Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Négy busz maradt ki

Aki BKV-val megy időre valahova, az jó, ha előre belekalkulálja a késést is a saját menetrendjébe, ugyanis a BKV buszok a budapesti dugók, és a rossz műszaki állapotok miatt már van ahol egyáltalán nem menetrend szerint közlekednek. Olvasónk a vizsgájáról késett el, mert négy busz kimaradt:

Üdvözlöm!

Egy ma reggeli élményem miatt írok önöknek. Nem voltam boldog, elkéstem a vizsgámról.

Az Astoriától szerettem volna a Fővám térre eljutni a 149-es vagy a 249-es buszok valamelyikével. 9:20-ra értem fel a megállóba a metróból. 9:40-kor jött egy 149-es. Az eltelt 20 perc alatt nem egy, hanem négy busznak kellett volna elmenni ezekből a menetrend szerint. Ezt követően a menetrend szerint ötperces út tíz percig tartott. Így összeadva, majdnem félórás többletmenetidővel számolunk már. Délután, amikor ugyanezen az útvonalon jöttem visszafele (Fővám tér - Deák tér), akkor szerencsére nem kellett 20 percet várnom, de az kb. kétszer annyi ideig tartott, hogy a busz átjusson a Kálvin téren az építkezés melletti kb. 50m-es szakaszon, mint hogy onnan eljusson a Deák Térig.

Tudom, a felszíni járatok menetrendjét nagymértékben befolyásolhatja az aktuális forgalmi helyzet. De vannak pontok, ahol elő lehetne segíteni, hogy ezek a felszíni járatok, akadályok nélkül közlekedjenek. Szerény véleményem szerint a következő módon lehetne ezen a szakaszon a közlekedést:

- A Múzeum körúton a Kálvin Tér fele jelenleg két sávban megy a forgalom. Itt rendszeresen lassú a haladás, mivel a Kálvin Téri kereszteződéstől feltorlódnak az autósok gyakran egészen az Astoriáig. Itt a két sávból miért nem lehetne az egyiket ideiglenes buszsávnak kijelölni? Vagy, ha közlekedésszervezési okokból kell az autósoknak két sáv, akkor miért nem lehet a parkolósávot átmenetileg felszámolni és ideiglenesen - a villamospótlás idejére - ott kijelölni buszsávot. Ezzel a buszok pillanatok alatt eljutnának a Kálvin Térig.

Megoldás: ideiglenes buszsáv a múzeum körúton a Kálvin tér felé (a jelenlegi egyik sáv vagy a parkolósáv rovására)

- A másik problémás terület a Kálvin Téren, a metróépítkezés mellett vezető rövid szakasz. Ahogy láttam, ma már megnyílt egy új sáv, de a helyzet rosszabb lett, mint ameddig csak váltakozó irányokban haladt a forgalom az egy sávon. Eltűnt a sorompó, így nagyon sokan behajtanak, akiknek nem volna jogosultságuk a "csak BKV, taxi, építkezési forgalom" tábla miatt. Itt miért nem lehetne, akár a rendőrséggel együttműködve, megoldani, hogy tényleg csak az arra jogosultak hajtsanak be oda. Egyébként ilyen kritikus zónákból a taxikat is ki kellene tiltani, hiszen a taxisok természetesen ott fognak áthajtani, nem pedig kerülni, és gyakran a sáv teli van taxisokkal, és emiatt a busz csak a harmadik zöldre jut át a lámpán.

Megoldás: A Kálvin térre valóban és ellenőrzötten csak a BKV és az építési forgalom hajthasson be taxik nélkül

Valljuk be, pl. az utóbbi probléma megoldása csak egy odafigyelést igényel. Ha cél, hogy a tömegközlekedést minél többen válasszák az autó helyett, akkor annak egy minőségi alternatívának kell lennie. Ha ugyanúgy együtt araszol a buszom 20 perces várakozás után az autókkal, amikben meleg van, szól a zene, nincs kosz, akkor miért válasszam a tömegközlekedést, ami nem is feltétlenül olcsóbb már.

Nem választ kérek, hanem az említett járatok felvázolt problémáinak a megoldását.

Köszönettel:

Jurdi Archibald

55 Tovább

Egy elmebeteg vezette a buszt

Szerintetek, azaz ember, aki egy lassan leszálló idős hölgy miatt addig üti a vezetőfülbe belső tükrét, amíg el nem kezd vérezni a keze, az amennyire alkalmas buszvezetőnek? Hogy felelhet így naponta több száz ember életért? Olvasónk az alábbi panaszt küldte a BKV-nak:

Tisztelt Cím!

A mai (XI. 19) napon történteket szeretném megosztani önökkel:

Az esemény a 133-as busz járatán történt a mai napon. A lehel térre beérkező buszon műszakváltás volt 15 óra 25-kor. 3 sofőr állt az első ajtó és a vezetőfülke térségében. Egy idős hölgy, akinek láthatólag rosszul ment a járás, az első ajtónál akart felszállni és némi várakozás után szólt is a fiatalembereknek, hogy fekl szeretne szállni. Az egyik sofőr, (nem az, aki miatt a levelet írom) odavetette, hogy menjen a másik ajtóhoz, van még idő, hogy felszálljon. A néni nem reagált, hanem türelmesen megvárta, míg szabad lesz a hely, ezután felszállt és a Dráva utcai megállóban szállt le. Na innen kezdődik, amit sérelmezek:

1.) A sofőr nem állt be rendesen a megállóba, bár erre lett volna módja (ugyanis visszamentem és megnéztem a helyszínt, mert én is úgy véltem be tudott volna állni. Nos mind a 75-ös troli, mind a következő 133-as be tudott állni.); 2.) A néni, aki nagyon nehezen szállt le, megjegyezte, hogy díjjazta volna, ha a járdához áll. Hangsúlyozom, nem volt ingerült, csak megjegyezte; 3.) Ezután csapkodás hallatszott a vezetőfülkéből, meg valamit mondott is a sofőr, amit nem értettem.; 4.) Néhány utas megjegyezte, hogy be tudott volna állni; 5.) Újabb csapkodás, de ekkor már leszálltak az utasok és láttam, hogy a vezetőfülkében levő visszapillantótükröt csapkodja dühödten a sofőr.; 6.) Az első ajtónál szálltam le és láttam, hogy buszvezető keze vérzik

Nos ennyi a történet és merem remélni, elgondolkoznak azon, hogy ez az ember alkalmas-e arra, hogy buszt vezessen.

 
FZs

80 Tovább

Szakadó esőben továbbhajtott a busz

Ősszel és télen a sok csapadék miatt még rosszabb BKV-zni, mint egyébként. Ha nincs utasváró pavilon, akkor néha több 10 percet kell szakadó esőben állni a megállóban, míg megjön a busz, és felszállhatunk rá. Ha éppen nem hajt el a megálló mellett:

Szia BKV-figyelő!
 
Egy számomra nem mindennapi történetről szeretnék beszámolni. Péntek (12.05) este párommal tartottunk hazafele Lakihegyre a Hárosi csárdától. Kemény négy megállóról (kb. negyed óra gyaloglás) van szó, de mivel pont ki volt számolva, hogy jön a busz, ezért beálltunk a megállóba. Kb. két perc múlva jött is a 38-as (percre pontosan!), hogy aztán lassítás nélkül tovább is menjen! Mindezt szakadó esőben, bérlettel a zsebünkben, ráadásul nem csak mi ketten voltunk a megállóban! Korábban ezt már láttam Volánbuszosoktól (a 690 sofőrei rendszeresen tojnak a felszállókra), BKV sofőrök ellenben mindig figyeltek. Természetesen azonnal hívtam a BKV panaszvonalát rendszámmal (BPI-812) és Szent Imre téri indulási időponttal (20:42), ahol csak annyit mondtak, hogy bocs, majd utánanéznek. Kíváncsi lennék, a sofőr fog-e valami büntit kapni, vagy meg sem fogják neki említeni? Mindenesetre kellemes volt szakadó esőben hazagyalogolni (esőbeálló híján inkább gyalogoltunk negyed órát mint vártunk további 20 percet, és lehet, hogy az is megállás nélkül továbbment volna). Ezek után csak annyi kérdésem van, ha a BKV nem tartja be a bérletvásárláskor kötött szerződés ráeső részét (azaz menetrend szerint elszállít adott helyről adott helyre), akkor én miért tartsam be a rám esőt (azaz minek vegyek bérletet)?
 
Zoli

112 Tovább

Nincs pénze a BKV-nak

Mit reagálhat egy olyan levélre a BKV utas, amiben a BKV ügyfélszolgálat-vezetőjétől olyan sorokat olvas, hogy: "A viszonylatjelző táblák javíttatását (FOK-GYEM) a gazdálkodási keretek szűkössége miatt ideiglenesen felfüggesztettük". Hogy mit reagál? Meglátjuk a hozzászólásokból! :)

Tisztelt BKV!

Közlöm hogy a BPO-573 rendszámú, 05-73-as járatszámú csuklós buszuk utastere javításra szorul. A jobb oldalon, a csukló utáni első széksor belső ülése törött. Mikor egyik utastársam ráült, majdnem leesett róla, mert megbillent alatta az ülés. Baj nem történt, mert nyilván fitt és fiatal, de mi lett volna ha egy idősebb hölggyel történik meg a dolog?

Azt már csak mellékesen jelzem, hogy a belső mátrixkijelzők egy része hibás, az idő még mindig a nyári időszámítást mutatja, a járatszám belülről nem olvasható, a leszállásjelző kapcsoló a 3., közvetlenül a csukó utáni ajtó felett pedig üresen lifeg, használhatatlan.

Kérem hogy a javítást az üléssel kezdjék, mivel ez közvetlen balesetveszélyt jelent.

Tisztelettel, XY,

094109-002-es számú bérlet tulajdonosa.

25 Tovább

Tarlós: Túl brutálisak a BKV biztonsági őrei

(...)

A Fidesz fővárosi frakcióvezetője a BKV vezetőjének gépkocsibérlési ügyéről azt mondta: Kocsis Istvánt szakmailag képzett és alkalmas embernek tartják, ezért érhetetlen számukra, hogy miért szánta rá magát a 20 milliós értékű céges gépkocsi bérlésére. Hozzátette: ha a BKV vezetője "nem lép vissza ebből", akkor az ellenzék támogatására nem számíthat. Mint megjegyezte, Demszky Gábor főpolgármester talán saját gépkocsiügyei miatt nyilatkozik visszafogottan az ügyről.

A politikus arról is beszélt, hogy sajtóhírek szerint a BKV biztonsági őrei összerugdostak egy utast a Széna téren. Erről azt mondta: érthetetlen, miért biztonsági cégeket alkalmaz a BKV, ha képtelen tisztességes viselkedésre bírni őket. "Azt várom, mikor lesz nyilvános akasztás, ha valaki érvénytelen jeggyel utazik", jegyezte meg.

(Index/MTI)

 A teljes cikket olvashatod az Indexen! Kattints ide!

20 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek