Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kis levelek, nagy szeretettel

Tisztelt Asszonyom!

Tegnap, 2008. március 30-án este 20.32-kor volt szerencsém felszállni az FKU-912 forgalmi rendszámú 86-os autóbuszra a Clark Ádám téren északi irányban, azaz Óbuda felé. Azt nem tartanám említésre méltónak, hogy a Margit-híd megállóban kis híján átgázoltunk a szabálytalanul átkelőkön és majdnem beleszálltunk az előttünk megálló 60-asba.

Amiért írok, az az, hogy a következő, azaz a Császár-Komjádi uszoda megállónál a 60-as még mindig előttünk járván megállt (mivel a megállóban utazni vágyó emberek álldogáltak), a mi 86-osunk pedig - mivel nem volt leszálló - szépen elszáguldott a megálló mellett. Mármost kérdem tisztelettel: honnan tudta a 86-os vezetője azt, hogy a megállóban állók egészen biztosan nem a 86-osra akartak fölszállni? És mi van akkor, ha mégis?

Előrementem a buszban megtekinteni a vezető arcát, és azt láttam, hogy dohányzik. Egy légtérben az utasokkal. Nem vagyok feltétlen ellensége a dohányzásnak, ezért feltehetőleg jól értelmezem, hogy a továbbiakban én is dohányozhatom a 86-os viszonylaton. A Volvókon legalábbis, ahol a vezetőt az utasoktól csak szimbolikusan választja el az üvegfal. Ugye?

Értesítem egyúttal, hogy jelen levelet a http://bkvfigyelo.blog.hu/ lapon is megkísérlem közzétenni.

Szia BKV-figyelő!

Egy pozitív történetet szeretnék megosztani veled.

Vasárnap a János kórházba mentünk rokonlátogatóba. Vidékről, autóval és a 6 éves kisfiammal. Persze hogy amikor a gyerek meglátta a fogaskerekűt fel szeretett volna szállni rá. Oké, gondoltuk lesétálunk a fogaskerekű végállomásáig, ott biztos lehet jegyet kapni. Hát tévedtünk. Két jegyautomata szolgálta volna ezt a lehetőséget, de mindkettő rossz volt. Közben beérkezett a szerelvény, a tömeg felszállt, mi meg tanácstalanul bámultunk, mit csináljunk, mert a gyerek legörbült szájjal ácsorgott mellettünk, de jegy nélkül ugye...

És akkor kiszállt a fogaskerekű vezetője. Megkérdeztük tőle is, hogy jegyet hol lehet venni. Mondta, hogy sajnos itt sehol, de szálljunk föl nyugodtan, és ha véletlenül ellenőr jön küldjük hozzá előre.

Szeretnénk neki megköszönni a kedvességét, az utasbarát hozzáállást. Konkrét időpontot, járatszámot azért nem írok, mert nem szeretném, ha esetleg kellemetlensége támadna.

A Széchenyi-hegyen jó volt a jegyautomata.

Edömér

29 Tovább

Felesleges a kamera

Hiába van az alvállalkozók buszaiba kamera, a firkálók hamar rájöttek, hogy semmit nem ér. 1-2 méterre a kamerától, jobban össze van firkálva az új Volvo, mint a régi Ikarusok. Ha nem indulna el a videó, kattints ide!



28 Tovább

Kizárja a BKV a punkokat

A humanoid beléptetőkapu egyik hibája, hogy azt enged be akit szeretne (kivétel ha 15 év alatti, vagy nő, mert velük szívózni kell). Punkok sem kivételek. Velük semmi baj nem volt az öltözékükön kívül.
Hali!

Ma este 8 körül (április 1.) a barátnőmmel együtt megérkeztünk vidékről a Keleti pályaudvarra, majd a metró felé vettük az irányt. A securitiysoknak mutattuk bérletemet ill. barátnőm szakaszjegyét, majd metróra szálltunk az Örs felé. Ugyanabba a kocsiba, ugyanannál az ajtónál velünk együtt beszállt egy „úr”, aki enyhén szólva szagos volt. Ezt szóval le se lehet írni, maradjunk annyiban, hogy inkább csak a számon keresztül vettem levegőt. Nem, az illető nem tűnt hajléktalannak, csak egyszerűen ápolatlannak, amit megerősített az átható vizelet szaga. Az arcáról le lehetett olvasni, hogy „csak” egy alkoholista, aki túl sokszor vizelhetett maga alá. Mondanom se kell, hogy a szerelvény tömve volt, így menekülésre nem volt túl sok esély. Még egyet meg nem fogunk várni este, csomagokkal és fáradtan. Ezzel nem csak mi voltunk így, az emberek inkább velünk együtt végig szenvedték az utat.
 
