Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Fizessenek a nyugdíjasok is?

Dinozzo nevű olvasónk felvetése érdekes. Véleménye szerint nem lennének zsúfoltak a BKV járatai, ha reggel a csúcsban, a járművek felét nem piacra igyekvő nyugdíjasok foglalnák el. Az idősek akkor is el tudják intézni feladataikat, amikor mások iskolában, vagy a munkahelyükön vannak. Ha sürgős a reggeli bevásárlás, akkor ők is fizessenek, ahogy mi tesszük.

Tisztelt BKV-figyelő!

 

Kicsit rendhagyó lesz a postom, de tudomásom szerint még nem volt a témáról szó a fórumon, ezért nagyon érdekelne, hogy a t. Kommentelők hogyan vélekednek az elképzelésemről.

 

Amíg az emberek nagy többsége munkába, vagy munkából igyekszik, rengeteg nyugdíjas utazik ingyen a piacra, vagy csak úgy kóricálni a városba és ezzel indokolatlan zsúfoltságot teremtenek a BKV járatain csúcsidőben (tisztelet a kivételnek). Ezért javaslom a BKV-nak, hogy hétköznap 7-9, valamint 16-18 óra között a nyugdíjasok csak érvényes jeggyel, vagy kedvezményes bérlettel vehessék igénybe a BKV járatait. Ezzel a reggeli zsúfoltság, utaslemaradás is csökkenne, a bevételek pedig – igaz csak hangyányit – de nőnének.

 

Üdv: Dinozzo

375 Tovább

Elveszti a fizető utasait a BKV

"Gyorsabban, pontosabban, takarékosabban" jeligére a BKV bevezette az új paraméterkönyvet, melynek sorra jönnek elő a hibái. Olvasónk eldöntötte, nem szórakozik többet a tömegközlekedéssel, autóra váltja a BKV-t.
Tisztelt BKV!
Pénteki tapasztalataimat szeretném megosztani önökkel, mely az is lehet, hogy az erőszakkal ránkerőltetett paraméterkönyv következménye. A leírt esemény könnyebb megértése érdekében levelem mellé képeket csatoltam.
2008. szeptember 12-én, 17:30 körül A Móricz Zs. körtérről a Mester utcáig szerettem volna utazni. A Móriczra érve tanácstalan utasokkal találkoztam, és egy nem működő visszaszámláló órával, melyből azt a következtetést vontam le, hogy az Isten tudja, mikor indul a következő villamos. A vonalon dolgozó BKV-s ismerősöm szerint az óra rendszeresen elromlik, hiába jelzik a hibát, nem javítják meg, ugyan úgy, mint a végállomás előtti lámpát illetve elektromos váltót, mely bekapcsolását követően 10 percig működik, majd kikapcsol.
Tanácstalan utasok a Móriczon
95 Tovább

Jófej BKV-s a villamospótlón

Tisztelt BKV-figyelő!

A sok negatív történet mellett szeretnék megosztani egy pozitívat is, ami szombaton (aug. 30.)este 8 körül esett meg velem a 2V buszon.

Az eset úgy kezdődött, hogy megkérdeztem a sofőrt, hogy milyen útvonalon jár pontosan a busz, mivel viszonylag ritkán járok vele, nem mindegy, hol szállok le. A megállóban a busz mellett álldogáló sofőr nagyon kedvesen és barátságosan útbaigazított. Ez önmagában ha nem is teljesen megszokott, nem is rendkívüli, így ezt még nem írnám, meg, de az ideálisnál egy megállóval előbb szálltam le. A busz már elindult, de mivel a sofőr emlékezett az érdeklődésemre, mikor meglátott a busz mellett gyalogolni, kinyitotta az ajtót és szólt, hogy szálljak fel, mert érdemes menni még egyet.

Apró dolog, csúcsforgalomban nyilván nem működik, de nagyon jól esett, rögtön el is határoztam, hogy megírom. Köszönet érte még egyszer.

