Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Rácsukta az ajtót a leszálló utasra a 99-es busz vezetője

Olvasónk, Gábor, szeptember 20-án a 99-es buszon utazott. A járműről a Delej utcánál szeretett volna leszállni, de az ajtónál beakadt az diplomatáskája, ezért a leszállás egy kicsit lassúra sikeredett. A sofőr a annyira elbambult, hogy az ajtókat a leszálló utasra rácsukta, akinek megsérült a lába, és elesett. Az alábbi levelet küldte a BKV-nak:

Tisztelt BKV!

Nem szoktam embereket beárulni a munkaadóknál, de annyira felháborított ennek az embernek a viselkedése, valamint az a tény , hogy csaknem maradandó sérülést okozott, hogy most mégis megteszem.

Szeptember 20.-n kora délután 1/2 1 körül a Népszínház utcában szálltam fel a 99-s buszra. A Delej utcánál leszállás közben valószínűleg kicsit lassabb voltam a kelleténél mivel diplomatatáskám beakadt és ez lelassított. A sofőr annyira el volt foglalva a hölgy utas nézésével, hogy nem figyelte az ajtót és azt rám-csukva nagyon csúnyán megütötte a lábam és a fájdalomtól elestem.

Nagyon mérges lettem és még a fájdalom is rátett a dühömre ezért kiabálni kezdtem neki, hogy legalább álljon meg és kérjen elnézést vagy ilyesmi! A még továbbutazó egyik ismerősömtől hallottam, hogy a buszsofőr  azt mondta jó hogy a vén hülye nem a busz alá esett mert akkor le sem tagadhattam volna.

Felháborító, hogy amikor emberek ezreinek nincs munkája ilyen teljesen alkalmatlan embert alkalmaznak erre a felelősségteljes munkára! Jelenleg is betegállományban vagyok és amennyiben nem javul a lábam az igen komoly anyagi kiesést jelentene nekem. Követelem, hogy kellőképpen vonják felelősségre ezt az embert, és minderről tájékoztatást kérek Önöktől. Azt hogy bepereljem- e ,még az állapotomtól teszem függővé. Amennyiben nem kapja meg a megfelelő büntetést úgy felsőbb fórumokon fogok érvényt szerezni igazamnak és nem nyugszom amíg ezt az embert el nem távolítják ebből a bizalmi állású munkakörből vagyis ki nem rúgják!

A busz rendszáma ez volt: BPI-293

Rengeteg igazán alkalmas ember szívesen töltené be ezt a munkát!

Tisztelettel: B. Gábor

22 Tovább

Ésszerűtlen menetrend miatt járnak kettesével a 28-as és a 37-es villamosok?

A Pongrácz úti híd átépítése miatt december 4-ig megváltozott menetrend szerint közlekednek a 28-as és a 37-es villamosok. Olvasónk, István alább olvasható levele szerint a villamosok párosával járnak, emiatt nagyon egyenletlen a követés:

Tisztelt BKK és BKV-figyelő!

A Pongrácz úti híd átépítése miatt december 4-ig megváltozott a 28/37-es villamoscsalád menetrendje, és közös szakaszukon csúcsidőben kettesével járnak (személyesen is tapasztaltam), illetve nagyon egyenetlen követési időkkel közlekednek.

És ennek nem lehet magyarázata csak az, hogy a 37V pótlóbuszhoz igazodik a menetrend, hiszen jelenleg a pótlóbuszhoz csak a Blaha Lujza tér irányában igazodik a 37-es villamos menetrendje, az Új köztemető irányában délelőtt 9, délután 12 percet kell várni Kőbánya felső vasútállomáson a menetrend szerint.

A menetrendek tanulmányozása után úgy érzem, hogy sokat lehetne javítani rajtuk úgy, hogy ezzel nem romlana el más viszonylatokkal való kapcsolat. Ha nem is menne a felváltva 1-14 perces követés 7-8 percesre módosítása, akkor legalább valami kompromisszum, pl. 6-9 perces követés. Kérem a menetrendek újragondolását.

