Szia!
Azért írok, mert szemtanúja voltam 2008.12.31-én reggel 7 óra körül az 1-es villamoson egy ellenőri túlkapásnak. Egy fiatal srác bliccelt és a következő megállónál leszállt (Hős utca) erre az ellenőr belerúgott. Egy másik fiatal utas számon kérte, hogy miért kellett ez erre vele elkezdett kötekedni. Az ellenőr száma 182,ezt jegyeztem csak meg.
Klassz az oldalad további sok sikert hozzá!
Üdv: Kriszti
Bliccelő utasba rúgott az ellenőr
Nyoma veszett a busznak
Tegnap este átfutottam a BKV weblapját, ahol semmilyen szembetűnő információt nem láttam a 273E (Pólus busz) megszűnéséről, pedig még az „Újabb utas-barát intézkedések a BKV-nál” c. közleményt is végigolvastam. A busz menetrendje még mindig elérhető a társaság honlapján, pedig a járat már 5 napja megszűnt. Aki a XXI. században az internetről tájékozódik, az rosszul jár:
Kedves Figyelő!
Csak egy rövid levéllel zavarnálak.
Tegnap a Pólus Centerbe mentem. Gondoltam a jól megszokott Pólus busszal megyek, az gyorsan ott van. Megnéztem a bkv.hu-t, hogy most milyen számon fut. 273E. Elindultam. A megállóban derült ki, hogy ez a busz 2008. december 31-én járt utoljára. A bkv.hu-n erről természetesen semmilyen tájékoztatás nincs, a menetrendben is ott csücsül, mintha mi sem történt volna.
Üdv: N. Zoltán
Fejetlenség a BKV-nál
A buszvezetők már azt sem tudják, melyik buszt vezetik, és mikor kell indulniuk. Legalábbis olvasónk erre panaszkodik, aki szerint a BKV lezüllése egyre inkább tetten érhető. Előbb induló, rosszul „felcímkézett” buszok alant:
Sziasztok,
Bár - szerencsére - ritkán veszem igénybe a BKV szolgáltatásait, de a színvonal teljes lezüllése egyre inkább tetten érhető. Ma két alkalommal szerettem volna a 106-os busszal utazni.
Egyszer az Aquincumi megállóban vártam az Árpád híd felől érkező buszra (15 órakor), amikor a menetrendhez képest teljesen logikátlan időpontban érkezett egy busz, aminek az első fehér tábláján 34-es jelzés volt, az oldalsó kijelzőn pedig 106-os. Bent csak annyit volt kiírva, hogy Árpád-híd. Na most ez a busz vajon hova ment? (Segítek, 106-osként járt...)
Este az Árpád-híd végállomáson állt bent egy másik 106-os, ami nemes egyszerűséggel 20:48-kor elindult. Nagy kár, hogy a menetrendben semmiféle napon és üzemmódban nincs :48-as indulás, de 20 órakor végképp nem. (Van helyette 58-as...)
Azt gondolom, hogy nemes egyszerűséggel most kellene abbahagyni, megtartani a metrót és a villamost, az talán még megy, és ezt az egész buszos borzalmat odaadni egy magáncégnek, talán nekik sikerül.
Üdvözlettel, Ákos
Pénztárosok lopják meg a turistákat?
Igazi magyaros történet következik, turistákkal, magyarul beszélő pénztárossal, és pár darab vonaljegy árán eladott metrószakaszjeggyel. Kiabálás, veszekedés, trágár beszéd alant:
Kedves BKV-blog!
Egy tanulságos történtet szeretnék megosztani Önökkel, ami talán rávilágít arra, milyen a mi kis városunkban turistának lenni. Néhány napja dolgozni mentem a Nyugatihoz, ahol az egyik pénztárnál egy turista csoport állt nagy bőröndökkel, jegyet próbáltak venni. Ami feltűnt: A jegypénztáros vörös fejjel üvölt mint a sakál (magyarul) a turistákkal.
Odamentem megkérdezni, mi a probléma (persze angolul). Elmondták, hogy az interneten utána néztek a jegyeknek, ahol nehezen, de megtaláltak a jegyfajtákat, és az információkat, hogy mi mire jó. Kérték a kiválasztott jegyeket, de a pénztáros valami teljesen mást adott nekik. Próbálták visszaadni, de a pénztáros nem volt hajlandó kicserélni a jegyeket.
Köszöntem a pénztárosnak, aki visszaköszönés helyett, egy: „Te ebbe ne ugass bele”-t kiabált nekem. Nem idegeltem fel magam (annyit nem ér az egész), higgadtan beszéltem vele, mire megmondta, hogy nem tud jegyet cserélni, és egyébként sem az ő hibája, hogy rossz jegyet kértek. Megkérdeztem a turistákat, mit kértek, amire a válasz „Szingl Tiket” volt (németeseknek Vonaljegy), ami helyett szakaszjegyet kaptak (és most jön a csavar) a vonaljegy áráért. Egyértelműen a pénztáros akarta lehúzni őket, akinek nem tetszett, hogy közbeléptem. Persze megbeszéltük, és adta a jó jegyeket, bocsánatot viszont elfelejtett kérni.
Ha nem figyeltek volna, és nem segítek, akkor még az ellenőrök is megbüntették volna őket, ha tovább utaznak ezzel a jeggyel mint 3 megálló, akkor 5x6000 forintot is ki kellett volna fizetniük, ami szintén a pénztáros lenyúlása miatt lett volna.
Önök szerint milyen reklám ez Budapestnek? Ha nem lépek közbe, és ellenőrökkel is összefutnak, akkor mit mesélnek el, ha hazaérnek? Hogy Budapesten „kirabolták” őket? Lehet bármilyen reklámfilmmel meg plakáttal hirdetni a várost, amíg ilyen emberek elriasztják a turistákat.
R. Károly
Megint a fizető utasokkal csesznek ki
Vajon mi az értelme az idén bevezetett, előre megváltható bérletnek, ha a BKV csak jövő év elejétől árulja azokat? Már most is hosszú sorok kígyóznak a pénztárak előtt, pedig még nem is kapni a 2009-es bérletet. Egyik olvasónk úgy tudja, hogy a BKV megtiltotta a tájékoztatást a pénztárosoknak, ezért feleslegesen állnak sorba az emberek. Két olvasó észrevétele alant:
Kedves BKV-figyelő!
Az a tény már önmagában mulatságos, de nem meglepő, hogy dec 28-án nem lehet januári bérletet kapni. Batthyány-n pénztáros korrekten tájékoztat, hogy másnaptól, és segítőkészen felajánlja, hogy dec. 31-től tud adni (ezt kellett volna).
Dec 29-én több pénztárnál nagy sor, többen ingerülten távoznak (ez még - sajnos - nem gyanús). Sorra kerülve 'csak 31-én tudok adni.' 'és miért nincs ez kiírva?' 'megtiltották'. - Vagyis valamely épelméjű 'menedzser' kitalálta, kisebb presztízsveszteséget okoz a cégnek kitolni a fizető törzsutassal, mintha mittudomén a hitelező az igazgató úr audija után meglátja, hogy egy veszteséges állami cég visszautasítja az utasok pénzét.
Epilógus: következő pénztárnál már ki van írva, meglepődve kérdezzük, 'önnek nem tiltották meg?' 'de, csak látja milyen sokan várnak' - tehát tényleg igaz a tiltás, de van akinek fontosabb az utas.
Üdvözlettel, Spag
Utolsó kommentek