18 Tovább

Betörte a villamos ablakát, majd elszaladt

A BKV Figyelő nem feltétlenül azonosul minden beküldött levél tartalmával, azonban fontosnak tartjuk, hogy többféle meglátás, vélemény, észrevétel lásson napvilágot a blogon. Az alábbi levél írója joggal teszi fel a kérdést, hogy miért várunk változást a BKV-nál, ha az utazóközönség is csak negatív irányban változik? (megj.: a levél könnyebb olvashatósága érdekében néhány elírást kijavítottunk.)

Tisztelt BKV-figyelő!

Én is (mint szerintem elég sokan) rendszeresen szidom a BKV-t (késik, nem jön, bunkó, tömött, stb.), de a maiak után elgondolkodtam a dolgokon.

Ma kb. negyed és fél 2 között értünk a 3-as villamossal (Gubacsi felé) a Liget térhez, és mikor már mindenki felszállt, a vezető bátorkodott elindulni (volna). Mivel én a jármű elején ültem, nem sokat láttam a dologból, de hallottam 1-2 csattanást és üvegcsörömpölést, majd láttam a villamos mögött keresztben átfutni a síneken 3-4 (biztos norvég) fiatalt.

Ezek után megértem a vezetőt, inkább nem állt le velük vitatkozni, hanem továbbment a Mázsa térig, és ott mérette fel a kárt. Az ajtó egyik szárnyán az üveg betörve, a másik meg tele horpadásokkal, és hiába hívta a központot, elég sok idő múlva válaszoltak neki. Most mondjátok meg őszintén, ti nem akadnátok ki? És akkor még csodálkozunk, hogy egyesek milyen bunkón viselkednek velünk. Én is küldtem már el a ... jegypénztárost, de be is látok a színfalak mögé, mert van pénztáros ismerősöm, szóval meg is bántam. Mindegy.

10-15 perc múlva visszafordult és utasok nélkül elment a villamos, őket pedig elvitte egy másik.

Szóval, amíg a BKV-s megszívat, mert szívóznak vele, mi meg szívózunk vele mert megszívatott, addig komolyan kérdezem, MIT AKARUNK ITT EGYÁLTALÁN? (nem mintha szeretném a BKV-t, de köztük is akadnak emberek...)

Ábel

86 Tovább

Volán pótolja a 24-es villamost

A BKV járműparkja annyira elavult, és annyira kevés autóbuszuk van, hogy külsős cégeket kell megkérni több viszonylat üzemeltetésére. Az alvállalkozók eddig BKV-kék buszokat küldtek ki a vonalakra, így az utas szinte semmit változást nem érzett, amikor felszállt egy alvállalkozós buszra –  egészen mostanig.

Biztosan emlékeztek még a járatátszámozások magyarázatára. Hogy a városban nem közlekedhet azonos számmal villamos, busz vagy troli, még akkor sem, ha az egyik Budán jár, a másik Pesten. Mindenki mondta, hogy a busz kék, a villamos sárga, a troli meg piros –  nincs az a hülye, aki összetévesztené a hatos buszt a hatos villamossal, amely ugye nagyobb, sárgább, és még klíma is van benne.

 

 

A BKV vonalain közlekedő buszok azonban már nem mindenhol kékek. A 24-es villamospótló legalábbis tuti nem. Miért? Mert annyira nincs busz, hogy kiküldjenek egyet, ha meghibásodik egy valamelyik vonalon? Ennyire elöregedetett a járműflotta? Köztudott, hogy a járműveket sorra selejtezik le, sorra döglenek le. De valóban ekkora a buszhiány a BKV-nál?

 


Kék konkurens cég között enyhén szólva is érdekes egy ilyen buszcsere, és biztos az is, hogy nem ingyen van. Olyan ez, mintha a Burger King a McDonalds-tól kérne kölcsön zsemlét a Whopperhez.


További képek:

85 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek