Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kétszer csukta oda a busz ajtaja

Nem lettem volna annak a kissrácnak a helyében, akinek felszálláskor a lábát, leszálláskor a táskáját csukta oda a türelmetlen buszvezető. Olyan megrázkódtatás érte egymás után kétszer, hogy sírva hagyta el a helyszínt. (Amit mondjuk megértek, mert sokan pánikba esnek, mikor ilyen helyzetbe kerülnek).

Tisztelt BKV-figyelő!

 

Tegnap (augusztus 25), Szentlélek térről 17:47-kor induló 34-es busz, járműszáma 18-53, sofőrje egy 40-50 között, rövidre vágott, barna haj, fehérbe forduló rövid bajusz, erős borostával kiegészítve, galléros fehér póló, szürke szövetnadrág. Flórián téri megálló, a leghátsó ajtónál felszálló kisfiú (nem biztos, nem láttam túl jól) lába maradt ott az ajtóban. Szerencsére a srác már belül volt... Busz indul, utasok kiabálnak, a régi csuklós Ikaruszon még nekem is néhány másodpercbe tellett, hogy a plafonra diszkréten látótávolságon kívül szerelt vészjelzőt megtaláljam, de addigra a busz megállt.

 

Ajtó nyílik, srác ijedtében leugrik a buszról, csengetés, ajtó zár. Kiabálás megint, hogy "Nyissa ki!", ugyanis másodjára a srác táskáját sikerült a buszvezetőnek türelmetlenségében odacsukni. Ajtó újra nyílik, srác bőg, mert azt hitte, viszi a busz a cuccát. Csengetés, ajtó becsuk, busz tovább, vezető részéről itt véget ért a történet. A sofőr amúgy igen türelmetlenül vezetett a későbbiek során is. Szerencsére a busz menetteljesítménye nem tette lehetővé, hogy nagyon rodeózzon, nem pattogtunk a buszban, mint mixerben a jégszilánk, de ez nem a sofőrön múlott...

 

Megállóból kikanyarodásnál többször is elég hamar "ügyesen megtalálta" azt a helyet, ahová ki tudott sorolni. Autóvezetőként alighanem kidudálom a világból, ha elém tolja ki így a busz elejét. Értem én, hogy az autósoknak segíteni kell a busz kiállását az autóbuszöbölből, de az talán túlzás, hogy a Szentendrei úton 70-nel folyamatosan haladó sorba tolja ki úgy a busz elejét, hogy az autós választhat: vagy elgázolja, vagy megpróbál megállni, hátha sikerül.

 

Ezzel a viselkedéssel éles ellentétben áll az, amit ma reggel tapasztaltam a HÉV-en: a járatok változásáról angol nyelven is bemondták a közleményt a HÉV-en! Az pedig mit sem csökkent a BKV érdemein, hogy gyakorlatilag semmit nem lehetett belőle a zaj miatt hallani. :-)

 

Andy

74 Tovább

Levelet kaptam lájf!

Több mint egy éve csinálom a blogot, és eddig nem voltam jó véleménnyel a BKV ügyfélszolgálatáról. Sokszor kerestem meg őket, sokszor küldtek sablon leveleket, volt, hogy nem is válaszoltak. Blogon megjelent, de az ügyfélszolgálatnak tovább nem küldött észrevételekre eddig nem kaptunk reakciót. Bár a véleményemen nehéz változtatni, mégis pozitív változást vélek felfedezni.

Talán a BKV belátta, hogy az utasészrevételekkel foglalkozni kell, ki kell vizsgálni őket, még akkor is, ha csak egy blogon jelenik meg. Talán az új vezérigazgató szeretne nagyobb hangsúlyt fektetni az utasészrevételekre, ezért ez a hirtelen változás. Bár az is lehet, hogy én állok túl pozitívan a dologhoz. Mindenesetre: Pozitív változás, hogy az ellenőrök nyilatkozata alapján az utast nem hazugozták le, és felajánlották, hogy amennyiben álláspontjához ragaszkodik, tegyen feljelentést.

Tisztelt BKV Figyelő!


A BKV Figyelő blogon 2008. augusztus 29. 12.03 órakor megjelent "Ütögette és rugdosta az utast, majd ledobta a laptopját az éjszakai buszról" ügyben, a leírtak alapján, annak súlyosságára tekintettel vizsgálatot kezdeményeztünk.


Az éjszakai autóbusz vonalak ellenőrzését a Társasággal szerződésben álló biztonsági szolgálat munkavállalói végzik, ezért megkerestük az alkalmazásunkban álló cég vezetőjét, és az eset vizsgálatát kértük tőle. Az ügyben érintett munkavállalók jelentései összefoglalva a következőket tartalmazzák:


A 907-es autóbuszon ellenőrzés során a Hölgynek érvényes bérlete volt, a Férfi utas viszont jelezte, hogy diákbérlete van, mely nincs nála, ezért jegyet nem hajlandó venni. A biztonsági őrök ekkor kérték meg a Férfit, hogy az önkormányzati rendeletet, illetve az Utazási Feltételeket betartva vásároljon jegyet, vagy a járművet hagyja el a következő megállóban. A kérésnek nem tett eleget, így a járművezető a Bosnyák téri megállóhoz érve segítséget kért a diszpécsertől, aki utasította, hogy a Férfit szállítsák le a járműről.


Sajnáljuk a kialakult kellemetlen helyzetet. Tekintettel arra, hogy a blogon megjelent, illetve a cég munkavállalói által elmondottak jelentős mértékben eltérnek egymástól, ezért amennyiben Utasunk úgy véli, lehetősége van arra, hogy feljelentést tegyen az illetékes hatóságnál az általa kifogásolt nem megfelelő bánásmód miatt.


Társaságunk elítéli minden utasokkal szemben tanúsított agresszív megnyilvánulást, ezért kértük a biztonsági cég vezetőjét, hogy a hasonló esetek elkerülése érdekében oktatásaik alkalmával hívják fel a figyelmet a konfliktus helyzetek megfelelő kezelésére, az utasokkal szembeni előzékeny magatartás fontosságára, figyelembe véve a szabályok betartását és betartatását.


Budapest, 2008. szeptember 5.


Üdvözlettel: BKV Zrt.

36 Tovább

Majdnem elütötte az éjszakai busz

Az éjszakai közlekedésben az egyik szívás az, hogy ha hamarabb megy el a busz, akkor egy órát kell várnod a következőre, márpedig az éjszakai sofőrök szeretnek gyorsan vezetni. Olvasónk is egy ilyen esetet oszt meg velünk.

Egy lány futott a korábban induló buszhoz, mert nem szeretett volna egy órát várni a következőre. Az induló busz majdnem elcsapta:

Tisztelt BKV-figyelő!

 

Engedjék meg, hogy panaszomat egy dicsérettel kezdjem: az éjszakai járatok átszervezése a VEKE javaslata alapján kiváló döntés volt. Azóta szinte minden héten igénybe veszem ezt a szolgáltatást. Bár a nappali járatok is ilyen ésszerűen volnának szervezve.

 

Tegnap este (2008.Szeptember 3.) azonban két olyan eseménynek is tanúja voltam, ami egyetlen sofőr fegyelmezetlen viselkedésének köszönhetően kellemetlenné teheti a szolgáltatás igénybevételét az utasok számára. A kevésbé megrázó incidens rögtön akkor történt, amikor a menetrend szerint a Blaha Lujza térre 00:36-kor érkező 931es busz 00:32kor Schumachert megszégyenítő "depó beállást" imitálva érkezett a megállóba, és azonnal tovább hajtott. Nem szívesen lennék azoknak a helyében akik ezzel lekésték az amúgy csak óránként érkező járatot! Az éjszakai menetrendnek nagyon fontos eleme, hogy a buszok bevárják egymást, illetve pontosan érkeznek és távoznak a megállókból: 4 perces eltérés - különösen korábban távozás - megengedhetetlen!

 

Ugyan ez a sofőr amúgyis érdekes stílusban vezetett el a Nyugati térig (ülve is kapaszkodtam), ahol viszont olyat tett, ami mellet a menetrend nem betartása eltörpül. Újabb Forma 1-es érkezés, ajtónyitás, csukódás jelző, futó utasok (előtte állt egy másik busz, emiatt hátrébb állt meg) ajtó csukódás, lemaradt utasok. Ami még ennél is rosszabb: nem törődve azzal, hogy az egyik hölgy utas még a busz közvetlen közelében áll, elindult a sofőr, majdnem elütötte szegényt. A lány utána szaladt a busznak, ami épp nem érte el a zöld lámpát (nyilván ezért kellet sietni) és ott a sofőr méltóztatott felengedni a buszra. A dologban a bizarr az, hogy ezek után a lány megköszönte, és majdnem hogy ö kért elnézést. Sajnos nem hallottam mit mond a sofőr neki, de a hangsúlyból azt sejtem, hogy nem bocsánatkérés volt...

 

Én megértem, hogy a buszsofőrnek nyilván van családja, akihez siet haza, pláne az éjszaka közepén, de nekünk is van, ők is várnak ránk, és nem a balesetire szeretnének értünk jönni! Bizonyára nehéz olyan sofőrt találni, aki vállalja az éjszakai műszakot, ezért meg sem fordul a fejemben, hogy komolyabb következményei legyenek az eseményeknek, de annyit kérek: hozzák értésére a kérdéses buszsofőrnek, hogy viselkedése megengedhetetlen!

 

Köszönettel: Ö.R.

30 Tovább

Ezért lopják el a menetrendet

Mindenhol azt hallani, hogy a rongálók és a firkálók évi több milliárd forint kárt okoznak a BKV-nak. Hetente telefonálok be, hogy XY megállókból már megint eltűnt a menetrend, legyenek szívesek pótolni. A vonal másik végéről mindig az önsajnálat jön. Minket meglopnak, minket megrongálnak, nekünk ez rossz. Talán a menetrendek sem tűnnének el állandóan, ha rögzítenék valahogy. Az ilyen helyzetekre születetett a mondás: Aki utcalánynak megy, ne csodálkozzon, ha...


Kedves BKV, ezért lopják el a menetrendeket:


44 Tovább

Hol veszel jegyet az éjszaka közepén?

Mit csinál a felelősségteljes autós, ha a családi vacsorán megiszik néhány pohár bort? Vezetés helyett BKV-zik. És vajon honnan szerez éjszakai jegyet? Sehonnan. Azt még megértem, hogy napközben az ellenőrtől nem lehet jegyet venni (bár jegyet akkor is nehéz venni), de hogy éjszaka miért nincs erre lehetőség, azt nem értem…

Üdvözlöm Önöket!

Barta Krisztián vagyok! Gondoltam megosztok Önökkel egy remek történetet!

Íme:
 
2008.08.22. napján, egy érdekes dolog történt meg velem. Reggel, még mit sem sejtve az esti programomról, autóval indultam el munkába. Napközben értesültem arról, hogy hivatalos vagyok egy rögtönzött családi eseményre. Autóval közelítettem meg a helyszínt, viszont mivel ott fogyasztottam alkoholt, úgy döntöttem a feleségemmel, hogy tömegközlekedéssel megyünk haza!

Mivel már értesültem arról, hogy az éjszakai járatokra nem alkalmas a nappali 270 Ft-os jegy,(valószínű a magasabb utazási színvonal, pl. büdös hajléktalan, hányás, részeg tomboló emberek, stb…), ezért megpróbáltam jegyet szerezni, de éjjel fél kettőkor, erre nem nagyon volt esélyem. Óbudán a Bécsi úton szálltunk fel az 1 óra 28 perckor érkező, 960-as autóbuszra. Nem sokkal azután, hogy a busz bezárta az ajtókat, odalépett hozzánk egy ellenőr hölgy. Mondtam Neki, hogy mivel nem tudtunk jegyet vásárolni sehol sem, (nálunk pedig csak 5db, 270 Ft-os jegy volt) így most akkor Tőle vennék. Erre Ő flegmán, minősíthetetlen hangnemben visszakérdezett, hogy én kalauznak nézem e Őt?

Válaszoltam,hogy nem csak mivel az éjszaka közepén, nem nagyon árulnak sehol jegyet, így bátorkodtam arra gondolni, hogy majd az autóbuszon lehet venni. Hát itt nem lehet, és Őt nem érdekli, hogy miért nincs jegyem, ott kellett volna venni, ahol a többi jegyet vásároltuk. Mondom mivel reggel még nem tudtam, hogy este szükségem lesz rá, hisz általában autóval járok, csak most két pohár bor után nem akartam vezetni, ezért szálltunk buszra!

Hosszas szóváltás után, arra kényszerített, hogy szálljunk le az autóbuszról, az éjszaka kellős közepén, és várjuk meg a következőt, amely 30 perc múlva érkezik!

Tehát!

Ha nekem este, mikor már minden bezárt, kedvem van meginni egy-két pohár bort a családdal akkor két választásom marad:

1. Mivel buszra nem tudok szállni, hisz a jegyvásárlás nem megoldott az éjszakai buszokon, sétálok Óbudáról, egész Budaörsig.

2. Vagy szembeszállok a törvénnyel, és autóba ülök.
 
Kérdésem a következő:

Ha az ember azokban a megállókban száll fel az éjszakai járatra, ahol nem lehet jegyet venni este 7-8 után, ott miért nem lehet megoldani, hogy a buszon ücsörgő ellenőrtől vegyen az ember jegyet???

Én nem a jegyvásárlás alól akarom kihúzni magamat, hiszen az hölgynek is felajánlottam, hogy veszek Tőle jegyet, (ennek utána is lehet járni, gondolom valahol szerepel a munkarendben, hogy ki volt ezen a buszon beosztva aznap éjjel) hanem a rendszert nem értem!

Ha nappal megbüntet, mert jegy nélkül szállok fel, azt megértem, hiszen szinte minden sarkon van egy újságos, vagy egy BKV-s jegyárusító hely, de árulják el nekem, hogy éjjel, fél kettőkor a Bécsi úton hol lehet jegyet venni?

Ilyenkor miért nem lehet a buszon a jegyet megvásárolni?

Ha nem velem történik meg ez az eset, hanem egy olyan emberrel akinek nincs túl sok felelősség tudata, akkor lehet, hogy Ő visszamegy, beleül a kocsijába, és valahol arrébb balesetet okoz!

Ez a cél? Még több „diszkó balesetet” Budapestre?

51 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek