A BKV sajnálja, hogy nem lehet minden villamosában légkondi, ezért a nyitható ablakok mellett menet közben az ajtót is nyitva hagyják, hogy nagyobb felületen jusson hűs levegő az utastérbe.
Ha nem indul el a videó, kattints ide!
Egy olvasónk linkelte be a fentii videót a nyitott ajtós posztba még kedd délután. A YouTubeon nem csak a videót néztem meg, hanem a kommenteket is elolvastam, ahol a szerzőt piszkálják azért, amiért nem jelezte a hibát a villamosvezetőnek.
Szerintem jól tette, hogy nem szólt. Kedden többen leugattak minket a nyitott ajtós és füstölő buszos postban, hogy ha nem tetszik valami, le lehet szállni. Ez a XXI. századi pesti felfogás…
BKV plusz
Az Ombudsman elmehet a ...
Hiába szeretett volna a BKV a Volvo buszokba kamerát tenni, azok működtetésére az Ombudsman nem adott engedélyt, ugyanis sérti az utasok személyiségi jogát. Pedig a kamera visszatartó erő tud lenni. Senki nem szereti, ha 1-2 bizonyító felvételen mosolygós arccal szerepel, miközben firkálja a Volvo busz hátsó ablakát, vagy éppen a Combino ablakáról tépi fel a fóliát. Megfigyelhető, hogy az FLR-rendszámos, (harmadik szériás) Volvo buszokban, melyekben térfigyelő kamera van, mennyivel kevesebb rongálás, firkálás található.
Tegnapi életkép a Combinóról
Sajnos a legtöbb buszba nincs kamera, a Combino villamosokba se szereltek térmegfigyelőket, és úgy tudom, az új metrók is kamera nélkül érkeznek majd. A BKV szerint azért, mert erre nem kaptak engedélyt, Ombudsmantól, mert a személyiségi jogok, meg minden. Őszintén… Akinek nincs vaj a füle mögött, az nem fél semmitől, főleg nem egy kamerától. Sőt! Az átlag pesti lakos még örülne is neki.
A MÁV-nak adtak engedélyt, van is kamera a Talent és a Flirt motorvonatokban. Naponta legalább kétszer utazok ilyen vonaton, és egyáltalán nem zavar, hogy megy a kamera. Inkább örülök annak, hogy figyelnek a rendre. Nem firkálok, nem rongálok, mitől féljek? Ha kirabolnak vagy megtámadnak még valami kis esély is van arra, hogy megtudjam ki volt…
Basszus, ebben az országban tényleg mindenkinek csak joga van, kötelessége nincs? Miért kell folyton a mocskokat védeni? Miért az utasok kárára hoznak hülye döntéseket? A BKV-t így még a kamera se védi a rongálástól. Az Ombudsman hülyesége miatt pedig utazhatunk a lepukkant Volvo buszokon…
„A villamos esetenként...”
Vajon az átszállási lehetőségek bemondása vagy a „Kérjük kapaszkodjon” szöveg idegesítőbb? Vajon mi a célja ennek a kapaszkodós kampánynak? A BKV tényleg aggódik értünk, vagy csak nem akarnak biztosítást fizetni?
Tisztelt BKV-figyelő!
A blogon olvastam 2-3 hónapja, hogy a BKV megszünteti a járművein a hangos utastájékoztatást. Pont akkor, amikor erre szükség lett volna. Volt olyan idő, amikor senki nem tudta, az új járatok merre közlekednek, mire lehet átszállni, és ebben még a BKV sem akart segíteni. Értem én, hogy a szoftver cseréje nem olcsó, de valószínűleg a vezérigazgatói Volkswagen Passatból futotta volna rá.
A BKV persze ezt tagadta. Azt mondta, hogy Európához közelítünk, és ott se mondják be, itt se kell. És az utasokat egyébként is zavarta. Kérdés ugye az, hogy a színvonal miért távolodik Európától? Miért épp ebben kell majmolnunk Bécset, és a többi várost?
Nyáron hangos reklám szólt a Combinon, és rendszeresen bemondják, hogy a villamos esetenként hirtelen fékezésre kényszerül, kapaszkodjunk, meg, hogy ne nyissuk ki az ablakot. A Süsüről nem is beszélek. Engem ez jobban idegesít, mint az utastájékoztatás. Főleg azért, mert ez a kapaszkodós szöveg egyre több villamoson hallható. Utaztam és hirtelen fékező villamoson, és ott, teljesen mindegy, hogy kapaszkodsz-e. Akkora erő hat rád, hogy egyből elesel. Én is két kézzel kapaszkodtam, és hiába…
Minden nap a 6-os villamossal utazom, és figyelem az emberek reakcióit. Aki nem utazott még Pesten, az mindig mosolyog a tájékoztatón, hogy itt milyen hülyék laknak. Nekik ez olyan, mint valakinek azt mondani, hogy WC használat után legyen szíves tisztába tenni magát. A kapaszkodás természetes. A tájékoztató szöveg elhangzása után is ugyan annyian kapaszkodnak, senki nem figyel erre oda. Zavaró.
Valószínűleg az lehet a háttérben, hogy sok volt a baleset. A BKV vagy jót akar, vagy nem akar biztosítást fizetni a biztosító cég. Így van mire hivatkozni. Ők szóltak előre, hogy baleset lesz. Reklamálni mehetsz, ahová szeretnél…
A 4-esen és a 6-oson egy épeszű változás történt. A Boráros tér után bemondják, hogy a villamos merre megy tovább. Aki a belvárosban felszállt rá, lehet észre sem vette, hogy melyik villamosra szállt, és kellemetlen, amikor az ember a Fehérvári út helyett a Móriczon köt ki. Ez jó változtatás volt.
Köszönöm: J.
Villámpost: Találós kérdés
Tegnap ellátogattam a BKV weboldalára, ahol két érdekességet is találtam. Egy kis reklámot egy trolis könyvről, „70 év az áramszedők alatt”, és ez mozgó bannert, a környezetvédelemről. „Zöld BKV!”.
Egyből eszembe jutottak az Euro 0-ás motorral rendelkező Ikarusok, és a rengeteg villamos, és troli járat. Mi jutott még eszembe? A BKV és a Fővárosi Önkormányzat vajon hány kilométer új troli és villamospályát épített az elmúlt, kb. 18 évben? És vajon mennyi szűnt meg? Mitől zöld a BKV?
Üdvözöljük a Balkánon!
Itt a tél, éppen ezért egyre több hajléktalant lehet látni a városban és a BKV járművein. Néhány napja annak, hogy az első vitaindító post megjelent ebben a "fertőzős" témában a blogon, mely akkor nagy port kavart. Az eset nem volt egyedi, nyáron is sok hasonló emberrel találkoztunk a buszokon és a villamosokon. Nem csak én, mások is:
Nagyításhoz klikk a képre!
Utolsó kommentek