Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Letépte a turista nyakából a fényképezőt

Olvasónk egy pesti szállodában dolgozik, ahol egy néhány fős kínaiakból álló csoport szállt meg néhány napig. A mindig jókedvű, mosolygó kínaiak arcára fagyott a mosoly, amikor a BKV ellenőrei a Hősök terén egyikőjük nyakából letépte a fényképezőt, majd fejenként 5000 forintra húzták le őket. Részletek alant:

Tisztelt BKV-figyelő blog!

Engedjék meg, hogy megosszak Önökkel egy történetet aminek nem én voltam a főszereplője. Egy budapesti szálloda alkalmazottja vagyok. Szállodánk vendége volt egy hete egy néhány fős kínai csoport, akik 5 napot töltöttek el a városban. Sokat beszélgettünk velük angolul, nagyon jót meséltek a városról, tetszett nekik a vár, a parlament, és a Duna alatt áthaladó metró is. Ez számukra érdekesség volt :-)

Az utolsó előtti napon a társaság kedve nagyon megváltozott. Késő délután egy városnézésből jöttek vissza, ekkor vettük észre kollégáimmal, hogy a mindig vigyorgó kínaiak el vannak keseredve. Kifaggattuk őket és kiderült, hogy a metrón két ellenőr bántalmazta őket. Vendégeink a metróztak a Ferenciek terétől a Hősök teréig (Deák téri átszállással). Fejenként egy jegyet lyukasztottak, felhívtuk a figyelmüket mikor jöttek, hogy metrótól metróra átszálláskor nem kell másik jegyet kezelni. Lyukasztottak a Ferenciek terén, a Hősök terén mégis megbüntették őket.

140 Tovább

A buszvezetők Hadházi Lacija

Szerencsére vannak a BKV-nál olyan jó fej buszvezetők, mint amilyennel olvasónkat is összehozta a sors néhány napja. Dezső a 131-es buszon utazott, ami terelés miatt nem tudott megállni az Örsön. A buszvezető készségesen segített az utasoknak, hogy kevesebbet kelljen gyalogolniuk a terelés miatt, alternatív útvonalat is javasolt. És ez nem minden: Buszvezetőnk saját vicceit osztotta meg az utasokkal, amikkel mosolyt csalt minden utas arcára a reggeli órákban:

Sziasztok!

Az alábbi rövid történést szeretném veletek megosztani, mely a mai nap kezdetén velem megesett.

Szokásos reggeli rutinomnak híven lecammogtam a Füredi utca elnevezésű troli, busz és utasmegállóba, hogy még ébredező testemet az Örs vezér terére transzportáltassam, továbbutazás céljából. Hagytam, hogy a fakó vörös 82-es Troli szenvtelenül elhúzzon az orrom előtt, tudtam, jön még az én utcámba. Végignéztem, ahogy egy 31-es a piros lámpának köszönhetően szabályosan beparkolt a megállóba (ahol egyébként nem áll meg), s a csukott ajtók által elválasztott jelenlegi és jövőbeni BKV-zók bambán bámulták egymást. Végül megjött az mentőangyalom, egy 131-es járat képletes személyében.

Minden egy forgalomeltereléssel kezdődött, a buszvezető kommunikatívan megosztotta velünk utasokkal a tényállást, az örsre nem állhat be, a forgalomirányítás új ukázt böfögött fel, a lámpánál balra, metróig kell vinni az utasokat. A sofőr még felkínálta, akinek ez nem jó, az jelezzen, és az útközben található torlimegállóban leszállhat (onnan pár perc gyalogút az örs), egy hölgy élt is a lehetőséggel.

Már a helyzet kezelésénél meglepődtem, a sofőr úr milyen épkézláb intézkedett, nem akadt el szava, mindenkit tisztán tájékoztatott, a recsegő mikrofon ellenére. Azonban eme vezető beosztású egyén egyéb kompetenciáit is megcsillogtatta a maradék rövidke út során. Úgy éreztem, egy rejtett Stand-up komédiás került a volán mögé. Az alábbi rövid történeteket had idézzem, persze a pontosságuk nem 100%-os.

Az Örsnél lévő piros lámpánál:

"Az ilyen krízis helyzetekre van egy régi jó történetem. Két rendőr találkozik éjszaka egy fiatalemberrel. A fiatalember igen erősen kormányellenes viccet mesél a két biztos úrnak. A fakabátok hangosan hahotáznak a poén hallatán, majd az idősebbik válaszol. Hát ez nagyon jó vicc, felírom. Neve? Foglalkozása?"

56 Tovább

Nyugdíjas? Utazik? Fizessen!

Olvasónkat külföldi, nyugdíjas korban lévő ismerősei látogatták meg Budapesten. Mivel a vendégek EU tagállamból jöttek, a BKV utazási feltételei szerint ingyen vehették igénybe a cég magas színvonalú szolgáltatásait, annak ellenére, hogy saját országukban nyugdíjas korban is fizetni kell az utazásért. Ha otthon fizetniük kell, mi miért jótékonykodunk velük? Nálunk vajon miért nincsen kedvezményes nyugdíjas bérlet? Ilyen jól megy az országnak?

Kedves BKV-figyelők!
 
Amiért kalviatúrát ragadtam, nem új dolog, mégis mostanában gondolkodtatott el: Egy barátomhoz külföldről (Németország és Románia) vendégek érkeztek. A városban BKV-val közlekednek, mert megtehetik. Ugyanis mind 65 év felettiek, s így ingyen utazhatnak. Jöjjenek bármely EU-országból, a külföldi nyugdíjasok jegyét is mi fizetjük. Hát ilyen gazdag ez a cég? Ilyen gazdag ez az ország?
 
Egy másik baráti házaspár egyik tagja osztrák, a másik magyar. Magyarországon nem fizet egyikük sem a bérletért, Ausztriában viszont mindketten, sokat.
 
Az illetékeseknek át kellene gondolniuk ezt a dolgot, a nincsből nem kellene Krőzust játszani.
 
Üdvözlettel: Utas Guszti

144 Tovább

Pénztárosok lopják meg a turistákat?

Igazi magyaros történet következik, turistákkal, magyarul beszélő pénztárossal, és pár darab vonaljegy árán eladott metrószakaszjeggyel. Kiabálás, veszekedés, trágár beszéd alant:

Kedves BKV-blog!

Egy tanulságos történtet szeretnék megosztani Önökkel, ami talán rávilágít arra, milyen a mi kis városunkban turistának lenni. Néhány napja dolgozni mentem a Nyugatihoz, ahol az egyik pénztárnál egy turista csoport állt nagy bőröndökkel, jegyet próbáltak venni. Ami feltűnt: A jegypénztáros vörös fejjel üvölt mint a sakál (magyarul) a turistákkal.

Odamentem megkérdezni, mi a probléma (persze angolul). Elmondták, hogy az interneten utána néztek a jegyeknek, ahol nehezen, de megtaláltak a jegyfajtákat, és az információkat, hogy mi mire jó. Kérték a kiválasztott jegyeket, de a pénztáros valami teljesen mást adott nekik. Próbálták visszaadni, de a pénztáros nem volt hajlandó kicserélni a jegyeket.

Köszöntem a pénztárosnak, aki visszaköszönés helyett, egy: „Te ebbe ne ugass bele”-t kiabált nekem. Nem idegeltem fel magam (annyit nem ér az egész), higgadtan beszéltem vele, mire megmondta, hogy nem tud jegyet cserélni, és egyébként sem az ő hibája, hogy rossz jegyet kértek. Megkérdeztem a turistákat, mit kértek, amire a válasz „Szingl Tiket” volt (németeseknek Vonaljegy), ami helyett szakaszjegyet kaptak (és most jön a csavar) a vonaljegy áráért. Egyértelműen a pénztáros akarta lehúzni őket, akinek nem tetszett, hogy közbeléptem. Persze megbeszéltük, és adta a jó jegyeket, bocsánatot viszont elfelejtett kérni.

Ha nem figyeltek volna, és nem segítek, akkor még az ellenőrök is megbüntették volna őket, ha tovább utaznak ezzel a jeggyel mint 3 megálló, akkor 5x6000 forintot is ki kellett volna fizetniük, ami szintén a pénztáros lenyúlása miatt lett volna.

Önök szerint milyen reklám ez Budapestnek? Ha nem lépek közbe, és ellenőrökkel is összefutnak, akkor mit mesélnek el, ha hazaérnek? Hogy Budapesten „kirabolták” őket? Lehet bármilyen reklámfilmmel meg plakáttal hirdetni a várost, amíg ilyen emberek elriasztják a turistákat.

R. Károly

90 Tovább

Erre nem lehet felkészülni

Kata olvasónkat egy spanyol ismerőse látogatta meg Budapesten. Kata olvassa a BKV-figyelőt és tudta, hogy a spanyol hölgynek meg kell mutatni, milyen is a BKV, mert a turistákra szakosodott ellenőrök hamar ki fognak kezdeni vele. Barátunk ezen csak mosolygott, majd amikor elvették a gyűjtőjegyét, és meg akarták büntetni, csak fogta a fejét. A BKV-ra nem lehet előre felkészülni. Sajnos.

Sziasztok!

 

Rendszeresen olvasom a blogot, de eddig még nem ragadtam tollat. Ilyen történet pedig volt már, de ez mindig tanulságos. Spanyol hölgy ismerősöm tölt itt huzamosabb időt, bőrszíne alapján könnyen felismerhető, hogy külföldi. Kiokosítottam mindenről, megtanulta, hogy van ilyen jegylyukasztó(piros és húzni kell), meg modernebb (narancsságra), hogy átszálláskor új jegyet kell lyukasztani, hogy a kijáratig tartsa magánál, és beszéltem neki az ellenőrökről, hogy a kezükbe ne adjon semmit, főleg jegyet, amin ő csak mosolygott. Elmondanám, hogy sokat utaztunk együtt, és nagyon rendesen mindenhol lyukaszt.

 

Ma (X. 18.) 14.49-kor hívott a Deák térről. Kék metróval jött a Kőbánya - Kispestről teljesen érvényes jeggyel. A kijáratnál megállították az ellenőrök. Azt mondták, hogy nem érvényes a jegye, mindezt persze magyarul. Arra biztatták, hogy fizessen helyben. Nála nem volt készpénz, erre elküldték a bankautomatához. Felkészítettem erre a lehetőségre, de megijedt az öt "rossz kinézetű" ellenőr együttesétől. Csekket kérni nem engedték, mondván, a spanyol személyi igazolvány számukra nem megfelelő. Valamint a jegytömböt, amiből még csak 2 jegyet használt el maguknál tartották, csak amíg visszaér. Az automata nem működött, ekkor hívott engem, hogy beszéljek már az ellenőrökkel, mi a baj a jeggyel, és inkább csekket kér. Vissza is fordult, de az ellenőrök már nem voltak ott.

 

Egy biztonsági őrrel beszélhettem telefonon 14.56-kor, aki látta az esetet, de nem tudott segíteni, átadta a kagylót a forgalmi ügyeletesnek. Ott megegyeztek, hogy a mai napon a jegyet visszaszerezni nem lehet, panaszt lehetne tenni egy központi címen, de csak magyar nyelven.

 

Igaz, hogy csak 8 jeggyel lett rövidebb, de folytatni kell az útját, úgy, hogy nincs nála érvényes jegy. Kellemetlen neki is, nekem is, az országnak is.

 

Nap mint nap látom, ahogy "rászállnak" a turistákra, főleg este, a központi helyeken. Ha ott vagyok, próbálok segíteni. De miért kell Robin Hood-ot játszanom országunk fővárosában? És ki a főgonosz, aki ezen változtatni tud? Bkv-t használok nap mint nap. Személy szerint két problémám van: a tisztaság (+hajléktalanok) és az ellenőrök/biztonsági őrök.

 

Tisztelettel: Varju A. Kata

55 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek