Úgy néz ki megérte amiatt cikizni a BKV-t, hogy összvissz 3 pénztárban fizethetünk bankkártyával. Márciusban lezárult a "Bankkártya-elfogadói banki szolgáltatás nyújtása, POS terminálok és bankkártyás jegykiadó automaták üzemeltetésével, a bankkártyás fizetési lehetőség üzemeltetése és elszámolása" témában kiírt közbeszerzési pályázat, a fejlesztés már meg is kezdődött. Augusztustól összesen 19 helyen fizethetünk már kártyával, többek között a Moszkva téren, a Nyugati pályaudvaron, az Örs vezér terén, az Akácfa utcában, a Stadionok metróállomáson, a körtéren, a Deák téren, Újpest Városközpontnál, a Délinél a metróállomáson, a Blahán a metrónál, A Ferenciek terén, a Kálvinon, a Határ útnál, az Árpád hídnál (két helyen is), a Keletinél, a Batthyány téren és a Népligetnél.
Örülök, hogy a BKV végre belátta, hogy szükség van a terminálokra. Bízzunk benne, hogy hamarosan az összes pénztárban elfogadják majd a kártyáinkat.
Bankkártyával is fizethetsz a BKV pénztárakban
Újabb vonalon folytatódik az első ajtós felszállás
Az egy hónapja bevezetett első ajtós felszállás beváltotta a hozzá fűzött reményeket, ezért - tapasztalataink és utasaink pozitív visszajelzései alapján - a Társaság július 1-jétől a 40-es járatra is kiterjeszti.
Mint ismeretes, a BKV egy hónapja vezette be az első ajtós felszállást a kisebb utasforgalmú 87-87A, a 187-es illetve a 141-141A autóbusz járatokon, melynek lényege, hogy az érvényes jegyet vagy bérletet még az utazás megkezdése előtt fel kell mutatni az első ajtónál. A jegyekért és bérletekért becsületesen fizető utasok érdekeinek védelmét szolgáló utasbarát rendszer a babakocsival utazók és mozgáskorlátozottak számára azonban lehetőséget biztosít a 2. ajtón való felszállásra.
Sikeres a 2 hete bevezetett első ajtós felszállás
A BKV vizsgálja a rendszer további járatokra történő kiterjesztését
A BKV június elejétől vezette be az első ajtós felszállást a kisebb utasforgalmú 87-87A, a 187-es illetve a 141-141A járatokon. A kéthete bevezetett intézkedés célja a jegyellenőrzés hatékonyságának fokozása, a jegyekért és bérletekért nem fizetők kiszűrése, ezáltal a bliccelésből eredő károk csökkentése. A tapasztalataink továbbra is bizakodásra adnak okot, ugyanis az intézkedés hatására jelentősen nőtt járatainkon az utasbiztonság, valamint a járművezetők által értékesített jegyek száma is. A Társaság vizsgálja a hatékony intézkedés kiterjesztésének további lehetőségeit.
Aba Botond a BKV vezérigazgatója
Legalábbis a Moszkva téren lévő információs terminál szerint, amit a BKV több, mint 3 éve nem frissített. De nem csak Abáról olvashatunk, hanem az új Egyesített bérletről is (ami azóta már megszűnt), a nagykörúti villamosmegállók átépítéséről, amire a Combino villamosok érkezése miatt van szükség, a Volvo buszok forgalomba állításáról, valamint azt is megtudhatjuk, hogy 185 forintba kerül egy vonaljegy (ami azóta már 300 forint lett).
Maga a program amit feltöltöttek, úgy néz ki mint a BKV weblapja, ezért igazán becsapós. Hisz aki megnézi és nem körültekintő azt hiheti, hogy ezek a legfrissebb hírek. A terminálnak egyébként így semmi értelme sincs, hisz a menetrendek is elavultak (2006-os a legfrissebb), mint a képen is látszik. Ezeket a képeket csináltam telefonnal:
2006-os hír a legfrissebb
Mától a BKV kamerás megfigyelőrendszert tesztel egyes járatain
Mától a BKV Zrt. folyamatosan "fedélzeti" kamerával rögzíti a jármű belsejében történő eseményeket - kísérleti jelleggel - egy villamoson, valamint egy autóbuszon. Ennek célja az elmúlt időszakban tapasztalt, a járművezetők ellen irányuló erőszakos cselekmények megelőzése, valamint az utasok és a járművezetők biztonságának fokozása.
Az elmúlt időszak sajnálatos eseményei - a BKV dolgozókat érő támadások - határozott fellépést kívánnak a közlekedési vállalattól. Dr. Kocsis István, a Társaság vezérigazgatója ezért felgyorsította azokat a lépéseket, amelyek a járművezetők, jegyellenőrök biztonságát és védelmét szolgálhatják, ezért - többek között - elrendelte a járművekre is kiterjesztett kamerás megfigyelőrendszer teljes körű bevezetésének azonnali vizsgálatát.
Utolsó kommentek