Több 10 milliós végkielégítés, kétes szerződések, milliárdos tanácsadások többnyire feleslegesen fizetett biztonsági őrök. Ezekre valahogy mindig van pénz, de amikor a karbantartás és a takarítás előkerül, akkor valahogy sosincs pénz. Csak a sírás és a bliccelőkre való mutogatás megy. Vajon miért? Olvasónk erre keresi a választ:

Tisztelt BKV-figyelő!

3-4 hete a 4-es és a 6-os villamosok végállomásaira szeretett tömegközlekedési társaságunk visszahelyezte a biztonsági őröket. Végállomásonként 16 őr van, és ellenőrök a villamosokon (20-nál is többen) akik szintén a bliccelőket szűrik ki. Olvastam, hogy a BKV ezeket az ellenőröket és biztonsági őröket átcsoportosította, így nem kerül többe az ellenőrzés. De ezt az átcsoportosítást én nem értem. Ezek az őrök nem hiányoznak sehonnan? Akkor eddig miért fizettük őket?

Teljesen véletlenül ismerem a Combino villamosokat műszakilag, és tudom, hogy az első és az utolsó ajtajuk külön is nyitható. Nem értem, hogy a BKV miért tesz minden végállomásra ennyi őrt, amikor villamosonként 2 i elég lenne. A tapasztalat pedig azt mutatja, hogy ezen a 2 ajtón is fel tudnának szállni az utasok. Vagy gondolkodni már luxus? Érdekes, hogy ilyenekre (feleslegesen fizetett őrök, tanácsadói szerződések stb.) mindig van pénz, csak arra nem, amire kellene. Vajon miért? Nem hiszem, hogy a léhűtőket az adófizetők pénzén kellene eltartani. Meggyőződésem, ha a BKV nem szórná feleslegesen a pénzt ilyenekre, akkor takarításra és karbantartásra is maradna pénz, az utasok sokkal elégedettebbek lennének.

Egy volt BKV-s