Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hova ne ülj a buszon?

Egy kis összeállítást készítettünk azoknak, akik utazás közben le szeretnének ülni, de nem szeretnének semmilyen fertőzést elkapni a hajléktalanoktól. Több év tapasztalata az, hogy állandó helyeik vannak, kerülik a buszvezető közelségét, és a zártabb helyeket kedvelik. Ezeket olvashatjátok most, összegyűjtve.
Volvo busz

Ajánlani tudom, hogy még rosszullét esetén se üljetek le a Volvo buszok legutolsó, 3-as üléseire (motor mellett). Hajléktalanoknak a legideálisabb hely. A buszvezető sem lát rájuk, zárt, és itt bent marad a szaguk, ergo kevesebb a panasz. 7-es buszon szinte rendszeresen telepednek be hajléktalanok oda. Az ilyen üléseket kerülni kell:



Ikarus 280

Ezeken a buszokon a hajléktalanok kedvenc helye a hátsó ajtóval szemben van. Aki jót akar, oda ne üljön le. A blog indulásakor még egy -éppen ott- maga alá húgyozó nőt is bemutattunk, de azóta jöttek képek szép számmal. Aki jót akar az a buszvezetőhöz legközelebb üljön, mert ők sem tűrik meg a szagokat, és leszállítják az ilyen embereket. Ott valószínűleg nagyobb a "tisztaság".



39 Tovább

Miért bénul meg egy baleset során a körút?

A fenti kérdésre úgy néz ki, az utas jobban tudja a választ, mint a BKV szakemberek. Sajnos a körút felújításakor, kivettek olyan váltókat a pályából, melyeken a villamos baleset esetén vissza tudott fordulni, ezért van az, hogy egy kisebb baleset esetén a villamos a körút felén nem tud közlekedni.
Sziasztok.

Nemrég (VI. 10.) jöttem a nagykörútról ahol egy Combinó (2005) és egy Lada személygépkocsi találkozója miatt a fél nagykörút leállt. Sajnos a nagykörút felújítása óta nem sikerült normálisan közérthetően kivitelezni ilyen esetekben a Havária tervet. A fő problémák a következők:

- Ezen a vonalon régebben legalább 4-el több visszafogási / megfordulási lehetőség volt ( Széna tér után, Vígszinház előtt, Mester utcánál és a Petőfi híd budai oldalán) Ezeket a visszafordulási lehetőségeket a nagykörúti felújításkor elbontották, mondván hogy nincs rájuk szükség és a villamosok lassítását, hosszabb menetidejét eredményezi.

- A buszvezetők egy része vagy a sínen megy, és a villamosmegállókban áll meg, vagy a közútat használja, és az éjszakai busz megállóiban állnak meg, az emberek azt sem tudják hol kell felszállni a buszokra. Miért nem lehet kioktatni a sofőröket, villamospótlásból?

- Szomorú hogy megszüntek a tartalékos járatok, amik üzemzavar, baleset vagy jármülerobbanás esetén azonnal be tudna állni forgalomba, nem kéne 10-15 percnek eltelnie amíg jön végre egy "szóló" busz, és addigra heringjárattá alakul a villamospótló. de íme a részletek:

Immáron nincs olyan hét hogy ne történjen valami baleset a nagykörúton. Ha ez az Oktogon és a Moszkva tér közötti szakaszon történik akkor a fél körút megbénul, mivel a villamosoknak visszafogó- váltó híján képtelenség visszafordulniuk.

Ma délután egy Combinó és egy gépkocsi karambolózott a Szemere utcánál. Én a Nyugatinál vártam a villamost, buda felé igyekeztem. Kb 8 perc várakozásom után a hangosbemondó közölte hogy baleset van, a villamosok helyett pórlóbuszok közlekednek. Kb 10 perc múlva meg is érkezett egy 7-173Gyorsra matricázott csuklós- busz, az emberek fürtökbe lógtak rajta. (Ellenkező irányban az egyik pótló a villamosmegállóban a másik pótló a skála előtti beszmegállóban szedte fel az utasokat, azok a korláton átmászva összevissza rohangáltak a kocsik között. Természetesen azokon is fürtökben lógtak az emberek, ráadásul néhány 22-esről és egyébb szóló vonalról sikerült szólóbuszt villamospótlónak beállítani.)

