Olvasónk, Norbert szerint a BKV túlbonyolította a Kőbánya-Kispesti buszközlekedést, emiatt a menetidők megnőttek. Szerinte a forgalmat nem a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető úton Ferihegyi Repülőtérre vezető úton kellene elvezetni, hanem a párhuzamos Vak Bottyán utcán. Hogy miért gondolja így, azt az alábbi levélből megtudhatjátok.
Kedves BKV-figyelő!
Ahogy olvastam a blogot, nem foglalkoztatok eddig a Határ út-Kőbánya-Kispest körüli helyzettel. Nos én most emiatt, és leginkább felháborodásomban írok. Ugyanis olyan rendszert alakítottak ott ki, ami úgy tűnik, mintha szándékosan akarnák megnyújtani a menetidőt és lassítani a forgalmat.
Mellékeltem egy képet, amin bejelöltem a kialakított felszállóhelyeket, és buszok útvonalát (nem mindegyikét, csak amik az "A" peronról indulnak). Az "A" peronról induló járatok felhajtanak a gyorsforgalmi útra, majd Kőbány-Kispesten lejönnek, és pár kanyarral a Sibrik felüljáróra fordulnak. Ez persze nagy mértékben belassítja a gyorsforgalmin való haladást, arról nem is beszélve, hogy az ideiglenes buszmegállóban óriási a tömeg. Ez mondjuk elkerülhetetlen, nem is hibaként említeném. A jelenlegi útvonalat és a peronokat pirossal, a szerintem optimális útvonalat kékkel jelöltem a képen (bocs kezdetleges megoldásért, nem vagyok egy grafikai zseni). Az egészben csak az a dühítő, hogy a Köbánya-Kispesti építkezés alatt, vagy talán véglegesen, kialakítottak egy lámpás kereszteződést a Sibrik felüljáró-Vak Bottyán utca-Szabó Ervin utca csomópontban, ezzel egyidejűleg pedig egy kanyarodó sávot a Vak Bottyán utca felől a felüljáró irányába, és egy egyenesen haladó sávot keresztül a Szabó Ervin utcán, annak érdekébe, hogy felesleges kanyargás nélkül lehessen eljutni Kőbánya és kispest irányába. Az én problémám itt kezdődik. Az új kanyarodó sávnak köszönhetően némileg megkönnyítik az építkezés okozta problémákat, és van nem egy olyan BKV járat is, ami a Sibrik felüljárón át jár a Határ útról indulva. Kérdem én: ha ott van a kanyarodó sáv a Vak Bottyán utca felől, akkor miért kell felküldeni a rengeteg járatot a gyorsforgalmira, miért nem lehet a szerintem felesleges "A" peront kiiktatni, és az összes járatot a "B"-ről indítani, ahol még hely is van egy nagyobb peron kialakítására, ezzel a tömeg is elviselhetőbb lenne. A forgalmi torlódás is kisebb lenne, és a menetidő sem lenne sokkal hosszabb.
Remélem foglalkozol majd az üggyel, szerintem sok utastársam idejét rabolja az oktalan és idióta rendszer.
Tisztelettel: K. Norbert
Utolsó kommentek