Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Több milliárdos fejlesztés a BKV-nál

Kevesebb átszállás, kényelmesebb közlekedés a budai villamoshálózaton

A KIKSz Zrt. és a BKV Zrt. a mai napon írja alá azt a támogatási szerződést, amely biztosítja, hogy európai uniós társfinanszírozással valósuljon meg az a több milliárdos fejlesztés, amely naponta 100-110 ezer ember utazását teheti majd kényelmesebbé a fővárosban. A "budai fonódó villamosközlekedés megteremtése" - elnevezésű projekt célja egy egységes, menetrendileg teljesen összehangolt, észak-déli irányban átszállás nélkül használható budai villamoshálózat kialakítása. A fejlesztés első, több mint 6,5 milliárd forintos költségvetésű üteme az Óbuda és Belső-Buda közötti villamos-összeköttetés fejlesztését célozza. Az EU által nyújtott támogatás 4,6 milliárd forint, a központi költségvetés több mint 800 millió forintot, a BKV pedig 17%-os, 1,1 milliárd forintos önrészt finanszíroz a teljes összegből. A beadott pályázatot az NFÜ - Bíráló Bizottsága 2008. október 10-én jóváhagyta, a kormány pedig 2009. március 4-én döntött a projekt támogatásáról. A kivitelezés várhatóan 2010. végére valósul meg.

0 Tovább

Augusztus 22-én jöhet az új paraméterkönyv

Egy olvasó hívta fel a figyelmem a VEKE weblapján található írásra, ami a 2009-es paraméterkönyv tervezetét tartalmazza. Az írásból kiderül, hogy augusztus 22-től több járat ritkul, több pedig sűrűbben fog járni, amennyiben elfogadják a tervezetet.

1-es és 1A villamos: az 1-es munkanap napközben sűrűbben közlekedik. Az 1A pénteken délután egy órával korábban indul be, és egy órával korábban leáll. Mindkét változás augusztus 22-től lép életbe.

3-as és 62A villamos: a 62A szombaton egyáltalán nem, valamint munkanap 21:30 után nem közlekedik a paraméterkönyv-tervezet szerint. Szombaton délelőtt a 3-as villamos viszont 10 helyett 7-8 percenként indul, és reggel 4:36-kor is többletmenet kerül beiktatásra a Mexikói úttól. A változások bevezetési időpontja: a reggeli üzemidő bővítése tekintetében 2009. június 6., a hétvégi közlekedési rend módosítása tekintetében 2009. augusztus 22.

5-ös autóbusz: mindennap este 23.23-kor többletindulás lesz a Pasaréti térről, így csökken az utolsó nappali és az első éjszakai járatok közötti hézag június 6-tól.

11-es autóbusz: a Nagybányai úti végállomás átépítésének köszönhetően alacsonypadlós járművek is közlekednek a vonalon, részleges Localo-üzem várható június 6-tól.

16-os autóbusz: a régi, hosszú 16-os egyesületünk javaslatára történt visszaállításának helyességét visszaigazolták az önálló szakasz növekvő utasszámai: ennek megfelelően a 16-os munkanapokon napközben és délután, valamint hétvégén sűrűbben, 6 percenként közlekedik majd kezdeményezésünkre, egyidejűleg a 16A és a 116-os közös követése 6 percre ritkul. A változás június 6-tól lép életbe

16A autóbusz:
hajnalban és késő este is többlet meneteket teljesít, meghosszabbodik a Budai Vár elérhetőségének időtartama

21-es villamos: munkanap a két csúcsidő között 12 helyett csak 15 percenként indul augusztus 22-től.

114 Tovább

Avatarok a BKV-figyelőn

Sziasztok!

Az Inda fejlesztőinek hála az Indexes blogok mellett már a BKV-figyelőn is tesztelhetitek a Blog.hu újdonságát, ami napokon belül az összes bloghus blogon elérhetővé válik. Arról van szó, hogy a hozzászólásaitoknál mostantól nem csak a nevetek jelenik meg, hanem egy kis kép is, amit ti tölthettek fel magatokról vagy bármiről, ami nektek tetszik. Aki magáról tölt fel képet (mint én) annak az lesz az előnye (vagy a hátránya) hogy akár az utcán vagy utazás közben is megismerhetjük egymást.

Ha szeretnél képet feltölteni, akkor kattints ide!

Jó töltögetést, olvasást, kommentálást!

59 Tovább

Fonódjanak, de ne így a budai villamosok

A II. kerület vezetése meglepetten értesült arról, hogy április 16-án azaz holnap a főváros, a BKV és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az úgynevezett "budai fonódó villamossal" kapcsolatban támogatási szerződést ír alá. Ugyanis a 17-es villamos vonalának tervezett hosszabbításáról, a fonódó rendszerbe való bekapcsolásáról jelenleg is folynak a tárgyalások Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes és a II. kerület vezetése között.

"A II. kerület vezetőjeként támogatásomról és együttműködésemről biztosítom a főváros minden olyan elképzelését, amely a kerület közlekedésének korszerűsítése érdekében a lakosság igényeit hivatott szolgálni - áll Láng Zsolt sajtóközleményében. "A fonódó villamosjáratok koncepciója azonban - az általam megismert, hetente alakuló formájában - elsősorban nem ezt szolgálja. Csökken a parkolóhelyek száma, szűkül az Árpád fejedelem útja áteresztőképessége, megnehezül a Lukács fürdő környékének közúton történő elérése.

34 Tovább

Ralliznak a villamosok az Erzsébet királyné útján

Egy olvasónk hívta fel a figyelmet a frissen, 2-3 hete felújított villamossínekre az Erzsébet királyné útján. A sínek még a laikusoknak is feltűnő módon girbe-gurbák, a villamos ha lehet, még lassabban jár, mint a felújítás előtt. Megkérdeztük a BKV-t, ahol elmondták, hogy a síneknek csak két hibájuk van: görbülnek függőlegesen és görbülnek vízszintesen. A felújítást egy olyan cég végezte, amelynek szakreferenciája nincs, vágányt is csak épp hogy valamivel többet fektetett eddig, mint amennyi a közbeszerzési kiírásban kötelezőnek meg volt adva.

A BKV szeptemberben írt ki pályázatot 3 villamosvonal úgynevezett nagypaneles szakaszának felújítására a 12-14-es, a 30-as és a 69-es villamos vonalán. A pályázaton két meghívott cég indult: a Vasútépítő Kft és a VÉP Kft., az utóbbi lett a nyertes, mindhárom szakaszra, összesen 130 millió forintért.

20 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek