Engem, mint átlag utast egyáltalán nem érdekel, hogy alacsony- vagy magaspadlós busz áll-e be a megállóba, már annak is örülök, ha jön egyáltalán valami. Vannak azonban olyan utasok (idősek, babakocsisok, mozgáskorlátozottak), akiknek egyáltalán nem mindegy, milyen busz jön. Fanny -egy mozgáskorlátozott lány- mindig előre megnézi, milyen busz indul, de a BKV rendre kicseszik vele. Alant az ő írásából olvashattok részleteket:

Húgomékhoz készültem vasárnap. Időben elindultam és sikeresen meg is érkeztem a 182-es megállóban. Abban az órában egymás után 3 alacsonypadlós volt kiírva a menetrend szerint.

Ugyan értem én azt is, hogy „Az adatok tájékoztató jellegűek, a menetrendtől eltérések előfordulhatnak.” de azt, hogy ennyire eltérjenek, hogy egy sem érkezik (és ez nem az első eset az már) nagyon dühítőek, főleg mínusz fokokban. Ülni és várni, hogy majd a legközelebb talán… nem kellemes és akkor még enyhén fogalmaztam. A legdühítőbb talán az volt, hogy a 184-es busz folyamatosan alacsonypadlós volt. Mindig felcsillant a reményem, hogy jön és vége a fagyoskodásnak. Egy órás várakozás után felhívtam az ügyfélszolgálatot, akik elmondták, hogy a következő már az lesz. A 18:03-as indulással ami 18:15-re ér Szarvashoz.

8 környékén mikor haza indultam volna, már a biztosra akartam menni és sikerült is elérni az ügyfélszolgálatot. A válasz arra, hogy mikor megy alacsony busz hazafelé meglepett és dühített. Már nincs több, amivel oda ment az volt az utolsó. Ugyan azzal a hölggyel beszéltem, mint néhány órával azelőtt.  Ő nagyon kedves és segítő is volt! Tudtam, hogy Vele kiabálni és rázúdítani a gondolatimat felesleges, így inkább elmondtam Neki a helyzetet és hogy kiírás szerint 8 alanyonpadlósnak kellett volna jönnie az nap még. Ha ők elvárják, hogy legyen bérletem, szerintem elvárhatom én is, hogy hazajussak, nem?

Nem hagyhattam ennyiben a dolgot. Normálisan megkértem őket, hogy oldják meg a fennálló helyzetet. Legalább az egyik 184-es számomra is használható buszt rakják át a vonalra. Hölgy segített és elintézte! Egy óra 45 perccel később megérkezett én pedig sikeresen hazajutottam. Mind ezek nem természetes dolgok náluk (pedig ez egy szolgáltatás, amiért MI fizetünk is). Ki kell nyitni a szánkat, és intézkedni kell. További lépéseket fogok tenni, ez nem kérdés…

Kedden ismét „jó” élménnyel gazdagodtam. Időben kiértem Kőbánya Városközpontba, ez azt jelenti még volt 1 órám, hogy Nellyhez (talp reflexológusom) érjek és már csak egy busszal kellett, hogy menjek. Gondoltátok volna, hogy nem érkezett alacsonypadlós a kiírásnak megfelelően? Noh, de mivel lekésni nem szerettem volna a talp „masszázst” segítségül hívtunk. Pár erős embert, akik mind buszvezetők voltak. Nagy köszönet Nekik! Felpakoltak a magas lépcsökön. A várakozásnak és a felpakolászásnak köszönhetően elkéstem és így már nem is tudtam Nellyhez menni.

(…)

Kinéztem, kiszámoltam mikorra kell pontosan kiérnem a megállóba, hogy az aznap utolsó alacsonypadlós 9-es buszt elérjem. Ott voltam,vártam és vártam… Fáztam, egyre jobban, de a busz nem érkezett. Barbusom hív, hogy ugye már a buszon vagyok és megyek haza? Még szerencse, hogy ott volt a közelben, mert így bementem hozzájuk egy beülős helyre, ahol kifagyhattam és kitalálhattam hogyan is jutok haza. Kittusomat hívtam, hogy ha végez a némettel jöjjön értem és segítsen hazamenni, hisz ha már mindenképp megint fel kell pakolni a 150 kilós járgányomat valaki velem legyen segíteni. 

(…)

Kőbánya városközpontba mellbevágott az a hír miszerint a következő busz, amire fel tudok szállni 1,5 óra múlva indul. Nem mondanám, hogy oly melegem volt, és még az eső is csöpögni kezdett.  Ekkor szembejött velem a másik nagyon kedves buszvezető, aki megkérdezte: „Merre mész tündérem?”  Kicsit letörve, mondtam Neki, hogy haza mennék, de még van egy „kis” várakozási időm itt… Ekkor mondta, hogy menjek vele egy kört  és a garázsmenettel haza visz. Noh ekkor már fülig ért a szám. Haza jutok előbb! Köszönöm! :)

A Havi Budapest-bérlet mozgáskorlátozottaknak 8350 forintba kerül, és ezért a pénzért nem használhatják a metrót, és a buszok, villamosok 85 százalékát sem. Ezzel még nem is lenne akkora baj, ha megtervezhetnék a saját utazásukat, és a BKV a menetrendben leírtak szerint közlekedtetné az alacsonypadlós buszokat. De a BKV magasról tesz a mozgáskorlátozottakra. Nem érdekli őket, hogy azt a buszt, amit a menetrendben meghirdettek, valaki a megállóban várja már órák óta.

Csak a jófej BKV-s dolgozóknak köszönhető (akik felteszik a magaspadlós buszra, átszerveznek egy buszt, vagy elviszik a garázsmenettel), hogy Fanny tud valahogy közlekedni.