Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Gyors statisztika

A blog lassan egy éves lesz. Nagyon sokan érdeklődtetek a statisztika felől, így az eddig elkészült összesítést itt közzéteszem. Részletes statisztika, grafikonokkal június elején várható!

A blog indulása óta 1.062.859 ember látogatott el hozzánk. Ők összesen 2.289.116 oldalt töltöttek le, azaz minden látogató átlagosan 2 oldalt néz meg. Budapest lakosságát nézve, minden második ember ellátogatott már a BKV-figyelőre. A blogon eddig 719 post/cikk jelent meg, ezekhez 36038 komment/hozzászólás érkezett, azaz minden bejegyzéshez átlagosan 50 hozzászólás érkezik. Leglátogatottabb nap: 2008. április 6. (17116 fő) Leglátogatottabb óra: 2008. április 22. 13.00 (3685 fő).

Akit ennél részletesebb statisztika is érdekel, az keressen meg a bkvfigyelo@index.hu címen!

22 Tovább

Átalakul a BKV-figyelő

Rövidtávú elképzelésem az, hogy a BKV-figyelő végleg elhagyja a pitiáner „cigizett a buszvezető” minőségű cikkeit, és nagyobb szakmai hátteret kap. Szeretném elérni, hogy a blog ne egy egyszerű oldal legyen, ahová bárki bármikor írhat, ha atrocitásba került, hanem szakmai vitákat is folytathassunk. Nagyobb teret szeretnék adni a BKV dolgozóknak is, mert sajnos őket is szinte napi rendszerességgel bántalmazzák úgy testileg, mint lelkileg. Persze az oldal ezek után is a beérkezett észrevételekre és az információkra fog építkezni, az oldal stílusa megmarad, a pitiáner feljelentgetős (cigizik, eszik, beszélget) cikkeket  azonban elhagyjuk.

A szakmai hátteret elképzeléseim szerint BKV dolgozók fogják adni. Az elmúlt hétvégéken buszvezetőkkel, ellenőrökkel, villamos és metróvezetőkkel vettem fel a kapcsolatot, személyes találkozóra invitáltam őket, melynek eleget is tettek. Úgy gondolom, hogy ők sokkal több kérdésre választ tudnak majd nektek adni, mint én, vagy a többi szerkesztő. Előre tudom, hogy a BKV ebben sem fog támogatni, és azt sem fogja jó szemmel nézni, hogy BKV dolgozók segítik az oldal működését, ezért nekik egyelőre anonimitást biztosítok. Magam is meglepődtem azon, hogy a BKV-figyelőt a dolgozók nagyobb része támogatja, még annak ellenére is, hogy olykor kemény kritikával illetjük őket. Örömmel vettem tudomásul, hogy egyre több BKV-s olvas minket, és szól hozzá a cikkekhez.

A villamos kisiklás óta a blog olvasottsága jelentősen megnőtt, hisz az országos médiában napokig jelen volt. A BKV az előző sztrájkkor nem megfelelően tájékoztatta az utasokat, ezt a blog statisztikája is kimutatta. A sztrájkot megelőző nap majdnem 20 ezer ember látogatott meg minket, az oldalletöltés száma aznap bőven meghaladta a 40 ezret. A számok alapján hetek kérdése, hogy minden második budapesti ismerni fogja a blogot. Egy év alatt egymillió olvasót generálni nem kis teljesítmény, természetesen az Index segítsége nélkül nem sikerült volna. A jelenlegi adatok azt mutatják, hogy szükség van a blogra, hisz több ezren olvassák minden nap. Többek között ezek ösztönöztek arra, hogy átalakítsam a blog működését.

Várom olyan BKV-sok jelentkezését, akik segítenék a blog működését, szakmai hátteret adnának, hogy velük együtt még több sikert tudhassunk magunk mögött. Nyugodtan jelentkezhet bárki, aki a blogot vagy annak szerkesztőit bármilyen formában, de segíteni tudja.  Nem múlik el nap, sajtómegkeresés nélkül, így egy szóvivőre is szükség lesz. Jelentkezni a bkvfigyelo@index.hu címen lehet.
67 Tovább

Helyreigazítás

A délelőtti „Családias közlekedés” című postra, és a blogot ért támadásokra szeretnék néhány sorban reagálni, és utólag elnézést kérni.

A BKV-figyelő egy magán blog. Ezen a blogon bárki elmondhatja véleményét a BKV-ról, utasokról és dolgozókról is egyaránt. A véleménynyilvánításnak jelenleg három formája van. Cikk beküldése, hozzászólás írása, és egyes postoknál a szavazás. Cikknek való anyagot (szöveg, kép, videó) bárki küldhet be. A beérkezett leveleket elolvassuk, értékeljük, majd ha arra alkalmasnak találjuk, közzétesszük. Természetesen a beküldő és a szerkesztők véleménye nem mindig lehet azonos, és nagyon egyoldalú lenne az oldal, ha csak azokat a leveleket tennénk közzé, melyekkel egyetértünk.

A tárgyban szereplő cikk is épp ilyen volt. Mi megértjük, hogy a gyereknek enni kell, ha épp a villamoson, akkor ott. Véleményünk szerint még mindig jobb, mintha a gyerek végigsírná az egész, utat. A cikk beküldője másképp gondolta. Nem szokta még meg, a mellüket mutogató anyukákat a közlekedésben. A levelet mégis publikáltuk, mert kíváncsiak voltunk a ti véleményetekre is.

Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a BKV-figyelőre kitett cikkek számottevő része beérkezett észrevétel. Nem szoktunk a cikkekhez bevezetőt írni, nem tudjuk mindenki figyelmét felhívni arra, hogy jelenleg egy utas levelét, véleményét olvassa. Az ilyen cikkeket a szaggatott keret különbözteti meg az általunk írottaktól.

A cikk vitaindítónak tökéletes volt. Megtudhattuk, hogy a többséget nem zavarják a szoptató anyukák a villamoson. Akit a cikk bármilyen módon is sértett, attól ezúton kérünk bocsánatot.
47 Tovább

A BKV hétszázezer embert vesz semmibe

Nem rég segítséget kért tőlem a hírszerző egyik munkatársa a villamos kisiklással kapcsolatban. Beszélgetésünk során rákérdeztem, hogy megkapták-e a BKV mára ígért közleményét, melyet válaszlevélben el is küldött nekem.

Az érdekesség csupán az, hogy megkértem ma a cég sajtóosztályát, hogy a közleményt küldjék el nekem is, szeretnék az eseményekről beszámolni, hisz az egész "botrány" innen indult, ilyen szinten mégis csak van egy kis közünk az egészhez. A blog olvasói, és szerkesztői ünnepnapokat szántak arra, hogy végigpásztázzák az internetet, és valamilyen módon, de segíteni tudjunk az ismeretlen tettesek felderítésén.

A közlekedési társaságnak ez sem elég. Nem várjuk el a köszönő tartalmú levelet, erre nincs is szükség, de vehették volna a fáradságot, és a címzettek közzé a blog e-mailcímét is beírhatták volna. Szerencsére vannak még olyan emberek, akik az interneten összegyűjt, BKV-s társaságot figyelembe veszik, és továbbküldték nekünk a közleményt.

A BKV a közeljövőben olyan segítségre számíthat, amennyit Ő nyújt a BKV-s utasoknak. Hiába kérnek összefogást, ha az interneten tömörülő BKV utasokat, több mint hétszázezer embert semmibe vesznek!


52 Tovább

Miskolcon bevételt hoztak a forgalomszervezési intézkedések

Miskolcon tavaly év elején és május elején két lépcsőben vezették be a Miskolci Városi Közlekedési Zrt. forgalomszervezési intézkedéseit. A társaság szakemberei által folytatott vizsgálatok és utasszámlálási adatok ismeretében több járat menetrendje változott, megállóhelyeket helyeztek át, úgynevezett rásegítőjáratokat állítottak forgalomba. A program része volt Miskolc megyei jogú város 2007-2013 közötti időszakra vonatkozó városfejlesztési stratégiájának.

Miskolcon a forgalomszervezési intézkedésekre azért volt szükség, mert a tavalyi évet megelőzően nem működött hatékonyan a megyeszékhely közlekedési vállalata, folyamatos volt az utasvesztés, a menetjegy- és bérletértékesítésből származó bevételek pedig egyre csökkentek. A menetrend átalakításának, valamint a jegyellenőrzési rendszer szigorításának köszönhetően nőtt a fizető utasok száma, és a vállalat bevétele. Az üzemeltetési költség közel 11%-kal csökkent a forgalomszervezési változások hatására.

Hasonló racionalizációs, hatékonyságjavító intézkedések a 2007-es esztendőben Budapesten is megindultak. A BKV Zrt. a blicceléssel szembeni fokozott fellépést 2007. márciusában kezdte meg. A tavalyi év eleje óta szigorított jegyellenőrzéshez kapcsolódó intézkedésnek köszönhetően napi mintegy 8 millió forinttal nőtt a Társaság bevétele. A budapesti közösségi közlekedést meghatározó 2008. évi Paraméterkönyv előkészítése még tavaly ősszel kezdődött meg, végleges kialakításával kapcsolatos egyeztető tárgyalások pedig - valamennyi érintett bevonásával - jelenleg is zajlanak.

2008. március 20.

Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság
28 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek