm és Mátyásföld között, ahol szintén sokan laknak közvetlen a HÉV mellett, és a HÉV ott is hangos és csattog,ott ugyan miért nem megyünk csak 30km/h-val? Nevetséges? Talán, vagy még sem.

Van néhány "érdekesség" ezen a vonalon,amik csak az ott dolgozóknak nyílván való, a kívül állók, meg talán nem is gondolnák. Szakmai dolgokkal, még egyelőre nem foglalkoznék, talán majd az új menetrend után mesélnék. Csak sajnos az ezért tartott személyek mindig meg tudják etetni a nyilvánosságot egy szakszerű magyarázattal...

Kívánok még egyszer erőt és kitartást a szélmalomharchoz!

12 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek