A választ sajnos én sem tudom, de a napokban kiadtak egy érdekes közleményt, melyből arra merek következtetni, hogy nem."A Combino villamosok klímaberendezéssel történő felszerelését már a járművek gyártásakor egyesületünk kezdeményezte, akkor a BKV korábbi menedzsmentje egyértelműen elutasító volt javaslatunkkal szemben. A teljes értékű légkondicionálásról 2007-ben ismét megtett javaslatunkat követően – a BKV menedzsment ismételt ellenkezése miatt a Főpolgármester közbenjárásával – megszületett döntést ezúton is üdvözöljük. Örömmel látjuk, hogy a negyven villamosból a levél írásakor 32 már rendelkezik klímaberendezéssel.
Sajnálatos módon azonban a klímaberendezéssel felszerelt járműveknek csak mintegy felén működött a légkondicionáló. A járművek másik felén szintén nem volt teljes értékű a klímaberendezések működése, ugyanis két, Nyugat-Európában természetes kiegészítő elem a légkondicionáló berendezésekkel együtt nem került bevezetésre:
- Átmeneti, tavaszi-őszi időjárásnál előnyösek a nagyobb nyitható ablakfelületek, melyek a villamosokra beszerelésre kerültek. Azonban, ahogy ez a Volvo-buszokon működik, a nyári időszakban, a légkondicionáló berendezés működése idején ezeket az ablakokat teljesen zárhatóvá kellene tenni, hiszen a meleg miatt kinyitott ablakok igencsak rontják a klímaberendezések hatékonyságát."
Az elmúlt héten minden munkanapon 4-szer azaz összesen 20 alkalommal utaztam Combino villamoson. Ebből kb. 16 alkalommal volt olyan időjárás, amikor a napközbeni hőmérséklet elérte, avagy meghaladta a 25 fokot.
Ebből a 16 alkalomból a villamosokba szerelt légkondicionáló 16 alkalommal működött, és a jármű egészét hűtötte. Amikor a járművekre a Boráros téren szálltam fel a Fehérvári út felé, a végállomás előtt volt szerencsém végigsétálni az egész villamoson és tapasztalataim szerint a Budapestiek jó része már megszokta, hogy a klíma működése közben zárva tartják az ablakokat. A Volvo buszokkal ellentétben a Combino villamos klímája kiválóan hűt (nem fúj meleg levegőt, mint időnként a Volvo), így nincs is szükség az ablakok kinyitására. A budapestiek számottevő része már megtanulta, hogy a lehűtött utastérben nem nyit ablakot, ezért felesleges lenne a zár az ablakokon.
Tehát a saját tapasztalataim alapján ki merem jelenteni, hogy a Combino villamosok hűtése (az alvállakozónál lévő Localo buszokkal ellentétben) megfelelő sajnálom azonban, hogy eredetileg nem így rendelték meg a villamosokat.
Jó volna végre az értelmetlen, politikai támadások helyett a valós problémákkal foglalkozni. Például a BKV garázsaiban az ott dolgozók elmondása szerint nincs elég alkatrész, és a munkakörülmények elfogadhatatlanok.
2008. máj 31. 19:41
Utaznak-e a Veke képviselői Combino villamoson?
2008. máj 31. 11:29
Re: Odacsukta, majd otthagyta a magatehetetlen utast
A tegnapi post sokaknál kicsapta a biztosítékot, ezért egy kis összefoglalót készítünk annak reményében, hogy a kommentelők és az olvasók is tisztábban látnak majd. A post egy részét fórumról, metróvezetők tapasztalataiból és észrevételeiből szedtem össze.
Előzmények: Csütörtökön egy idős nőt odacsukott a metró záródó ajtaja. Az asszony az ütéstől a földre esett, és beverte a fejét. Ekkor többen a segítségére siettek a metróvezető kivételével, aki kis várakozás után tovább hajtott. Ki volt a hibás?
Előzmények: Csütörtökön egy idős nőt odacsukott a metró záródó ajtaja. Az asszony az ütéstől a földre esett, és beverte a fejét. Ekkor többen a segítségére siettek a metróvezető kivételével, aki kis várakozás után tovább hajtott. Ki volt a hibás?
1,) A metróvezető?
A metróvezető a szabályok szerint, az indulásjelző megszólalása után zárta az ajtókat. A Lehel téren a járművezető a vonat végét csak kamera segítségével, egy TV-n látja, így valószínűsíthető, hogy nem látta az ajtó felé közeledő idős asszonyt.
Elmulasztotta a segítségnyújtást?
A metróvezetők csak bejelentés után hagyhatják el a vezetőfülkét (s ha engedélyt kaptak rá!). Hasonló esetekben rádión a menetirányítót kell tájékoztatni az esetről, akik a járművezető (s a sérült utas) segítségére sietnek, majd értesítik az állomáson szolgálatot teljesítő személyeket, a mentőket, stb. ha szükséges. Valószínűleg ez a bejelentés történt akkor, amikor a metró vezetője visszanyitotta az ajtót, és várakozott. A menetirányító a szükségs intézkedések megtétele után ilyenkor továbbhaladásra kéri a vezetőt, amennyiben ez lehetséges (pl. a sérült nem fekszik a vonat oldalának, nem a biztonsági sávon van).
2,) Nóra?
Annak ellenére, hogy az idős hölgy nem kért segítséget, Nóra a légierőn kívül mindenkit felhívott, és bejelentette az esetet. Természetesen mentőt kell hívni ilyenkor is, mert bármilyen belső sérülés lehet.
Ennek ellenére örülünk, hogy nem lépett át a bajbajutott felett, és próbált neki segíteni.
3,) Az idős nő?
Az indulásjelző megszólalása után próbált a metróra –mankóval- felszállni. A baleset után belátta, hogy nem kellett volna, és elismerte, hogy Ő volt a hibás.
Mindenki maga dönti el továbbra is, hogy kinek ad igazat, és kit hibáztat.
2008. máj 30. 14:06
Vitézy Dávid nem mondott igazat
Vitézy Dávid, a VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) szóvivője nem tudja eldönteni, támogassa-e az elkészült Paraméterkönyvet. Most épp úgy döntött: kisajátítja a hosszú előkészítő munkával, egyeztetések során született javaslatokat. Még az sem zavarja ebben, ha korábbi véleményét, nyilatkozatait is megcáfolja, vagy ha kijelentéseivel újabb ellentmondásokba bonyolódik. Politikai kampányának részeként pedig nem riad vissza attól sem, hogy a BKV Zrt-t a tényeknek nem megfelelő vádakkal illesse.
Nem igaz, hogy a VEKE akadályozta volna meg a Paraméterkönyv korábbi változatának bevezetését. Az április 16-áig elkészült Paraméterkönyv anyagot a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság, a Fővárosi Polgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztályának döntése, illetve számos kerületi önkormányzati és szakmai szervezeti vélemény alapján kellett szakmailag felülvizsgálni.
Nem igaz, hogy az elfogadott Paraméterkönyv a VEKE munkájának eredménye. Igaz viszont, hogy Vitézy Dávid nem tudja eldönteni: a döntés mögé, vagy elé álljon. Vitézy május 14-én még például egy napilapnak azt nyilatkozta: „...beérik a VEKE munkájának a gyümölcse: idén nem lesz új paraméterkönyv, a felügyelőbizottság ugyanis levette azt a napirendjéről..”
Nem igaz, hogy a Paraméterkönyv csak a VEKE javaslatait tartalmazza. A Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság április 16-ai ülésének döntése értelmében a BKV Zrt. megkezdte egy szakmailag helytálló tervezet kidolgozását. A Paraméterkönyv anyaga határidőre és a különböző egyeztetéseken született szükséges módosítások beépítésével elkészült, melyet tegnapi ülésén a bizottság már elfogadásra javasolt. A BKV Zrt. természetesen nem a beérkező javaslatok forrását, inkább szakmai tartalmát, használhatóságát vizsgálta.
Az elkészült Paraméterkönyv így tehát minden, az előkészítésben résztvevő szakember véleményét tartalmazza, amelyeket a Társaság ezúton megköszön mindenkinek.
Nem igaz, hogy Somodi Lászlót politikai okok miatt menesztették a BKV Zrt-től! A közlekedési vezérigazgató-helyettesnek köztudott és nyilvánvaló szakmai indokok miatt kellett távoznia, hiszen a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság, valamint a Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztálya és maga a VEKE is egyaránt elutasította a felügyelete alatt készült paraméterkönyv-tervezetet.
A Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság 2008. április 16-i ülésén készült szószerinti jegyzőkönyv szerint pedig éppen Vitézy Dávid mondta az alábbiakat:
„...egyetlen gondolat, azok az alapelvek sincsenek tisztázva, amik mentén ez a Paraméterkönyv felépül.”
„ Olyan szakmai alapvetések szerepelnek ebben a Paraméterkönyvben, amelyről soha, senki sehol nem döntött és amelyek a mi véleményünk szerint szakmailag nem alátámasztottak...”
„...a mi véleményünk egyértelmű, de részletekben szakmai munka egyáltalán nem folyt.”
„ Az a Paraméterkönyv, ami most nem a bizottság napirendjén, de kiküldve Önök előtt fekszik, ... szakmailag nem értékelhető munka...”
De a VEKE saját honlapján is kifejtette véleményét: „A bejelentett Paraméterkönyv minden szakmai alapot nélkülöző kontármunka...”
2008. május 29.
BKV Zrt. Sajtóiroda
2008. máj 30. 09:31
Odacsukta, majd otthagyta a magatehetetlen utast
Kedves BKV-figyelő!
Ma (V. 29.) történt az a megdöbbentő eset, ami jól mutatja a BKV-dolgozók egyre közönyösebb és bunkóbb hozzáállását a drága bérletet megvásárló utasokhoz.
Az Árpád-híd felől utaztam metróval a Deák tér irányába. A Lehel térnél egy idős hölgy próbált mankóval felszállni a metró kocsiba, de sajnos lassú mozgásának következtében nem sikerült ezt időben megtenni, ezért a záródó ajtók rácsapódtak.
A néni az ütéstől elesett, a fejét beverte a márványba, és szinte magatehetetlenül terült el a gumiperonon. Az ajtók ettől ki is nyíltak, mire többen odaszaladtunk, hogy segíthessünk az idős hölgynek. A metró közben állt, és valahol azt vártam, hogy jön majd a metrószerelvény vezetője, és kötelességből illetve emberiességből megkérdi ő is, hogy megsérült-e súlyosan, és hogy segíthet-e valamiben?
De nem ez történt. Kb. fél perc dilemma után az ajtók záródtak, majd a szerelvény megindult úgy, hogy a fekvő hölgy és még vagy három ember a peronon tartózkodott.
Ha jól tudom, ilyenkor a vezetőnek kötelessége volna a segítségnyújtás, de ha ez derogál is esetleg neki, addig tilos elindulnia, amíg tartózkodnak a peronon. Pláne, ha többen is, köztük egy félig eszméletlen néni. Ez minimum életveszélynek tett ki bennünket a felelőtlen és gondatlan vezető.
A szerelvény számát a döbbenettől sajnos nem tudtam felírni, de az egyik fiatalember - aki szintén ott segédkezett - elmondta, hogy pontosan 9.46-kor indult el Kőbánya-Kispest irányába.
Nagyon remélem, hogy ezt a barbár, tahó metróvezetőt elbocsátják az állásából, s legközelebb nem az én nagymamámat, vagy a terhes nővéremet hagyja cserben és teszi ki ekkora veszélynek.
Üdv,
Nóra
2008. máj 29. 18:12
Kutyaólak a milliós automaták mellett
Jó lenne végre kideríteni, ki volt az, aki engedélyezte a BKV-nak az alvállalkozók bevonását a jegyértékesítésbe, és ki engedte, hogy metróállomásokra és közterületekre ember méretű kutyaházakat tegyenek ki. A cél az volt, hogy csökkentsék a sorokat, ami jó is, ebbe nem lehet belekötni, de miért kell alvállalkozásokat belevonni az értékesítésbe, és ilyen kutyaólakat venni, amikor a milliós érintőképernyős automaták is elláthatnák ezt a feladatot?
Szervusz Figyelő!
Ma reggel az Arany János utcai metrómegállót elhagyva érdekes jegyárusító sufnit fedeztem fel a kijárat mellé telepítve: egy piros tetejű faházacskából fogják a jegyetbérletet árusítani -- már, ha szokás szerint el nem fogy. A kiadóablaktól eltekintve pont olyan a házacska, mint amit a barkácsáruházakban kerti szerszámos bódénak árulnak. A belváros közepén. Remélem jut majd belőle a Vörösmarty, a Deák meg a Kossuth térre is... Ráday Mihály díjat a békávévezetésnek!
Üdv.:
Fedup Sári
Utolsó kommentek