A jelenlegi legproblémásabb indulások munkanapokon, összesítve a két villamos indulásait:
Indulások Új köztemetőtől:

7-8 óra között felváltva 1-11 perces követés: 08,09,20,21,32,33,44,45,56,57
15-18 óra között felváltva 1-14 perces követés: 08,09,23,24,38,39,53,54
http://bkv.hu/villamos/37vissza_2.html
http://bkv.hu/villamos/28Avissza.html

Indulások Sörgyártól az Új köztemető felé:
7-8 óra között felváltva 1-11 perces követés: 09,10,21,22,33,34,45,46
16-18 óra között felváltva 3-12 perces követés: 05,08,20,23,35,38,50,53
http://bkv.hu/villamos/37_2.html -> Sörgyár megállóra kattintva
http://bkv.hu/villamos/28A.html -> Sörgyár megállóra kattintva

4 Tovább

Hoppon maradt a kerekesszékes utas

A fenti képet UtcaiFotográfus nevű olvasónk töltötte fel pár hete a Facebook oldalunkra a következő szöveg kíséretében:

Igaz történet: augusztus 23., 15:52 Blaha Lujza téri megálló, "fekete" 7-es busz és egy várakozó utas esete... Sofőr: "Most mondja meg nekem, hogy nyissam le magának a rámpát?" (Mögötte akkor még nem állt másik járat, a tolatás mint művelet? hm... lehet hogy kemény feladat.. Szó mi szó, ezek után ajtók be, és start... Aki/ami ottmaradt? az utas, és a bizalom egy emberséges (vagy az nem kötelező lenne inkább?) gesztusban...

27 Tovább

Balesetet okozott a gyorshajtó buszsofőr

Figyelmetlen volt és gyorsan hajtott, ezért kényszerült hirtelen fékezésre a 21-es busz egyik vezetője a lent olvasható panasz írójának állításai szerint. Mint az a történetből kiderül, egy zebránál, ahol a busz előtt haladó kocsisor megállt, a busz akkorát fékezett, hogy többen elestek, egy fiatal srácnak pedig eltörött a karja. Részletek alant:

Kedves BKV-figyelő!

Felháborodásomnak adok hangot a 2012. 09. 24-én a 21-es buszon történt eseményről. Egy felelőtlen sofőr vezette a 21-es buszt és 9 óra 5 perc körül meg is történt a baj! Egy zebra előtt minden autó megállt s mivel a sofőr túl gyorsan ment beletaposott a fékbe, s a buszon többen elestek. Egy nagymama az unokájával leesett a földre, egy fiatal srácnak pedig eltört a karja!

Már amikor Elindultunk a Normafa megállóból az átlagnál jobban sietett, van egy 40-es tábla melynél ki is írja a sebességet. Majdnem 60 km/h-t mutatott!

Ennek az eszement száguldozásnak lett következménye a baleset. Egyértelmű a buszvezető felelőtlen magatartása.

A busz rendszáma: MCX-181.

8 Tovább

A szabályosan közlekedőkre uszítják rá a BKK jegyellenőreit?

Pár napja a fent látható képet tettük közzé a blog Facebook oldalán, ezzel kapcsolatban fordult most hozzánk olvasónk, Ádám. Állítása szerint a BKK-nál dolgozott az utóbbi hetekben jegyellenőrként, ahol azt adták ki nekik utasításba, hogy mindenkit meg kell büntetni, még a bérleteseket is, és arra bátorították őket, hogy vessenek be különféle cseleket is. Azért épp a fizető utasokra szállnak rá, mert a notórius bliccelő nem együttműködő és nem fizet, míg a becsületes bérletvásárló fél a magas bírságtól, és inkább a helyszínen rendezi az ügyet, -állítja olvasónk.

A levélben olvasott vádak igen komolyak, kezeljétek őket fenntartással! 

Tisztelt BKV-figyelő!

22 éves pályakezdő fiatal vagyok. Idén végeztem tanulmányaimmal, de nem találtam munkát. Végső elkeseredésemben jelentkeztem a BKK-hoz jegyellenőrnek, hogy ne keljen a szüleim pénztárcáján élnem. A napokban megjelent cikkek olvasása után döntöttem úgy, hogy ott hagyom munkámat és leírom tapasztalataimat.

Sajnos nem légből kapott városi legenda, miszerint kötelező bírság kvótát kell felmutatnunk havonta. A BKV folyamatosan pénzhiánnyal küszködik amit a meetingeken nem rejtenek véka alá. Aki két hónapon keresztül nem hozza az elvárt mennyiséget azt elbocsájtják! Sok buta és primitív ember dolgozik a cégnél mert sajnos más munkára nem alkalmas, de sok értelmes tanult ember is akiknek meg nincs más munkalehetőségük, a megélhetés viszont mindennél fontosabb!

Még a hónap közepén volt egy nagyobb meeting. Én akkor 2 hete voltam a BKK-nál, ahol elmondták, hogy mik az elvárások. A lényeg az volt, hogy minél több embert megbüntetni. Mivel fizetésünk nem túl magas érthetően a testi épségünket nem kockáztatjuk, így sok bliccelő megússza mindenféle retorzió nélkül. Így kénytelenek vagyunk az érvényes jeggyel és bérlettel utazókra ráállni. 

Én már az elején megmondtam a kollégáimnak, hogy ezt az én gyomrom nem veszik be. Elmondták, hogy ezzel a cég vezetése is tisztában van. Kioktattak, hogy ha gyorsan kitépem valakinek a kezéből a jegyet vagy bérletet és zsebre vágom utána az illető elvileg már nem tudja bizonyítani, hogy volt érvényes jegye vagy bérlete. A rendőrt hív fognak nekem falazni. A biztonsági kamerák sok helyen nem működnek, de jóban vannak a forgalmistákkal is. Az egész rendszer jól kivan találva, sokszor oly annyira működik, hogy maguk a BKV-BKK vezetői, de még közvetlen főnökeink sincsenek ezzel tisztában. Ellenben a bírságok után valóban megkapjuk a jutalékot, így sok embertelen pénzéhes kollégám csak az alkalmas személyt keresi. Természetesen egy-egy jól "sikerült" nap után főnökeinktől megkapjuk a szükséges dicséretet. Az elmúlt egy hónapban nem egyszer volt arra példa, hogy érvényes jegyet vagy bérletet koboztak el mondván, hogy hamis.

A trükk egyszerű volt. Hamis jegyek és bérletek sajnos vannak forgalomban. Napi szinten lehet találni egyet-egyet. Természetesen nincs minden eset lejelentve. A zsebre vágott érvényes jegy vagy bérlet mellett néha szokott lenni egy-egy hamis is így ha rendőrségi intézkedésre kerülne sor van mit bemutatni a hatóságoknak bizonyítékként. A rendőr minket nem kutat át. A legnagyobb szemétség amit művelni szoktak, hogy bemeneti ellenőrzésnél büntetnek, holott a szabályzat szerint vissza kell fordítani az illetőt és nem leengedni a metróba. Azok után, hogy sok helyen nem működnek a kamerák, bizonyítsa be az illető, hogy befelé és nem kifelé büntették meg.

A jegykiadó automatákat szándékosan nem javítják, persze az üzemeltető alvállalkozók megkapják érte a pénzüket, hisz hasznot termelnek. Egyikre sincs kiírva, hogy nem működik, így sok pénzt elnyelnek! A buszvezetők csak korlátozott mennyiségben kapnak jegyet, jórészt hó elején. A normálisabb -jó indulatú sofőrök  hiába panaszkodnak, nem kapnak többet, ellenben az ellenőrzések azokon a vonalakon napi szintűek! A legtöbb utas panasz is jórészt ilyenkor keletkezik.

Egy hónap bőven elég volt számomra a BKK-nál. Így október 1-el kilépek a cégtől. Ezért is merem leírni egy hónapos tapasztalatomat!

Üdvözlettel: Ádám

47 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek