Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miért nem átruházható a BKV bérlet?

Ha valaki fizetett a szolgáltatásért (megveszi a Budapest-bérletet) akkor nem mindegy, hogy ki használja a bérletet? Egyszerre úgyis csak egy ember utazhat vele, -mondja olvasónk a levelében:

Tisztelt BKV figyelő!

Már régóta gondolkozom rajta, hogy miért ilyen drága Budapesten a tömegközlekedés, arról nem is beszélve, hogy a normális 'mezei' bérlet nem átruházható.

Sokkal jobb lenne, ha a bérlet nem lenne névre szóló, mert egyszerre úgy is csak egy ember tudja használni. Például Svájcban a havi bérlet nem szól névre, nincs is fényképes bérlettok náluk, bárkinek legálisan kölcsön adhatod a bérleted és a svájciak nem érzik úgy, hogy ezzel ők bliccelnek, mert ez nem bliccelés, sőt volt olyan, hogy nekem rákérdezés nélkül felajánlották, hogy használjam csak, mert épp nincs rá szükségük. Pedig aztán a svájciak nagyon pedánsak és becsületesek, ebben sokat tanulhatnánk tőlük. Szerintem, ha valaki egyszer már kifizette a bérlet teljes ellenértékét, akkor miért ne használná illetve használnák ki maximálisan, hiszen - mint már írtam - egyszerre csak egy ember utazhat vele. Az autópálya matricát is autónként és nem személyenként veszi meg az ember. Visszatérve Svájcra, ott egy havibérlet ára másodosztályra 150 CHF (25.500 HUF), a minimál bér náluk törvényileg nem meghatározott, de legtöbbször 3000 svájci frank (510 ezer forint, ha 170 forintos árfolyamon számolunk).

148 Tovább

Az évszázad lehúzása: Helyszínen váltott vonaljegy

Sosem értettem, hogy a buszvezetőnél és a biztonsági őröknél kapható jegy miért drágább, mint a sima vonaljegy. Tehet arról az utas, hogy nincs a megállóban automata vagy pénztár? Miért kell az utasnak felárat fizetnie (100 forint jegyenként) ha a BKV nem biztosítja a jegyvásárlás lehetőségét?

Olvasónk a fogaskerekű igen forgalmas végállomásán szeretett volna jegyet venni, de csak felárral tudott. Összesen 400 forintot szedett be tőle a BKV pluszba azért, mert csesznek pénztárat üzemeltetni, és mert nincs (vagy rossz) az automata.

Kedves BKV figyelő!

Újabb gyöngyszemmel igyekszem megajándékozni az olvasóközönséget. Az időpont múlt hét vasárnap...

Az egy hetes pihenésből ocsúdva gondoltuk a párommal, hogy kihasználjuk a kellemes időt és kerékpározunk egyet a János-hegyen és környékén. A viszonylagos meleg miatt a kényelmes feljutáshoz a BKV 60-as viszonylatát, ismertebb nevén a fogaskerekűt választottuk. Mindkettőnk bérlete lejárt még a nyaralás előtt, nem gondoltunk, hogy érdemes lesz a Pesten töltött pár nap kedvéért újat venni.

A fogaskerekű végállomásán a peron végén két BKV-egyenruhás idősebb fickó állt, egyikük egy jól hallható (valódi) angolsággal kommunikáló négy fős nyugdíjas-csoporttal igyekezett kézzel-lábbal megértetni magát, nem sok sikerrel.

106 Tovább

Azt hitte Európában van, de csalódnia kellett

Olvasónk európai tömegközlekedőset játszott a metrón. Olyat, hogy a jegye 60 percig érvényes, az utazás megszakításával is, tehát utazott egy kicsit a metrón, leszállt, elintézte az ügyeit, majd ugyan azzal a jeggyel újból felszállt a metróra. Máshol Európában ez működik, nálunk sajnos még nem. Az egészben azaz érdekes, hogy a jegye elméletileg még érvényes volt, mert 60 percen belül volt, ám egy ellenőr mégis meg akarta büntetni:

Mint fizető utas nem igazán értek egyet a blicceléssel, nem szoktam a bliccelőknek igazat adni. Most sem teszem, csak arra hívnám fel a figyelmeteket, hogy ha a BKV tarifarendszere egy kicsit is hasonlítana az európai tarifarendszerekhez, akkor a lenti panasz nem született volna meg. Ennek a levélnek számomra az a mondani valója, hogy a jelenlegi rendszer igencsak elavult:

Kedves BKV-figyelő!

Pár hete érdekes dolog történt velem az Arany János utcai metró megállóban.

Egyik reggel, pontosan BKV idő szerint 9óra17perckor, a Forgách utcánál érvényesítettem a jegyemet, azzal az előre megfontolt szándékkal,hogy a Dózsánál leszállok, elintézek egy pár perces dolgot, majd ha nincs befele ellenőrzés, ugyanazzal a jeggyel tovább utazom az Arany János utcáig.

141 Tovább

Miért szemétkednek az ellenőrök?

Olvasónk szerint azért, mert a megélhetésük függ attől, hogy valakivel rendesek-e vagy bunkók. Ha emberségesek és nem büntetnek (például az otthon felejtett bérlet miatt) akkor nem lesz meg a havi kvótájuk és kevesebb pénzt kapnak, esetleg az állásukat is elveszíthetik*. Na meg persze azért is bunkók néha (tisztelet a kivételnek), mert az utasok is azok velük. Így látja az utas:

Kedves BKV Figyelő!

Máig, számomra érthetetlen ok miatt szidják az ellenőröket és a BKV alkalmazottakat és itt most nem a kirívó esetekre gondolok vagy az "orkokra" akik stílusa, fellépése sőt, jelenlétük is teljesen elfogadhatatlan.

Mivel naponta többször is igénybe veszem a BKV szolgáltatását nagyon sok tapasztatot gyűjtöttem. Volt már olyanban részem, hogy felszállva a villamosra annyi időm sem volt, hogy elővegyem a jegyem és megbüntettek. És az ilyeneket még sorolhatnám. De ezen nem is csodálkozom. Tisztázzunk valamit az elején, amiről sokan elfeledkeznek. Ha jól tudom ellenőrnek lenni nem jelent stabil fizetést. Azaz van egy alapbér és azon felül jutalék. A megbüntetett utasok után. Nyílván, aki házat árul jutalékért az a célja, hogy minél több házat eladjon, miért lenne ez másként egy ellenőrnél? Ha jól tudom, egy kvótát is teljesíteniük kell, különben elbúcsúzhatnak az állásuktól. Ha nem teljesíti a kvótát, akkor pedig kereshet új állást. Miért lenne kedves a fizető utassal? Miért lenne kedves valakivel, aki miatt kevesebb a fizetése?

64 Tovább

Megpróbálják eltüntetni a hajléktalanokat

Sokszor éri támadás a járművezetőket, hogy nem foglalkoznak a buszon utazó hajléktalanokkal és részegekkel, még akkor sem, ha az utas szól nekik, hogy zavaróak. Szerencsére sok olyan buszvezető van, aki félti a "saját" buszát, és nem enged fel rá koszos, ápolatlan embereket (vagy legalább megpróbálják őket leszállítani). Íme két ilyen történet:

Szia!

Ma (06.04.) reggel utaztam a 7-es buszon, nagyjából 8:23-kor a Ferenciek terénél felszállt egy hajléktalan úriember, akinek mind ruházata, mind ápoltsága hagyott bőven kívánni valót maga után, a dolgokat pedig azzal tetézte hogy nagyjából 3 azbeszt szatyornyi cucc és egy nagyobb adag min. 1m x 1m kartonpapír csomagot is hurcolt.

A buszvezető kiszállt a fülkéjéből és hangsúlyosan, de kulturált módon jelezte, hogy így nem utazhat. Emberünk csak állt és nézett, először mintha nem hallana, aztán mintha nem értené. A buszvezető kb. 5-6. felszólítására sem szállt le, így továbbindultunk. Ekkor a hajléktalan elővett egy walkie-talkie-nak látszó tárgyat és mintha rádiós lenne egy "bejelentést" kezdett mormolni félhangosan, hogy a vezetőnek idegszanatóriumba kellene mennie.

102 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek