Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nehézkes a jegyvásárlás a Blaha Lujza téren

Olvasónk, szombat este a Blaha Lujza téren szeretett volna jegyet venni, de mindenhol csak falakba ütközött. Az automaták nem működtek, a biztonsági őröket és a forgalmi ügyeletest pedig nem hatotta meg, hogy sehol sem lehet jegyet venni. Részletek alább:

Kedves BKV-figyelő!

Tegnap (08. 11. Szombat) történt emlékezetes sztorimat szeretném megosztani Önnel, az olvasókkal és a BKK illetékeseivel.

Ominózus szombat este 9 óra körül a barátaimmal és családjukkal igénybe akartuk venni a kettes metrót, természetesen érvényes menetjeggyel. Ennek a beszerzése a következő problémákba ütközött:

1. Rossz automata az aluljáróban. 2. Az újságos és a környékbeli üzletek nem tartanak jegyet. 3. Rossz automata a felszínen. MINDKÉT oldalon.

Tanácstalanul fordultunk a jegyvizsgáló urakhoz, akik közül egyikük kifejezte irányunkban, hogy -idézem- "hámemnnnm..." majd folytatta megszakított monologját társa felé. Udvariasabb kollégája a forgalmi irodához irányított. A csoport egyik fele az ablaknál, másik fele az ajtónál próbálkozott. A bent étkező hölgytől elöl a "vegyenek fent!" hátul meg az "itt nincs jegy" válaszokat kaptuk. Az utazás mellett lemondtunk épp az életünkről is, amikor a csapatunk egyik tagja újra megpróbálkozott munkára bírni a táplálkozó forgalmistát, ezúttal kellő határozottsággal.

2 percen belül volt jegy. Mindenesetre -szerintem jogosan- felróttuk neki érdektelenségét, melyet mélyen kikért magának, mondván, ő márpedig a munkáját végzi. Kérdem én: Van forgalmista-felvétel a BKK-hoz? Én is akarok fizetésért ENNI!

Mi ennyivel lerendezettnek tekintettük a bosszantó esetet és végre valahára felkerültünk a mozgólépcsőre. Legnagyobb meglepetésünkre félúton bekapcsolt rajta a vészfék és a pár perce fülünkbe vernyákoló női hang közölte, hogy személyi sérülés történt. CSAK mi voltunk a lépcsőn, tökéletesen egészséges állapotban. El is indult egy pillanat múlva. Sérülés nem történt, de igazolhatom, ha van még kedvem visszamenni a forgalmi irodáig, bizonyosan történik.

Azt hiszen frappánsabb lezárás nem szükséges: BKV, önnek jár. (A pofája)

12 Tovább

Jegy helyett intim masszázst adott a biztonsági őrnek az utas

Olvasónk, Erika felháborítónak tartja, hogy míg Ő becsülettel megveszi minden hónapban a bérletét, és kígyóznak a sorok a pénztárak előtt, addig másokat utazásra jogosító okmányok nélkül leengednek a metróba:

Tisztelt BKV-figyelő!

Türelmes ember vagyok, ahogy a kollégáim mondják "fát lehetne hasogatni a hátamon", a tegnapi nap azonban nálam is kiverte a biztosítékot. Pedig nem keltem fel bal lábbal...

Tegnap (augusztus 8.) délelőtt olyan 10 óra körül vásárolni voltam a Lehel téri piacon, majd a vásárlást követően metróval mentem haza. A metró megállónál természetesen biztonsági őrök álltak, így elővettem a havi bérletemet. Előttem 3 kisebbségi, 20-25 év körüli fiatal ment: egy dekoratív lány és két fiú. A dekoratív lány végigsimította az őr öv alatti "érzékeny" területét, majd egymásra mosolyogtak és a fiatalok lementek a lépcsőn.

Azonnal kitört belőlem a kérdés: "Nekik nem kell jegyet venni?" Erre a biztonsági őr: "Úgysem fog venni!" válasszal méltatott. "Ha én sem veszek jegyet vagy bérletet, akkor engem is leenged?" kérdésemet követően már nem vártam meg a választ, hanem mérgesen én is lementem a lépcsőn. Mondanom sem kell, hogy a BKV pénztár és a jegykiadó automata előtt kígyózó sor állt, valószínűleg többségük azért, hogy jegyet vagy bérletet vehessen...

Üdvözlettel: Erika

14 Tovább

Új, anyanyelvi angol bemondás a villamosokon

Tegnap a 6-os villamoson utazva feltűnt, hogy a megszokott "júkencséndzstucsepelihévszöbörbönrélvéj" szöveget egy rövidebb, könnyebben emészthető, érthető tájékoztatóra cserélték. Az is feltűnt, hogy az angol a magyarhoz képest hangosabb, szinte üvölt. Ezt nehezményezte olvasónk is az alábbi levelében, melyben arra panaszkodik, hogy az agolul beszélő "banya" szinte rákiabált. 

A fejlesztés egyébként mindenképp támogatandó. Bízunk benne, hogy minél több, turisztikailag fontos vonalra kiterjesztik majd.

Kedves BKV-figyelő!

Az alábbi eset ma (augusztus 6.) reggel történt meg velem:

Hétfő reggel, munkába menet, a 109-es számozású guruló szauna után szálltam át a 4es villamosra. Ilyenkor az ember az apró dolgoknak is örül, ilyen többek közt nekem a megállókat bemondó hölgy, számomra kellemes hangja. Elindult a villamos, a hölgy elmondta a mondanivalóját, én meg felkészítettem magam az akusztikus élmények túladagolására, mivel a Corvin negyed megálló jött. Ám ahelyett hogy élvezhettem volna a hölgy angolul nyelvű tájékoztatását is, egy angol(ul jól beszélő) banya rámkiabált:
- Connection to Metro Line 3.

Felölem akár pirézül is bemondhatják, hogy mi következik, hogy legalább egy világváros illuziója megmaradjon ezen a vonalon. De ez a hang olyan volt, mintha egy sipítozó hisztis vénlány ordított volna a járműbe, hogy márpedig itt most mindenki kiszáll, és azon-nyomban átszáll a metróra.

Igazából a kérdés nem is az, hogy ezért ki mennyi sikerdíjat kapott, hanem hogy az illetékesek vették a fáradtságot, hogy beszálljanak a villamosba, és ott hallgassák meg a stúdióban felvett produktumot, vagy csak egy félig süket delegáltat bíztak meg ezzel?
Bár ha az volt a céljuk, hogy esetleg majd a négyes metróra így tereljék a népet, akkor jelzem, sikerülni fog. Ijedtemben én is leszálltam, holott még 3 megálló erejéig szerettem volna élvezni a 4-es villamos vendégszeretetét.

Félve teszem fel a kérdés, volt erről valami tájékoztató, vagy csak engem ért ez váratlanul, most az ostorcsapás?

Üdv: Axton

13 Tovább

Re: Minden hajnalban otthagyja a megállóban a HÉV átszálló utasait a 2-es villamos

A blogon "Minden hajnalban otthagyja a megállóban a HÉV átszálló utasait a 2-es villamos" címmel megjelent bejegyzésünkre az alábbi levélben reagált a Budapesti Közlekedési Központ. Mint az a BKK válaszából kiderült, az utas által említett 4:57-es 2-es villamosnak a Boráros téren és a Kossuth Lajos téren is van csatlakozása, emiatt jelenlegi formájában lehet lehet jobban hozzáhangolni a H6-os HÉV-hez.

A válasz ingen részletes, és több fontos információt is tartalmaz. Mindenképp olvassátok végig!

Tisztelt BKV-figyelő!

Menetrendjeink elkészítésekor kiemelten törekszünk arra, hogy azokat a lehetőségeink figyelembevételével minél jobban összehangoljuk, ezzel a lehető legtöbb utasunknak nyújtva magasabb színvonalú szolgáltatást. Budapest nagy kiterjedésű közösségi közlekedési hálózatának összetettsége, az egyes járatok utasforgalmának különbözőségéből adódó eltérő követési idők azonban ezt csupán részben teszik lehetővé.

A Közvágóhíd H végállomásról induló villamosok hangolása esetében ez fokozottan érvényes, mivel több nagykapacitású kötöttpályás viszonylattal is keresztezett az útvonaluk. A kifogásolt, Közvágóhíd H végállomásról menetrend szerint 4:57-kor induló 2-es villamos például a Boráros térre 4:58-kor érkező H7-es HÉV-hez csatlakozik úgy, hogy onnan a villamos 5:03-kor indul tovább. Ezzel a Boráros téren megfelelő 5 perces átszállást biztosítunk. Ez a villamos szintén hangolt a Kossuth Lajos téren az M2-es metróvonal mindkét irányához. A villamos további három perccel történő várakoztatása a Közvágóhíd H megállónál - ahogy azt Ön javasolja - a Boráros téren 8 perc átszállási időhöz vezetne (10 perces követési idő mellett), valamint a metróra való átszállás lehetősége elveszne.

A BKK forgalomszervezőinek ugyanakkor már korábban - részben utasészrevételek alapján - van ismeretük a Közvágóhíd és a Boráros tér környékével kapcsolatos problémák, így szeptember, október folyamán átfogó menetrendi változást tervezünk a problémák orvoslására. Ennek keretében nem csak a 2-es villamos menetrendje változna, hanem ehhez némileg igazodva a 24-es villamos és a H6-os HÉV közlekedése is. A tervezett változtatások a HÉV esetében éppen a kifogásolt hajnali időszakot érintenék. Vizsgáljuk annak lehetőségét is, hogy a 2A jelzésű villamos viszonylatot megszüntetjük és az onnan kinyert teljesítményt a 2-es villamos sűrítésére használjuk fel. Ezt indokolja a Millenniumi Kulturális Központ és a Haller utca térségében elhelyezkedő irodaházak forgalomnövelő hatása is. Emellett terveink között szerepel a H7-es HÉV-et sűrítése a hajnali és a késő esti időszakokban az egyenletesebb közlekedés és optimális csepeli buszcsatlakozások biztosítása érdekében.

Fontosnak tartjuk a fentiek mellett megjegyezni, hogy a menetrendtervezés során rendelkezésünkre álló lehetőségeket korlátok közé szorítják az infrastrukturális adottságok. A villamos és a HÉV végállomás vágányhálózatának kialakítása és állapota, valamint a peronok elhelyezkedése (pl. a híd alatti szűkös leszállóhely) sem teljesen megfelelőek. További probléma az említett hosszú gyaloglási távolság is, amin ugyan kissé enyhített a felszíni átkelés lehetősége, de emellett a BKK vizsgálja a közlekedést szabályozó közúti jelzőlámpa-programok fejlesztésének lehetőségét is.

A fenti menetrendi felülvizsgálat sikerességének érdekében kérjük az olvasót, írja meg, hogy pontosan mikor (dátum és időpont) tapasztalja a H6-os HÉV menetrendtől eltérő közlekedést, de természetesen ezt mi is vizsgáljuk. A fentiek miatt azonban a menetrendek átfogó felülvizsgálatával orvosolható csak a konkrét probléma, a 2-es villamos menetrendjének levélíró által javasolt módosításával a H7-es HÉV-ről átszálló utasok járnának rosszul.

Üdvözlettel,
Budapesti Közlekedési Központ

5 Tovább

Re: Takarékoskodás miatt kapcsolják ki a klímát a BKV buszain?

"Takarékoskodás miatt kapcsolják ki a klímát a BKV buszain?" címmel megjelent bejegyzésünkre az alábbi levéllel reagált a BKV. A társaság szerint nincs szó takarékossági szempontokról, hiszen a BKV célja az utazási színvonal növelése, ugyanakkor tény, hogy még a leggondosabb karbantartás ellenére is óhatatlanul előfordulhatnak meghibásodások. Részletek alább:

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV-figyelőn „Takarékoskodás miatt kapcsolják ki a klímát a BKV buszain?” címmel megjelent bejegyzésre az alábbiakat szeretnénk reagálni.

Valamennyi, hozzánk érkezett utaspanaszt - a szolgáltatás javítása érdekében - azonnal kivizsgálunk, ehhez azonban minden esetben szükségünk van az érintett jármű rendszámára is azért, hogy az autóbuszt beazonosíthassuk.

Egyébként nincs szó takarékossági szempontokról, hiszen a BKV célja az utazási színvonal növelése. Ugyanakkor tény, hogy még a leggondosabb karbantartás ellenére is óhatatlanul előfordulhatnak meghibásodások. A klímaberendezések működőképességét folyamatosan ellenőrizzük. Napközben a forgalomban ezt a gépkocsivezetők végzik, éjjel pedig a garázsokban a műszaki személyzet. A meghibásodott légkondicionáló berendezéseket az erre szakosodott szerződéses partnerünkkel javíttatjuk. Saját napi ellenőrzésünk tapasztalatai alapján elmondhatjuk, hogy a klímák 88-92 %-a üzemképes, működik. Annak azonban, hogy a berendezések nem, vagy nem megfelelő hatásfokkal üzemelnek, többféle oka lehet. Leggyakrabban a ventilátor, vagy a kompresszor válik működésképtelenné, de előfordul, hogy a hűtőgáz szökik el a rendszerből. Egy-egy komolyabb meghibásodás elhárítása viszont nem egyszerű feladat, a javítások átfutási ideje hosszú, még a szerződött szakcégünk munkatársai számára is általában több órát, nem ritkán napokat vesz igénybe.

Minden helyzetben igyekszünk az esetlegesen felmerülő műszaki hibákat a lehető leghamarabb orvosolni annak érdekében, hogy az utazóközönség igényeit minél magasabb szinten kielégíthessük, ezért kérjük, hogy tapasztalataikat Társaságunk ügyfélszolgálatán jelezzék a szolgáltatás/meghibásodás jellegének, valamint az időpont, a helyszín, és a jármű rendszámának, viszonylatának megadásával.

Üdvözlettel,

BKV Zrt.

5 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek