Tegnap reggel csináltam a képet a Móriczon:)
2008. február 27. 14:33
Buszsirató
Főpolgármester úr, Ön a színrelépésekor átvett majd 1900 darab, átlag 8 éves fővárosi autóbuszt, melyek közül majd 1600 naponta a pesti utcákat járta. Ma van a BKV-nak 1400, átlag 13 éves busza, és közülük 1150 megy ki naponta.
Főpolgármester úr !
Ön eltüntetett Budapest utcáiról 500 autóbuszt. Ön a buszok ritkításával, a zsúfoltság állandósításával biztosította, hogy aki 1990-ben csak a lépcsőn állva utazhatott, az 2008-ban is csak a lépcsőn állva utazhasson, ne jusson neki ülőhely. Nehogy kényelmesen érjen munkába vagy munka után otthonába. Mindent megtett annak érdekében, hogy a városi közforgalmú közlekedés szinonimája Budapesten a zsúfoltság, a késés, a csatlakozásmulasztás, a kosz legyen. Ön többet utazott külföldre - hivatalból - mint összes elődje 1873 óta együttvéve, mégsem tanult eleget más fővárosok példáiból. Amíg az Ön színrelépése előtt a BKV Európa több száz városi közlekedési társasága közül az első tíz legjobb városi közlekedési társaság közé tartozott, és az Akácfa utcában egymást érték az érdeklődő külföldi delegációk, addig ma az első ötvenben biztosan nincs benne, de lehet, hogy az első százban sem.
Ennyire koszosak még nem voltak Budapest utcái, megállói, végállomásai az elmúlt 60 évben. Évek óta nem festik újra a zebrákat, útburkolati jeleket, autóbusz- és trolibuszmegállók csíkozását. A megállóhelyek tábláit nem mossák, a kosz már rájuk ragadt, beléjük égette a nap. Egyes villamosmegállókat (vagy talán a többségüket) hetekig nem söpri senki. A villamospályák nyomvályúi őszi levelek törmelékeivel vannak tele tavasszal.
2008. február 27. 13:55
Vegyél UV villamost
Bár a hír nem új, a BKV felajánlja megvételre, a forgalomból kivont UV villamosait. Elgondolkodtál már azon, hogy nézne ki egy ilyen villamos a saját kertedben?:)
2008. február 26. 14:56
Demszky visszadobta a járatritkítást Hagyónak
Hagyó Miklós főpolgármester-helyettesnek nincs joga átruházni a BKV 2008-as járatritkításának feladatkörét, jelentette ki kedden Demszky Gábor főpolgármester.
"Paraméterkönyvet mindenképpen Hagyónak kell jegyeznie, de nem tartom szerencsésnek, hogy Dancs Gábor ebben a kérdésben leállít bármit is, ez ugyanis Hagyó hatásköré. A munka tehát tovább folyik" - mondta Demszky Gábor főpolgármester kedden, Budapesten újságíróknak.
A főpolgármester azután mondta ezt, hogy hétfőn közlekedésügyi tanácsnoka, Dancs Gábor határozatlan időre leállíttatta a BKV-val a majdnem 10 százalékos teljesítménycsökkentéssel járó hálózatátalakítás kidolgozását.
A 2008-as paraméterkönyv kidolgozása a BKV feladata, de előterjeszteni Hagyó Miklós, szocialista főpolgármester-helyettesnek kell, aki ezt a feladatot hétfőn részben átadta Dancs Gábornak, ám Demszky szerint ezt nem tehette volna meg.
Dancs erre leállította a tervezet kidolgozását, vagyis levélben kérte erre a BKV vezetését.
2008. február 26. 13:05
Járműfelújítás
Helló!
Renszeresen olvasom a BKV figyelőt, és a sok kritika közé szeretnék beszúrni egy pozitív élményt is. Mert bizony ilyenből is van sok.
Elsőnek szeretnék szólni, az igen nagy számú frissen fényezett és kívülről-belülről helyrepofozott villamosoról amikre jó ránézni, annyira szépek. Talán, ha naposra fordul az időjárás akkor többen is észre fogják őket venni. Habár a unatkozó emberhulladékok miatt ezeken is azonnali jelleggel tűnnek fel és sokasodnak a karcolások és a tag-ek. De akárhogyis nézzük. Most szépek, és jó velük utazni!
Ugyanide kapcsolódik a másik észrevételem, hogy sok metrókocsi úgyszintén megújúlt. Én csak a hármas vonalán utazom, de nem egyszer tapasztalom, hogy szinte festékszagú frissen fényezett szerelvény gördül ki az alagútból. Sőt, néha elgondolkodtam, hogy kitört-e az üveg, vagy "csak" alaposan lemosták.
És észrevették, hogy a latyakos idő végeztével milyen gyorsan lemosták a buszokat?
Van miért szidni a BKV-t de ezért egy kövér pirospontot megérdemel.
Tisztelettel: PacsoT
Utolsó kommentek