Tegnap ellátogattam a BKV weboldalára, ahol két érdekességet is találtam. Egy kis reklámot egy trolis könyvről, „70 év az áramszedők alatt”, és ez mozgó bannert, a környezetvédelemről. „Zöld BKV!”.
Egyből eszembe jutottak az Euro 0-ás motorral rendelkező Ikarusok, és a rengeteg villamos, és troli járat. Mi jutott még eszembe? A BKV és a Fővárosi Önkormányzat vajon hány kilométer új troli és villamospályát épített az elmúlt, kb. 18 évben? És vajon mennyi szűnt meg? Mitől zöld a BKV?
Villámpost: Találós kérdés
Elrémisztik az utasokat a tömegközlekedéstől
Szándékosan szívatják meg a 70-es troli utasait? Miért van az, hogy a paraméterkönyv bevezetésével az alacsonypadlós trolikat levették a 70-es vonalról? Ezen a vonalon több bölcsöde is van, és a babakocsis szülőknek nagy segítség, ha nem felpakolni, hanem csak feltolni kell a kocsit a trolira. Ha kevesebb az utas, olcsóbban el lehet adni a céget?
Tisztelt BKV és BKV-figyelő!
Kétéves kisfiam a Városligeti fasorba jár bölcsődébe. Nem vagyunk egyedül ezzel: legalább három bölcsiről és ugyanannyi óvodáról tudok az utcában, még többről a környéken.
A 70-es trolibusszal jár a gyerekesek többsége, mivel az megáll a Bajza utcai megállóban, ami a legközelebb esik az említett intézményekhez. Gyakori, hogy négy-öt gyerekkocsis szülő is utazik reggel ugyanazon járművön. Gondolom, ezért is volt az, hogy eddig leginkább az alacsony padlós Trolinók jártak csúcsidőben ezen a vonalon, míg a magas padlós szovjet remekek pedig a 78-as vonalán közlekedtek, ahol nincs akkora babakocsis gyermek-koncentráció.
Azonban mióta bevezették az új paraméterkönyvet, a világ a feje tetejére állt: a 70-es vonalán szinte csakis a múzeális járművek közlekednek, amelyekn külön érdekessége, hogy számos közülük nem csak bonyolítja a babakocsis felszállást (lépcsők), de teljesen lehetetlenné is teszi azt, mivel a szerencsétlenül pozícionált középső korlátnak köszönhetően a babakocsit csakis a fejünk fölé emelve, a korlát fölött(!) lehet a járműre feltenni. Ezen a helyzeten a legkevésbé sem segít, hogy egy-két buszon most már eltávolították a szóban forgó biztonsági eszközt: ha van alacsony padlós troli is, ami eddig jól ki tudta szolgálni a kisgyermekesek igényeit a reggel 7-9 óra és délután 16-18 órás sávokban, miért kell azokat olyan viszonylatban járatni, ahol kevesebb szükség van rájuk? A jelenlegi rendszerben közlekedő járművekre nem biztonságos gyerekkocsival felszállni, feleségem pedig nem is tudja felemelni a kocsit a magas lépcsőkre - ráadásul a reggeli/délutáni csúcsforgalom idején igen feszített tempóban közlekedő járművek vezetői nem mindig türelmesek.
Tekintettel arra, hogy a BKV járműveit e hónapban gyerekkocsival egyáltalán nem tudtuk biztonságosan utazásra igénybe venni és inkább gyalogoltunk, jövő hónapban nem is veszek bérletet, de ezzel pont így tesz még öt másik szülő is a mi bölcsődénkből.
Az egyetlen értelmes megoldás az lenne, ha a jelzett idősávokban visszaállítanák az alacsony padlós járműveket a 70-es troli vonalán. Hiszen ha eddig jól működött a rendszer, akkor talán nem lenne érdemes azt most elrontani.
Üdvözlettel: Kincse Szabolcs
A BKV sem tudja, mikor járnak a trolijai
Szombaton délelőtt 15 percet vártam a 7-es buszra, ami összességében nem sok idő, csak mások hülyesége miatt ennyit sem szeretek várni. Nem értem kinek jó, hogy 4 busz tolong egymás után a megállóban, majd egyszerre kiállnak, és 15 percig nem jön semmi. Paraméterkönyv ide, paraméterkönyv oda, erre miért nem lehet megoldást találni?
Kedves BKV-figyelő!
A BKV megújulását követő pár nap tapasztalata a 70,78, 74-es trolikat illetően: ez valami teragédia!
A 74-es már régebben is rettenetesen összevissza járt, a kiírástól teljesen függetlenül. Most a következő van: reggelre 5-6 perc, napközben 6-8 perc, más időpontra 3-10 (sic!) van kiírva. Ez úgy működik, hogy minden időszakban a a maximum követési távolságnak minimum a dupláját kell számolni, de akkor viszont KETTŐ (esetleg) HÁROM troli is jön egyszerre! Tehát vársz mondjuk 15 percet, de akkor választhatsz, hogy melyikre szállsz föl – már ha az elsőt (amin milliónyian vannak) követő második-harmadik megáll egyáltalán.
