Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Elindul, majd a piros lámpánál megáll

Sosem értettem, miért élvezik azt buszvezetők, hogy becsapják az utas orra előtt az ajtót, kiállnak a megállóból, majd a közeli piros lámpánál perceket töltenek el. Élvezik a szívatást, vagy ennyire figyelmetlenek?

Kedves BKV Figyelő!

 

Szeretném megosztani az alábbi tapasztalataimat, illetve értetlenségemet.

 

Aki ismeri az Arany János utcai trolivégállomást, az tudja, hogy az induló 72-es/73-as trolikat a Bank utca végén közlekedési lámpa engedi kikanyarodni a Bajcsy-Zsilinszky útra. Egy idő óta rendszeresen járok arra, és viszonylag gyakran fordul elő velem a következő szituáció: feljövök a metróból, már a mozgólépcsőről lelépve látom, hogy a 72-es troli megállója üres (nem kell rohanni), majd mikor elindulok a megálló felé, és jobbra pillantok, észreveszem, hogy a 72- es troli még ott áll a Bank utca végén, mert éppen pirosat kapott. Eleinte csak bosszankodtam, micsoda pech, hogy még jó darabig nézhetem az éppen csak lekésett trolit a megállótól kb. 20 méterre lévő piros lámpánál állni, és várhatok 10-15 percet a következőre (általában este járok arra). Az eszembe se jutott, hogy esetleg odaszaladjak a trolihoz, hogy a lámpánál állva nyissa ki az ajtót, gondoltam, úgyis esélytelen (mástól, aki ezt megpróbálta, hallottam később, hogy tényleg az).

 

Egy idő után viszont felismertem, hogy a trolivezetők tudatos, de számomra teljesen érthetetlen gyakorlatáról van szó. Arról ugyanis, hogy az esetek túlnyomó többségében a trolivezető akkor indul el a megállóból, amikor a Bank utca végén lévő lámpa éppen zöld (este kb. 10 másodpercig), ami azt jelenti, hogy mire odaér a 20 méterre lévő lámpához, az már éppen pirosra vált. Ezután áll kb. egy percet a pirosban. Azt az egy percet a megállóban is tölthetné, nyitott ajtókkal. Különösen bosszantó este emiatt lekésni a trolit, amikor már 10-15 percenként járnak (velem ez az elmúlt fél évben legalább 10-szer esett meg).

 

A kérdésem az, hogy szerintetek mi lehet ennek a gyakorlatnak a logikus magyarázata? A lámpát a megállóból jól be lehet látni. A lámpaciklus könnyen kiszámítható. Én, ha én trolivezető lennék, biztosan úgy indulnék, hogy nagyjából pont akkor érjek a lámpához, amikor az zöldre vált, nem pedig akkor, amikor éppen pirosra. Vagy bennem van a hiba?

 

Demorten

203 Tovább

Roncstemetőt csinál a BKV az óbudai buszgarázsból

Szaporodnak a roncs trolibuszok a BKV óbudai telephelyén, néhány nap alatt hetet is átszállítottak a kőbányai Pongrác troligarázsból. A buszok alkatrészei viszont láthatóan "fogynak". A BKV szerint csak ideiglenes a megoldás.

 

Klikk a képre!



Az átszállított járművek egy része 4-5 éves Ikarus (412T), de van közöttük egy tavaly nyáron üzembe helyezett új Trollino is. Ezeknek a troliknak a könyv szerinti áruk 40-80 millió forint. Az Index úgy értesült, hogy a következő napokban elképzelhető, hogy további roncsok érkeznek az óbudai telephelyre.

A BKV a következőket válaszolta az Index emailen feltett kérdéseire: a Kőbányai Forgalmi Szolgálat a paraméterkönyv változásai alapján szeptembertől több autóbuszt ad ki. Mivel a telephely tárolókapacitása véges, ezért ideiglenes megoldás, hogy az említett trolibuszokat átszállították az óbudai telephelyre. A járművek javítása és forgalomba állítása a közeljövőben megtörténik.

Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület alelnöke szerint a BKV egy helyre gyűjtve el akarja dugni a roncs járműveit, oda, ahol kevesen láthatják őket. Dorner rámutatott, hogy a trolik esetében fennáll a paradoxon, hogy több évtizedes orosz trolibuszok jobban bírják, mint a vadonatúj, modern elektromos járművek.

Ennek az okát abban látja a VEKE elnöke, hogy a régi, masszív orosz kocsiszekrényhez baleset után is hozzányúlnak a BKV öreg szakijai, míg az új, alacsony vázszerkezetű trolikat - főleg a drága vázelemek hiánya miatt - nem szívesen hegesztgetik baleset után.

/Index/

17 Tovább

Dolgoznak még emberek is a BKV-nál

Mert ugye az nem ember, aki folyton azt lesi, hogyan lehetne az utassal kicseszni.  Tibor barátunk elhagyta a telefonját, és 4 rendes BKV dolgozó közreműködésével hamar meg is találta. Örülök, ha ilyen levelet kapok. A levél végén a segítőkész trolis számát kiikszeltem, nem szeretnénk, ha a vezetés közbeni beszélgetésből még a dolgozónak lenne baja.
Üdv Figyelő!

Az eset ma (2008.06.17) történt velem úgy 11 óra felé. A gyors 130-as buszról akartam a Nagy Lajos Király útján átszállni a 3-as villamosra. A buszról még úgy tűnt, hogy el fogom érni a villamost, de mire odaértem az átkelőhöz már gyanús lett, hogy nem jön össze. Kikaptam volna a zsebemből a telefonomat, hogy megnézzem mennyi az idő, de hoppááá, a 130-ason kicsúszott a zsebemből.

Idegsokk, dejavu (egyszer pont ugyanígy hagytam el a telót), találtam egy telefonfülkét, beledobtam az egyetlen százasomat, és zavaromban fölhívtam a különleges tudakozót :) , aki megkísérelte nekem lediktálni a BKV zöldszámát (kapcsolni nem tudta). Persze pont ilyenkor jön oda füvet nyírni valami gépparaszt, szóval csak annyit tudtam meg, hogy 0680... és megszakadt.

Következő ötlet már jobban sült el, megvártam a 80-ast, ami 5 perc múlva jött, és vázoltam a pilótának a történteket. Ő erre rögtön hívta a központot, akikkel a rádió állapota miatt nem sikerült rögtön kapcsolatot létesíteni, így visszahívták a központból mobilon. (volt headset).A központos hölgy elkérte a telefonszámomat. Majd 2 megálló múlva hívott az eredménnyel, a telefonomat egy hosszú göndör hajú fiatalember találta meg, aki vár a Stadionoknál. Bódottá :)

Leszállok a stadionoknál, és rohanok a szolgálati helyiségbe az állomás túloldalára. Ott pihenő buszvezetők néztek rám kerek szemekkel, és a 130-as pilótája közölte, hogy ő bizony beszélt a központtal és megnézte a helyemet, de nem talált semmit, újabb pánikroham, de lassan összeállt a kép: a vezető nem azonos a becsületes megtalálóval! :) Kérésemre a 130as busz pilótája rendelkezésemre bocsátotta saját mobiltelefonját, hogy azon fölhívva a saját készülékemet megismerhessem annak tartózkodási helyét.

A kedves megtaláló a metróállomás átellenes (Hungária körút felőli) végénél várt. No itt már futottam. Kedves fiatal srác várt türelmesen kezében a telefonommal, melynek értéke ugyan elhanyagolható, de a benne tárolt feljegyzések és telefonszámok igen értékesek számomra. Ki sem tudtam eléggé fejezni hálámat, rögtön indult a dolgára. 10 percre rá fölhívott a központos hölgy, hogy megkaptam-e a telefonomat.

Köszönetet mondok: A srácnak, megtalálta a készüléket, és türelmesen várt, amíg én rohangáltam ész nélkül. Köszönetet mondok: A 80-as troli (XXX-es számú gép) vezetőjének, aki nem hajtott el, hogy ne zavarjam vezetés közben, sőt kedvesen, érdemben foglalkozott a problémámmal. Köszönetet mondok: Az épp szolgálatban lévő központos hölgynek, aki az egész "mentőakciót" koordinálta. Köszönetet mondok: A 130-as busz vezetőjének, aki saját telefonját adta oda használatra.

Mennyi az esély rá, hogy egyszerre 4 ilyen remek emberrel találkozzon bármelyikünk, fél órán belül? Netán mégis van remény?

Szép napot!

Tibor
80 Tovább

Nem lesz BKV-sztrájk

Sikerrel zárult a keddi tárgyalás a BKV és a szakszervezetek között. Alig egy óra alatt sikerült megállapodni a kollektív szerződés meghosszabbításának kérdésében, így nem maradt több vitás kérdés, elmarad a sztrájk.

Sikerült megegyeznie a BKV vezetőségének és a sztrájkbizottságnak a keddi tárgyaláson, így elmarad a csütörtökre és péntekre tervezett munkabeszüntetés.

Mint Nemes Gábor sztrájkbizottsági szóvivő az Indexnek elmondta, a BKV beleegyezett a kollektív szerződés 2009. december 31-ig való meghosszabbításába. A felek a szerződést nem módosították, ám fenntartják a jogot, hogy az esetleges vitás pontokról tovább tárgyaljanak.

A szakszervezetek régebbi követeléseiről már korábban megállapodás született. Így valamennyi szakszervezet elfogadta a főváros vezetőinek garanciavállalását a BKV közép- és hosszútávú finanszírozásának kidolgozásáról, valamint az új paraméterkönyvet. Az új paraméterkönyv szerinti közlekedést egyfajta kísérletnek tekintik a szakszervezetek, melynek tanulságait a paraméterkönyv 2009-es változatba majd átvezettetik.

 A BKV menedzsmentje vállalta, hogy csoportos létszámleépítés a társaságnál addig nem lesz, amíg el nem készül a társaság közép- és hosszútávú finanszírozási stratégiája. Ennek elkészítésének dátuma szeptember 30., mely határidőre a főpolgármester-helyettesek garanciát vállaltak.

A szakszervezeti sztájkfenyegetettség októberben újulhat ki, ha nem sikerül a fővárosnak, a kormánynak és a BKV-nak megállapodni a főváros közösségi közlekedésének finanszírozásáról. Noha a kollektív szerződésnek része a bérmegállapodás, a felek a 2009-es bérekről még nem állapodtak meg, erre csak jövőre kerülhet sor.

Korábban már kétszer sztrájkoltak a szakszervezetek a mára elért célok elérése érdekében. Az első sztrájkot április 7-én tartották hajnaltól délután egy óráig. Ekkor az egész város lebénult. A második sztrájkot április 18-án tartották, ekkor hajnaltól késő estig nem jártak a járművek, ám a káosz elmaradt, a város sziesztázott.

A tárgyalás szünetében a BKV Akácfa utcai székházában megjelent Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes is, de újságírói kérdésekre nem válaszolt és gyorsan távozott a székházból, de később közleményben tudatta az MTI-vel, hogy üdvözli a cég vezetősége és a szakszervezetek közötti megállapodást.

Közleményében hozzátette: mivel minden megállapodáshoz két fél együttműködése szükséges, ezért a szakszervezetek vezetőinek is megköszöni bölcs belátásukat, hogy szeptember végéig vállalva a sztrájkmoratóriumot, időt biztosítanak a BKV rövid, közép és hosszú távú programjának kidolgozására.

Demszky Gábor főpolgármester örömmel fogadta, hogy megnyugtató módon lezárultak a BKV vezetése és a szakszervezetek között hetek óta tartó sztrájktárgyalások.

"Külön köszönöm a társaság vezetésének, hogy miközben ragaszkodott a vállalat stabil működését szem előtt tartó álláspontjához, mégsem zárkózott el a kompromisszumoktól, a szakszervezetek képviselőinek pedig azt, hogy a rövid távú célok helyett végül a budapesti közösségi közlekedés hosszú távú érdekeit tartották fontosabbnak" - áll Demszky közleményében.

Index
33 Tovább

Kibelezik a járműveket

BKV-nál dolgozó ismerős mesélte, hogy a BKV-nak már annyira nincs pénze alkatrészekre (másra természetesen van, reklámok, AAM tanácsok, stb.), hogy már a meglévő járműveket bontják szét, azokból szedik ki az alkatrészeket.

Szia!

Hetek óta áll a Pongrácz troli garázsnál 3 troli hátul, majdnem a villamosmegállónál. Kettő szinte teljesen ki van belezve, a harmadik még friss. Garázskannibalizmus, ahogy a műhelyben mondják. Ebből szedik ki a még jó alkatrészeket a többi jármű számára.

Így néz ki az egyik:



Látszik, hogy se áramszedő, se ülések, se csukló, szinte semmi mozdítható sincs már rajta. Az utolsó ajtó is hiányzik.

Van a bokor takarásában, a háttérben egy teljesen szétszedett (a fényszórósor például látszik, hogy nincs) és az előtérben egy még nagyjából ép troli (áramszedő már ezen sincs....)

Értem, hogy újrahasznosítás, meg ilyesmi, ezzel nincs is bajom. Örülök neki, hogy ezzel is takarékoskodnak a szerelők, csak ugye a szétcincált trolik helyett nem nagyon látok újakat.

Bocs a képekért, csak mobil volt nálam, üdv!
46 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek