Tisztelt BKV-figyelő!Ma reggeli (08.09.24) tapasztalatomat szeretném megosztani veled, és az olvasókkal, melyeket az Etele téri 19-es villamosmegállóban szereztem. A BKV úgy gondolta, hogy a metró területén már megismert biztonsági őröket, most felhozza egy kicsit szellőzni a felszínre és a villamos mellé beállítja őket. A 49-es megállójában három biztonsági ácsorgott a reggeli csúcsban, és kérték a „jegyeketbérleteket”. Igen! Három őr és öt ajtó. Kettő őr állt az első ajtónál, és az ötödiknél nél is egy.Akinek volt bérlete az felmutatta az őröknek, akinek se jegye, se bérlete nem volt, az átment a második vagy a harmadik ajtóhoz, és ott szállt fel. Az őröket nem érdekelte, nem szóltak nekik.Ha minden ajtónál őr állna, akkor se érne semmit az ellenőrzés. A bliccelő utas megvárja a villamospótló buszt, amivel meg egy megállót, majd átszáll a villamosra. Ismét közpénzből adtunk egy pofont a szarnak…Jól mondta a VEKE, hogy ezzel a lépéssel csak a fizető utasokat szívatják meg ismét, mert aki bliccelni akar, az elsétál az első megállóig, vagy a második ajtóig. A biztonsági őrök egyébként a metró területén sem foglalkoznak a bérlettel, egyik kollégám 2007-es Decemberi bérlettel jár, ami színben, és kinézetében is más, mint a mostani.Vajon ennyi feleslegesen fizetett ember fizetéséből hány járművet lehetne kitakarítani?Üdvözlettel: K. Dénes
Ismét adtunk egy pofont a sz@rnak
Fekália a megállóban
Ó a csodás II. kerület! Így címezte nekünk levelét olvasónk, akinek elege lett abból, hogy éves bérletéért cserébe már nem csak szemétben, hanem emberi ürülék közvetlen közelében kell várnia a villamost a Kelemen László utcai megállóban.
Tisztelt Figyelő!
Már sok, az alábbiakhoz hasonló felvételt készítettem, de most első alkalommal küldöm el. Hogy miért? Mert elegem lett. A Balkán Abszurdisztántól délre fekszik, gondolhatják sokan, ám tévednek.
A Balkán a II. kerületben, a "hazai elit fellegvárának" egyik kapujában, a Kelemen László utcai villamosmegállóban kezdődik. A Hűvösvölgy-Moszkva tér vonalon ingázva már-már hozzászokhattam a megállók végtelen festési-összefirkálási ciklusaihoz, de az összeszemetelt és telesz@rt megálló látványa egyik reggel engem is megdöbbentett. Gondolom nem kell említenem sem, hogy az eső ellenére sem lehet beállni a fedett váróba az orrfacsaró húgy- és hányásszag miatt. Unom. Elég volt. Mit lehet tenni? Kinek kell szólni ilyen esetben?
Üdv: Éves Bérletes (204876)
Ledobták az ellenőrt a villamosról
Kedves BKV-figyelő!Nem egy konkrét eseményről, hanem egy mindennapi problémáról szeretnék beszélni, amit minden nap tapasztalok. Rendszeres utasa vagyok a BKV 24-es és 28-as villamosainak, de olykor a 7-es buszon és a 21-es (régi 30-as) villamoson is utazom. A 24-es és a 28-as villamos olyan elit helyeken közlekedik, mint a 8. kerület. Ebből adódik, hogy ezek azok a vonalak, ahol a kulturált utastársaimmal kisebbségben érezzük magunkat.Naponta tapasztalom, hogy mennyi utas utazik jegy, és bérlet nélkül, akik egyáltalán nem tudnak viselkedni. Köpködnek a villamoson, szotyoláznak, hangosan hallgatják a zenét, szemetelnek, stb. egyszerűen lehetetlen kulturált körülmények között utazni. Néhány hónapja három roma férfi egy ellenőrt dobott le a villamosról, aki nem tett mást, mint kulturáltan elkérte jegyüket, bérletüket.Sajnos a villamoson utazók többsége roma, akiknek se jegyük, se bérletük nincs. Ez nem lenne probléma, szerintem sokan elnéznénk nekik, nem viselkednének úgy, ahogy fent leírtam. Senkit nem zavarnának, ha viselkednének. Ha nem bömböltetnék a zenét, ha nem tennék fel a lábukat a székre, nem köpködnének, és nem bántalmaznának embereket.Múlthéten két fiatal kissrácra szóltam rá a 24-es villamoson (7-8 évesek lehettek), akik megfenyegettek, és azt mondták, fogjam be a pofámat, majd a farmerjában lévő bicskára mutogatott. A következő megállóban persze leszálltak és elmentek, így esélyem nem volt feljelentést tenni. Én, mint 34 éves nő, semmit nem tehetek ellenük.Nem tudom, hogy a BKV miért nem alkalmaz az ellenőrök mellé rendőrt, és miért nem razziáznak ezeken a járatokon. Szerintem sokkal nagyobb bevételük lenne, mint a metróknál. A metrónál azt tartom viccesnek, hogy szaladgálnak a jegyek után, miközben a romák tönkreteszik a villamosokat, amiknek takarítására sokkal többet költenek, mint amit a metrónál az a néhány bliccelő felemészt.Szerintem ezekről a problémákról beszélni kell, és nem lerasszistázni azt, aki ezt felhozza. Igenis valós problémák ezek!Köszönöm, hogy elmondhattam véleményem.Várady Ágnes, Budapest.
Öt lerobbant Combino
Két ICS villamost is láttam ma a körúton, mely igen meglepett, ugyanis kétszer megígérték, hogy végleg eltűnnek a régi járgányok, és helyettük csak korszerű Combino villamos jár majd.A probléma ott kezdődik, hogy a körúton csúcsidőben 38 Combino dolgozik a 40-ből. Ha egy lerobban, egy pedig átvizsgáláson akkor már veszélyben van a közlekedés. Baleset sűrűn van a figyelmetlen autósok miatt, így szinte biztos, hogy 40 villamosból 38-at nem tudnak kiadni.Felhívtam hát az ismerősömet, aki éppen a vonalon dolgozott, így első kézből tudtam meg, hogy ma 5 (azaz öt darab) új villamos robbant le, amit már a kocsiszínből sem tudtak kiállni. A hibák okát pontosan nem tudta megmondani, annyit azonban tudott, hogy az egyik villamoson a rögzítőfék nem oldott fel.Siralmas, hogy 1 nap alatt a 40 villamosból 5 nem tudott kiállni a forgalomba.
Távol vagyunk még Európától
Már ami a jegykezelést illeti. A 2-es villamoson sokszor találkozom turistákkal, akik a mechanikus lyukasztóval szerencsétlenkednek. Beleteszik a jegyet, várják, hogy történjen valami, és meglepődnek, mert a jegy ugyan olyan, mint amikor betették. Ekkor megyek én oda, és segítek neki. Turistánál hálásabb embert ritkán látni ezen a vonalon. Európa más fejlettebb országaiban a közlekedési eszközökön elektromos jegykezelő van, sőt a jegyrendszer sem ilyen elavult, mint kicsiny városunkban.
Turista jött, látott, csodálkozott, majd az ellenőrrel vitatkozott. Az itt szerzett tapasztalatait reméljük szerte-szét viszi majd a Világban. (A kép illusztráció)
Tisztelt BKV figyelő!
Egy kis rövidke történetet szeretnék megosztani a publikummal arról, hogy szegény külföldi turistát hogy lehet a legkönnyebben megbüntetni, megfélemlíteni illetve milyen jó benyomást szerez fővárosunkról!
Az egész a 19-es villamoson történt a Halászutcánál kezdődik, amikor felszállt 2 markáns ellenőr és végig mentek a villamoson, de az egyikük leragadt a velem szemben ülő angol úriembernél, aki lévén külföldi egy szót se értett abból amit a két (addigra oda jött a másik is) termetes karszalagos ember akart tudtára adni. Az angol ember azt próbálta elmondani, hogy rossz a jegykezelő, (én ekkor kapcsolódtam be, hogy fordítottam) mert az angol eddig csak a 200-as buszon és metrón jött közvetlen a reptérről a Gellért szállóig és ő csak gépi jegykezelővel találkozott és nem tudta mit kell csinálni a mi jó öreg piros lyukasztónkkal. A két ellenőr nem akarta békén hagyni, hogy ő akkor is fizesse be a büntetést, majd az angol úriember felháborodott ezen és kérte a számukat erre az ellenőrök bepöccentek és mondták neki h azonnal szálljon le (eléggé már ordítva és magyarul) és ezt elmondtam az angol embernek aki mondta hogy nem száll le mert van jegye csak nem tudta hogy ezt hogyan kell használni mert még sehol Európába nem látott hasonlót és erre megint kiakadtak a két ellenőr majd mondta az angol hogy rendőrt hív mert ez már felháborító és erre a két ellenőr kilyukasztotta a jegyét (amit útközben elvettek tőle amikor ő átnyújtotta ellenőrzésre), majd az Erzsébet híd előtti megállóba (sajnos nem tudom a nevét) leszálltak.
Sajnos ez a történet valószínű hogy elriasztott jó néhány angolt aki ismeri az úriembert és ki volt akadva (joggal) hogy ilyen megtörténhe a 21. századba és mondta is hogy kéne a járművekre ragasztani a lyukasztókhoz egy útmutatót hogy hogyan is kell használni!
ShagrathDB
Utolsó kommentek