A 70-es, 78-as trolival mindig az volt a baj, hogy a Nefelejcs utcai megállótól (ahonnan a Kossuth-tér felé egy az útvonaluk) szinte mindig 1-2 perc eltéréssel, vagy akár rögtön egymás után jött a két járat, így előtte szintén sokat kellett várni. Ezt volt hivatva „megújítani” az új közlekedési rend: „A 70-es és 78-as trolik összehangoltan fognak közlekedni”. Ez annyira sikerült, hogy nemrégen, a Nagymező utcánál várakozva a Liget felé közlekedő valamelyik trolira, a következő mulatságban volt részünk: először jött egy 70-es, szinte összeragadva a mögötte lévő 78-assal. Ezeket kb. 1 perc múlva követte ugyanez a páros, tehát NÉGY trolibusz jött egyszerre!! Többet nem vártam, de gondolom, ezek után „büntiből” legalább 20 percig nem jött semmi.
Legalább írnák ki a megállókba, hogy mikorra várható a járműdömping, és az utasok, jó barmok módjára odagyűlhetnének a megadott időpontra!
Üdvözlettel: Pagonyi Judit
Piros 7-es és kavarodás a 103-ason:
Hello!
Valaki nemrég felvetette, hogy mi lesz a piros orrúra festett egykori "7-173 gyors" buszokkal. Na ma láttam egy különlegeset. A "7-173" át volt festve pirosra ezáltal a "kék" busz most kék és piros színű. A járművet rátették a 103-as vonalára, DE ugyebár a "jó kis" Fok-Gyem kijelzőkön a számokat képező pontok pirosra vannak festve. Így a járatot nem ismerő utazó (lásd: turista, vidéki stb... a Népligetnél és a Kelenföldi pu-nál is igen nagy eséllyel vannak ilyenek) nem mer felszállni a buszra, hiszen az számára "piros 103-as", az meg ugye "nem jó" szerencsétlennek, mert ő a feketét várja, ráadásul azt sem tudja hova megy a piros, mert nincs kint a megállóban a menetrend.
Na most aztán van kavarodás. Gratula BKV.
Emberéletekkel játszik az agresszív trolivezető
Tisztelt Hölgyem/Uram!
Az alábbi bejelentést szeretném tenni Önök felé:
Helyszín: Budapest, Király utca
Időpont: 2008.08.18. 19:05
A fent nevezett időpontban a 955-ös számú 78-as trolibusz (a hely, az idő és ezen adatok birtokában szerintem nem lesz nehéz a vezető azonosítása!) vezetője megállt a Király utca és a Teréz krt./Erzsébet krt. kereszteződésében lévő megállóban. Ez a jobb oldali sáv, ami utána jobbra kanyarodik, rá az Erzsébet krt.-ra. Nem kívánok abba belemenni, hogy szerintem rossz helyen van a megálló (mint a történetből kitűnik: roppantul megnehezíti a buszvezetők dolgát a forgalomba való visszasorolás tekintetében), mert ezt nem az én tisztem eldönteni. A trolibusz vezetője miután letette és felvette az utasokat ahelyett hogy mögém (tudniillik a forgalomban én mint személygépjármű-vezető vettem részt) próbálna indexelve besorolni, beáll mellém a piros lámpához mintha jobbra akarna kanyarodni. Persze tudtam hogy a troli is jön(ne) tovább a király utcából, de ugye a két sávból csak 1 megy tovább a Király utca felé: a bal oldali, ahol én álltam. Gondoltam egy személygépjármű jobban gyorsul és energikusabb mint egy troli, tévednem kellett. Indulásunk után a trolibusz vezetője agresszívan rántotta be elém a kormányt, és csak az éberségemnek és előzékenységemnek köszönhető, hogy nem történt baleset. Gondoltam erősebb, nagyobb, több utasért felel mint én, hagyom hadd menjen! A vezető (általam látott) agresszív hozzáállását, vezetési stílusát tehát már itt megtapasztalhattam.
Emiatt azonban nem ragadtam volna billentyűzetet és írtam volna Önöknek (bár eddig is kerülendő a magatartása!).
Amit ez után tapasztaltam, én még nem láttam... Továbbmenvén a Király utcában közvetlenül a trolibusz mögött, beértünk egy autót és kisteherautót, mely kb. 50-el ment (ugye jól tudom még, ennyi a megengedett a Király utcában...?). A trolibusz vezetője megunván ezt a "szötymörgést" (esküszöm én ilyet még nem láttam... de ezt már mondtam), index ki balra és előzi a két autót. Ez még alapvetően nem is lett volna "baj" (úgy egy 70es tempónál), ha nem jöttek volna szembe... EZT A TROLIBUSZ VEZETŐJE MÁR AZ ELŐZÉS MEGKEZDÉSÉNEK PILLANATÁBAN LÁTNIA KELLETT!!!! Először én nem is láttam miért indexel balra a trolibusz (gondoltam szabálytalanul állnak a sávjában, de ugye NEM...!), aztán megláttam hogy előzésbe kezd, aztán megláttam azt is hogy jönnek szembe. Felkészültem a legrosszabbra is és sajnos elkerülhetetlennek látszott a tragédia! A szembejövő autósnak az volt a szerencséje hogy volt egy kis keresztutca balra (neki jobbra) ahová be tudott húzódni a parkoló autók között... Ha nincs ez a lehetősége konkrétan frontálisan ütközik egy cirka 70-el előző trolibusszal... Az esetre tanúm van és gondolom a szembejövő autós is tudna tanúskodni, a kisteherautó vezetője, és a másik autós is akit előzött... Ezen autók rendszámát sajnos nem tudtam felírni, a trolibuszét is csak azért mert utána mentem, mondván ez nem maradhat következmény nélkül!
Erre (XY@gmail.com) címre várom MIELŐBBI válaszukat, visszajelzésüket, miszerint az ügyben nyomozást kezdtek és a troli busz vezetőjét megrovásban és büntetésben részesítik. SAJNOS (!) nem én döntöm el mi lesz a büntetése, de én azonnali elbocsátást, fizetésmegvonást és azonnali engedély (PÁV és jogosítvány) bevonást tartanék elfogadhatónak. Túlzó lenne? Nem hinném. Az a busz vezetője csak az ő buszán kb. 30-50 ember életéért felelős. Plusz a szembejövő autó vezetőjéért. Aki ezt nem képes felfogni és ilyen (még személyautóval is kamikáze, nemhogy egy busszal!) elmeroggyant manőverbe kezd azt ennél kisebb büntetéssel súlytani nem lehet! Kiváló agyagedény készítő lesz az úriemberből, de buszvezető az ilyenből SOHA TÖBBÉ NE LEGYEN!
Példamutatást és elrettentő példa teremtést várok Önöktől ellenkező esetben lesz folytatása az ügynek, a média bevonásával. Mutassák meg, hogy pszichopata, ön- és közveszélyes alkalmazottak milyen sorsot érdemelnek. Mutassák meg a többi alkalmazottjuknak milyen magatartást NEM TŰRNEK tőlük! Ezek helyére biztos vagyok hogy könnyen, sokkal alkalmasabb személyeket tudnak felvenni, akik hálásak lesznek hogy Önöknél dolgozhatnak!
Bízva mielőbbi válaszukban: G.
Tanulja újra a budapesti tömegközlekedést!
Összevonások, átszámozások, új és megszűnő járatok, új megállók, járatritkítás és járatsűrítés egyaránt jellemzik a BKV új autóbusz-hálózatát, amelyet két részletben, augusztus 21-én és szeptember 6-án vezetnek be. A változások az egész fővárost érintik.
Újra kell tanulni a közlekedést Budapesten a BKV új menetrendjének hála. Ez a következménye annak, hogy az éjszakai közlekedés reformja után a nappali hálózatot is jelentősen átszervezik. Ez igazán időszerű volt, hiszen a hálózathoz évtizedek óta nem nyúltak hozzá jelentősen, különösen nem fejlesztették: csak helyi kiigazítások, illetve vonalmegszüntetések voltak.
A BKV új számozási alapelveket is bevezet, igaz, ezeket az elmúlt hónapok kisebb átszervezéseinél (XVI. kerület) és átszámozásánál (200-as a Reptér-busz helyett) már alkalmazott. Ezt a rendszert most a teljes hálózatra kiterejsztik.
A különböző kijelzőkön eltérő színnel és megjelenítéssel szerepelt a buszok száma, ami félreértésekhez vezetett, a digitális kijelzők például nem tudják például a piros színt jelölni. A színek különböző jelentése tehát most megszűnik, és a jövőben kerete sem lesz a számoknak. E változással a (külföldi és vidéki) utasok tájékoztatása is könnyebb lesz. A gyors (piros) járatokat a jövőben a szám utáni "E" betű jelzi, így lesz például a piros 7-esből 7E, a piros 173-asból 173E.
A jövőben az sem fordulhat elő, hogy azonos számot viseljen busz és villamos, busz és trolibusz. Ezért lesz például a 73-as buszból 173-as, a 30-as villamosból 21-es, a 21-es buszból 90-es. A változások után sem lesz 299 feletti járatszám, leszámítva a 900-as számcsoportba tartozó éjszakai buszokat.
A "márkavédjegyes" buszok mindegyikét beszámozzák, így például a Keresztúr-busz 201E és 202E jelzéssel (hétvégén és késő esete is) közlekedik, az Expo-járat 100-as lesz, a Ferenc-busz 281-es, a Békás-busz 160-as (és a Batthyány térig közlekedik a "régi" 60-as útvonalán).
A hálózat-változtatások célja, hogy az elmúlt évtizedekben kiépült területeket a mainál jobban kapcsolják be a közösségi közlekedési hálózatba, de arra is van példa, hogy egy-egy járat közintézmények, bevásárlóközpontok miatt tesz majd kitérőt. Bizonyos járatokat összevonnak, hogy csökkentsék az átszállási kényszerek számát. Egyes összevonások csak az esti és/vagy hétvégi időszakban élnek.
Nagyításhoz kattints
Utolsó kommentek