A tegnapi post sokaknál kicsapta a biztosítékot, ezért egy kis összefoglalót készítünk annak reményében, hogy a kommentelők és az olvasók is tisztábban látnak majd. A post egy részét fórumról, metróvezetők tapasztalataiból és észrevételeiből szedtem össze.

Előzmények: Csütörtökön egy idős nőt odacsukott a metró záródó ajtaja. Az asszony az ütéstől a földre esett, és beverte a fejét. Ekkor többen a segítségére siettek a metróvezető kivételével, aki kis várakozás után tovább hajtott. Ki volt a hibás?

1,) A metróvezető?
A metróvezető a szabályok szerint, az indulásjelző megszólalása után zárta az ajtókat. A Lehel téren a járművezető a vonat végét csak kamera segítségével, egy TV-n látja, így valószínűsíthető, hogy nem látta az ajtó felé közeledő idős asszonyt.

Elmulasztotta a segítségnyújtást?

A metróvezetők csak bejelentés után hagyhatják el a vezetőfülkét (s ha engedélyt kaptak rá!). Hasonló esetekben rádión a menetirányítót kell tájékoztatni az esetről, akik a járművezető (s a sérült utas) segítségére sietnek, majd értesítik az állomáson szolgálatot teljesítő személyeket, a mentőket, stb. ha szükséges. Valószínűleg ez a bejelentés történt akkor, amikor a metró vezetője visszanyitotta az ajtót, és várakozott. A menetirányító a szükségs intézkedések megtétele után ilyenkor továbbhaladásra kéri a vezetőt, amennyiben ez lehetséges (pl. a sérült nem fekszik a vonat oldalának, nem a biztonsági sávon van).
2,) Nóra?
Annak ellenére, hogy az idős hölgy nem kért segítséget, Nóra a légierőn kívül mindenkit felhívott, és bejelentette az esetet. Természetesen mentőt kell hívni ilyenkor is, mert bármilyen belső sérülés lehet.

Ennek ellenére örülünk, hogy nem lépett át a bajbajutott felett, és próbált neki segíteni.
3,) Az idős nő?
Az indulásjelző megszólalása után próbált a metróra –mankóval- felszállni. A baleset után belátta, hogy nem kellett volna, és elismerte, hogy Ő volt a hibás.
Mindenki maga dönti el továbbra is, hogy kinek ad igazat, és kit hibáztat.