A mi buszunk nekiindult a Jászai Mari tér felé. A szélső körúti buszsávba próbálkoztunk átvágni, ami nem volt egész egyszerű a nagy dugó közepette, - de azért sikerült, holott végig szabad volt a villamossín a Margit híd felé. (ellenkező irányban számos feltorlódott villamos állt a síneken, vagy a megállókban nyitott ajtókkal, pihenő sofőrökkel. )

Természetesen a Jászai M. térnél az emberek nagy része a villamosmegállóban állt, ott várta a buszt, mi pedig a buszmegállóban álltunk meg. A Jászainál egyébként mindkét irányban veszteglő villamos is zavarta a villamossínen történő pótlást. Ilyen esetben jó lenne ha a villamosokat (kb 9-10 szerelvény állhatott a Moszkva tértől az Oktogonig) úgy helyezkednék el hogy egyik se a megállóba vesztegeljen, hanem nyílt pályán vagy a hídon álljanak, (lehetőleg ne egymás mellett), hogy "cikk cakkban" ki lehessen kerülgetni őket a pótlóbusszal. Így legalább nem kéne az amúgy is tömött levegőtlen buszokkal a dugóban araszolgatni, és a buszok a villamosmegállókat tudnák használni utascserére.

Nem értem továbbá, hogy miért nem lehet visszaépíteni a megszüntetett kitérőket. Véleményem szerint az alábbi helyekre kellene:

Petőfi hídra vagy a Boráros tér közelébe. Baross utca - Üllői út közé Nyugati - Vígszinház elé Török utca - Margit hídi megálló közé (a felső kettő kiváltható esetleg egy Margit hídra építendő visszafogási lehetőséggel,vagy legalább a 2-es villamos nemrég épült kiállóvágányainak normális bekötését - visszafogási lehetőséggel a budai vágányokba is. - ezt nem tudom miért nem így tervezték, és miért nem így lett kivitelezve, pedig a józan ész ezt diktálná) Ilyen esetben villamossal legalább nem a fél körút csak egy kis része bénulna meg, pl: Egy Mechwart ligetnél történő baleset esetén a villamosok a Margit híd HÉV megállóig el tudnának jutni Pestről, nem az Oktogontól kellene busszal pótolni őket.

kérném közöljék a cikkemet, hátha lesz valami pozitív változás a körúti villamospótlásban.

Üdvözlettel: Zoli
79 Tovább

Mit keres egy gyerek a műszerfalon?

Tisztelt BKV Zrt. Ügyfélszolgálat!

Sosem szoktam panaszt tenni járművezetők ellen, most sem ezt szeretném tenni, csak fel szeretném hívni a figyelmüket valamire. Engem nem zavar, ha a járművezetőjük néhány perc késéssel ér ki a tartózkodóból és indítja a járművet, véleményem szerint neki is vannak szükségletei, melyek elvégzésére kevés ideje van. Nem szoktam panaszt tenni, ha beszélget, mert véleményem az, hogy több helyre is tudnak figyelni, lényeg, hogy az utat is nézze.

Tegnap előtt (azaz hétfőn) 16:40 körül volt szerencsém utazni a KVW-968 frsz. 47-49V autóbusszal a Csóka utca és a Gellért tér között (majd később ugyanezzel a busszal vissza). A járműre a 3. ajtónál szálltam fel, de az érkezésekor láttam, hogy valaki ül a műszerfal utastér felőli részén.

Utazás közben kiderült, hogy egy fiatalabb srác az, és a buszvezetővel beszélget, háttal ül a műszerfalon és többször a kormány felé nyúl (nem a kormányhoz, csak arra felé) és a műszerfalon lévő gombok is vonzzák az ujjait.

Véleményem szerint ez nagyon balesetveszélyes, ugyanis a busz ezen a vonalon a villamospályán áthajtó szabálytalan autósok miatt sűrűn satufékezni szokott. Egy ilyen fékezés következtében a műszerfalon ülő fiatal fiú komoly balesetet szenvedhet, főleg azért mert a szélvédő közelében tartózkodik, nem támaszkodik, és a hátával nem látja a közelgő veszélyt.

Balesetveszélyes az is, hogy a járművezetőn kívül, más a műszerfalon babrál. Egy véletlen fordulás, fékezés következtében megbillen a srác, kinyitja az egyik ajtót, átállít egy kapcsolót, stb. Rengeteg hasonló véletlen lehet, s balesetet is idézhet elő, ezzel veszélyeztetve az utasok, és a saját testi épségét.

Kérem, a Nógrád Volán vezetőjét ne marasztalják el, csak figyelmeztessék, hogy az ilyesfajta utazás balesetveszélyes, és ha nem tévedek tilos! Ne vonják meg pénzétől és ne is küldjék el, mert ezen a kis kihágáson kívül a munkáját megfelelően végezte.

Tisztelettel: H. István, Budapest
58 Tovább

Lábujjakat eszik a Combino

Kedves Figyelő!

Az „élmény” friss gondolom megosztom veletek hátha érdekes lehet. Ma reggel a Moszkva téren felszálltam párommal a 4-6-os villamosra. Ilyenkor reggel elég sokan vannak, hely nem sok van, az ember oda áll ahova tud.

Mi a csukló részen álltunk meg. Villamos elindul és ugye a Moszkván az első 20 méteren igen erősen oldalirányban ki szokott lengeni a villamos ezért jól megkapaszkodtam és próbáltam stabilan állni.



Az első nagy kanyarnál, a tér szélénél igen erős fájdalom érte a bal nagylábujjamat. Lenéztem és azt látom, hogy a csukló és a kapaszkodó lenti találkozásánál (képen) a lábujjamat áttolta a kiszögellés alatt a forgórész. A fájdalom olyan erős volt, hogy hányingerem lett és egy pillanat alatt leizzadtam. A Margit híd budai hídfőjénél leszálltam és bebicegtem a munkahelyemre. Most egy óra elteltével is igen erős a fájdalom. Levettem a cipőmet és a következő látvány fogadott (erős idegzetűek kattintsanak ide!). A zoknimat és a cipőmet annyira rápasszírozta az a sz@r, hogy kivágta a körmöm a zoknimat. Asszem délután elmegyek orvoshoz látleletet vetetni és megröntgeneztetni. Remélem a csont nem repedt/tört el.

Szóval, csak annyit a dologhoz, hogy kérlek, figyelmeztessétek kedves utazótársaimat arról, hogy elég komoly veszélyforrás a csuklónak az a része. Elég alacsonynak tűnik ott az a rész, álmomban se gondoltam volna, hogy befér alá a lába. Így nem is figyeltem arra, hogy nem kéne oda állni. Egyébként is, milyen jármű az amin nem állhat az ember oda ahova szeretne? Miért nincs ez a rész jobban levédve, hogy még véletlenül se kerülhessen oda be alá semmi se?

Nem akarok belegondolni, hogy egy szandálos kisgyerek lábával mit csinált volna. A BKV pedig jó lenne, ha mielőbb kiküszöbölné ezt a veszélyforrást. Legalább egy táblát tegyen ki! „Vigyázz se..fej, ne rakd ide a lábad, mert szétlapítjuk! Mert az jó.”

Na ennyit mára a biztonságos tömegközlekedésről.

Üdvözlettel,
Horváth Gergely
163 Tovább

Hangos reklámokkal idegesít a BKV

Mint arról már beszámoltunk, a BKV az összes járatán, az összes jármű hangos tájékoztató rendszeréből (ahol ilyen van) kivette az átszállási kapcsolatokat, azaz a női hang nem mondja el, hogy melyik megállóban melyik járatra lehet átszállni. Kivétel a metró és a HÉV vonalak, mert azokat mindenhol bemondják.

A BKV szóvivője, Kiricsi Karola azt nyilatkozta, hogy erre a lépésre azért volt szükség, mert az utasokat zavarta a hosszú felsorolás, és Európa más országaiban ez megszokott.

Zavarta az utasokat

Sokan naivak voltunk és elhittük, hogy ezt mi akartuk, és örültünk is, hogy most nekünk akkor jobb lett. Reggelente már-már láttam, hogy mindenki mosolyogva száll fel a villamosra, buszra, s mindenki élvezi a csendet. Végre a BKV utasai idehozták Európát. Kijelenthetjük, Európa csendje ez, barátaim.

Néhány napja azonban szomorú arcokra lettem figyelmes. Itt nagy baj van láttam. Hová tűnt Európa?

Kibújt a szög a zsákból. Az utasok rádöbbenhettek, hogy az utastájékoztatás megnyirbálásával nem nekünk lett jobb, és ez az „Európa itt van” duma is kamu volt. Ismét valakinek a zsebe lett tele, ugyanis a Combino villamosokon a Margitsziget környékén audioreklámokat sugároz a BKV. Olyan reklám ez, akit mindenki megkap. Látni sem kell hozzá, elég, ha nincs bedugva a fülünk. Csalogat minket a Margitszigetre.

Nem elég, hogy az új villamosokat már teleragasztgatták hirdetésekkel, most már a jármű belsejében is reklámot kell hallgatnunk. Utastájékoztatás helyett reklámot kapnak az utasok.

BKV-figyelő
35 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek