Kedden éjfél előtt megérkezett az új Alstom metrószerelvények első két kocsija a BKV VJSZ Kft. Fehér úti telephelyére. A kocsik a 2-es metró vonalán váltják le a régi orosz metrókocsikat, a 4-es vonalra hasonló, de automata járművek érkeznek később.
Megérkezett Budapestre az első új metrószerelvény. A járművet teherautók szállították a BKV Fehér úti telephelyére. A 2-es metróvonalra további 21 szerelvény érkezik még az év végéig. A szállítás csúszásban van: a 2006-os szerződés szerint már 2008 májusában meg kellett volna érkezni az első kocsinak.Fotó: Hajtó Bálink - VEKE (További képekért kattints!)
Az első szerelvény egész tavasszal a próbafutásait fogja teljesíteni az Örs vezér tere és a Pillangó utca közötti próbapályán, így várhatóan sokat lesz majd látható az utazóközönség részéről is. A próbafutások majd a 4-es metróra később érkező, hasonló, de teljesen automata szerelvényeknél okoznak majd gondot, az új metróvonalon ugyanis jelenleg nincs alkalmas pálya erre.
A VEKE honlapja szerint most érkezett metrókocsiknak még nincs végleges típusengedélyük, forgalomba akkor állhatnak majd, ha a hatósági előírásokat teljesítik. A kocsik félautomata üzeműek, személyzetük egy fő, így a metrókocsi-segédvezető munkakör végleg megszűnik a BKV-nál.
A 2006-os metrókocsi-szerződés 37 új metrószerelvényről szól, amelyből 22 érkezne a 2-es és a 4-es vonalra. Mielőtt a járművek forgalomba állnának a piros metró vonalán, még kb. 10 milliárd forintot kell költeni a frissen felújított vonal átalakítására, hogy az új szerelvények közlekedhessenek rajta.
A szerződés szerint a BKV 263 és fél millió eurót, azaz mintegy 65 milliárd forintot fizet ki a járművekért. A hosszában teljesen átjárható, légkondicionált, ötkocsis szerelvények a 2-es metrón 1023, a négykocsis szerelvények pedig a 4-es metrón 807 utast tudnak majd egyszerre szállítani.
Felvetődött, hogy a BKV 3-as metró vonalán is bevetheti a 4-es vonalra érkező új Alstom metrókocsikat (természetesen nem automata üzemmódban). Az új szerelvények ugyanis legalább egy-másfél évvel a 4-es vonal elkészülte előtt megérkeznek Budapestre, és érdemes futtatni őket, hogy az esetleges hibák a két éves garancia lejárta előtt kijöjjenek.
(Index)
Megérkeztek az első új metrókocsik
Két nyertessel kevesebb a pontgyűjtésben
A BKV pontgyűjtő akcióval próbálja a csökkenteni a bérletpénztárak előtti sorokat. A közlekedési társaság azokat jutalmazza, akik 15-e és 25-e között váltják meg bérleteiket. A BKV szerint az akció sikeres volt, a sorok hossza csökkent.
„Azok az utasok, aki az akciós időszakban vesznek bérletet, ingyenes családi belépőt kapnak a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeumba - mondta csütörtökön a BKV szóvivője. Szilágyi Károly hozzátette: azon utasok között, akik 10 matricával igazolják, hogy 15-e és 25-e között vettek szelvényt, a BKV egész évre érvényes BKV bérleteket és 5 személyes éjszakai metrólátogatást sorsol ki.”
A BKV holnapján már elérhetőek a nyertesek nevei. A listából kiderül, hogy nem öt, hanem csak három személyt sorsoltak ki a metrólátogatásra, ami ha jól számolom pont kettővel kevesebb. Arról, hogy hová tűnt két nyertes, még nincs információnk.
A dolog érdekessége, hogy a BKV weblapjáról eltávolította a pontgyűjtő akciót kihirdető közleményt is, így aki az akció pontos részleteit meg akarja tudni, annak tovább kell keresgélnie.
A nyerteseknek természetesen gratulálunk!
Csőbe húzták az utasokat
Ha nincs elég bliccelő, akkor csinálni kell! Gondolhatják a BKV-nál, amikor forgalmas csomópontokon pénztárakat zárnak be, automatákat szerelnek le, vagy éppen jegykezelőket állítanak át. Olvasónk az utóbbira panaszkodik, ugyanis január 20-án lyukasztott jegyére 8 nappal korábbi dátumot kapott, tehát az érvényesítés időpontjában már rég lejárt. Csak a szerencsén múlott, hogy egy rendes ellenőrrel találkozott, aki nem büntette meg, tovább engedte:
Kedves BKV Figyelő!
Bevallom, vidéki lakosként nem vagyok nagy BKV használó, mégis rendszeresen olvasom Blogotokat.
Tegnap (I. 20.) a munkám Budapestre szólított, így volt lehetőségem ismét a BKV szolgáltatásait igénybe venni.
Amiért billentyűzetet ragadtam, az az, hogy talán egy közérdekű információt tudok a kedves utastársakkal megosztani.
Történt ugyanis, hogy dél körül a Ferenciek tere metró megállónál érvényesítettem jegyemet, és szálltam metróra. A célállomáson ellenőrök álltak, én a legnagyobb nyugalommal adtam át a jegyemet, melyről közölték, hogy ez bizony 12-ei dátummal van ellátva. Teljesen meglepődtem, hiszen a lelkiismeretem tiszta volt, tudom, hogy hol és mikor érvényesítettem a jegyemet, és az utazás teljes időtartama alatt a kezemben volt, így még a zsebemben sem keveredhetett össze egy régebbivel, igaz 12-én Budapest közelében sem jártam.
Minden második busz kimarad?
Olvasónk rendszeresen utazik a 25-ös busszal, melyre minden alkalommal 20 percet vár. Nem lenne ezzel különösebb probléma, ha a menetrend szerint nem 8-10 percenként járnának a buszok. Hová tűnt minden második busz?
Tisztelt BKV-figyelő!
Felháborodva tapasztalom nap mint nap, a tömegközlekedéssel kapcsolatos problémákat, melyeknek kénytelen-kelletlen az áldozata vagyok.
A bérletet minden hónap elején becsülettel megveszem, még mindig bízva abban, hogy az előre kifizettett szolgáltatásért, megkapom, amit a menetrenek ígérnek.
Nem elég hogy hajléktalanok tömegével kell együtt utaznom (akik a mellettem lévő ülésre "ürítenek") az elviselhetetlen kosz, bűz és szemét mellett, ráadásként némely járatot rendszeresen kihagynak. Szeptember óta utazom a Mexikói úttól induló 25-ös busszal, amely indulási időpontjait képtelenek betartani. A munkahelyemről emiatt, többször is elkéstem, s már nem igazán tudom, hány órával előbb kéne elindulnom, hogy időben beérjek. Amúgy is, de most, hogy tél van, a több mint húszperces várakozás - a kiírt 8-10 perc helyett - meglehetősen felháborító. Nem tudom mit lehetne tenni, vagy kihez lehetne fordulni a rendszeres járatkimaradások problémájával, de gusztustalannak tartom hogy míg az embereket megbüntetik a szabályok megszegése, be nem tartása miatt, addig egyes cégeget, mint például a BKV-t senki nem vonja felelősségre, senki nem bünteti, ha nem teljesíti a kötelezettségeit, amiért, a fizettséget előre elkéri!
Kérem, adjanak tanácsot, hogy kihez fordulhatnék, ezzel a rendszeresen felmerülő problémával.
Üdvözlettel: P. Marianna
A BKV már szarik a menetrendre (is)
A BKV végre bevallotta, hogy az interneten és a megállókban található menetrend semmit sem ér, mert a buszvezetők egy teljesen másik beosztás szerint közlekednek. Olvasónk a 23:30-kor induló busszal szeretett volna utazni, amivel épp elérte volna az utolsó HÉV-et, de az utolsó busz 12 perccel hamarabb elment a buszvezető menetrendje szerint, így utastársaival együtt hiába várt a megállóban, hiába várták a "menetrend szerint" közlekedő buszt. A teljes történet alant:
Tisztelt BKV!
Egy tegnapi meglehetősen kellemetlen élményemet szeretném megosztani Önökkel. Történt ugyanis, hogy egy baráti összejövetelről indultam volna haza a 11. kerületből Aquincumra. Indulás előtt megnéztem a menetrendet interneten, és megállapítottam, hogy a 2009. január 05-től érvényes indulási rend szerint a Gellért-térről 23:30kor indul az utolsó 19-41V villamospótló busz a Batthyányi térre, amivel elérhetem az utolsó, 23:48-kor induló Szentendrei HÉVet, amivel így legkésőbb is negyed 1-re otthon lehetek. Időben elindultam, már 23:25kor ott álltam a Gellért téri villamosmegállóban, ahol úgyszintén megnéztem a menetrendet, ami úgyszintén azt mutatta, hogy 23:30kor indul az utolsó villamospótló. Így hát vártam, és vártam, és vártam, de a busz 35kor sem volt még sehol, ekkor már kezdtem kicsit nyugtalan lenni, ugyanis ha nem érem el az utolsó HÉV-et, akkor mehetek éjszakaival, ami a Gellért térről az Aquincumig nem is annyira vicces, mint ahogy első hallásra tűnhet.
De mivel úgy nézett ki a dolog, hogy nem lesz más választásom, lassan átsétáltam a buszmegállóba, miközben a BKV infóvonalát felhívtam, hogy mégis milyen okból kifolyólag késtem le az utolsó HÉVemet és kerül így minimum egy órával többe a hazajutásom? Hamar tudtam is beszélni egy hölggyel (a nevét sajnos nem tudom, de végig segítőkész és kedves volt), aki azt mondta, hogy érdeklődik a diszpécsernél, és megpróbálja elérni a buszvezetőt, és hogy visszahívna.
Utolsó kommentek