Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Buszhiány miatt nyomorognak

A BKV-nak egyre kevesebb működő autóbusza van, ezárt egyre kevesebb járművet tudnak kiküldeni a forgalomba. Kevesebb járművel sajnos tarthatatlan a menetrend, az átcsoportosítások miatt egyes vonalakon egyre sűrűbb a tömegnyomor. Erre panaszkodik egy utas:

Tisztelt BKV Figyelő!
 
A Dél-pesti buszgarázst is elérte a súlyos buszhiány. Tegnap (2008.12.15) a 36-os vonalon, ami 4 (XVIII.-XXIII.-XX.-XXI) kerületet köt össze, és az új paraméterkönyv bevezetése óta nem voltak rá képesek egy normális menetrendet csinálni, 3 db szóló busz is volt, mert csuklós buszhiány van.

 

Valószínűleg a nemrég itt tartott NKH vizsgálata miatt. Mivel elég zsúfolt járat, ráadásul még bemegy a soroksári Tesco áruházhoz is,így el tudjátok képzelni mennyien zsúfolódnak össze egy ilyen szóló buszon. Nem véletlenül kellene itt mindegyik busznak csuklósnak lennie. A mai napon (2008.12.16) szintén van IK 260-as a vonalon.
 
Üdv. Zoli

23 Tovább

Utasra támadt a hajléktalan

Imre nevű olvasónkat a 3-as metró vonalán utazása közben egy hajléktalan úr kezdte inzultálni. Imre tűrte egy darabig, hogy a hajléktalan férfi az édesanyját emlegeti, és leköpte, de egy idő után megunta, és eljárt a keze:

Tisztelt BKV blog!

Egy decemberi történetemet mesélem most el önöknek, ami a hónap 13. napján, dél körül történt a kék metró vonalán. Bérletemmel zsebemben felszálltam egy ilyen orosz csodára az említett napon, a fent jelzett időben, ahol egy hajléktalan út társaságát élvezhettem megállókon keresztül. Róla szól a történetem:

Az úr anyázott mindenkit, szidta a rendszert, köpködött. Egy ideig tűrtem, felhangosítottam a zenémet, de egyre hangosabban kiabált. Ránéztem, az úrra majd elfordultam, akinek ez nem tetszett. Odaült mellém, kiabált, de nem foglalkoztam vele. A hajléktalan ember elkezdett lökdösni, majd leköpte a kabátomat.

Nem veszítettem el az önuralmam, higgadtan megkértem az urat, hogy nyugodjon le, vagy szálljon le, de ha nem megy neki egyedül, majd én segítek. Erre még inkább lökdösni kezdett, majd megint leköpött, amire már egy lendületes pofon volt a válaszom. Nem akartam hozzányúlni, de sajnos nem vette észre magát, muszáj volt.

Na erre több utas rám támadt. Aki eddig kussolva nézte, hogy megaláznak, leköpnek, az most kiállt a hajléktalan mellett. „Köpködje magát, szidja a maga anyját, sőt, vigye haza!”, válaszoltam a feldühödött utasoknak, akik még engem akartam megverni, mert nem tűrtem tovább a megalázást. Első leköpést még elnéztem, higgadt voltam, de azért mindennek van határa. Miért támadt rám ilye n hirtelen, még mindig nem értem.

Az utasok lenyugodtak, a csöves még mindig mondta a magáét. Amikor a szájával szürcsölte a nyálát –köpni készült- gondoltam megelőzöm a problémát. Megfogtam a szatyrait, és az éppen nyíló ajtók között a Lehel téri állomra kidobtam. Szaladt is utána, így a végállomásig nyugodtan utazhattam.

Kérdésem az, hogy nekem, mint bérletes utasnak, ezt miért kell tűrnöm? Miért kell eltűrnöm, hogy egy hajléktalan ember az utastársaim előtt megalázzon? Egyáltalán hogyan került a metró területére? Ennyit ér a BKV ellenőrzési rendszere?

Nem vagyok egyébként szívtelen ember, nem bántok senkit, főleg nem a gyengébbeket, csak a megalázást senkitől nem tűröm el. Hajléktalanoknak időnként még kaját is adok (pénzt nem, csak kaját), úgyhogy aki leszólna az oldalatokon, az kérem előbb képzelje magát a helyembe…

Köszönöm a lehetőséget!

Z. Imre

166 Tovább

Mikor van ebédidő?

Olvasónk anyukája szerdán 10 óra körül szeretett volna bérletet venni, a BKV pénztárában, ami sajnos nem sikerült neki. Az ablaknál egy „rögtön jövök” tábla fogadta, ezért várt türelmesen. Gyűltek az emberek, majd megérdeklődték, mi is az a „rögtön”? Erre jött a frappáns válasz:

Tisztelt BKV Figyelő!

Fontos kérdéssel fordulok önökhöz. Én ugyanis nem tudtam eldönteni egymagam, hogy mikor van az ebédidő. A döntésképtelenségem okát pedig hőn szeretett tömegközlekedési vállalatunk okozta. Édesanyám volt olyan rendes a mai nap folyamán (2008. 12. 10), hogy a Bogdáni úti végállomás felé tegyen egy kitérőt, hogy megvegye nekem a bérletet az elkövetkező egy hónapra. Gondolta, hogy ez nem okozhat olyan túlságosan nagy nehézséget reggel 10-kor. Okozott.

A végállomáson már állt két ember a sorban, amikor Édesanyám megérkezett. Konstatálta a rögtön jövök táblát és várt. Aztán persze a sorban állók már nagyon mentek volna a dolgukra és Édesanyám is. Elvégre hideg is van, az embernek dolga is van, nem viccből áll sorba. Úgyhogy bekopogtak az ablakon, hogy mégis mikorra várható a "rögtön" letelte. Erre a BKV munkatársnője jött ki hozzájuk és közölte, hogy "Ebédidő van." 10:00 és 10:20 között. Hivatalosan. By BKV. A hölgy akkurátusan ki is cserélte a táblát, hogy a megfelelő információt közvetítse. Emiatt amúgy a sorban állók közül az egyik hölgy még a munkából is elkésett. Egyébként én azt hittem ebédidő valamikor dél körül van.

Most akkor tegyen bennem rendet valaki! Mikor van az ebédidő?

Üdvözlettel: K. Miller

27 Tovább

Rossz óra miatt büntettek?

Néhány buszon a BKV még mindig nem állította át az órákat a téli időszámításra, így amikor az utasok lyukasztanak, jegyük még érvénytelen volt, mert a jövőben utaztak. Olvasónk édesanyját éppen ezért büntették meg a 86-os buszon, ami azért különös, mert a jegyes időkorlátozás egyelőre csak a metróra érvényes, így a buszon elvileg 1 óra elteltével is érvényes a jegy. De akkor miért büntettek?

Tisztelt BKV Zrt.!

 

Ma (2008. december 10-én) délelőtt 9 óra környékén a 86os járaton a Kiscelli utcai megállónál megbüntették Édesanyámat. (389-es sz. ellenőr,pótdíjelismervény száma: 051676).

 

A dolog különlegessége, hogy édesanyám ritkán használja az Önök járműveit, ám ha mégis, van egy gyűjtőjegye, és lyukaszt is jegyet. Így történt ez ma is,ám mivel a busz órái még a nyári időszámítás szerint járnak,így az ellenőrzés idején a jegy már lejárt időpontot mutatott,és megbüntették. Az ellenőr szerint az Ügyfélszolgálaton tehetne panaszt az eset miatt,ám mivel az ellenőr bevonta az "lejárt" vonaljegyet, így állítását igazolni semmivel sem tudja,ráadásul a 6000 Ft-os büntetést a helyszínen befizette.

 

Kérem az ügy kivizsgálását, és a buszokon lévő jegykezelő automaták óráinak beállítását, bár tudom, hogy erre (s)nincs önöknek pénze " A viszonylatjelző táblák javíttatását (FOK-GYEM) a gazdálkodási keretek szűkössége miatt ideiglenesen felfüggesztettük. Budapest, 2008. november 21. Üdvözlettel: Szüts Katalin, ügyfélszolgálat-vezető", de talán mégsem így kéne a BKV szűkös költségvetését kipótolni.

 

Jelen levelet másolatként elküldöm a bkvfigyelo.blog.hu-nak is.

 

Üdvözlettel: Damokos Áron

50 Tovább

45 perces gyötrelem az Akácfa utcában

A hétvégéi „Te se veszel jegyet a mesevillamosra” c. postom után olvasónk úgy gondolta, mégis megpróbál jegyet szerezni a BKV rendezvényére, ezért az Akácfa utcába ment. A jegyvásárlási procedúra 45 perc volt, ami alatt az ügyfelet többször is megszívatták. Végül a Blahán vett jegyet a jegypénztárból, amit később a BKV központban mesevillamosra érvényes jegyre váltott. A BKV székházban nem árulnák BKV jegyet. Logikus, nem?

Kedves BKV Figyelő!
 
2008. december 9-én délután elindultam jegyet vásárolni a mesevillamosra. Hát nem volt egyszerű.
 
A hirdetés szerint jegyeket kizárólag elővételben lehet vásárolni a BKV ügyfélszolgálatán, tehát bementem az Akácfa u. 18-ba és érdeklődtem, van-e még jegy? (telefonon azt az információt kaptam, hogy korlátozott számban még vásárolható) Igen, van - hangzott a pozitiv válasz. 1 db mesevillamos jegy 3 db bkv jegybe kerül. Ezt már korábban is tudtam, viszont 18 db jegyet nem akartam előre megvásárolni, hiszen én bérletet használok, vagyis ha időközben elfogy a jegy a mesevillamosra, nem tudtam volna felhasználni a vonaljegyeket. Azt gondoltam, hogy a BKV ügyfélszolgálatán biztos megoldható a jegyvásárlás. De sajnos nem lehet megvásárolni ott a helyszinen, átküldtek az Akácfa u. 22 szám alatti pótdijirodába, és megnyugtattak, hogy ott lehet kártyával is fizetni. Ennek nagyon megörültem, gondoltam, hogy ok, akkor mégis haladunk előre, van minőségi kiszolgálás! A pótdijirodában 10 perces sorbanálllást követően közölték, hogy álljak át a másik ablakhoz (összesen két ablak van), mert csak ott tudnak jegyet adni , ő nem tud sajnos, ráadásul csak a birságokat lehet kártyával fizetni, a jegyeket csak készpénzben. Logikus, igaz?

Visszamentem az ügyfélszolgálatra és mondtam a hölgynek, hogy nem kaptam jegyet és akkor megyek megoldom a Blahán, meg tud-e várni (az ügyfélszolgálat csak 5ig volt nyitva, a hölgy már miattam túlórázott, nem szerettem volna én sem húzni az idejét, de a jegyekért se szerettem volna duplán jönni). Kérte, hogy a szemben lévő automatához menjek és egyeztetett a pótdijirodás kolleganőjével, hogy soron kivül fogadjanak engem a jegyvásárlásnál, minél gyorsabban szabaduljunk mindketten. Szuper! Gondoltam, hogy végre meglesz a gyors megoldás. A pótdijirodában a hölgy befejezte az egyik ügyfél kiszolgálását és rögtön én következtem sorbanállás nélkül. Mondtam, hogy 18 db vonaljegyet kérek (6 db mesevillamos jegy 6x3db vonaljegybe kerül.... ) a mesevillamos jegyvásárlás miatt. Közölte a hölgy, hogy csak 1 DB VONALJEGYE van és nem tud mit tenni. Sajnálja, de ez pótdijiroda és nem jegyiroda. Legszivesebben mindezt ott, akkor, első felindulásomban beirtam volna a panaszkönyvbe, de idő hiányában inkább Önöknek irok történetem megosztására és közzétételére.

A történet vége, hogy elrohantam a Blaha Lujza térre és a metróban vettem jegyet, majd leizzadva visszarohantam az ügyfélszolgálatra és megkaptam végre a várva várt jegyeket a mesevillamosra! Megjegyzem az ügyfélszolgálatos hölgy nagyon rugalmas és segitőkész volt, rajta múlt, hogy sikerült a jegyvásárlás. De maga a rendszer tragikus!

Lassú, átgondolatlan, nem ügyfélközpontú a kiszolgálás, nehézkes és egy 2 perces jegyvételből igy lesz 45 perces kabaré..

Ezek után már nagyon-nagyon remélem, hogy megérte a sok rohangálást és nagyon jól fogunk szórakozni december 13-án a Mesevillamoson!
 
Tisztelettel: Kuti-Tóth Ildikó

27 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek