Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Re: Minden hajnalban otthagyja a megállóban a HÉV átszálló utasait a 2-es villamos

A blogon "Minden hajnalban otthagyja a megállóban a HÉV átszálló utasait a 2-es villamos" címmel megjelent bejegyzésünkre az alábbi levélben reagált a Budapesti Közlekedési Központ. Mint az a BKK válaszából kiderült, az utas által említett 4:57-es 2-es villamosnak a Boráros téren és a Kossuth Lajos téren is van csatlakozása, emiatt jelenlegi formájában lehet lehet jobban hozzáhangolni a H6-os HÉV-hez.

A válasz ingen részletes, és több fontos információt is tartalmaz. Mindenképp olvassátok végig!

Tisztelt BKV-figyelő!

Menetrendjeink elkészítésekor kiemelten törekszünk arra, hogy azokat a lehetőségeink figyelembevételével minél jobban összehangoljuk, ezzel a lehető legtöbb utasunknak nyújtva magasabb színvonalú szolgáltatást. Budapest nagy kiterjedésű közösségi közlekedési hálózatának összetettsége, az egyes járatok utasforgalmának különbözőségéből adódó eltérő követési idők azonban ezt csupán részben teszik lehetővé.

A Közvágóhíd H végállomásról induló villamosok hangolása esetében ez fokozottan érvényes, mivel több nagykapacitású kötöttpályás viszonylattal is keresztezett az útvonaluk. A kifogásolt, Közvágóhíd H végállomásról menetrend szerint 4:57-kor induló 2-es villamos például a Boráros térre 4:58-kor érkező H7-es HÉV-hez csatlakozik úgy, hogy onnan a villamos 5:03-kor indul tovább. Ezzel a Boráros téren megfelelő 5 perces átszállást biztosítunk. Ez a villamos szintén hangolt a Kossuth Lajos téren az M2-es metróvonal mindkét irányához. A villamos további három perccel történő várakoztatása a Közvágóhíd H megállónál - ahogy azt Ön javasolja - a Boráros téren 8 perc átszállási időhöz vezetne (10 perces követési idő mellett), valamint a metróra való átszállás lehetősége elveszne.

A BKK forgalomszervezőinek ugyanakkor már korábban - részben utasészrevételek alapján - van ismeretük a Közvágóhíd és a Boráros tér környékével kapcsolatos problémák, így szeptember, október folyamán átfogó menetrendi változást tervezünk a problémák orvoslására. Ennek keretében nem csak a 2-es villamos menetrendje változna, hanem ehhez némileg igazodva a 24-es villamos és a H6-os HÉV közlekedése is. A tervezett változtatások a HÉV esetében éppen a kifogásolt hajnali időszakot érintenék. Vizsgáljuk annak lehetőségét is, hogy a 2A jelzésű villamos viszonylatot megszüntetjük és az onnan kinyert teljesítményt a 2-es villamos sűrítésére használjuk fel. Ezt indokolja a Millenniumi Kulturális Központ és a Haller utca térségében elhelyezkedő irodaházak forgalomnövelő hatása is. Emellett terveink között szerepel a H7-es HÉV-et sűrítése a hajnali és a késő esti időszakokban az egyenletesebb közlekedés és optimális csepeli buszcsatlakozások biztosítása érdekében.

Fontosnak tartjuk a fentiek mellett megjegyezni, hogy a menetrendtervezés során rendelkezésünkre álló lehetőségeket korlátok közé szorítják az infrastrukturális adottságok. A villamos és a HÉV végállomás vágányhálózatának kialakítása és állapota, valamint a peronok elhelyezkedése (pl. a híd alatti szűkös leszállóhely) sem teljesen megfelelőek. További probléma az említett hosszú gyaloglási távolság is, amin ugyan kissé enyhített a felszíni átkelés lehetősége, de emellett a BKK vizsgálja a közlekedést szabályozó közúti jelzőlámpa-programok fejlesztésének lehetőségét is.

A fenti menetrendi felülvizsgálat sikerességének érdekében kérjük az olvasót, írja meg, hogy pontosan mikor (dátum és időpont) tapasztalja a H6-os HÉV menetrendtől eltérő közlekedést, de természetesen ezt mi is vizsgáljuk. A fentiek miatt azonban a menetrendek átfogó felülvizsgálatával orvosolható csak a konkrét probléma, a 2-es villamos menetrendjének levélíró által javasolt módosításával a H7-es HÉV-ről átszálló utasok járnának rosszul.

Üdvözlettel,
Budapesti Közlekedési Központ

5 Tovább

A Pilisben találták meg az ellopott HÉV kábeleket?

A héten nem múlt el úgy nap, hogy a BKK-nak és a BKV-nak ne kellett volna naponta beszámolni kábellopásokról. Csak a tegnapi napon - a H8-as HÉV és a 61-es villamos vonalán - együttesen több mint 15 millió forint értékű kárt okoztak a kábeltolvajok, ma pedig Dunaharaszti és Milleniumtelep között okoztak több mint 1 millió forintos kárt a tolvajok.

A fenti képet olvasónk, Julianna készítette, és az alábbi szöveg kíséretében elküldte nekünk:

Az utóbbi időben én is figyelemmel kísértem az interneten a kábel lopási esteket! A probléma engem is érint mivel Pomázon lakom és Gödöllőn dolgozom. Az elmúlt hetekben szinte minden nap kellett valami forgalmi fennakadással számolnom. 

Szombaton a barátaimmal a Pilisben túráztunk. Hazafelé a piros jelzésen érkeztünk Csillaghegyre a Róka hegyen keresztül. A mellékelt fényképet ott készítettük. Nem tudom pontosan hogy mi és hogy honnan és került oda, de ránézésre kábel daraboknak tűnnek! Ezen a környéken rengeteg hajléktalan család él. A kutyák szabadon mászkálnak, és az erre túrázókat is rendszeresen éri atrocitás.

Én és barátaim ismerjük a környéket és ha nagyobb létszámban vagyunk végig merünk menni ezen az útszakaszon- más kisebb létszám esetén nem vállalnánk. Már máskor is tapasztaltuk, hogy a hegy környékén-ami természet védelmi terület- furgonokkal és teher autókkal is mászkálnak. Általában szemetet és építési törmeléket hoznak, de lomisok is mászkálnak a környéken. Lehet érdemes lenne itt körül nézni, -írja.

A levél beérkezése után azonnal felvettük a kapcsolatot a Budapesti Közlekedési Központtal, és tájékoztattuk őket az információkról. Bízunk benne, hogy a képeken valóban a HÉV kábelek, illetve annak darabjai (műanyag borítása) található, és hogy a levélben leírt információk a hatóság segítségére lesznek.

10 Tovább

BKK: Az éjszakai buszra is érvényes a kiegészítő bérlet

Tegnap este „Havibérlet és kiegészítő bérlet mellé jegyet vetettek az utassal” címmel megjelent bejegyzésünkre az alább olvasható levélben reagált a BKK. Mint az a közlekedési központ válaszából kiderült, a jegyellenőrzést végző biztonsági őr hibázott, amikor a havibérlettel és kiegészítő bérlettel rendelkező utast nem engedte felszállni az éjszakai buszra, ugyanis éppen a BKK kezdeményezése nyomán 2012. január 1. óta érvényesek a kiegészítő bérletek a HÉV vonalán közlekedő éjszakai buszokra. Részletek alább:

Tisztelt BKV-figyelő!

A „Havibérlet és kiegészítő bérlet mellé jegyet vetettek az utassal” címmel, 2012. július 24-én megjelent bejegyzés kapcsán az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni.

A 943-as és 992-es HÉV-vonalak agglomerációs szakaszain éjszakai szolgáltatást nyújtó buszjáratokon éppen a BKK kezdeményezése nyomán 2012. január 1. óta lehet a HÉV-vonalakon érvényes bérletekkel utazni, mely könnyítést épp a bejegyzésében felvetett probléma miatt vezetett be a BKK. Az Üzletszabályzatunkban szereplő díjszabás egyértelműen rögzíti (IV. fejezet 10.1. d) pont), hogy a HÉV-bérletek érvényesek a HÉV járatokkal párhuzamosan közlekedő 943-as és 992-es éjszakai autóbuszokra is.  A fentiek nyomán tehát az éjszakai hálózaton jegyellenőrzést is végző személy- és vagyonőrök nem megfelelően látták el a feladatukat, amennyiben jegyvásárlás ellenében engedték felszállni a 943-as buszra az egyébként HÉV-bérlettel rendelkező utasunkat.

Az eset miatt elnézést kérünk, amennyiben az érintett utas megadja elérhetőségeit a BKK Ügyfélszolgálatának bkk@bkk.hu, természetesen kárpótoljuk az őt ért kellemetlenségekért, egyben még ma nyomatékosítjuk a jegyellenőrzést és beléptetést végző biztonsági cég számára, hogy fokozott figyelmet fordítson az Üzletszabályzatban foglaltak pontos betartására.

Üdvözlettel,

Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

0 Tovább

Havibérlet és kiegészítő bérlet mellé jegyet vetettek az utassal

Olvasónk, András felháborítónak tartja, hogy a Budapest-bérlet és a hozzá tartozó HÉV kiegészítő bérlet mellé 400 forintos jegyet kellett vennie, hogy az egyébként a HÉV vonalán éjszaka közlekedő buszon utazhasson. Az utas nem érti, hogy ha a kiegészítő nappal jó a HÉV-re, akkor a HÉV helyett éjszaka közlekedő buszra miért nem jó a bérlet:

Tisztelt BKV-figyelő!

Szeretnék egy kérdéssel fordulni önhöz. A történet a következő: Tegnapi nap lekéstem az utolsó Szentendrei hévet, így éjszakai busszal elmentem Békásmegyerig. A buszon felmutattam a pesti bérletem, semmi probléma nem volt ezen a szakaszon. Békásmegyeren azonkívül, hogy vártam fél órát -és ez még a jobbik eset- mikor szálltam fel a buszra és mutattam a bérletemet a két vagyonőrnek, tájékoztattak, hogy a bérletem nem jó erre a szakaszra. Hozzáteszem, hogy nem kevés pénzért megveszem a Békásmegyer-Szentendre szakaszra a HÉV-bérletet és nem juthatok vele éjszaka haza ha szeretnék?

Összefoglalva az lenne a kérdésem, hogy jogosan kellett-e 400 Ft-ért vonaljegyet vennem, ha van Békásmegyer-Szentedre HÉV-bérletem? Tudtommal este ez a busz (943) a HÉV-et helyettesíti és felháborító számomra, hogy fizetnem kell azon kívül, hogy havonta tisztességesen megveszem a bérleteket. Példának okáért, amikor felújítás volt a szakaszon, akkor is megvettem a bérletet és elfogadták a buszon -itt is hozzáteszem, hogy a buszok zsúfoltabbak voltak és más menetrend szerint jártak teljesen, így a pénzemért nem az előfizetett szolgáltatást kaptam- akkor az éjszakain ez miért nem lehetséges ezen szakaszon?

Előre is köszönöm szépen megtisztelő válaszát!

Tisztelettel: F. András

3 Tovább

Re: Szervezetlen a gödöllői HÉV pótlása?

Május 24-én "Szervezetlen a gödöllői HÉV pótlása?" címmel megjelent bejegyzésünkre az alább olvasható levéllel reagált a BKK. Mint az a központ válaszából kiderül, azért volt tumultus a pótlóbuszon, mert az előtte közlekedő műszaki hiba miatt kiállt a forgalomból, tartalék jármű pedig nem állt rendelkezésre.

"Az észrevételében leírtak alapján nyilvánvalóvá vált, hogy a megállóhelyhez érkező autóbusz járművezetője elmulasztotta az utasok tájékoztatását. Erre a tényre felhívtuk a szolgáltató BKV figyelmét, illetve igyekszünk a HÉV-pótlásokat a jövőben nagyobb kapacitástartalékokkal tervezni." -írják.

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV figyelő blogon 2012. május 24-én megjelent, "Szervezetlen a gödöllői HÉV pótlása?" című bejegyzésben megjelent észrevételek kapcsán az alábbi tájékoztatást adjuk.

2012. május 19-én a H8-as jelzésű HÉV szerelvények előre tervezett vágányzár miatt csak Gödöllő és Kerepes között közlekedtek. Az Örs vezér tere M+H végállomás és Kerepes H között minden HÉV-szerelvény helyett 2 db csuklós autóbusz szállította az utasokat a HÉV-ek menetvonalában, amelyek 30 percenként közlekedtek. Az autóbuszok kerepesi érkezéséhez csatlakoztak a Gödöllőig közlekedő HÉV szerelvények.

A Kistarcsa megállóban tervezetten két fajta pótló autóbusz is rendelkezésre állt: az egyik a H8 Kórház jelzésű autóbusz, amely Örs vezér tere M+H és Kerepes H között közlekedett Kistarcsa Kórház betéréssel, a másik pedig a H8 Auchan jelzésű autóbusz, mely Örs vezér tere M+H és Kerepes H között, Auchan liget betéréssel szállította az utasokat. A két viszonylat menetrendileg egy perc eltéréssel indult Örs vezér tere M+H végállomásról, először a H8 Kórház járat, majd a H8 Auchan járat. Az észrevételében jelzett időpontban ez azt jelentette, hogy Kistarcsa H megállóhelynél menetrend szerint 18:56-kor a kórház felől érkező járatnak volt indulása, míg az Auchan felől érkezőnek 18:57-kor.

A bejegyzésben jelzett napon azonban a 18:56-os kórházi járat műszaki meghibásodás miatt kiállt a forgalomból a Kistarcsa kórház megállóhelynél, ezért - mivel tartalék autóbusz elérhető közelségben nem volt, a következő jármű pedig csak 30 perc múlva érkezett - az illetékes forgalomirányító diszpécser arra utasította az Auchanhoz betérő járat vezetőjét, hogy az Auchan ligettől a kórházhoz is térjen be, és vegye át a meghibásodott autóbusz utasait. Ez volt az oka annak, hogy a menetrend szerint 18:57-kor áthaladó járat minden bizonnyal zsúfoltan, 4-5 perces késéssel érkezett a Kistarcsa H megállóhoz. A következő, menetrend szerint közlekedő, H8 Kórház járattal 19:26-kor lehetett továbbutazni a megjelölt megállóból.

Az észrevételében leírtak alapján nyilvánvalóvá vált, hogy a megállóhelyhez érkező autóbusz járművezetője elmulasztotta az utasok tájékoztatását. Erre a tényre felhívtuk a szolgáltató BKV figyelmét, illetve igyekszünk a HÉV-pótlásokat a jövőben nagyobb kapacitástartalékokkal tervezni.

Az esetleges kellemetlenségek miatt utasunk elnézését kérjük ezúton is.

Üdvözlettel, Budapesti Közlekedési Központ, Sajtókommunikációs Iroda

6 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek