Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Negyedmilliárdba került a takarékos BKV

Rossz számítások alapján állapították meg a BKV új paraméterkönyvének gazdasági hatásait, így a tervezett egymilliárdos spórolás helyett több mint negyedmilliárdos többletköltséget okozott a módosítás. A tervezés során nagyvonalúan bántak a naptárral, a lezárások okozta pótlásokkal, de úgy tűnik, hogy még a járművek fogyasztása is meglepte a BKV-t.

Az eredetileg tervezett 946 millió forintos megtakarítás helyett 254 milliós többletköltséget okozott a BKV új paraméterkönyve 2008-ban - derült ki a cég csütörtöki felügyelőbizottsági ülésén.

A gazdaságossági számítások során például egy olyan korábbi évet vettek alapul, amikor az ünnepnapok többsége hétköznapra esett, így jóval kevesebb munkanap volt, mint 2008-ban. (Mint ismert, munkanapokon a BKV jóval nagyobb teljesítménnyel dolgozik, mint a munkaszüneti napokon, s ennek jelentős költségei vannak.)

50 Tovább

Átszállás nélkül Óbudától a Moszkváig

Európai uniós forrásból újulhat meg az elkövetkező években Buda villamosközlekedése. A több milliárdos beruházás első ütemének csaknem 5,5 milliárd forintos uniós támogatásáról ma döntött a kormány. Ha a terveket Brüsszel is jóváhagyja, Óbuda és a Batthyány, illetve a Moszkva tér között 2010-re teljesen megújul a villamosközlekedés.

"A budai fonódó villamosközlekedés megteremtése"-ezt a címet viseli az a beruházási csomag, amelynek részeként néhány éven belül Óbudáról akár a lágymányosi Infoparkig a jelenleginél kevesebb átszállással, villamoson utazhatunk majd. Ennek első, csaknem 7,5 milliárd forintos költségvetésű üteme az Óbuda és Belső-Buda közötti villamos-összeköttetés fejlesztését célozza.

A közel 5,5 milliárd forintos európai uniós támogatással megvalósítandó beruházási csomag elsősorban a 17-es villamos vonalát érinti. A projekt részeként többek között biztonságos peronokat építenek a Margit-hídtól a Frankel Leó utcán és a Bécsi úton át a Vörösvári útig terjedő vonalszakaszon, a síneket pedig alkalmassá teszik a Tátra villamosok közlekedésére is.

40 Tovább

Politikai támadást sejt a BKV-vezér

Nem azért támadják egyes körök, mert különféle tanácsadói szerződéseket köt, hanem azért, mert megszünteti a korábbiakat, hogy megakadályozza a BKV kivéreztetését, mondta Kocsis István, a társaság vezérigazgatója sajtótájékoztatón.

Kocsis István az Index által is közölt, időközben a BKV honlapján is nyilvánossá tett tanácsadói szerződésekkel kapcsolatban elmondta, hogy úgy érzi: politikai támadások alatt áll. Hozzátette, véleménye szerint azért támadják, mert csapokat igyekszik elzárni, annak érdekében, hogy a BKV kivéreztetése megszűnjön. Bemutatta, hogy a tanácsadói szerződésállomány a 2007-es 700 millióról 2008-ban 400 millióra csökkent, idén pedig 300 millió körül lesz.

Arról, hogy milyen konkrét személyekről van szó, csak annyit mondott, hogy sejthető, melyek azok a politikai körök, amelyeknek nem tetszik, amit csinál. Konkrét kérdésre válaszolva elmondta, hogy nem Hagyó Miklós főpolgármester-helyettesre céloz, akivel korrekt a munkakapcsolata.

14 Tovább

Aberrált emberek miatt nem tájékoztat a BKV

Élnek Budapesten olyan emberek, akiknek soha semmi nem jó. Ha késik a villamos, és tájékoztatják az utasokat, akkor az zavarja őket, panaszt tesznek. (Ha nem tájékoztatnak a késésről, azért panaszkodnak). Ezért nem használhatja a BKV a megállókba rakott hangosbemondókat sem este 8 után, mert az zavarja a pihenő embereket.  Vajon a BKV-nak az utas a fontosabb, vagy a hisztiző pesti?

Tisztelt BKV figyelő!

Egy hosszú egyetemi nap után 2009. február 18-án este 20.10 körül érkeztem a 3-as villamos Ecseri úti megállójába, ahonnan az Örs Vezér Tér irányába szoktam hazamenni. Ilyenkor általában 10-13 percenként közlekednek a villamosok. Húsz perc várakozás után a villamos még mindig sehol, a megállóban már kb. 30-40 ember vár, a Gubacsi út irányába azonban elment már a negyedik villamos is. A 25. perc után már nem bírtam tovább türelemmel várni, felhívtam a BKV ügyfélszolgálatát, ahol az ügyintéző készségesen felvilágosított, hogy műszaki hiba történt, a pótlás folyamatban van. Megkérdeztem, hogy miért nem használták az utasok tájékoztatására a hangosbemondót.

A válasz: este 8 után nem használják, nehogy lakossági bejelentés érkezzen a nyugalom megzavarásáról. Azt hiszem ezt a kifejezést használták. Pedig nem kellett volna mást tenni, mint 15-20 másodpercben elmondani a következőket:

"Tisztelt utasaink, műszaki hiba miatt nem jár a villamos, a pótlás folyamatban..."

Ez az utasbarát  BKV.

Pozandr

63 Tovább

Félmilliárdot kell gyorsan adni a BKV-nak

Eredetileg 200 millió forintra becsülték a 3-as metró motorvonatok felújításának árát, de a pályázatra csak egy jelentkező akadt, aki sokkal több pénzt kért a munkáért, összesen 714 millió forintot.

A főpolgármesteri hivatal tájékoztatása szerint a fővárosi közgyűlés most csütörtökön tárgyalhatja viszont a 2009-es átmeneti finanszírozásról szóló rendelet módosítását. Erre azért van szükség, hogy a BKV időben meg tudja kezdeni a 3-as metró motorvonatok elöregedett forgóvázainak cseréjét.

A legrosszabb állapotban lévő, anyagában elfáradt forgóvázakat a műszaki felmérések alapján idén kell kicserélni. Egy korábban meghirdetett közbeszerzési eljárás során azonban az eredetileg becsült 200 millió forint helyett 714 millió forintos ajánlatott kapott a közlekedési vállalat az egyetlen jelentkezőtől.

21 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek