1975. október 28-án, azaz napra pontosan 33 éve nyitotta meg kapuit a kontinens első földalattijának emléket állító Budapesti Vasúti Múzeum, a Deák téren. Külön érdekességnek számít, hogy a kiállítási hely önmagában is műszaki emléknek tekinthető, hiszen a millenniumi földalatti vasút egy eredeti alagútszakaszán lett kialakítva a kiállítási terület, amelyet az 1955. évi vonalkiegyenlítési munkálatok során véglegesítettek.
A BKV 1996-ban, a teljes vonal rekonstrukciós munkálatai során, a múzeumot is felújította, de az eredeti táblák, feliratok megmaradtak. Az előtérbe lépve az egykori végállomás eredeti felirata, a „Gizella tér” fogadja a látogatókat. Itt látható az az emléktábla is, mely arról tanúskodik, hogy az ezredfordulói ünnepségekre Budapestre látogató Ferenc József 1896. május 8-án utazott a földalattin, és "legkegyelmesebben megengedte", hogy a vasút felvegye az ő nevét. Így lett az addigi Budapesti Földalatti Villamos Közúti Vasútból Ferencz József Földalatti Villamos Vasút Rt. A múzeum bejáratától jobbra a földalatti vasút három kocsija sorakozik: a 19-es, az 1-es és a 81-es pályaszámúak. Érdekesség, hogy a kiállított járműveket 1975-ben, a nyitott födémrészen keresztül, daruval emelték a vágányokra. A kocsikkal szemközti vitrinsorban eredeti dokumentumok, fényképek, modellek és tárgyi eszközök mutatják be a földalatti vasút történetét az építéstől, napjainkig.
A múzeum - hétfő kivételével - egész évben várja a látogatókat, 10-17 óra között, felnőttek számára 270, gyermekeknek 220 forintos belépővel, jelenleg a „Városi közlekedés bélyegeken” című kiállítás látogatható.
2008. október 28.
BKV Zrt.
Több mint száz évről mesél a Földalatti Vasúti Múzeum
Így nem közlekedsz 23-án
Az október 23-ai nemzeti ünnep alkalmából már 22-én, szerdán is rendezvényeket tartanak, amelyek miatt módosulnak a BKV egyes járatainak útvonalai. Az ünnepnapi rendezvények miatt szintén több járat vonalának módosítására van szükség.
Október 23-án, csütörtökön rendezvények miatt 6.00 és 11.00 óra között lezárják a Kossuth Lajos teret és a Vértanúk terét, 8.00 órától egész napra a Dísz teret, 9.00 órától szintén egész napra az Andrássy utat, 12.00 és 14.00 óra között a Dózsa György utat a Városligeti fasor és Podmaniczky út közötti szakaszon, 13.00-tól 21.00 óráig a Bajcsy-Zsilinszky út Deák Ferenc tér és Andrássy út közötti szakaszát, valamint 15.00 és 24.00 óra között az Alkotmány utcát.
A Kossuth Lajos téri állami lobogó felvonása és a Vértanúk terei koszorúzás idején
* a 2-es villamosok az északi oldalon rövidebb vonalon, a Havas utca és a Roosevelt tér között szállítják az utasokat;
* a 70-es és a 78-as trolibuszok nem érintik a végállomásaikat, azokkal csak a Honvéd utcáig lehet közlekedni;
* a 115-ös autóbuszok az Árpád híd felé a Szemere utcán, terelten közlekednek, nem érintik a Kossuth Lajos téri megállóhelyüket. A Boráros tér felé a Honvéd utca - Alkotmány utca - Bajcsy-Zsilinszky út - József Attila utca - Roosevelt tér - Apáczai csere János utca módosított vonalon járnak, nem érintik a Kossuth Lajos tér, Széchenyi utca, Zrínyi utca és Szende Pál utca megállóhelyeket. A járat ideiglenesen a 72-es és 73-as trolibuszok Bajcsy-Zsilinszky úti, a 109-es autóbuszok Arany János utcai, a 16-os és 105-ös járatok Hild téri, valamint a Szende Pál utcai villamospótló megállóhelyeken veszi fel az utasokat;
* a 2-es metró Kossuth Lajos téri megállóhelyét operatív döntés alapján, szükség esetén lezárhatják.
Az ünnepi műsor idejére (10.00 és 12.00 óra között) a XIV. kerületben lezárják a Hősök terét és a Dózsa György utat a Podmaniczky utca és a Városligeti fasor között. A lezárás miatt
Cél: A legátfogóbb tömegközlekedési blog megalkotása
A héten hosszú egyeztetések értek véget. Olyan egyeztetések voltak ezek, amiknek a nyertesei Ti voltatok, kedves utasok! Döntöttünk a BKV-figyelő, a MÁV és a Volánbusz blog sorsáról, és döntöttünk arról, hogyan tovább. Melyik blog szűnik meg? Mi lesz a MÁV-val? Lent mindenre megkapod a választ:
Több mint egy éve indult a BKV-figyelő blog, mely többek szerint a blog.hu és az Index egyik legsikeresebb blogja lett. Amikor a blog indult, még nem gondoltam, hogy ekkora sikere lesz, és arra sem számítottam, hogy naponta 10-15 ezer ember fogja olvasni. Még mindig nehéz elhinni, hogy az általam írt, helyesírási hibáktól hemzsegő bevezetőket naponta több ezren olvassák végig, és a postjaimat ennyien kommentáljátok. Nyáron azt hittem, hogy amit 18 évesen el lehet érni egy bloggal, azt én elértem, sőt, túl is teljesítettem, pedig nem. Addig gondolkodtam az új fejlesztéseken, amíg megint kitaláltam valamit.
A MÁV és a Volán utasaira gondoltam. Azért épp rájuk, mert a BKV-n kívül ennek a két cégnek vagyok még rendszeres utasa, és valamennyire van rálátásom a működésükre. MÁV blog már van, ezért nem szerettem volna újat nyitni, főleg azért nem, mert a szerkesztője a blogolás óta jó barátom lett, akinek nem tennék keresztbe. Neki sajnos az utóbbi időben nem volt sok ideje a MÁV blogra, ezért azt átvettem tőle, és péntektől én szerkesztem. Persze az eddigi szerkesztő sem tűnik el végleg, csak a dolgok oroszlánrészét rám hagyta.
A MÁV blogot a szombati napon saját cikkel indítottam, és vasárnap éjszaka feltöltöttem hozzá egy saját kinézetet, ami kísértetiesen hasonlít a BKV-figyelőhöz, így könnyen meg fogjátok szokni. Bízom benne, hogy az átállás az olvasókat csak pozitívan fogja érinteni, és mindenki elégedett lesz a munkámmal.
Volán blogom van már, melynek szerkesztésére nem volt eddig időm, és energiám se. A blog nem utasészrevételekre alapult, saját cikkeket pedig egyáltalán nem volt időm írni, ezért nem frissült. A következő napokban a Volánbusz blogot továbbadom egy olyan embernek, akinek van ideje a szerkesztésére, és aki a Ti elvárásaitoknak megfelelően, minőségien tudja azt szerkeszteni. Sajnos a Volán blog továbbadása közben keletkeztek hibák, melyen a blog.hu szerkesztői megpróbálnak nekem segíteni. Amíg ezek a hibák nem oldódnak meg, a Volán blogot nem tudom frissíteni.
Nem titkolt célom az,hogy világuralomra szeretnék törnihogy a három legnagyobb tömegközlekedési társaság blogjának megalkotásával a jelenlegi legnagyobb blogot hozzam létre, aminek oldalain csakis utas (olvasói) észrevételek kapnak helyet. Bízom abban, hogy nem csak a BKV, a MÁV és a Volán is tanulni fog majd azokból a hibákból, amiket olvasóink megírnak nekünk, és publikálunk. A három tömegközlekedési társaságot együttműködésre fogom kérni, hogy a nálam publikált levelek ne hülye panaszok, hanem értékes utasészrevételek legyenek. Ebben a ti segíségeteket is kérem! :)
BKV: Mindennapossá váltak a járműrongálások
A Társaság széleskörű összefogást hirdet meg a vandálok megfékezésére
Évente több mint egymilliárd forint kárt okoz a vandalizmus a BKV Zrt.-nek! Az ötletekből kifogyhatatlan rongálók palettája színes: van, aki "csak" graffitizik, de olyanok is akadnak, akik egy három kocsiból álló villamosszerelvény összes ajtóüvegét kirúgják. A rongálók ellen közös fellépésre van szükség.
A legutóbbi eset múlt szombaton (szeptember 6.) történt: a 3-as villamos Kőbánya-alsó vasútállomás megállójánál az ismeretlen elkövető betörte az egyik ajtóüveget. A járművezető értesítette a diszpécsert - aki feljelentést tett -, majd utasok nélkül visszafordult a kocsiszínbe. Az eset 5000 forintos kárt okozott a BKV-nak.
Az eset sajnálatosan olyannyira nem ritka, hogy gyakorlatilag mindennapossá vált a Társaság járműveinek megrongálása. A vandálok módszerei változatosak: a graffitizés mindennapos, és gyakran fogadja kitört ablakok, ajtók, szét- vagy kirugdosott jármű-oldalfalak látványa a járművezetőket. A "kreatívabbak" a közösségi közlekedési eszköz elektronikai szekrényét, vezetőfülkéjét rongálják meg, a tetőt szakítják be, esetleg a szélvédőt károsítják, az ablaktörlőket hajlítják el, az üléseket szabdalják fel, netalán tépik ki a helyéről. Durvább eset, amikor a poroltót távolítják el, és dobják ki a járműből, különösen, ha ezt az ablak- vagy ajtóüvegen át teszik. A 2 éve közlekedő Combino villamosok 88-szor estek a vandálok áldozatául, legutóbb szeptember 4-én törték ki az egyik szerelvény ablaküvegét, 50 ezer forinttal rövidítve meg ezzel a BKV-t. A "bátor" rongálók többségében este, sötétedés után kísérelnek meg kárt tenni a járművekben.
A járművezetők vagy a diszpécserek minden esetben megteszik a szükséges intézkedéseket: 20 ezer forint alatti okozott kár esetében az önkormányzatnál, míg ennél nagyobb veszteséget okozó rongáláskor a rendőrségen tesznek feljelentést. A BKV a lakossággal és a rendőrséggel szoros együttműködésben határozottan fellép a Társaságot megkárosító személyek ellen; az idei évben már több eredménye is volt a felhívásoknak és az összefogásnak, például a kábel- és színesfémlopások megelőzésében, illetve a rongálók tettenérésében. 2008-ban már több alkalommal hírt adhattunk arról, hogy lakossági segítséggel fogtak el kábeltolvajokat, míg a korábbi években erre sajnos nem volt példa.
A vandalizmus évente több mint egymilliárd forint kárt okoz a BKV-nak; mely összegből akár 15 új buszt is lehetne vásárolni, ha mindezt nem kellene a megrongált járművek megjavítására, rendbetételére költeni. Összefogásra van tehát szükség annak érdekében, hogy az elkövetők ne okozzanak kárt se az utasok testi épségében, se a közösségi közlekedési járművekben. Amennyiben utasaink ilyen esetet észlelnek, kérjük, hívják a rendőrséget, vagy a 06-1-BKV-INFO (06-1-258-4636) telefonszámot.
Budapesti Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Önkéntesekkel takaríttatja buszait a BKV
A BKV-figyelő már többször felajánlotta segítségét a BKV-nak, hogy kitakarít néhány autóbuszt a kelenföldi garázsban. A társaság ezt többször visszautasította, az utóbbi időben már a megkeresésünkre se reagál. A civil erőre nincs szükségük, dolgozóikat kihasználva takarítják a buszparkot.
Kedves BKV-figyelő!
A BKV honlapját böngésztem, az új menetrendeket kutatva és találtam egy érdekes közleményt:
Önkéntes járműtakarítás a BKV-nál
Tisztább lett a Társaság autóbuszparkja
A BKV Zrt. dolgozói fontosnak tartják az utasok komfortérzetének javítását, ezért több száz önkéntes vett részt a Társaság által meghirdetett szombati járműtakarító akcióban.
Az utazóközönség kényelemérzetét növelendő a BKV Zrt. legújabb akciójának keretében szombaton (augusztus 16-án) a Társaság több száz munkavállalója önkéntes alapon takarított közösségi közlekedési járműveket. Az óbudai, a cinkotai, a kőbányai, a dél-pesti és a kelenföldi autóbusz telephelyeken az utasok érdekében összefogva a Társaság több vezetője is megjelent, hogy munkájuk által tisztábbak legyenek a fővárosban közlekedő autóbuszok. Nem egyszeri akcióról van szó, a BKV a közeljövőben több alkalommal is készül önkéntes munkavállalói bevonásával járműveit tisztábbá, kényelmesebbé tenni.
2008. augusztus 17.
Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Lehet, hogy figyelmetlen vagyok, de én erről az akcióról nem olvastam ezt megelőzően sehol. Ha valaki ott volt mesélhetne, hogy mit csináltak. Esetleg "civileket" nem lehetne bevonni? Egyáltalán lenne rá jelentkező?
Üdv, KriszBi
Utolsó kommentek