Nos, az illető úrnak elvileg volt jegye, mert különben nem szállhatott volna fel, így nem lehetett volna csak úgy kidobni a metróból. De nem lehetne valamit mégis tenni ellene? Mert ilyet az ember nem először él át, főleg a felszíni közlekedésnél találkozhat ilyen emberekkel. Persze, tudom, ők is emberek, és nekik is joguk van közlekedni, de ezzel a többi ember utazását keserítik meg. Azon kívül, én már láttam olyat, hogy a metróra a seuciritysek nem engedtek fel 2 punkot az öltözetük miatt (mivel jegyük az volt). Nem tudom, hogy ilyet tehetnek-e, valószínűleg nem, de ha akkor ezt meg merték csinálni, akkor most miért nem? Vagy, ha ezt nem lehet megtenni, akkor mi a megoldás? A többségnek kell szenvednie egy elég piciny kisebbség miatt?

A BKV-nak nem írtam, mert szerintem felesleges… Rendszeres olvasó vagyok :D

Purga
64 Tovább

Elfogták a villamost kisiklatókat

A Híradó információi szerint négy fiatalt vett őrizetbe a rendőrség a kisiklatott villamos ügyében.  Mindannyian tizenévesek, hármójukat otthonról, negyedik társukat az iskolából vitték el a nyomozók. Az 56-os villamost két hete siklatták ki a fővárosban, az egyik kocsi teljesen keresztbe fordult az úton, utána összefirkálták.

Mind a négyen elismerték a tettüket, az ügyben közlekedés biztonság elleni bűncselekmény miatt indult eljárás.

/Hiradó.hu/
415 Tovább

Interjú egy metróvezetővel

A blog történetének egyik legjobb interjúját sikerült elkészítenem tegnap. Ellenőr és buszvezető után, most egy metróvezető mindennapjába nyerhetünk bepillantást. Akit kicsit jobban "vonz" a metró, a cikk végén néhány képet* is talál. Továbbra is várjuk a BKV-s dolgozók jelentkezését, egy névnélküli, teljesen anonim interjú erejéig. Jelentkezni a bkvfigyelo@index.hu címen lehet.

Az első kérdésem már egyértelmű azoknak, akik olvasták az előző két interjút: Miért lesz valaki metróvezető?

A kérdésre nehéz válaszolni. Vannak akik megélhetésből, a biztos munkahely miatt, mások a vasút szerelmesei, hiszen ez egy "kisvasút".

A BKV-nál az egyik legfelelősségteljesebb munka a tiéd. Egyszerre több száz ember életéért felelsz. Nehéz volt megszerezni a vizsgát? Mesélj erről.

Nem tennék különbséget, hogy a BKVn belül melyik munka felelősségteljesebb. Minden munkának megvannak a specialitásai, melyek esetenként több figyelmet érdemelnek. Ennek köszönhetően szigorú elvárásokat támasztanak a metróvezetőkkel szemben. Pszichológiai alkalmassági, teljes körű orvosi vizsgálat. A kettes metróra a leendő kollégának egy három hónapos tanfolyamot kell elvégeznie mely szabályzatokból, járműismeretből és egyéb más fontos tantárgyakból áll. A tanfolyam elvégzése után segédvezetőként dolgozhat vezető mellett és ha egy éves rutint szerezett segédvezetésből és éppen van lehetőség, hogy vezető lehessen, akkor egy újabb három hónapos tanfolyamot kell elvégeznie. A hármas metró esetében többször un. "utcáról jött tanfolyam"-ot indítottak, amikoris a leendő vezetőnek kétszer három hónap alatt kellett elsajátítania a segédvezetői majd a vezetői tananyagot. Hogy képet kapjunk, hogy mennyire nagy a követelmény: az utolsó ilyen jellegű tanfolyamra 22 ember jelentkezett, ebből 5 fő végezte el. A metróvezetőknek 2 évente megerősítő vizsgákat kell tenniük, tulajdonképpen 2 évente újra megszerzik a jogosítványukat.



121 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek