Körülbelül 2 éve napi rendszerességgel utazom a 23-as busszal a Boráros tér és a Szabadkai út között. Egyszer fényképeket is tettem fel, az embertelen állapotokról, melyek a megállóban uralkodnak.
2-3 hete írtam az Intermédia Kft-nek egy levelet, melyben felhívtam a figyelmüket, hogy a megálló több mint 2 éve beüvegezetlen, ez a téli hidegben, szélben nem éppen kellemes. Meglepődésemre a levél elküldése után azonnal visszajött, a Mailer-Dameon, miszerint ilyen e-mail cím nincs.
Ez után a BKV-nak továbbítottam az üzenetet. Megkértem őket, hogy továbbítsák az Intermédia felé. Múltak a napok, semmi reakciót nem kaptam, a megálló ugyan olyan volt, mind eddig.
A mai nap ismét a Szabadkai úton vártam a buszt, és meglepődésemre az összes hiányzó üveget pótolták. (Már csak abban kell bízni, hogy így is marad.) Aki hasonló állapotú megállóban várja a buszt, villamost, stb. keresse fel az ügyfélszolgálatot, bízzunk benne, hogy minden bejelentésnek eleget tesznek.
A BKV Figyelő szerkesztői köszönik az együttműködést!
Előtte
Utána
2008. február 22. 09:24
Egy kövér piros pont
2008. február 21. 10:07
Siketek a metrón
Kedves BKV-figyelő!
Mint újdonsült siket, sok nehézséggel találkozok a BKV-n. A legnagyobb problémám a metróajtó. Sosem tudom,hogy mikor záródik be. Van ott vmi lámpának látszó tárgy,de elég halovány és csak belülről,hogy a kivül lévő fény kényelmesen el tudja nyomni. Esélyem sincs tudni,hogy mikor fog kettépaszírozni az ajtó.
Ezenkivül ha ismeretlen helyre megyek,hiába tervezem meg az útvonalat az még nem jelent semmit. Ha villamossal közlekedek,az még a jobbik eset. Ott ki tudom számolni,hogy melyik megállónál kell leszállni. De a busz! Csak néhányon van kijelző,úgyhogy esélyem sincs tudni,hogy hol vagyok. (Amin pedig van kijelző,sokszor nincs jól beállítva és mást mutat,mint ahol vagyunk.)A megállókat számolni is felesleges,mert ott nem állnak meg,ahol nincs utas,tehát 2-3 megállóval arébb is lehet,ahova érkezek.mint amit én kiszámoltam. Hogy ne csak negatívumokat mondjak,meg kell említenem,hogy nekem még sosem volt problémám az ellenőrökkel. Mindig bólintanak köszönésképp,ha felmutatom a SINOSZ-igazolványt (mi azzal közlekedhetünk), mert így tudják,hogy nem hallok. Olvastam panaszt arról,hogy mi van,ha a BKV-ellenőrök hozzáérnek az utashoz. Velem ilyen egyszer fordult elő.
Egyszerűen nem vettem észre,hogy ott vannak a tömegben és értelemszerűen nem hallhattam,ha szólnak. Egy ellenőr utánam jött,és megérintette a vállam. Csak így tudta közölni,hogy álljak már meg. Nincs a homlokomra írva,hogy nem hallok de pl. indonéz turista esetében sem tudta volan máshogy közölni,hogy kíváncsi a jegyemre. Jó persze nem akart megverni és miután felmutattam az igazolványom,megköszönte és visszament a helyére.
Ha valaki tud jó megoldást a számomra,kérem,írjon. Köszönöm.
2008. február 18. 14:41
Bomlásnak indult a busz
A BKV-t és a szerelőket sem érdekli hogy a busz kasznija szét van törve. A busznak menni kell!
Hello BKV Figyelő!
Tegnap (2008. február 15, péntek) este negyed 7 körül utaztunk haza a 8-as busszal (a száma 1310), amikor barátnőm szóvá tette, hogy fúj be a hideg. Megnéztük, és a két ablak köztti fém el volt rohadva és repedve. Barátnőm készített róla fényképet és videót. A kérdésem az, hogy a nyolcezer forintos bérletbe már nem fér bele a biztonságunk? Miért küldenek ki az utcára ilyen gyatra álapotú buszokat?
üdv Rocko
Lapozz tovább, és nézd meg a videót
2008. február 13. 22:00
Lábuk kélt a légkábeleknek
Több százmilliós rézkérdések
Az elmúlt időszakban több alkalommal is maffiamódszerekkel tulajdonítottak el értékes, rézből készült légkábeleket a BKV Zrt. vonalain. Az okozott kár az elmúlt fél év során több tízmillió forint volt. Az utazóközönség számára ezek a kábelhibák nem voltak érzékelhetőek, mert a legtöbb alkalommal nem okoztak forgalmi akadályt. Azonban, olyan eset is előfordult, hogy több mint 4 órán keresztül kellett a HÉV-nek egy vágányon közlekednie Szentendre és Pomáz, vagy Ráckeve és Soroksár között. Ezen a pályaszakaszon, januárban előfordult, hogy a kábellopás miatt nem volt fűtés, vagy a legsúlyosabb esetben a szerelvények a pályán álltak, mert olyan kábelt is elvágtak, amely azonnali leállást okozott. Ez szerencsére a BKV Zrt. többszörösen összetett és biztosított rendszerének köszönhetően ritkán fordul elő. De a példa mutatja, hogy súlyos társadalmi problémaként kell kezelni ezt az utas- és balesetbiztonsági kérdést, ahogy a BKV Zrt. a Rendőrséggel együtt így is teszi.
Sajnos a profi módszerekkel, szervezetten, az éjszaka során elkövetett kábellopások elkövetőit nem érdekli, hogy ezzel az utasok és a közlekedés biztonságát is veszélyeztetik. Éppen ezért a BKV Zrt. együttműködik a BRFK és az ORFK szerveivel, valamint a Pest Megyei Rendőrfőkapitánysággal is. Ha a járművezető érzékeli a problémát, vagy ha a műszerek érzékelik a vezetékekben az áramerősség csökkenését, a rendszer jelt ad a fődiszpécsernek, a műszaki kollégák azonnal az adott helyszínre sietnek és a rendőrség is rövid időn belül megérkezik.
Figyelemreméltó az, hogy a tolvajoknak bizonyos előképzettséggel kell rendelkezniük, hogy halálos baleset nélkül elvágják és eltulajdonítsák a közvagyon tárgyát képező légkábeleket. Ezek a felső és alsóvezetékek ugyanis többezer voltos feszültségűek, így azonnali halált okoznának, annak, aki megpróbálná szakszerűtlenül elvágni őket.
A BKV Zrt. kára egy évben megközelíti a 200 millió forintot, mely sajnos az utóbbi öt évre visszamenőleg évente 10-20%-kal emelkedik.
A kábellopásokkal kapcsolatban kivétel nélkül az összes kerületi Rendőrkapitányság nyomozást kezdeményez az elkövetők elfogása érdekében. A felderítés nehéz, de az ellenőrzések növelésével csökkenthetőek a károkozások. Ezért a BKV Zrt. fokozza az éjjeli ellenőrzéseket és ebben a rendőrséggel is szorosabbá fűzi az együttműködést.
Összefogásra van szükség, ezért a BKV Zrt. felhívja az utasok figyelmét, ha bármi gyanúsat észlelnek, azonnal hívják az Ügyfélszolgálatot, vagy a rendőrséget. Nem nézhetjük tétlenül, hogy felelőtlen, maffiamódszerekkel dolgozó színesfém-tolvajok - feltehetőleg a használt hulladékkereskedőkkel karöltve - folyamatosan veszélyeztessék az utasok épségét és kárt okozzanak a közösségi közlekedésnek.
BKV Zrt. Sajtóiroda
2008. február 13.
2008. február 12. 22:49
Stop Szmog!
Felhívás!
A szennyezett levegő elviselése már nem szükségszerű a nagyvárosokban sem. Világszerte számos város példája bizonyítja, hogy rövid idő alatt, elfogadható költséggel, hathatós intézkedéseket lehet hozni a levegőszennyezés csökkentésére. Követeljük, hogy a Fővárosi Önkormányzat is haladéktalanul tegye meg ezeket a lépéseket! Budapesten a határértéket meghaladó szennyezettségű időszakok hossza évről évre növekszik, vele együtt meredeken az áldozatok, és légúti betegségben szenvedők száma is, amit a főváros szinte tétlenül néz.
Az adatok magukért beszélnek, szakértők, civil szervezetek sora tiltakozik, évente családok ezrei döntenek az agglomerációba menekülés mellett. A sajtó képviselői heti rendszerességgel teszik fel erre vonatkozó kérdéseiket a város vezetőinek, de konkrét intézkedések helyett a válasz legfeljebb kommunikáció.
Vasárnap sokan szeretnénk újra jelét adni, hogy a város lakóinak elege van a szennyezésből, különösen annak eltitkolásából, és a tétlenségből. A tavaly összefogott környezetvédő, és kerékpáros társadalmi szervezetek ezért újra demonstrációt szerveznek vasárnap 14 órára a Károly körútra. Ha zavar a szmog, de költözés helyett változtatnál, most köztünk a helyed. Ha szerinted Budapest is képes követni az olasz, német, és más európai városok példáját, most mindenképpen gyere el, és minden létező módon és fórumon (mail, wiw, blog, suli, munkahely, szórólap...) igyekezz erre rávenni másokat is.
Reményeink szerint több ezren leszünk Hogy ne korlátozzuk a résztvevők számát, ezúttal gyalogos tüntetés lesz, a városháza előtti útszakaszon. Persze sokan érkezünk bringával is, de arra kérünk gyere előbb, lakatold le és gyalog induljunk kettőkor az Astoriától. Ha teheted hozd a családodat, barátaidat, rokonaidat is.
Ez a város a tiéd! Ha most otthon ülsz, akkor lemondtál róla!
EZ ELKÉPESZTŐEN FONTOS! SEMMIKÉPPEN SE MARADJ OTTHON! ÉN IS OTT LESZEK!
Szervezők: Greenpeace, Levegő Munkacsoport, Magyar Kerékpárosklub,
Critical Mass Budapest, de várhatóan további szervezetek is velünk tartanak.
A felhívást a víztorony blogról másoltuk be!
Utolsó kommentek