Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hülyének nézik az amerikai utasokat

A külföldieket a BKV ellenőr már nem csak lehúzza, hanem hülyének is nézi. Olvasónk amerikai ismerősei hiába lyukasztottak a Keletinél, a gép nem nyomott rá semmit. Az ellenőr szerint a gép műkötött, persze órák múlva már le volt ragasztva.

Amerikai barátaim, Patrick és Ashley először jártak Budapesten július közepén, a Keletiről leszállva jöttek egyből a metróval. Vettek jegyet, bedugták a 21. századi jegykezelő készülékbe, majd mentek tovább. A Deák téren jegyellenőrzéskor félreállították őket, mert a jegyre nem volt nyomtatva semmi. Hiába próbálták magyarázni, hogy ők érvényesítették a jegyet, hiába kértek segítséget a szolgálatban lévő állomásvezetőtől, könnyű és zsíros prédát találtak az ellenőrök, 6000 Ft helyszíni bírság fejenként. Mellé még közölték, hogy örüljenek, hogy csak ennyi, mert a magyaroknak 12 000. Utána még telefonáltattak is a Keletibe, hogy nézzék meg a jegykezelő gépeket, és sikerült is, de a Keletinél azt közölték, minden rendben a jegykezelőkkel. A fiú és a lány 5 hátizsákkal volt megrakva, lövésük nem volt az itteni rendszerről, elég nagy eséllyel kikövetkeztethették volna az ellenőrök, hogy nem akartak csalni, de könnyű prédát nem hagynak veszendőbe ugye, amerikainak meg mint tudjuk úgyis feneketlen a pénztárcája, mint Dagobert bácsinak.

Aznap délután újra jártak a Keletinél, és láss csodát, az általuk korábban használt készülék le volt ragasztva "Nem működik" felirattal.

Köszönjük a BKV semmirekellő, hazug, álszent és primitív dolgozóinak, hogy ez lesz a legmélyebb benyomásuk az országról, amit hazavisznek.
 

68 Tovább

Magasról tesznek a belső szabályzatra

A jegyellenőrök képzéskor kapnak egy kis füzetet (A jegyellenőri feladat ellátásával kapcsolatos szolgálati utasítás), melyet magam is végigolvastam már. Ebben a kis füzetben le van írva, hogy a külföldi utasokat csak a legvégső esetben lehet megbünteti (pótdíjazni), nem szabad kihasználni, a „tudatlanságukat”. Kár, hogy az ellenőr kolléga nem olvasta ezt a füzetet. (A füzetből kiszedett részletet a levél közepén megtalálod)

A napokban egy külföldi csoport szállt fel az Oktogonon a 6-os villamosra, s annak rendje-módja szerint kezelték jegyeiket. Az ellenőr pár méterről élvezettel végigszemlélte az eseményt, majd kérte a jegyeket ellenőrzésre. Kaján vigyorral a száján a jegy hátulján lévő angol nyelvű szövegre mutogatva - mert angolul mi a fenének, vagy egyáltalán valamilyen idegen nyelven minek beszélne egy ellenőr - megpróbálta elmagyarázni, hogy a jegyük érvénytelen, mert hát azok Metro szakaszjegyek, és rögtön húzta elő a büntetőcédulákat. A turisták hiába próbálták  elmagyarázni, hogy ők villamosjegyet kértek a vásárláskor, arról pedig nem tehetnek, hogy Metro szakaszjegyet kaptak, de ellenőrünket ez nem hatotta meg –mert nem is értette-, ragaszkodott a büntetés kifizetéséhez, annak ellenére, hogy szerencsétlen flótások felajánlották, hogy kifizetik a jegyek közötti különbözetet. A büntetést csak az utazóközönség felháborodása akadályozta meg, de ellenőr barátunk így is letessékelte a csoportot a Nyugatinál.

 


 

Az BKV újabb szégyenletes, gyalázatos trükkje arra, hogyan szívassuk meg a külföldi turistákat; adjunk el nekik rossz jegyet (ráadásul jegytömböt), majd büntessük meg őket! Építsük az ország jó hírét, mert az amúgy is olyan jó! Mi lenne, ha a BKV pénztárakban idegen nyelvet beszélő pénztárosok, a járatokon idegen nyelvet beszélő ellenőröket alkalmaznának? Hja, többet kéne fizetni nekik és nem jutna különféle tanácsadói munkákra! De igaz is, attól még el lehetne adni ezt a trükköt!

177 Tovább

„Tőlünk nyugatabbra” rovat

Olvasóinknak egy számottevő része utaspanaszok helyett tanácsokat, külföldi tapasztalatokat oszt meg velünk. Ennek ékes példája volt a füvesített buszsáv is. Ma két ilyen levelet olvashattok, ha lentebb tekertek. Ismerjétek meg, milyen az utastájékoztatás és a jegyrendszer más külföldi városokban.


Kedves BKV figyelő!

Egy kis beszámoló következik arról, hogy a 21. században milyen is a közösségi közlekedés európa délinyugati csücskében, az 1992- ben testvérvárosunknak választott portugál fővárosban, Lisszabonban:

A város belső területe gyalog is könnyen bejárható de a nagy szintkülönbségek miatt 4 felvonó is működik. Az egyik leghíresebb és talán legelső ilyen szerkezet a városban az Elevador de Santa Justa [lenti képen], amely sima menetjeggyel is igénybe vehető (1.35 euró) - vő: budavári sikló menetjegy.



A legizgalmasabbak azonban a főbb megállókban kihelyezett közlekedési előrejelzők, amelyek percre pontosan mutatják, hogy mikor érkezik a következő BUSZ. Szinte minden belvárosi megállóban felszereltek már ilyet, ami GPS segítségével szinkronizálja a várható érkezési időt (ha kell, akkor késleltet). [Lenti képen] A buszokra SMS-ben is válthatunk jegyet ill. chipkártyás napijegyet is vásárolhatunk a közlekedési csomópontokban. Fél euró a kártya és 3.50 euró a napijegy dija ami az első megkezdett utazástól érvényes 24 órán keresztül. A buszokra történő felszállás az első ajtón bonyolódik ahol vagy a sofőrnek fizetünk, vagy az egyszerűbb és nagyszerűbb chipkártyát érintjük hozzá a leolvasóhoz és mehetünk a busz hátsó végébe ahol általában mindig van ülőhely is. A buszok mindenhol tiszták és karcolásmentesek, bár valószínűleg ez a portugál temperamentumnak és mentalitásnak is köszönhető.


Bizony, valószínűleg sokat segített a városon az a világkiállítás amit nálunk nem rendeztek meg, emiatt sírhatunk vagy örülhetünk, de tény ami tény: utazni Lisszabonban jó!

grichie

Jegyek:

32 Tovább

Ki beszél itt angolul?

Helló Figyelő!

Tegnap (2008.05.12), este, Népligetnél két turista próbált szót érteni az egyik ellenőrrel, angolul. Sajnos szegény ellenőrsrác (aki meglehetősen nagyon rendes volt) kukkot sem értett, csak annyit, hogy a turisták jegyet akarnak valahogy, ezért elküldte őket a forgalmi ügyeletre (mivel a sima pénztár már bezárt), és velük is tartott, hátha segíthet még valamit. De mivel se ő, se a forgalmi ügyeletes, se a többi ellenőr nem tudott angolul, így tanácstalanul néztek körbe. Én odamerészkedtem, az ellenőr srác szeme felcsillant és kérdezte, tudok-e segíteni. A külföldiek először is egy ATM-et kerestek, egy 5 szavas mondatban, amit letolmácsoltam az ellenőrnek, az meg mondta magyarul én meg fordítottam angolra. Aztán a turisták kérdezték, hogy nem lehet-e euróval fizetni, mint más európai országban. A végét lehagyva (szándékosan), lefordítottam, és az ellenőrök döbbenten mondták, hogy nem. Ezután a külföldiek elmentek az automatához és én itt kiléptem a képből, mentem tovább a dolgomra.

Mivel nem vagyok kíváncsi a BKV sablonválaszára, nem is írok nekik semmit, csak két felvetést szeretnék tenni a bloggodon.

1: Miért nem tud legalább a forgalmi ügyeletes valami minimális szinten angolul? Én is csak nagyon gyengén tudok angolul, de annyi elég, hogy segíthessek. Ha már az ellenőrök nem is, legalább a forgalmi ügyeletesek beszéljenek angolul. Ha mondjuk le kell kergetni egy külföldit a biztonsági sávról, de az nem érti, hogy neki szólnak, akkor mi lesz?

2: Mikor lehet a BKV-nál euróval fizetni? A kereskedelmi szektorban ezt már bevezették, és még vissza is adnak, forintban. Minden cégnek van egy árfolyama, ami alapján számol. Ezt a BKV is bevezethetné, korlátozásokkal. Például max. 20 euróból adnak vissza, és csak a forgalmi ügyeleteken lehet így fizetni. Amihez persze kéne az angol nyelvtudás.

Üdvözlettel: Gyűjtőjegyes
83 Tovább

Utastájékoztatás - egy külföldi szemével

Tegnap kaptunk egy e-mailt Végh Imrétől. A Levele végére csatolt egy BKV által küldött válaszlevelet, melyben ez olvasható:


„A BKV Zrt. igen sokat tesz a külföldiek korrekt tájékoztatásáért. Semmi esetre sem szeretnénk, hogy a helyismereti tájékozatlanság miatt bárkit budapesti tartózkodása alatt kellemetlenség érjen. Ezért a világ bármely pontján elérhető világhálón, a BKV Zrt. www.bkv.hu <http://www.bkv.hu/> internetes oldalán keresztül is lehetőséget biztosítunk arra, hogy a külföldiek még a budapesti látogatásukat megelőzően idegen nyelveken is tájékozódhassanak a budapesti tömegközlekedés sajátosságairól, az egyes jegyfajtákról, a közlekedés igénybevételi lehetőségeiről, illetve annak feltételeiről.”

Kíváncsiak voltunk, mennyire tudunk informálódni angolul a BKV oldalán, meglepődtünk! Ezt találtuk:  

17 Tovább
123
»

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek