Olvasónk 12 pontban foglalta össze a panaszát és észrevételeit a céggel kapcsolatban. Megemlíti a rossz utatájékoztatást, a szétszórt milliárdokat és külföldi példákat ír, hogy lehet ezt másképp is csinálni. Ha a BKV a tanácsadásokra és a végkielégítésekre költött milliárdokat az utasokra (étrsd: takarításra, karbantartásra) fordítaná, messze nem lenne ennyi probléma a BKV-val. Mindenki döntse el, egyetért-e vele.

Tisztelt BKV-figyelő!
 
Nagyon örülök, hogy rátaláltam blogjára, ahol a BKV-val kapcsolatos észrevételeket gyűjti, hiszen számtalan bejelentéssel éltem az ügyfélszolgálat felé, amire mindig kaptam érdemtelen válaszokat.

Észrevételeim az alábbiak:

1/ A buszok vezetői nincsenek tisztában a kettős megállók jelentésével. Az a korábban érkező busz véletlenül sem várja be a közvetlenül mögötte érkezőt, hogy lehetőséget adjon az utasoknak az átszállásra, hanem azonnal húz ki a megállóból, az utasa csak várakozzék. Pld. Bah csomópont  8,112,40-es buszok, valamint a Sasadi úti megálló minden érintett buszjárata.
 
2/ Az autóbuszok legtöbbjén ma már csak elől van számjelzés.. Ilyen alapon a kettős megállókban az utasnak még akkor sincsen lehetősége az átszállásra, ha az előző megvárná, mert nem lehet tudni hányas busz áll előttünk. Arra nincs idő, hogy előre menve nézelődjünk. A válasz erre az volt, hogy a hátsó táblákat mindig ellopták az utasok.
 
3/Teljesen érthetetlen, hogy a 239-es buszok Pest felé megállnak a Sánc utcai megállóban, ellenkező irányban azonban kihagyják.
 
4/ A BKV  szolgáltatása ezer sebből vérzik. Miért van szükség arra, hogy a 4 és 6-os villamosokon színészek mondják be a megállókat, kiegészítve a megjegyzéssekkel pld. " innen pár lépés a Pesti Brodway " Nem tudom kinek szólnak ezek az információk, mert minden Budapesten élő pontosan tudja ezek fekvését. A külföldi nem érti. Aki a Brodway.-re jár szórakozni nem BKV.val utazik, hanem autóval jár. Mindenesetre a színészeket fizetni kell, mikor 7 milliárd veszteségről beszélünk.
 
5/ Az autóbuszokon a digitális rendszer helyes működtetése a gépkocsivezető feladata. A legritkább esetben fordul elő, hogy a hibásan működő rendszert beállítsa.
 
6/ A külső járatokon a gépkocsivezetőnek be kellene mondania a megállókat, mert nem mindenki utazik ezeken a vonalakon rendszeresen. Hiába nézi meg a megállóhelyen a táblát, ha az esti órában kimarad egy megálló, máris nem ott száll le, ahol akart.
 
7/A szerződéses járatokon pld. 87-es a buszon belül az útvonal táblázat a megállóhelyekkel nincsen kitéve.
 
8/ Nem tudom ki az akit érdekel, hogy a jármű mikor ment el és nem az, hogy mikor jön. A Metro vonalakon több helyen csak ezt látni. Minden fővárosban  azt jelzik mikor érkezik a következő. Nálunk ez még csak kísérleti stádiumát éli.
 
9/  Mi célt szolgált a júliusi tarifadíj emelés, ha a veszteséges BKV.-nak milliárdjai vannak végkielégítések kifizetésére ? Mi értelme van a BKV felügyelő bizottságának - a summás fizetéseken túl - ha Balogh úr szabadon folytathat rablógazdálkodást ? Nem hullatok könnyeket, hogy Balogh úrat elbocsájtották végkielégítés nélkül, hiszen akiknek a szerződését aláírta, nemcsak hivatali kötelességből tette.
 
10/Érdekes, hogy Bécsben nem állnak ellenőrök a METRO ki és bejáratainál és a villamosokon is csak ritkán fordulnak elő. A BKV.-nak mint veszteséges cégnek van pénze a sok ellenőr foglalkoztatására, holott tisztességes tarifarendszer ez mellőzhető lenne. A jelenlegi díjszabás egy uzsora tarifa rendszer, amely csak a bliccelők számának növekedését segíti, de a hiány csökkenéséhez köze nincs.
 
11/ A téli időszakban a végállomásokon a buszok és a METRO ajtajai is tárva nyitva vannak, az utas csak fagyoskodjon, míg a gépjárművezető a kuckójában melegben van, vagy a végállomási váróban tartózkodik.
 
12/Kinek a találmánya volt ez a buta gondolat, hogy a villamosok a megállókban csak akkor állnak meg, ha van fel -vagy leszálló. Kérdezem, ha több megállóban nem lenne, akkor hogyan tartható az a menetrend, ami amúgy is csak tájékoztató jellegű. Ez esetben teljesen érvényét veszti. Mikor volt a BKV és a Főváros vezetése  tanulmányozni a prágai tömegközlekedés pontosságát ?- mert ott a menetrend  az menetrend és nem tájékoztató.
 
Tisztelt Gál úr! -most csak hirtelenjében ennyi hiányosság jutott eszemben, bár biztos, hogy ettől sokkal több van
 
Tisztelettel: K. László