Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Olcsóbb és jobb a prágai tömegközlekedés

Olvasónk az elmúlt héten Prágában járt, ahol sokat tömegközlekedett. Alant található írásában a prágai és a budapesti tömegközlekedést hasonlítja össze. A cseh fővárosban olcsóbb közlekedni, ám az idegen nyelvű tájékoztatás rosszabb, mint Budapesten. A metró tiszta, viszont a buszok száma kevés, ugyanis Prága a villamosok városa:

Kedves BKV-figyelő!

Manapság divatos a különböző médiumokban összehasonlítani a BKV-t és a prágai tömegközlekedési modellt. Mivel elmúlt héten volt szerencsém eltölteni a cseh fővárosban pár napot így megtapasztalhattam a különbségeket, amit megosztanék veletek is. Természetesen ez csak egy szubjektív összehasonlító írás, nem célom egyik felet sem dicsőíteni/sárba tiporni.

Kissé megfordítva a sorrendet kezdeném egy általános összefoglalóval: érzésem szerint kissé kulturáltabban és emberibb módon lehet közlekedni, korszerűbb jegyrendszerrel, viszont silányabb tájékoztatással. Főleg kötöttpályában gondolkodnak, így villamost érdemes választani, ennek meg van az az előnyös hatása, hogy a jóval kevesebb busz és az eltérő városszerkezett miatt érzésem szerint sokkal kellemesebb a levegő a városban.

254 Tovább

Rosszul beállított lámpák fogják meg a 7-es buszt

Felújították a Thököly utat, már száguldozhatnak az Ikarusok és a Volvók, lefaraghatna végre a menetidőből. Vagyis csak száguldozhatnának és lefaraghatnának, ha a lámpák nem fognák meg folyton a buszokat. Sajnos Budapesten alig részesítik előnyben a tömegközlekedési járműveket, pedig a közlekedési lámpákat úgy is be lehetne állítani, hogy a buszokat, villamosokat ne tartsák fel.

Tudsz még olyan helyet a városban, ahol nagyon visszafogja a közlekedést a rosszul beállított lámpa? Írj róla kommentet!

Tisztelt BKV-figyelő!

Volna egy észrevételem, s talán az illetékesek felfigyelnek rá, ha valamilyen formában hangot tud adni neki. Nap mint nap a Városmajor felől járok dolgozni a Bosnyák térre, s mivel a metrózást nem szeretem, általában felszínen közlekedem, 5 - 7E/173E kombinációval. Örömmel tapasztaltam a nyáron a Thököly út megújulását, de azt tapasztaltam, hogy a lámpaváltások rendjében semmi érdemi előrelépés nem történt, a Thököly úti lámpák jelenleg is semmibe veszik, hogy ezen a szakaszon, mint főútvonalon jár a város valószínűleg legnagyobb utasforgalmú buszcsaládja (benne két gyorsjárattal), amely ezért igazán kaphatna némi előnyt a keresztező utakhoz, utcákhoz képest.

38 Tovább

Hat buszsáv-projektet törölne a főváros

A fővárosi közgyűlés csütörtöki ülésén tárgyalja azt a javaslatcsomagot, mely szerint több uniós támogatottsággal bíró buszsáv-projektet is törölnének 95 millió forint önrész hiánya miatt.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint különösen elfogadhatatlan ez annak fényében, hogy Közép-Magyarországi Régió Operatív Programjából a fővárosi közlekedésfejlesztési projektek finanszírozása a regionális források 2011-től történő megszűnése miatt már nem várható a jövőben, így tehát az utolsó esélyt szalasztja el a város az előterjesztés elfogadásával. A VEKE tiltakozik a javaslat ellen és kéri a fővárosi frakciókat, hogy ne fogadják el a városvezetés előterjesztését.

25 Tovább

Legyűrt 1,9 millió kilométert ez a busz

BUDAPEST - Meghazudtolja korát a legtöbb kilométert futott busz, ami nem kevesebb mint huszonegy éve zötykölődik az utakon. A külseje alapján inkább egy modern járgányra hasonlít, semmint egy olyan járműre, amelyikbe már egymillió-kilencszázezer kilométert pakoltak a sofőrök. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy akár 47,5-szer megkerülhette volna a földet, jelenleg azonban 277-es számmal a budapesti Örs vezér tér és a Bosnyák tér között közlekedik.


Az Ikarus 1988-ban futott ki a gyárból


"A legelső szériából néhány busz még becenevet is kapott, ezek általában női nevek voltak, mint a Katalin vagy az Erzsébet. Ez a busz nincs elkeresztelve, csupán a rendszáma alapján szoktuk beazonosítani" - árulta el Kovács Gábor, a busz egyik vezetője.

89 Tovább

Megpofozná a villamossínen tekerő bicikliseket

Az idei év egyik legérdekesebb kerékpáros balesete az volt, amikor egy biciklist a villamossínek között egy autóbusz ütött el a kiskörúton. Igen, villamossínen, biciklist egy busz. De úgy néz ki a kerékpárosok nem tanultak az esetből. Ugyan úgy cikáznak a villamosok között, veszélyeztetve ezzel a saját életüket, mások biztonságát és Budapest közlekedését:

Tisztelt BKV-figyelő!

Sajnálom, de le kell írnom, hogy amit a kerékpárosok művelnek a 47-49es viszonylatú villamosok vonalán (és valószínűleg még más, egyéb helyeken is), az a felelőtlenség legfelsőbb határát is túlszárnyalja.

Gyakran utazom az említett villamosokkal munkába menet, vagy onnan hazafelé tartva, de megesik az is, hogy munkaidőben kell igénybe vennem a villamost! Ezzel semmi gond nincs is, mindaddig, míg egyszer valami idióta kerékpárost egyszer ki nem lapít egy villamos, ugyanis nem elég széles számukra a közút, inkább a villamos vágányokon a villamos előtt-mögött tartják célszerűbbnek, s minden bizonnyal menőbbnek a közlekedést!

207 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek