Mert a hajléktalanok kedvenc helye. Messze van a vezetőtől, félig zárt, nem zavarnak senkit. Mindenkinek ajánlom, hogy csak rendkívül indokolt esetben üljön le oda. Egy kép az archívumból:
Elhagyta a kígyóját a 159-esen
Amikor wade levelét elolvastam, először nem hittem el amit ír. Majd megnéztem a csatolmányt, amit a levelével együtt küldött. A történet annyira abszurd, hogy még mindig röhögök rajta, ha eszembe jut:)
Hello BKV figyelő!
Egy apró sztorit szeretnék Veletek megosztani, ami tegnap (július 30.) történt velem a csepeli 159-es buszon, este 8-9 óra körül.
Mindig is élvezettel szállok fel egy-egy BKV járatra, mert bármikor olyan furcsasággal találkozhatom, ami vagy jókedvre derít, vagy mélységesen elszomorít. De tegnap kicsit beparáztam.
Csepelen, a Szent Imre téri végállomáson szálltam fel a bent várakozó 159-es buszra. Fülembe szólt a zene, kezembe újságot olvasva (tudom, veszélyesen közlekedem) mentem fel a buszra az első ajtón. Nem nagyon néztem körül. Leültem a vezetőfülke mögötti 4-es ülések mögötti 2-es ülés egyikére, és tovább folytattam az olvasást, és vártam, hogy elinduljon a busz. Néha azért a szemem sarkából láttam, hogy akik felszállnak a buszra (fiatalok, öregek vegyesen), oda-oda somfordálnak a sofőr mögött első üléshez, és röhögnek, vagy elszörnyülködnek. Ja és páran még fotóztak is. Akkor nem igazán értettem miért, meg nem is érdekelt a dolog, lefoglalt az újság, meg nem vagyok az a nagy bámészkodó fajta. Azt gondoltam, hogy esetlen valami állat lehet pl. egy kis macska vagy kutya, és a sofőr szállítja haza vagy ilyesmi.
Aztán pár perccel később elindultunk. Kb. 4-5 megállót mentünk úgy, hogy minden felszálló ugyanúgy megnézte, fotózta stb. és akkor valaki "vette a bátorságot", hogy kérdőre vonja a sofőrt:"Tudja -e hogy egy kígyó van a fülke mögötti ülésen?" A sofőr kicsit értetlenkedett, de a következő megállónál megnézte, hogy tényleg ott van-e az állat.
Így közlekedtem tegnap
Mindenkinek nehéz volt a tegnapi nap, aki közlekedni próbált Pesten. Nekem még nehezebb volt, mert ebben a hónapban már másodszor kellett buszjegyet vennem, mert nem jött a vonat. Pesterzsébetre a szokásos egy óra helyett három óra alatt értem be. Iszonyatos embertömeg volt mindenhol, volt olyan busz, ami 30 percenként járt, és nem fértem fel rá.
Kicsit azonban jó is volt. Azt tapasztaltam (én legalábbis), hogy a BKV ezt jól megszervezte. Több olyan villamossal, és busszal is utaztam, ami el volt terelve, nem a megszokott rendben közlekedett, ám így sem tévedtem el, mindig tudtam hol vagyok. Ha megkérdeztem a járművezetőt, merre megy normálisan válaszolt, még azt is elmagyarázta, mire tudok átszállni ha szeretnék. Annak ellenére nem volt lekezelő és bunkó, hogy ma én voltam körülbelül az egymilliomodik aki ezt megkérdezte tőle.
Három ilyen járművezetőre emlékszem:
BPI-826 frsz. 23-as busz vezetője. 2-3 között tapasztalataim szerint minden utasnak normálisan válaszolt.
17.00 körül a 1440-es számú 30-as villamos vezetője normális tájékoztatást adott.
18.00 körül a 1558-as 52-es villamos vezetője mindenkit normálisan tájékoztatott, és a futó utasokat is megvárta.
Köszönet mindenkinek, aki tegnap azon dolgozott, hogy mindenkinek egy kicsit jobb legyen.
Tegnapi képeim:
Bevizelnek a buszvezetők Kökin
A Kőbánya-Kispest fölött átvezető gyalogos felüljárót a múlt héten rejtélyes módon megrongálta egy daruskocsi, ezért a BKV a napokban örömmel kezdett neki a bontásnak. A buszvégállomást is megváltoztatták, a járművezetők ideiglenesen egy erre a célra kialakított konténerben pihenhetnek. A konténerekhez négy WC tartozik, négy külön kulccsal. A kulcsokat nem jelölték meg, így míg az ember kitalálja, melyik kulcs nyitja a WC-t, a buszvezető valószínűleg már elvégezte dolgát.
Elöregednek a gumik
Durrdefekt sok mindentől lehet, többek között a gumi elöregedése miatt is. Balesetveszélyes, főleg akkor, amikor a jármű (autó, busz) nagy sebességgel halad.
Üdvözletem!
Az következő eset nagyjából 1 hónapja történt (mentségemre legyen mondva, nem igazán voltam internet közelben, hogy az élményt frissiben megosszam a kedves olvasókkal) a 49-es autóbusz vonalán. A Retek utcai megállóból kikanyarodva éppen haladt fel a Fillér utcán, mikor egy hatalmas robbanásszerű hangra lettem figyelmes. Több járókelővel egyetemben azt hittem, hogy a motorban keletkezhetett valami hiba, ám közelebb érve egy durrdefekt fogadott (képként mellékelem is).
Számomra megdöbbentő az, hogy - habár ez eddig is nyíilt titok volt - az autóbuszokat ilyen műszaki állapotban engedik ki a garázsokból. Csak jobban belegondolva, kész szerencse, hogy nem történt személyi sérülés, és pusztán a forgalmat akadályozta a kereszteződésben ragadt jármű. Aki kicsit is ismeri a környéket, és a járatot, az tudja hogy a Moszkva térre menet nem ritkán 50 km/h feletti sebességgel jönnek le a buszok, egy jobb első durrdefekt akkor nem lett volna olyan mókás dolog, könnyedén felszaladhatott volna a járdára az irányíthatatlanság okán, rosszabb esetben bele az egyik épületbe...
A képeken tisztán látszódik, hogy a gumi végtelenül kopott, gyakorlatilag az utolsókat rúgta, és szinte teljesen bizonyos vagyok benne, hogy nem ez az egyetlen jármű a BKV kötelékében, amely ilyen állapotban indul nap, mint nap útjára. (Van egyáltalán olyan, amelyik megfelel a műszaki normáknak?)
Ezekkel a sorokkal csupán alátámasztani szerettem volna azokat az állításokat, melyeket nap, mint nap hallunk, habár többségünk rendszeres "szenvedője" az ámokfutásnak...
ps: Jó a blog, rendszeres olvasó vagyok :) Sok sikert, kitartást...
Péter
Utolsó kommentek