Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Új, takarékos busztípust mutatott be a Credo buszok gyártója

Az országszerte ismert Credo márkájú autóbuszokat gyártó vállalkozás, a Kravtex-Kühne cégcsoport bemutatja új fejlesztésű, elővárosi autóbusztípusát, a Credo Econell 12-t, amely készen áll a Volán társaságok üzemanyag-költségeinek letörésére. A 40 fejlesztő-mérnök közreműködésével, tizenkét hónap alatt kifejlesztett Econell egy vadonatúj járműkoncepció, amely alacsony tömege, rendkívül hatékony és környezetbarát motorja révén képes akár évi egymillió forint megtakarítására is. A teljes egészében magyar fejlesztésű, árarányosan pedig 85%-ban magyarnak tekinthető termék az európai piacon is egyedülálló paraméterei révén akár külföldön is piacképes lehet.

A Kravtex-Kühne csoport egy 100%-ban magyar tulajdonú gépipari vállalkozás, amely győri és mosonmagyaróvári telephelyein fő profiljaként tíz éve fejleszt és gyárt autóbuszokat. A tavaly csaknem hétmilliárd forintnyi konszolidált árbevételt elérő cégcsoport közvetlenül 470 munkavállalót foglalkoztat, ám beszállítói révén közel 2000 család megélhetését biztosítja. 1999 óta csaknem 900 darab Credo márkájú, magyar buszt gyártott, és jelenleg is piacvezetők az új autóbuszok magyarországi értékesítésében. Kiemelt partnereik, a Volán társaságok mindegyike üzemeltet már Credo buszt, amelyek naponta közel félmillió utast juttatnak célba. Mára az ország minden szegletében közlekednek a Credo márkájú járművek.


A most bemutatkozó Credo Econell 12 egy kétharmad részben alacsonypadlós, tizenkét méter hosszúságú elővárosi autóbusz, amelyet 40, mosonmagyaróvári és győri kötődésű mérnök tervezett. A Szombath Imre főkonstruktőr vezette csapat célja az volt, hogy olyan terméket hozzanak létre, amely egyedülálló paraméterei révén mind a hazai, mind az európai buszpiacon rövid időn belül siker-típussá válhat. Ennek érdekében a hagyományos, 22,5 coll-os kerékméretű buszok tágas és utasbarát kialakítását ötvözték a 19,5 coll-os kerékméretből adódó alacsony tömeggel, amelynek eredménye egy eddig ismeretlen kategória az elővárosi buszok palettáján. A Credo Econell 12 egy kompromisszumoktól mentes, modern és komfortos jármű, amely azonos körülmények között, versenytársainál jóval olcsóbban képes üzemelni.


Ezt a hatékonyságot igazolja az a 900 darab, már átadott Credo autóbusz is, amelyek napi forgalmi körülmények között adnak számot rendkívül alacsony üzemanyag-felhasználásukról. Sokatmondó adat, hogy a már jelenleg is üzemelő, 900 darab Credo autóbusz, évi 70.000 kilométeres, átlagos futásteljesítménnyel és a mai dízelárakkal számolva évente több mint egymilliárd (!) forintnyi üzemanyagot takarít meg az üzemeltetők hasonló paraméterekkel rendelkező, ám elöregedett járműveihez képest.

Mint ismeretes, napjainkban több mint 2000, 17 évnél is öregebb, korszerűtlen és környezetszennyező autóbuszt üzemeltetnek a hazai közlekedési társaságok. Ezeknek a járműveknek a cseréje évek óta esedékes, ám érdemi lépések mindeddig nem történtek kiváltásukra. Hisszük, hogy a Credo Econell 12 kifejlesztése áttörést hoz a hazai autóbuszpark megújításának folyamatában, hiszen nem csupán egy új magyar busztípus született, hanem olyan kategóriát teremtettünk, amely mind a Volán társaságok szakmai elvárásainak, mind az elővárosi közlekedésben résztvevő utazóközönség igényeinek is teljes mértékben megfelel, -áll a gyártó közleményében.

4 Tovább

Takarítás BKV-módra: fél centis kosz az 5-ös busz ülésein

A fenti, valamint a levél alatti képeket olvasónk, László készítette szeptember 3-án reggel a BPO-138-as rendszámú 5-ös buszon. Mint az a felvételeken is látszik, a busz ülései ragadtak az évek alatt összegyűlt mocsoktól. Fontosnak tartjuk megjegyezni, hogy ilyen utasforgalom mellett a koszosodás teljesen normális jelenség. A BKV-nak épen ezért kellene gondoskodnia a rendszeres tisztításról, cseréről. További képek, és a levél hajtás után található:

35 Tovább

Karácsonyi díszben a 2-es villamos

December 5-től ünnepi villamos jár a 2-es vonalon. Most először jár Budapesten is karácsonyi villamosjárat, melynek különböző változatait külföldön is élvezhetik kicsik és nagyok egyaránt. Az ünnepi villamos hétköznapokon 17.00 - 20.00 óráig közlekedik a Boráros tértől a Jászai Mari térig, 20.00 - 23.00 óráig a Közvágóhídtól a Jászai Mari térig, hétvégén pedig szintén 17.00 - 23.00 óráig a Közvágóhídtól a Jászai Mari térig. Olvasónk képeiért és élménybeszámolójáért olvass tovább!

55 Tovább

Munkába állt az első VanHool autóbusz

Már utasokat szállítanak azok a használt belga buszok, melyeket hónapokkal ezelőtt vett a BKV. A VanHool buszok a 23 és a 23E vonalakon közlekednek a Boráros téren bárki megsimogathatja őket. Az előzetes bejelentéseknek megfelelően a busz nagyobb nyitható ablakokat, új kijelzőket és klímaberendezést is kapott, átfestve azonban nem lett, információink szerint ezért, a BKV sokallta a buszonkénti 6 millió forintos árat. Várjuk olvasóink tapasztalatait észrevételeit a busszal kapcsolatban e-mailben és a hozzászólások között. A VanHool buszokat az első galériában "munka közben", a másodikban az érkezésük napján láthatod:

Galéria:

Nem látod a képeket? Kattints ide!


Kapcsolódó galéria:

Nem látod a képeket? Kattints ide!

136 Tovább

Hiába az ellenőrzés, még mindig bicikliznek a Margit hídon

Körülbelül 3 hete írtam a Margit hídon a gyalogosok között száguldozó, azokat lecsengető biciklisekről. Mit ad Isten, a poszt publikálása után pár nappal bekövetkezett az, amit megjósoltunk, így ismét elő kell venni a témát. Lássuk mi történt: Bár, a KRESZ bicikli közlekedhet a járdán, arra kérték az arra járókat, hogy kerékpárjukat tolják a hídon, mert kevés a hely és könnyen elüthetnek valakit. A biciklisek ezt kikérték maguknak, a KRESZ-re hivatkoztak (ami a piros lámpán való áthajtásnál természetesen már nem létezik), száguldoztak tovább. (Nagy tisztelet annak a pár kivételnek, aki tolta a biciklit). Egy őrült kerékpáros elsodort egy 4 éves kislányt a járdán még 6-án, aki könnyebb sérüléseket szenvedett. KRESZ ide vagy oda, a rendőrség bekeményített, már csak tolni lehet a kerékpárokat. Elvileg. Tegnap ellátogattam ismét a Margit hídra, nézzük képekben mi változott.

Két rendőr figyelte a rendet a budai oldalon. Vagyis figyelte volna, ha nem telefonálgatnak. A biciklisek így elhajtottak mellettük a járdán, kevesen voltak azok, akik maguktól leszálltak:

73 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek