Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

"Arányos testi erő", ez lehetne a BKV új szlogenje

A metrók és az éjszakai buszok után a 4-6-os villamos, illetve a 7-es busz végállomásaira telepítene orkokat a BKV. A társaság ettől a lépéstől nagyobb bevételt remél, ugyanis a járművekre csak azok az utasok szállhatnak majd fel, akiknek lesz jegye, bérlete. Ha a terv beválik, a többi villamosmegállóban is lesznek biztonsági őrök, hogy védjék a BKV tulajdonát a bliccelőktől. Akár egy épület őrzésénél, ugyanígy joguk van az arányos testi erő alkalmazásával visszatartani a bliccelőket - mondta Tóth Sándor, a BKV szakszolgálatának vezetője.

Amikor a metrónál elindult az ellenőrzés, akkor először több jegyet, majd több gyűjtőjegyet vettek az emberek. Amikor két-három hónap elteltével sem mentek el a biztonsági őrök, akkor kezdtek el az utasok bérletet vásárolni - mondta az RTL Híradónak Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs vezérigazgató-helyettese.

A BKV-figyelő kérdése: Hogyan fogja ellenőrizni a biztonsági őr, hogy a felszállás után lyukasztottam-e vagy nem, amikor a megállóban fog állni? Ha a piros hetes vonalán is bevezetik ezt az ellenőrzést, mi lesz a garancia arra, hogy a bliccelő utasok a Kelenföldi pályaudvar helyett nem a Bártfai utcánál szállnak fel a buszra, ami néhány méterre van?

Szívesen megnézném egyszer a 950-es buszon, hogyan utazik Tóth „arányostestierő” Sándor szakszolgálat vezető.

178 Tovább

A 2-es villamos bevárja az átszállókat

Kicsit több, mint hete írtunk arról, hogy a BKV ismételten trehányul kivitelezte a villamospótlást. A 2-es villamos nem várta meg az átszállókat, a villamospótló busz megérkezésekor indult is, így az összes átszállni szándékozó utas a megállóban maradt. Most, egy hét elteltével ismét visszamentünk és megpróbáltunk átszállni a villamosra, most azonban 20 utas véleményét is kikértük.

Az elmúlt két napban hat alkalommal utaztam a 2-es villamospótlóval és a 2-es villamossal, és az eddigiektől teljesen eltérő tapasztalatokat szereztem. Az előző héten hat átszállásból mindössze egyszer várta be a villamosvezető hölgy az utasokat, most azonban hat próbát hat sikeres átszállás kísért, azaz egyértelműen javult a statisztika. 20 megkérdezett utasból 14 rendszeresen használja a villamos és a pótlóbuszt is. 14 utasból 12 egyértelműen kijelentette, hogy az elmúlt időben sűrűbben megvárja őket a villamos, nem megy el az orruk előtt.  (20 emberből 9 ismeri, vagy hallott már a BKV-figyelőről:)

 

 


Külön köszönet annak a villamosvezető hölgynek, aki június 25-én, hétfőn este 18.42-kor a Havas utca megállóban megállt, majd visszanyitotta a villamos ajtajait, amikor meglátta a villamosa mögött éppen beálló villamospótló buszt. Villamosa száma: 14-34. Hatalmas puszit küldünk neki!

Ismét egy kisebb sikert tudhatunk magunkénak, reméljük, hogy az utazóközönségnek valamelyest segíthettünk.

30 Tovább

Magasról tesznek a belső szabályzatra

A jegyellenőrök képzéskor kapnak egy kis füzetet (A jegyellenőri feladat ellátásával kapcsolatos szolgálati utasítás), melyet magam is végigolvastam már. Ebben a kis füzetben le van írva, hogy a külföldi utasokat csak a legvégső esetben lehet megbünteti (pótdíjazni), nem szabad kihasználni, a „tudatlanságukat”. Kár, hogy az ellenőr kolléga nem olvasta ezt a füzetet. (A füzetből kiszedett részletet a levél közepén megtalálod)

A napokban egy külföldi csoport szállt fel az Oktogonon a 6-os villamosra, s annak rendje-módja szerint kezelték jegyeiket. Az ellenőr pár méterről élvezettel végigszemlélte az eseményt, majd kérte a jegyeket ellenőrzésre. Kaján vigyorral a száján a jegy hátulján lévő angol nyelvű szövegre mutogatva - mert angolul mi a fenének, vagy egyáltalán valamilyen idegen nyelven minek beszélne egy ellenőr - megpróbálta elmagyarázni, hogy a jegyük érvénytelen, mert hát azok Metro szakaszjegyek, és rögtön húzta elő a büntetőcédulákat. A turisták hiába próbálták  elmagyarázni, hogy ők villamosjegyet kértek a vásárláskor, arról pedig nem tehetnek, hogy Metro szakaszjegyet kaptak, de ellenőrünket ez nem hatotta meg –mert nem is értette-, ragaszkodott a büntetés kifizetéséhez, annak ellenére, hogy szerencsétlen flótások felajánlották, hogy kifizetik a jegyek közötti különbözetet. A büntetést csak az utazóközönség felháborodása akadályozta meg, de ellenőr barátunk így is letessékelte a csoportot a Nyugatinál.

 


 

Az BKV újabb szégyenletes, gyalázatos trükkje arra, hogyan szívassuk meg a külföldi turistákat; adjunk el nekik rossz jegyet (ráadásul jegytömböt), majd büntessük meg őket! Építsük az ország jó hírét, mert az amúgy is olyan jó! Mi lenne, ha a BKV pénztárakban idegen nyelvet beszélő pénztárosok, a járatokon idegen nyelvet beszélő ellenőröket alkalmaznának? Hja, többet kéne fizetni nekik és nem jutna különféle tanácsadói munkákra! De igaz is, attól még el lehetne adni ezt a trükköt!

177 Tovább

Ne hallgass a villamosvezetőre!

Az utastájékoztatás nem erőssége a BKV-nak, pedig lenne rá igény, főleg most, hogy rendszeresen kimaradnak, késnek a járművek. 61-es villamos vezetője viszont tájékoztatott. Legszebb, mikor valaki segít, de rosszul.

Sziasztok BKV-figyelők!
 
Én is csak figyelek néha, hogy miket csinál a BKV. Egyik ilyen érdekes jelensége a cég utaspolitikájának az, hogy meg sem kísérli tájékoztatni az utasait a kimaradt járatokról. Ez persze sokszor érthető is, mivel nem lehet előre kiszámítani, hogy mikor, hol, miképpen akad el egy jármű. Azt azonban túlzásnak tartom, ami pénteken, 20-án történt a 61-es villamos vonalán. Egy nap két hülyeség a BKV-tól kicsit sok. Az első még délután 13 óra tájban esett meg. A Moszkva téri végállomásra beálló villamos vezetője jóakaratúlag értesítette az utasokat, hogy még az ő indulása előtt egy másik 61-es érkezik a 18-as megállójába, és azzal hamarabb el lehet menni. Mondani sem kell, hogy nem érkezett meg a villamos és az utasok háromnegyede (akik leszálltak) megdöbbenve vették észre, hogy az iménti 61-es vezetőstűl lassan kicsorog a megállóból. Persze a hangszórókkal ellátott Moszkva téri megálló csak hallgatott.

Ugyanezen a napon indulnék hazafele az unalomba fulladó horvát- török meccs rendes játékideje után a János kórház környékéről. 59-esre fel, 23 04 kor érkezés a Délihez és várom a 23 12-es 61-est, amely természetesen soha nem érkezett meg. A gond itt csak az volt, hogy ez volt az utolsó járat és 6-7 utastársammal együtt jó nagyot koppantunk megtekintve a hasonló irányba induló 139-es busz elhaladását. 23 24-kor a következő 139-essel mentem el.

Egy villamosjárat egy napjának krónikájába szerettem volna csak betekintést adni. Elkeserítő.
 
Sakha

44 Tovább

Megszökött a villamosvezető

Tegnap este, mikor CV levelét olvastam, majdnem félrenyeltem a pirított tésztámat. Vizuális alkat vagyok, így elképzeltem, ahogy a villamosvezető megpattan a villamosból, majd az utas kimászik az ablakon. Persze nem szép más problémáján nevetni.

Tegnap (június 23-án) este 10 körül az 1-es villamossal utaztam a Stadionoktól Óbudára. Még nem az utolsó járat volt aznap, viszont az Árpád híd budai hídfőjénél a villamos megállt, várt kb. 5 percet, utána lekapcsolták a villanyt, és látszott, hogy a sofőr bújik át a korlát alatt és távozik a helyszínről. Az ajtókat volt, ahol ki sem nyitotta, így kénytelen voltam az ablakon kimászni, azt pedig, hogy miért is állt meg a villamos, be sem mondták - úgy tűnik rejtély marad. A panaszokból mostmár lexikon vastagságú könyvet lehetne írni. Ezért a szolgáltatásért várnak el 3-4 ezer forintot? Nevetséges.

üdv, cv

110 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek