Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az NKH újabb hiánypótlásra kérte fel az Alstomot

Újabb hiányosságokat talált a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) az Alstom Metropolis szerelvényeinek típusengedély-kérelméhez csatolt műszaki dokumentációban, ezért hiánypótlásra kérte fel a francia gyártót. Egyúttal azt is megállapította, hogy az Alstom ugyan fontos módosításokat hajtott végre a fékrendszeren, de még így is tartalmaz olyan megoldásokat, amelyek eltérnek a hazai jogszabályi előírásoktól. Így a hatóság az előzetes járműszemlét követően szakértőt rendelt ki a speciális fékrendszer-kialakítás biztonsági szintjének megállapítására - tájékoztatta a Népszabadság Onlinet az NKH.

A magyar jogszabályoktól való eltéréssel természetesen az Alstom is tisztában van - ez már a szállítói szerződés megkötésekor is ismert volt -, az augusztus közepén benyújtott engedélykérelemhez így mindjárt csatoltak egy másikat is, amelyben az AM5-M2 típusú, ötkocsis metrószerelvények felmentését kérték a vonatkozó magyar előírások alól. A fékrendszerre és a vezetőfülke magasságára vonatkozó derogációs, illetve ehhez kapcsolódva a típusengedély-kérelmet a szakértői vélemény kiértékelése után bírálja el az NKH. Határidőt nem jelöltek meg.

31 Tovább

Pénzszűkében a BKV, Tarlós szerint leállhatnak a villamosok

Ha a BKV nem kap októberben hatmilliárd forintot, emellett nem fizeti vissza a hónap közepén lejáró hitelét, könnyen lehet, hogy novemberben nem futnak ki a villamosok a kocsiszínekből - mondta Tarlós István főpolgármester a Napi Gazdaságnak.

Hatmilliárdos tőkeinjekcióra van szüksége a BKV-nak októberben, és a hónap közepén ötmilliárd forint hitel visszafizetése válik esedékessé - írja csütörtöki számában a Napi Gazdaság. Tarlós István főpolgármester a lapnak azt mondta, állami segítség híján könnyen lehet, hogy novemberben "a remízben maradnak a villamosok".

37 Tovább

"Mese nincs" – több pénz kell a BKV-nak

A kormány hathatós támogatását kéri a főváros annak érdekében, hogy a BKV jövő nyár után is működőképes maradjon. Kormányzati jóváhagyás nélkül a főváros nem tud csaknem száz-száz új trolit és villamost venni, pedig a gördülőállomány cseréjét a főpolgármester parancsolóan szükségesnek nevezte, -olvasható a HVG weboldalán.

Elméletileg elképzelhető, hogy jövő nyártól a BKV nem bírja tovább a nyomást - mondta keddi sajtótájékoztatóján Tarlós István. A főpolgármester a BKV finanszírozásával kapcsolatban elmondta: a közlekedési vállalat ügye az egyetlen olyan kérdés, amelyet a főváros nem tud önállóan megoldani, ezért kénytelen a kormánytól hathatós segítséget kérni. Tarlós várhatóan a hét második felében tárgyal Orbán Viktorral, egyebek mellett a BKV-ról is.

A főpolgármester keddi nyilatkozatának előzménye az, hogy hat megyei jogú város kormánypárti polgármestere (Kósa Lajos, Debrecen, Borkai Zsolt, Győr, Cser-Palkovics András, Székesfehérvár, Szalay Ferenc, Szolnok, Székyné Sztrémi Melinda, Salgótarján és Habis László, Eger polgármestere) a múlt héten kezdeményezte, hogy a parlament emelje meg a kedvezményes bérletek fogyasztói árkiegészítését a vidéki városokban, Budapesten azonban ne.

19 Tovább

Pucér, zavarodott férfi szaladgált a 4-es villamoson

Meztelen férfi riogatta az utasokat a budapesti Nagykörúton közlekedő 4-es villamoson - számolt be a Hír24 egyik olvasója. Az eset még hétfő délután történt, a Corvin negyed és a Boráros tér megállók között.

A Hír24 beszámolója szerint a férfi, miután felszállt a járműre, egy ideig mereven bámulta a padlót, majd az utasok döbbent tekintetétől kísérve hirtelen megszabadult a ruháitól és pucéran kezdett szaladgálni a járművön. Ezt követően a földre vetette magát, egy darabig egy helyben feküdt, utána felállt, felöltözött és tovább nézte a padlót.

20 Tovább

Vehetnénk korszerű buszokat EU-s pénzből, de nem akarunk

Más országban igen, de nálunk nem lehet autóbuszt vásárolni uniós forrásból, mert mi magunk így döntöttünk. Politikusok, a közlekedésért felelő miniszterek és sajnos a szakma képviselői is többször hangoztatták, hogy az Európai Unió nem ad támogatást autóbuszokra, csak a kötöttpályás közlekedést támogatja. Ezt sajnos az újságírók is rendre átveszik. Nemrég pedig épp Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója nyilatkozott hasonlót, -olvasható az Indóházon.

Mint ahogy a lap írja, valamilyen furcsa okból kifolyólag hazánkban nem igényelhető buszbeszerzésre támogatás. Sem a közlekedési operatív programban, sem a regionális operatív programban (ROP) nem nyílik lehetőség autóbuszok beszerzésére. Azon kérdésükre, hogy miért nincs benne ezekben a programokban az autóbusz-beszerzés, a BKK azt a választ adta, hogy a Közop városi és elővárosi közlekedést támogató ötödik prioritása nem tesz lehetővé autóbusz-vásárlást, csak az elektromos közlekedés fejlesztését, annak viszont bármely válfaját: villamost, trolibuszt, metrót és elővárosi vasutat. A Közopot egy európai bizottsági határozat hagyta jóvá 2007-ben, amelyet egy hosszú alkufolyamat előzött meg.

15 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek