Szaporodnak a roncs trolibuszok a BKV óbudai telephelyén, néhány nap alatt hetet is átszállítottak a kőbányai Pongrác troligarázsból. A buszok alkatrészei viszont láthatóan "fogynak". A BKV szerint csak ideiglenes a megoldás.
Klikk a képre!
Az átszállított járművek egy része 4-5 éves Ikarus (412T), de van közöttük egy tavaly nyáron üzembe helyezett új Trollino is. Ezeknek a troliknak a könyv szerinti áruk 40-80 millió forint. Az Index úgy értesült, hogy a következő napokban elképzelhető, hogy további roncsok érkeznek az óbudai telephelyre.
A BKV a következőket válaszolta az Index emailen feltett kérdéseire: a Kőbányai Forgalmi Szolgálat a paraméterkönyv változásai alapján szeptembertől több autóbuszt ad ki. Mivel a telephely tárolókapacitása véges, ezért ideiglenes megoldás, hogy az említett trolibuszokat átszállították az óbudai telephelyre. A járművek javítása és forgalomba állítása a közeljövőben megtörténik.
Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület alelnöke szerint a BKV egy helyre gyűjtve el akarja dugni a roncs járműveit, oda, ahol kevesen láthatják őket. Dorner rámutatott, hogy a trolik esetében fennáll a paradoxon, hogy több évtizedes orosz trolibuszok jobban bírják, mint a vadonatúj, modern elektromos járművek.
Ennek az okát abban látja a VEKE elnöke, hogy a régi, masszív orosz kocsiszekrényhez baleset után is hozzányúlnak a BKV öreg szakijai, míg az új, alacsony vázszerkezetű trolikat - főleg a drága vázelemek hiánya miatt - nem szívesen hegesztgetik baleset után.
/Index/
Roncstemetőt csinál a BKV az óbudai buszgarázsból
Sosem takarított vitrinek
Amíg várom a metrót, mindig a vitrineket nézegetem. Minden állomáson más van benne. Molotov-koktél, képek, makettek, szövegek. Nem tudom, kinek az ötlete volt, hogy ilyeneket létesítsen a 2-es metró állomásain, de valljuk be, nem volt hülye ember, amellett, hogy hasznos dolgokat lehet megtudni belőle, tetszetős is. Probléma csak egy van: A vitrint a metrófelújítás óta nem takarították, mára annyira ellepte a por, hogy nem lehet látni a benne lévő fényképeket, a múzeumi tárgyakon is centis por található.
Nem ez a BKV legnagyobb problémája, de ilyen apróságokra is jó lenne odafigyelni. Turistáknak is hasznos lehet, ha már a metróállomáson okosodnak egy kicsit, ha végignézik a fényképeket.
Néhány fénykép:
Menetrend szerint
Por mindenütt
Pestinek Hi-Tech: Nyitott ablaknál megy a klíma
A Combino villamoson valamivel kulturáltabb emberek utaznak. Az ablakokat szerencsére nem nyitogatják ki, ha megy a klíma, csak az ajtókat. Sajnos a Volvo buszokon egyre gyakrabban vannak nyitva az ablakok, hiába megy a klíma.
Hali Figyelő!
Gyakran sírnak az emberek a nagy melegtől a légkondi nélküli járatokon, közben meg a felszerelt járműveken folyton kinyitják az összes ablakot. Vajon a tudás hiányából fakad, vagy csak simán tahók? A képek különböző járatokon készültek és mindegyiken bekapcsolt állapotban volt a légkondi (lehetett érezni).
Szerinted mikor tanulják meg, hogy a nyitott ablakon kimegy a hűvös levegő?
Üdv: Rákenroldetektív!
Repedeznek az öreg Ikarusok
Nemrég kaptam egy e-mailt képekkel, és rövid magyarázatokkal egy buszvezetőtől. Be szeretné mutatni, hogyan törnek szét a régi Ikarusok.
Első kép: BPI-340
Második ajtó mögött, jól láthatóan már hegesztett törés újratörése. Tipikusan már agydaganatos betegnek fájdalomcsillapítót adnak.
Második kép: BPI-354
A hülye utasok kinyitják az ajtókat
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Idén nyáron örömmel tapasztaltam, hogy a MÁV-Start Flirt motorvonataihoz hasonlóan a Combino villamosokba is egész utasteret hűtő légkondicionálókat szereltek. A villamos utastere kellemesen hűvös, kényelmes benne az utazás.
Azért fordulok Önökhöz, mert javasolni szeretném, mert azt tapasztaltam, hogy hétvégén, amikor a villamosok ritkábban, 10 percenként járnak, a járművezetők hiába zárják be a villamos ajtajait (ami visszanyitható) az utasok minden ajtót kinyitnak, ezzel a villamos belsejében a kinti hőmérséklethez hasonlóan, 28-30 fokos lesz a levegő. Az ajtókat megfigyeléseim szerint mindig az idősebbek nyitják ki. Nem tudom felfogni, hogy miért jó elsétálni az első nyitott ajtó mellett a melegben, majd kinyitni a középsőt, hogy beszálljon az utas, ha a hűvös utastérben is elsétálhatna a középső ajtóig…
A Combino ajtajai ugyan úgy visszazáródnának maguktól, mint a Flirt vonatoké. Az ajtónál található egy érzékelő, ami ha nem érzékel mozgást, jelet küld az ajtónak, ami az indulásjelző megszólalása után bezárja az ajtót, így nem melegszik fel az utastér. Ha az érzékelő észleli, hogy szállnak fel utasok, semmiképp nem záródik be az ajtó. Ha az utas záródás közben teszi be a lábát az utastérbe, az ajtó azonnal visszanyílik, majd az felszállás végeztével.
Az opciót elég lenne csak a végállomásokon alkalmazni, főleg hétvégén, amikor 10 percet is áll a villamos. Kérem Önöket állítsák be a villamosokon az önműködően záródó ajtókat.
Üdvözlettel: T. G.
Utolsó kommentek