Felhívásunknak eleget téve, kaptunk két képet és két videót Dorottyától (Bérlet szám: 095398). Azt szeretné megmutatni a BKV-nak, hogy a 106-os járatra szükség van. (A képek hétfőn készültek 17:10 körül)
Köszönjük!


Felhívásunknak eleget téve, kaptunk két képet és két videót Dorottyától (Bérlet szám: 095398). Azt szeretné megmutatni a BKV-nak, hogy a 106-os járatra szükség van. (A képek hétfőn készültek 17:10 körül)
Köszönjük!
Gyakorlatilag zöld utat adott a főváros városüzemeltetési bizottsága a BKV jövő évre tervezett, drasztikus járatritkításának, jóllehet a részleteket márciusig kell csak kidolgozni, akkor döntenek ugyanis a 2008-as paraméterkönyvről (összmenetrendről).
Jóllehet a főváros vezetése (többek között Demszky Gábor és Hagyó Miklós) nem győzték hangsúlyozni, hogy a teljesítményváltozásról szóló döntést társadalmi egyeztetés előzi meg, vitára nem adott módot a kormánypárti többség: Mitus Zsuzsanna MSZP-s képviselő a vita lezárását kérte, amit a bizottság meg is szavazott, így a jelen lévő civil szervezetek nem rúghattak labdába.
(A bizottság múlt heti ülésén négy órát vitatkozott egymással a BKV, a politikusok és a civilek, ám annak határozatképtelenség miatt nem lett eredménye, a BKV anyagát nem fogadta el a bizottság.)
A 48 oldalas dokumentum ha sok konkrétumot nem is, annál több - bármikor elsüthető lózungot - tartalmazott. Mint például: "a magas színvonalú szolgáltatás fenntarthatóságának biztosítása", "folyamatos fejlesztések: kötöttpálya, utastájékoztatás", "környezetbarát közlekedés", "járatok kihasználtságának optimalizálása" stb.
Tartalmazza ugyanakkor azt is, hogy a 2008-ra becsült 8,154 milliárdos veszteség "a paraméterkönyv módosításával csökkenthető". Arról, hogy pontosan hogyan képzeli el ezt a BKV, nem derül ki az anyagból.
A jövő évi paraméterkönyv kapcsán nagy általánosságban a BKV a következőket árulja el:"az átszállások számának optimalizálása", "gazdaságosan üzemeltethető közlekedési rendszer", "egyszerűbb menetrendek", "a belvárosba jutás könnyítése" stb.
Vitának helye nem volt
A fideszes Wintermantel Zsolt az anyaggal kapcsolatban az ülésen megjegyezte, "ez alapján bármit meg lehet csinálni, ezek gumielvek, néhány konkrét számmal". Ezután az SZDSZ-es Lakos Imre kijelentette, két felszólalót engedélyez még, utána szavazásra bocsátja az előterjesztést. Így rövid időn belül a politikusok vitájának is vége szakadt.
Wintermantel utólag az Indexnek elmondta, szerinte a bizottság megállíthatta volna a "politikai nyomásra ámokfutásba kezdett BKV-t, és végre szakmai mederbe terelhette volna a vitát, de ezt elmulasztotta megtenni".
A fideszes képviselő szerint ezek után egyértelmű, hogy járatritkítások lesznek, hiszen miközben a BKV naponta tesz bejelentéseket egyes járatok (pl. kisföldalatti) ritkításáról, holott erre felhatalmazást még nem kapott, a paraméterkönyvön való 8 milliárd forintos spórolásról már döntött a főváros.
A BKV jövő évi tarifaemelésének mértékéről december 20-án dönt a közgyűlés.
Forrás: index
Kedves BKV Figyelő!Íme a válaszlevél:
Mint olvashattad egyik másik bejegyzésemben, sokáig nem volt egyértelmű számomra (s talán mások számára sem), hogy a jövő évtől bevezetésre kerülő bérletreform a maga valójában hogyan is fog kinézni. Sajtóinformációk szerint megszűnt volna a HAVIBÉRLET és az utólagos bérletbemutatás intézménye is.
Gondoltam utánajárok a kérdésnek (legyen bármennyire is naiv), s levelet írtam a BKV-nak - melyben a bérletigazolvány méretének optimalizálását is megemlítettem.
Levelem harmadszori megküldése végül eredményt hozott.
Ha gondolod, tedd közzé, hogy a magamfajta, értetlen utasok szeme elől is fellebbenhessen a fátyol.
Köszönettel: kambekk
A BKV Zrt. a 2008. évi viteldíjakkal kapcsolatban a havi és 30 napos bérletek helyett egy újfajta havibérletre tett javaslatot. Az új bérlet a régiek előnyös tulajdonságait ötvözi:
* Az érvényesség kezdőnapját az utas tetszőlegesen választhatja meg, a szelvény természetesen elővételben is megvásárolható.
* Egy hónapig érvényes, de nem kötődik naptári hónaphoz. Ezt úgy kell értelmezni, hogy egy adott hónap adott napjától a következő hónapnak a kezdőnapot megelőző napjáig használható. Például az adott hónap 10-étől váltott bérlet a következő hónap 9-éig érvényes, függetlenül attól, hogy az adott hónap 30, 31 vagy éppen 28 napos.
* A hónap 1. napjától megváltott új havi bérlet a hónap utolsó napjáig érvényes.
A felhasználható időtartam tehát attól is függ, hogy az adott hónap 30, 31 vagy február esetén 28 (29) napos. Így 12 egymást követő havi bérlet összesen 365 napig lehet érvényes, vagyis aki rendszeresen megvásárolja, nem kerül kedvezőtlenebb helyzetbe, mint a régi típusú havi bérlet esetén. Ebben az esetben természetesen feltételezni kell, hogy sem átfedés, sem kimaradt napok nincsenek a bérletek között.
A közösségi közlekedés az úgynevezett maximált hatósági áras kategóriába tartozik, ezért a viteldíjak és azok alkalmazási feltételeinek megállapítása nem a BKV Zrt. feladata. Esetünkben az árhatósági jogkört a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 16.§ (1) bekezdése és az árak megállapításáról szóló 1990. évi LXXXVII. tv. 7.§-ban foglalt felhatalmazás alapján Budapest Főváros Közgyűlése gyakorolja, így az új havibérlet bevezetéséhez az ő döntésük szükséges.
A bérletbemutatás intézményét sem kívánjuk megszüntetni, alkalmazásában azonban szigorítást szeretnénk elérni. Javaslatunk szerint 2008-tól a bérletbemutatás lehetősége személyenként évente legfeljebb két alkalommal és csak olyan feltételek mellett alkalmazható, ha az utólagosan bemutatott bérlet a pótdíjazás időpontját megelőző napon is már érvényes volt, valamint a bérletet bemutató személynek nincs rendezetlen pótdíjtartozása a BKV Zrt. felé. Ezzel kiszűrhető az a gyakorlatban tapasztalt nagyszámú visszaélés, amikor a pótdíjazás után a még aznap vásárolt 30 napos bérletet mutatják be.â01D
A bérletigazolvány bankkártya méretűre történő átalakítása folyamatban van. Reményeink szerint 2008. januárban már bevezethető lesz.
Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.
Budapest, 2007. december 3.
Üdvözlettel: Szüts Katalin ügyfélszolgálat-vezető
A budapesti tömegközlekedésben lévő elavult, lassú, párhuzamos gyors járatok átalakításával egy gyorsabb, pontosabb, utasközpontúbb közösségi közlekedést lehetne létrehozni. A meglévő vonalakon, a legsűrűbben használt megállók köré zónákat kell létrehozni. Az adott járat csak a zónákon belüli megállókban áll meg, zónákon kívül sehol. Egy vonalon maximum 3 zóna helyezhető el, a zónákon belül 3 megálló található. Nem minden gyors járat helyén vezethető be az új zónázós rendszer.
Bevezetés előtt meg kell vizsgálni:
-az adott járat hosszát
-az utasok számát
-az egymást követő, fontos megállókat, csomópontokat
-a gyors és a "sima" járat közti különbségetNagyításhoz klikkelj a képre!
3GY helyett 3Z
A BKV Figyelő első megvizsgált járata a gyors 3-as autóbusz. Ez a viszonylat a gyors járatok között tényleg elavultnak számít. A Móricz Zsigmond Körtérről, Nagytétény MÁV-állomásig a menetidő 31 perc míg ezt az utat a 3-as busz 34 perc alatt teszi meg. Az autóbusz olyan megállókban is megáll, ahol nincs rá szükség, le- illetve a felszállók száma csekély, elhanyagolható. A gyors 3-as útvonalán két fontosabb zónát lehet kialakítani. A zónák központjai a Savoyai Jenő tér és a Jókai Mór utca lennének.
A gyors 3-as busz megállóhelyei:
Móricz Zsigmont körtér; Szerémi sor; Kelenföldi erőmű; Hengermalom út; Galvani utca; Városház tér; József Attila utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Budatétényi sorompó; Tenkes utca; Bartók Béla út; Szabadság utca; Angeli utca; Nagytétény MÁV-állomás, végállomás)
A 3Z busz megállóhelyei:
Móricz Zsigmond körtér; Szerémi sor; Kelenföldi erőmű; Leányka utca; Savoyai Jenő tér; Városház tér; Háros utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Nagytétény MÁV-állomás, végállomás.
A gyors 3-as buszok megállóhelyei közül a kihasználatlan, felesleges megállókat kiszedtük, helyette két fontosabb megálló lett bevezetve. A menetidő így jelentősen csökkenthető.
14, 114 járatok módosítása
A BKV Figyelő második megvizsgált járatai a 14; 114 autóbusz, ez a két járat jelenleg egy útvonalon közlekedik. Megállóhelyei közé tartozik egy kórház, két városközpont, két iskola és egy bevásárlóközpont is, ezen felül hosszú, és kihasznált járat. A BKV Figyelő a 114-es járatot, jelenlegi formájában megszüntetné, helyette egy gyorsabb félzónás járatot hozna létre, így a Kosztolányi Dezső tértől a Budatétény, Camponáig a jelenlegi 24 perc helyett 18 perc alatt lehetne eljutni. Fontos tudni, hogy a legtöbben ezen a vonalon használják a 14; 114 járatot, ezen megálló elhagyása után az utaslétszám jelentősen csökken. A bevezetésre kerülő 14Z autóbusz a Kosztolányi Dezső tértől a Budatétény, Camponáig járna. Az autóbusz hétvégén és ünnepnapokon nem közlekedik, helyette a 14-es autóbusz sűrített menetrendel szállítja az utasokat.
A 114-es busz megállóhelyei:
Kosztolányi Dezső tér; Tétényi út; Szent Imre kórház; Tétényi út 39.; Kelenföld, városközpont; Hengermalom út; Andor utca; Albertfalva utca; Fonyód utca; Leányka utca; Savoyai Jenő tér; Városház tér; Tóth József utca; Háros utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Budatétényi sorompó; Tűzliliom utca; Rákóczi út; Terv utca; VIII. utca; X. utca; XIII. utca; XVI. utca; Baross Gábor-Telep, Ispiláng utca végállomás
A 14Z megállóhelyei:
Kosztolányi Dezső tér; Kelenföld, városközpont; Andor utca; Leányka utca; Savoyai Jenő tér; Városház tér; Háros utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Budatétny, Campona végállomás
Utolsó kommentek