Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Pénteken csütörtököt tartott a BKV

Ezeket a szombati munkanapokat sosem értettem. Teljesen felesleges. Az emberek fele otthonmaradt, szabadságot vett ki, az iskolák szinte üresek voltak a lógós diákok miatt, és a tömegközlekedési eszközök is kongottak az ürességtől. Arról nem is beszélve, hogy az emberek összezavarodtak. Nagyobb hülyeség ez, mint a téli – nyári időszámítás. Egy hasznuk azonban van. Járatcsökkentéskor el lehet hitetni az utassal, hogy ő a hülye.

Tisztelt BKV-figyelő!
 
Egy tegnapi (október 17., péntek) tapasztalatomat szeretném megosztani Önökkel. Péntek délután 13.20 körül érkeztem a földalatti Mexikói úti végállomására, és innen a 225-ös busszal szándékoztam tovább menni. A végállomáson 2 db 225-ös is parkolt, ennek ellenére a menetrend szerint 13.30-kor induló járat nem indult el. Ezt követően megkérdeztem egy BKV-s egyenruhában a közelben álló urat, aki azt mondta, ő semmit sem tud ezekről a buszokról. Ezek után egy buszsofőrnél kérdezősdödtem, aki éppen egy 25-össel érkezett meg a végállomásra. Ő legalább annyit megtett, hogy odament a 225-ös megállójához és megnézte ő is a menetrendet, ( http://www.bkv.hu/busz/225.html ) majd közölte, hogy rossz adatot néztem, hiszen csütörtök van. Ezzel az állásponttal nem vitatkoztam (azt hiszem elég fölösleges lett volna), és kikövetkeztettem, azért mondja, hiszen szombaton munkanap lesz. Ennek ellenére én úgy gondolom, hogy egy szombati munkanap miatt nem a csütörtökök duplázódnak meg egy héten, hanem a péntekek. Kíváncsi lennék, hogy mondjuk egy turistának hogyan magyarázták volna el, hogy egy pénteki napon nem az aznapi menetrend szerint járnak a BKV-járatok, továbbá arra is, hogy a tegnapi napot a BKV-n kívül ki gondolta csütörtöknek.
 
Tisztelettel: H. Ágoston

43 Tovább

Nincs 35 darab százasod?

Automatából bérletet venni még nem lehet. A BKV utasészrevételek hatására még év elején lecserélte az érintőképernyős automaták szoftverét, és elvileg többféle jegyet lehet belőlük venni. A turistajegy 3400 Ft, amihez megvételéhez 34 darab százas kell, mert nem mindegyik automata fogad el papírpénzt és bankkártyát. A probléma ott van, hogy egyszerre csak 1500 Ft-ot lehet bedobni az automatába :)

Tegnap miközben a 4-es villamost vártam a Borároson nézegettem a BKV csúcs szuper érintőképernyős automatáját, amit a kijelzőn villogó felirat szerint az utasok észrevétele alapján alakítottak át.



Senki nem akart belőle jegyet venni, így vettem a bátorságot és kipróbáltam. Minden benne lévő jegyfajtából a maximális mennyiséget akartam venni, ami összesen 40 ezer forintba került. Kerestem a bankkártya nyílást, vagy a papírpénz beadására szolgáló nyílást, de az automata csak fémpénzt fogad el. Az kijelzőn (képünkön) egy aranyos kis felirat jelezte, hogyha problémám lenne a kártyás fizetéssel, nyugodtan hívjam a bank ügyfélszolgálatát, ahol majd segítenek. Felhívtam volna én őket, de mit mondok? Ha nincs nyílás a gépen a kártyának, ők sem tudnak segíteni, és jelenleg ez a legnagyobb problémám. Nem volt nálam zsebben 400 darab százas, sem 800 darab ötvenes, ezért hamar rájöttem, hogy 40 ezer forintot nem is olyan könnyű a BKV-nak odaadni, még akkor sem, ha szeretnék.

64 Tovább

Erre nem lehet felkészülni

Kata olvasónkat egy spanyol ismerőse látogatta meg Budapesten. Kata olvassa a BKV-figyelőt és tudta, hogy a spanyol hölgynek meg kell mutatni, milyen is a BKV, mert a turistákra szakosodott ellenőrök hamar ki fognak kezdeni vele. Barátunk ezen csak mosolygott, majd amikor elvették a gyűjtőjegyét, és meg akarták büntetni, csak fogta a fejét. A BKV-ra nem lehet előre felkészülni. Sajnos.

Sziasztok!

 

Rendszeresen olvasom a blogot, de eddig még nem ragadtam tollat. Ilyen történet pedig volt már, de ez mindig tanulságos. Spanyol hölgy ismerősöm tölt itt huzamosabb időt, bőrszíne alapján könnyen felismerhető, hogy külföldi. Kiokosítottam mindenről, megtanulta, hogy van ilyen jegylyukasztó(piros és húzni kell), meg modernebb (narancsságra), hogy átszálláskor új jegyet kell lyukasztani, hogy a kijáratig tartsa magánál, és beszéltem neki az ellenőrökről, hogy a kezükbe ne adjon semmit, főleg jegyet, amin ő csak mosolygott. Elmondanám, hogy sokat utaztunk együtt, és nagyon rendesen mindenhol lyukaszt.

 

Ma (X. 18.) 14.49-kor hívott a Deák térről. Kék metróval jött a Kőbánya - Kispestről teljesen érvényes jeggyel. A kijáratnál megállították az ellenőrök. Azt mondták, hogy nem érvényes a jegye, mindezt persze magyarul. Arra biztatták, hogy fizessen helyben. Nála nem volt készpénz, erre elküldték a bankautomatához. Felkészítettem erre a lehetőségre, de megijedt az öt "rossz kinézetű" ellenőr együttesétől. Csekket kérni nem engedték, mondván, a spanyol személyi igazolvány számukra nem megfelelő. Valamint a jegytömböt, amiből még csak 2 jegyet használt el maguknál tartották, csak amíg visszaér. Az automata nem működött, ekkor hívott engem, hogy beszéljek már az ellenőrökkel, mi a baj a jeggyel, és inkább csekket kér. Vissza is fordult, de az ellenőrök már nem voltak ott.

 

Egy biztonsági őrrel beszélhettem telefonon 14.56-kor, aki látta az esetet, de nem tudott segíteni, átadta a kagylót a forgalmi ügyeletesnek. Ott megegyeztek, hogy a mai napon a jegyet visszaszerezni nem lehet, panaszt lehetne tenni egy központi címen, de csak magyar nyelven.

 

Igaz, hogy csak 8 jeggyel lett rövidebb, de folytatni kell az útját, úgy, hogy nincs nála érvényes jegy. Kellemetlen neki is, nekem is, az országnak is.

 

Nap mint nap látom, ahogy "rászállnak" a turistákra, főleg este, a központi helyeken. Ha ott vagyok, próbálok segíteni. De miért kell Robin Hood-ot játszanom országunk fővárosában? És ki a főgonosz, aki ezen változtatni tud? Bkv-t használok nap mint nap. Személy szerint két problémám van: a tisztaság (+hajléktalanok) és az ellenőrök/biztonsági őrök.

 

Tisztelettel: Varju A. Kata

55 Tovább

Cél: A legátfogóbb tömegközlekedési blog megalkotása

A héten hosszú egyeztetések értek véget. Olyan egyeztetések voltak ezek, amiknek a nyertesei Ti voltatok, kedves utasok! Döntöttünk a BKV-figyelő, a MÁV és a Volánbusz blog sorsáról, és döntöttünk arról, hogyan tovább. Melyik blog szűnik meg? Mi lesz a MÁV-val? Lent mindenre megkapod a választ:

Több mint egy éve indult a BKV-figyelő blog, mely többek szerint a blog.hu és az Index egyik legsikeresebb blogja lett. Amikor a blog indult, még nem gondoltam, hogy ekkora sikere lesz, és arra sem számítottam, hogy naponta 10-15 ezer ember fogja olvasni. Még mindig nehéz elhinni, hogy az általam írt, helyesírási hibáktól hemzsegő bevezetőket naponta több ezren olvassák végig, és a postjaimat ennyien kommentáljátok. Nyáron azt hittem, hogy amit 18 évesen el lehet érni egy bloggal, azt én elértem, sőt, túl is teljesítettem, pedig nem. Addig gondolkodtam az új fejlesztéseken, amíg megint kitaláltam valamit.

A MÁV és a Volán utasaira gondoltam. Azért épp rájuk, mert a BKV-n kívül ennek a két cégnek vagyok még rendszeres utasa, és valamennyire van rálátásom a működésükre. MÁV blog már van, ezért nem szerettem volna újat nyitni, főleg azért nem, mert a szerkesztője a blogolás óta jó barátom lett, akinek nem tennék keresztbe. Neki sajnos az utóbbi időben nem volt sok ideje a MÁV blogra, ezért azt átvettem tőle, és péntektől én szerkesztem. Persze az eddigi szerkesztő sem tűnik el végleg, csak a dolgok oroszlánrészét rám hagyta.

A MÁV blogot a szombati napon saját cikkel indítottam, és vasárnap éjszaka feltöltöttem hozzá egy saját kinézetet, ami kísértetiesen hasonlít a BKV-figyelőhöz, így könnyen meg fogjátok szokni. Bízom benne, hogy az átállás az olvasókat csak pozitívan fogja érinteni, és mindenki elégedett lesz a munkámmal.

Volán blogom van már, melynek szerkesztésére nem volt eddig időm, és energiám se. A blog nem utasészrevételekre alapult, saját cikkeket pedig egyáltalán nem volt időm írni, ezért nem frissült. A következő napokban a Volánbusz blogot továbbadom egy olyan embernek, akinek van ideje a szerkesztésére, és aki a Ti elvárásaitoknak megfelelően, minőségien tudja azt szerkeszteni. Sajnos a Volán blog továbbadása közben keletkeztek hibák, melyen a blog.hu szerkesztői megpróbálnak nekem segíteni. Amíg ezek a hibák nem oldódnak meg, a Volán blogot nem tudom frissíteni.

Nem titkolt célom az, hogy világuralomra szeretnék törni hogy a három legnagyobb tömegközlekedési társaság blogjának megalkotásával a jelenlegi legnagyobb blogot hozzam létre, aminek oldalain csakis utas (olvasói) észrevételek kapnak helyet. Bízom abban, hogy nem csak a BKV, a MÁV és a Volán is tanulni fog majd azokból a hibákból, amiket olvasóink megírnak nekünk, és publikálunk. A három tömegközlekedési társaságot együttműködésre fogom kérni, hogy a nálam publikált levelek ne hülye panaszok, hanem értékes utasészrevételek legyenek. Ebben a ti segíségeteket is kérem! :)

28 Tovább

Megfutamodott a biztonsági őr

A biztonsági őrök tényleg csak arra jók, hogy azokat piszkálják, akik elfelejtettek lyukasztani vagy otthon felejtették a bérletüket? Miért nem tesznek rendet, és miért nem fékezik meg a zavargásokat? Nem az első hasonló eset:

Kedves BKV-figyelő!

Október 13-án, hétfőn utaztam a 2-es metróval valamikor 22 óra körül az utolsó előtti kocsiban az Örs és a Déli között. A Pillangó utcánál felszállt ebbe a kocsiba egy hajléktalan férfi, aki kéregetni kezdett, és eszméletlen szaga volt. A nadrágján mindenhol húgyfolyások voltak, az ülepénél pedig egy nagy barna folt. Végigkoldult mindenkit, majd le akart ülni.

Ekkor az egyik utas felállt, és megkérte az urat, hogy az utazási feltételeknek megfelelően hagyja el a metrót a következő állomáson, és ilyen ruhába ne üljön le. A férfi természetesen nem fogadott szót, és mondta, hogy neki joga (!) van itt utazni, őt senki nem szállíthatja le, egyébkéntis ha zavar minket a szag, akkor szálljunk át egy másik kocsiba. A vita tovább zajlott, anyázás, meg minden.

A Stadionoknál felszállt egy biztonsági őr a metróra. Nem tudom, hogy szolgálatban volt-e, bár a munkaruhája volt rajta, és valamilyen kitűző volt rajta, még azt sem tudtam megfigyelni, BKV-s volt-e, messze volt. Figyelte a csetepatét, és nem szólt közbe. Az utas és a hajléktalan vitája közben elfajult. A hajléktalan ember a nála lévő zacskóból egy kb. 20 cm pengehosszúságú kést húzott ki félig, ezzel nyomatékosítva, hogy ő nem fog leszállni, majd csak a Blahán ahová tart.

Itt volt a fordulat. A biztonsági őr a kést meglátva felpattant, és a Keletinél úgy szállt le a vonatról, hogy az Olimpián futóversenyt nyerhetett volna. Természetesen a két eset között [kés előrántás és megfutamodás] volt összefüggés, ugyanis pont a késsel szemben volt, és mindent követett. Persze amikor meglátta a kést, rögtön elfordult, és tudomást sem vett róluk a Keletiig.

Azt tudjuk, hogy a biztonságiak azért vannak, hogy a reggeli csúcsforgalomban a bérleteseket tartsák fel, éjszaka pedig a fiatalokat cseszegessék, de a valódi problémák ellen miért nem lépnek fel? Miért biztonsági őr egy ilyen ember, ha nem tudja fenntartani a biztonságot? Mélységesen felháborított az eset…

T. György

74 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek