Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Volán pótolja a 24-es villamost

A BKV járműparkja annyira elavult, és annyira kevés autóbuszuk van, hogy külsős cégeket kell megkérni több viszonylat üzemeltetésére. Az alvállalkozók eddig BKV-kék buszokat küldtek ki a vonalakra, így az utas szinte semmit változást nem érzett, amikor felszállt egy alvállalkozós buszra –  egészen mostanig.

Biztosan emlékeztek még a járatátszámozások magyarázatára. Hogy a városban nem közlekedhet azonos számmal villamos, busz vagy troli, még akkor sem, ha az egyik Budán jár, a másik Pesten. Mindenki mondta, hogy a busz kék, a villamos sárga, a troli meg piros –  nincs az a hülye, aki összetévesztené a hatos buszt a hatos villamossal, amely ugye nagyobb, sárgább, és még klíma is van benne.

 

 

A BKV vonalain közlekedő buszok azonban már nem mindenhol kékek. A 24-es villamospótló legalábbis tuti nem. Miért? Mert annyira nincs busz, hogy kiküldjenek egyet, ha meghibásodik egy valamelyik vonalon? Ennyire elöregedetett a járműflotta? Köztudott, hogy a járműveket sorra selejtezik le, sorra döglenek le. De valóban ekkora a buszhiány a BKV-nál?

 


Kék konkurens cég között enyhén szólva is érdekes egy ilyen buszcsere, és biztos az is, hogy nem ingyen van. Olyan ez, mintha a Burger King a McDonalds-tól kérne kölcsön zsemlét a Whopperhez.


További képek:

85 Tovább

Ezért lopják el a menetrendet

Mindenhol azt hallani, hogy a rongálók és a firkálók évi több milliárd forint kárt okoznak a BKV-nak. Hetente telefonálok be, hogy XY megállókból már megint eltűnt a menetrend, legyenek szívesek pótolni. A vonal másik végéről mindig az önsajnálat jön. Minket meglopnak, minket megrongálnak, nekünk ez rossz. Talán a menetrendek sem tűnnének el állandóan, ha rögzítenék valahogy. Az ilyen helyzetekre születetett a mondás: Aki utcalánynak megy, ne csodálkozzon, ha...


Kedves BKV, ezért lopják el a menetrendeket:


44 Tovább

Kreativitásból ötös

Mit csinál a leleményes BKV-dolgozó, ha nincs 66-os viszonylattáblája, mert a 99-es vonalon dolgozik? Gondolkodik egy picit, majd megfordítja, így csinál a 99-ből 66-ot. Az, hogy a busz honnan hová megy, az meg le van sz@rva :) Leleményességből, és kreativitásból hatalmas ötös a buszvezetőnek.

 

 


Ezt a képet tegnap csináltam a 23E és a 66-os busz közös János utcai megállójában. Egy ismeretlen sofőrt tettek a vonalra, egy kis szóló Ikarussal. Valószínű, hogy váratlanul érte az áthelyezés és előzőleg a 99-es vonalon dolgozott, ezért oldotta meg így az utastájékoztatást. Még mindig jobb, mintha nem lenne kint semmi. Minden elismerésem az övé. Még mindig mosolygok rajta, ha visszagondolok :)
 

54 Tovább

Vedd meg a jegyed, ahol akarod

Amikor a post végén lévő képet megláttam, egyből arra gondoltam, hogy ilyen nincs. Ez csak vicc, ez "fotosopp". Sajnos nem. Többen jelezték és magam is láttam, hogy a BKV végképp leépíti a buszokon lévő jegyautomatákat.

Az egész úgy indult, hogy Budapestre meghozták a csúcsszuper alacsonypadlós Ikarus 412-es buszokat, melyekbe automatákat tettek. A gépek nem bírták a pesti utakat, ezért 80%-uk működésképtelen volt. Visszafejlesztették őket (nem tudtak visszajárót adni), most viszont végképp kivonják őket a forgalomból. Stílusosan leragasztják őket, illetve fémlemezt tesznek eléjük.

Első képen a leragasztott, másodikon a visszafejlesztett automata látható:

53 Tovább

Itt valakinek nagyon tömik a zsebét

Vajon kinek éri meg, hogy a bezárt BKV pénztárak mellé, drágábban üzemeltetett, biztonsági őrrel felszerelt kutyaólakat tesznek? Egy veszteségesen üzemelő cég miért von be még több alvállalkozót a működésébe még a jegyértékesítésbe is? Nem elég, hogy az Protokon automatáiból nem tudunk jegyet venni, bezárják a pénztárakat, és fabódékat tesznek melléjük.

Alapjáraton nem vagyok egy rosszmájú ember, nem szoktam kötekedni, de ami ennél a cégnél folyik, elképeszt. Alvállalkozók csinálnak már mindent. Alvállalkozó üzemeltet járatokat, „javítja” az automatákat és most már  külsős árulja a jegyeket, bérleteket is. (Szvsz. az alvállalkozó szót a szinonima szótárban a lopás és a mutyi szavak mellé tenném).

 

Alvállalkozót bevonni és cégbe sosem nyereséges. Az alvállalkozónak el kel látnia a rábízott feladatot úgy, hogy az ügyfél ne vegyen ebből észre semmit, és haszna is legyen belőle, azaz a megrendelő többet fizet, mintha maga látná el az adott feladatot. Éppen ezért nem értem, hogy a veszteséges BKV miért von be alvállalkozókat a cégbe.

 

Kutyaól a Boráros téren

 

A napokban valami nagyon elszomorítót tapasztaltam. Az amúgy is gyönyörű Boráros tér közepére kihelyeztek egy kutyaólat (BKV alvállalkozó bérletpénztárat). Nem lenne ebből baj, ha a közelben lévő pénztárat nem zárták volna be. A BKV szerint jövedelmezőbb alvállalkozó által üzemeltetett kutyaólakat kitenni, a saját, korábban bezárt pénztárai mellé. A dolog érdekessége még annyi, hogy míg a pénztárban egy ember dolgozott, a kutyaólban ketten vannak. Egy eladó, és egy biztonsági őr.

 

Valakinek biztos megéri…

U.i.: Mellesleg a képen a fekete autó a zebránál bizony nem parkol szabályosan:)

63 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek