Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az autósok is szívnak a rossz sínek miatt

Erika által leírt problémát teljesen megértem, ugyanis 3 évig jártam az említett szakaszon, és egyszer a sínhibákat kerülgető autós majdnem elcsapott a Galvani utcánál lévő zebránál. Ideje volna karbantartani az utakat, és a síneket is.

Tisztelt BKV Zrt!

Pontosan nem tudom, kire is tartozik, ezért Önöknek és a Fővárosi Önkormányzatnak is elküldöm ezt a levelet. Mivel főútvonal, így gondolom a főváros, de mivel villamos pálya, így valószínűleg Önök is felelnek érte!

A mellékékelt képek a XI. kerület Fehérvári úr - Andor és Galvani utca kereszteződésben készültek. Olyan rossz állapotban van a sínpár és a körülötte lévő aszfalt, hogy az autók csak lépésben mernek átmenni. Aki nem így tesz, annak az autója bánja! Ez egy nagyon forgalmas csomópont, így az még fokozza a dugót, hogy az autósok lassan mennek át a kereszteződésben. Volt már itt azért baleset, mert aki utoljára átment, annyira azt figyelte, hogyan kerülje ki a felpúposodott, illetve a gödörré vált aszfaltot, hogy nem látta már elindult a keresztforgalom.

Jó lenne ezt minnél előbb rendbe tenni, mielőtt nagyobb baleset lesz belőle. Akár a villamossal is!

Üdvözlettel: Szegedi Erika

71 Tovább

CREDO BN 18 járműteszt

Még hónapokkal ezelőtt, amikor a BKV Credo buszt tesztelt, felkerestem a magyar buszgyár egyik fanatikus rajongóját, és váltottam vele pár e-mailt. Tervbe volt véve, hogy színesítünk a BKV-figyelő blogon, és a járműteszt rovatban egy új, budapestiek számára kevésbé ismert buszt mutatunk be. Akkor a Kravtex Kft. kérésére ezt elhalasztottuk, most azonban publikáljuk. Köszönjük Attilának a cikket, és az együttműködést!

CREDO BN 18


Magyar autóbusz a Hetesen - újra



Tavaly ősszel különleges járműteszt részesei lehettek a BKV utasai. Október végén a Fővárosba érkeztek a győri Kravtex Kft. vadonatúj városi autóbuszai, így a jól megszokott kék buszok mellett egy hétig két "sárgaság" színesítette Pest és Buda utcáit.


Az alábbiakban a járművek forgalmi tesztje és a típuscsalád műszaki jellemzői mellett a Credo buszok történetéről próbálok képet adni a blog olvasóinak.

Buszok a Kisalföldről

"Az új magyar autóbusz" története az ezredfordulóig nyúlik vissza. Az azóta cégcsoporttá formálódott győri Kravtex és a mosonmagyaróvári Kühne Mezőgazdasági Gépgyár '99-ben készítette el az első, cseh licensz alapján gyártott midibuszát, melyet akkor Kravola márkanéven vezettek be a magyar piacra.


A 19.5'-os kerekeken gördülő, Iveco motorral szerelt buszok kezdeti fogadtatása nem volt felhőtlen. A Kravolák kiforratlansága, a szokatlan kerékátmérő és a legtöbb helyen idegennek számító Iveco márkájú erőforrás nehezítette a szériagyártás beindulását. Számos pozitív referencia és műszaki magyarázatok sora kellett ahhoz, hogy a régi beidegződések oldódjanak az üzemeltetőkben, és bizalommal nyissanak a később Credo névre keresztelt buszok iránt.


2004-ben a Volán társaságok 65 buszra szóló pályázatot hirdettek, melyet az akkor még aprónak számító győri cég nyert el. A győzelem komoly lendületet adott a korábban egy-két darabos szériákban termelő Kravtexnek. A járművek leszállítása után tudatos fejlesztés indult a kisalföldi megyeszékhelyen, melynek célja a gyártás racionalizálása valamint 12 és 18 méteres típuscsaládok kialakítása volt.


A gyártás- és gyártmányfejlesztés mellett kapacitásbővítés eredményeképp 2005 közepéig megjelent a vadonatúj Credo EC 12-es elővárosi busz és elkészült a szóló és csuklós buszból álló városi modellcsalád.


Stabil háttérrel, kiteljesedett típuspalettával indult a 2006-os év, amely újabb országos sikert hozott: 150 darab előváros-helyközi busz került ekkor átadásra, melyet 2007-ben további 92 darab leszállítása követett. A megrendelések -akárcsak 2004 után- további fejlesztéseket tettek lehetővé, melyek eredménye a 2008 elején felavatott vadonatúj mosonmagyaróvári buszgyár.


Kis kerekeken a nagyvárosban

Milyen lehet napjainkban új, magyar buszon utazni a Hetesen? Mit érezhet a lelkes buszbarát, mikor egy csuklós Credo ablakából látja, ahogy a felsejlik az Erzsébet Híd, majd az esti Dunaparton a Parlament?

Akit ezek a kérdések feltüzeltek és nem várta meg, míg egy-egy internetes fórumon hozzájuthat a válaszhoz, az tavaly Október végén, Budapesten kipróbálta a BN 18-ast.

Én a credobusz.extra.hu szerkesztőjeként minél előbb meg akartam örökíteni a buszokat, így nemsokára fényképezővel a kezemben vártam "a sárga Hetest" a Ferenciek terén. Szerencsémre hamarosan elkészült a vágyott fotó és még a buszra is fel tudtam szállni az exponálás után. Albertfalvára érve aztán buszbarátok "kameratüzében" vettem górcső alá a BN 18-ast.



67 Tovább

Budapest: Mit lát egy turista?

Kedden rátaláltam egy weblapra, ahol Budapest új nevezetességeit gyűjtik össze. Képekkel próbálják bemutatni azt, mit lát egy turista, ha letér a kijelölt útvonalról, és a Budai váron és az Országházon kívül megnézik a belvárost, Kőbányát, vagy Újpestet. Néhány képet kigyűjtöttünk nektek ide, a többit megtaláljátok a szerző weboldalán, csak kattintsatok ide!

 



Tudom, hogy a téma csak részben BKV-s, de mivel a blog olvasóinak egy része nem budapesti, meg kell nekik is mutatni a város egyes „szépségeit”. Persze ettől függetlenül vannak szép helyek a városban, csak kár, hogy néha a fentebb látható kép fogad.

72 Tovább

Postakocsi parkol

Az eset 07.30-án, 14:50 körül történt a Rákóczi úton. Jól látszik, a postás kocsi a sarkon megállt, sokan kikerülték, de a busz nem bírta. Nem messze vártam egy barátom, egy cigit kényelmesen elszívtam (cca. 5-7 perc) mire előkerült a sofőr.

Azt tudom, hogy van megállapodás a rendőrség és a BKV között, hogy segítik a buszok haladását – talán kellene egy ilyet kötni a Postával is.

26 Tovább

Majdnem agyoncsapta őket a lámpa

Réka és gyerekkori barátnője Judit nem mindennapi történetet írt a BKV-figyelőnek. Békésen utaztak a 48-as buszon, amikor a felettük lévő lámpa az ölükbe esett. Hírtelen nevettek az eseten, majd elgondolkodtak azon, mi lett volna ha nem az ölükbe, hanem a fejükre esik. Ha más nem is, ez jól megmutatja a BKV járművek elhanyagoltságát…

A történetet továbbítjuk a BKV-nak is, kíváncsian várjuk, Karola hogyan magyarázza majd ezt ki. A lányok leveléből a videó alatt részletet olvashattok.


55 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek