Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Múzeumok éjszakája BKV módra

Sziasztok figyelők!

Újabb bkv-s érdekességet gyűjtöttem! A Múzeumok éjszakája nevű kiváló rendezvény kevésbé kiváló programfüzete mindjárt az első oldalon közli, hogy a múzeumok közötti közlekedést a BKV speciális múzeumjáratai hivatottak ellátni. Siettem a barátaimmal találkozni, így naivan úgy döntöttem: caplatás helyett vigyen fel inkább a tíz percenként induló busz a Deákról a Várba, úgyis ingyen lehet rajta utazni a múzeumos belépővel (nem mintha nem lenne bérletem). Este háromnegyed tizenegy körül a megállóban iszonyatos volt a tömeg. Mikor beállt egy busz (kis nyomoronc persze, véletlen se csuklós), és továbbindult heringszerűen nyomorgó emberekkel, még kb. kétszer annyian maradtak a megállóban is.

Ennek a BKV is tudatában lehetett, mert állt a megálló előtt egy ember "forgalmi zavarelhárítás" vagy hasonló feliratú fontosembermellényben. Folyamatosan cigizett, és időnként írt valamit egy papírra. Az emberben felmerül a kérdés, hogy miért nem indítanak ilyenkor több buszt (itt még a tíz perc is inkább negyedóra volt). Hiszen előre lehet számolni ilyen rendezvénynél a hatalmas forgalommal, direkt erre kitalált járatokról van szó! Ha nem számolnak vele, az eleve kapitális hiba - Hiller atyánk beköszöntője szerint 200.000+ látogató volt tavaly, amit idén a várakozásoknak megfelelően sikerült megdönteni. De még akkor is lehetne igazodni a helyzethez - nem hiszem, hogy tizenegy körül kezdtek el osztódással szaporodni az utasok. Már éppen kérdőre akartam vonni az úriembert, amikor egy utastársam megelőzött ebben, és teljesen korrekt hangnemben nekiszegezte a kérdést: miért nem indítanak pl. csuklós buszokat? A válasz elolvasása előtt tessék a biztonsági öveket becsatolni! Fontossága teljes tudatában és az ehhez passzoló hangnemben emberünk kioktatta a kérdezőt, hogy csak egyetlen probléma van: mégpedig az, hogy a tisztelt utastársaink (itt gúnyt foganatosított) egy megállóval előbb szállnak fel a buszra (ott, ahol a másik irányból jövőknek kéne leszállni).

Ezért aztán ide már tömve érkezik a busz. Ugye mindenkinek sikerül követni a BKV-s logikát: ha az előző megállónál renitenskedő embertömeg kegyeskedne a tőle minimálisan elvárható módon a mi megállónkban felszállni, akkor varázsütésre háromszorosára nőne a busz kapacitása, és rögtön fölférne mindenki. (Azzal most ne foglalkozzunk, hogy azok az emberek miért mentek át a másik megállóba.) Lehet, hogy a jóember azért úszta meg a népharagot, mert aki fültanúja volt az érvelésének, az még az állát keresgélte a földön - vagy ennyire megszoktuk, hogy pár cégnél az idiotizmusban mindig van lejjebb. Akárhogy is, megússzák szárazon ezt a fajta PR-t. Barátaim beszámolói szerint egyébként a BKV hasonlóan jól teljesített egyéb frontokon, így például a földalattinál is. Természetesen a következő buszon is hasonló volt a helyzet, följutás után moccanni nem lehetett, a közbenső megállóknál egyetlen ember sem tudott felszállni. Mindenhol, így a Dísz téren is további tömegek vártak. Az út a várakozással együtt kb. háromszor annyi ideig tartott és ötször jobban kifárasztott, mintha gyalog mentem volna (ma is tanultam valamit :).

Egy lány mellettem mondta a barátainak, hogy elhagyta valahol a múzeumi belépőjét (egy kis négyzet alakú, ruhára felragasztandó matricát), pedig felszállásnál még megvolt. A levegős-mozgásteres katarzist hozó leszállás után pár perccel vettem csak észre, hogy rám ragadt át... :) Azért az ember elgondolkodik az ilyen eseteknél. Emberünk tényleg ennyire hülye volt? Vagy csak az utasokat akarta hülyére venni? Utóbbi esetben ez a hivatalos álláspont, vagy a lehengerlő érvelés az ő kreativitását dícséri? A BKV tényleg ennyire hülyén tervez/ennyire képtelen alkalmazkodni a helyzethez? Vagy csak rájött, hogy több járművet indítani több pénzbe kerül, ellenben plusz bevételt nem hoz, mármint ahhoz képest, amit gondolom eleve kaptak a járatok üzembe állításáért? Akkor meg, ugye, majd megy taxival, aki siet, vagy nem szeret úgy utazni, hogy a testsúlya nagyobb részét félórán át az egyik lába viseli, kezével ortopéd

Tarzan módjára csimpaszkodik egy kapaszkodón, eközben pedig nem egészen őszinte tudományos lelkesedéssel a saját mellkasán kénytelen megfigyelni, hogyan rezonál beszéd közben a hozzá tapadó fiatalember korrektül karbantartott, ám sajnos kiábrándítóan izzadtságszagú felsőteste.

Külön pirospont a sofőrnek, aki a gyakorlatilag nulla forgalom dacára is kiemelt figyelmet fordított arra, hogy minden egyes kanyar, illetve indulás/megállás alkalmával még szorosabbra fűzzük a viszonyt utastársainkkal ebben a mai elidegenedett társadalomban. :)

up
13 Tovább

Sofőr és a piros lámpa

Kozonithy írt nekünk egy levelet, amiben megfogalmazta a buszsofőr és a piros lámpa viszonyát. Mi is találkoztunk hasonló esettel, mikor a sofőr a sárgánál nem lassít, hanem rányomja a gázt, vagy amikor épp pirosra vált, padlógázt nyom a busznak. Természetesen nem minden sofőr ilyen, ne általánosítsunk, vannak rendes „sárgán lassító” sofőrök is, és szerintem belőlük van a több:)

Szia!

Megosztom rövid keddi élményemet. Délután busszal utaztam. Épp egy hatalmas kereszteződéshez érkeztünk (a mi 4+4 sávunkat 2+2 sáv keresztezi, kanyarodási lehetőség minden irányba adott), amikor pirosat kaptunk még a kereszteződés előtt, de a sofőrünk vagy elbambult, vagy úgy gondolta, hogy "ezen a sárgán még épp átérünk", ám azzal nem számolt, hogy viszonylag nagyobb dugó alakult ki, így a kereszteződés másik végében úgy feltorlódtak már az autók, hogy a busz nem tudta elhagyni a kereszteződést, és keresztbe elzárta az egész utat. Kb. 10 másodpercig álltunk így szerencsétlenül, de aztán csak-csak ki tudtunk csurogni, közben persze jobbról, balról kanyarodnának rá a mi utunkra, de vártak egy kicsit, nehogy elüssék a buszt...

Szóval elhiszem, hogy meleg van, és mindenki hibázik olykor, de ez azért veszélyes játék volt.

Üdv! Kozonithy
14 Tovább

Szaggatja az aszfaltot a metrópótló

Kedves BKVfigyelő!

A mellékelt képeket 2007. 06. 20-án fotóztam a metrópótló buszok Pillangó utcai ideiglenes végállomásán. Mint az látható, a magyar vállalatok csodálatos kooperációja újabb selejtes munkát eredményezett. Tényleg olyan nehéz lett volna a megálló részét valami keményebb burkolattal ellátni? Legalábbis olyannal, ami nem olvad meg a 40 fokon? Mondjuk a buszmegállókban egyre több helyen alkalmazott beton is megfelelt volna talán erre a célra. Így ugyanis a felső aszfaltréteg 10-20 centire felgyűrődött a buszok fékezése/gyorsulása hatására.

üdv, Greg


8 Tovább

"Nincs önök között buszvezető? Szívesen beállnék én is a tömegbe két csaj közé."

Helló!

Én a 103-ason ismerek egyet, szinte mindig poénkodik, bár amikor olyan vonalon fordul elő, ahol nincs automata bemondás, ott jobban ki tud bontakozni :) Például:

-Az első megálló után következik...a második. A Bártfai utca.
-A várva várt Kosztolányi Dezső tér következik.
-A következő megálló az adriai tengerpart. Helyett a Dombóvári út.
-A következő megálló a Niagara vízesés. Helyett az Etele út.
-Sajnos az ajtók nem nyílnak... Amíg ki nem nyitom!
-Sajnos itt a vég... állomás.
-Az Adonisz utca következik. Adonisszal ugyan nem szolgálhatok, de itt vagyok helyette én.
-Egyes ajtó nem nyílik, kettes elromlott, hármas nem működik, a négyeset meg nem akarom kinyitni.
-Móricz Zsigmond körtér végállomás következik. Átszállási lehetőség a szélrózsa minden irányába.
-Fővárosi Művelődési háznál: Fővárosi Házművek

A 22-esen is találkoztam már több vicces kedvű vezetővel is.

-Moszkva tér végállomás. Köszönjük, hogy szabadidejük jelentős részét ránk áldozták.
-A Ságvári liget következik. Átszállási lehetőség a Babavasútra.

A 18-as villamoson is van egy vezető, aki mindig elmondja az átszállási lehetőségeket, ő is szokott néha poénkodni.

-Lágyan ringó kishajóként folytatjuk utunkat a Bartók Béla úton, egészen a Szent Gellért térig.

A legviccesebb eset viszont akkor volt, mikor 21gy-ről átállt egy vezető 61-es villamost pótolni. Tömve volt a busz, és végig poénkodott a vezető. Nincs önök között buszvezető? Szívesen beállnék én is a tömegbe két csaj közé.

17 Tovább

Pozitív észrevételek

Sziasztok!

Ma találtam rá a BKV-s vélemény elmondós blogra, nagyon jó ötletnek tartom :) Nekem  pozitív élményem van (Kökit kivéve), napjában 3 órát töltök BéKáVézással! Rákospalotáról Újpestet érintve, Lőrincig megyek és Kökin (Kőbánya Kispest) szállok fel a 136-os buszra, ami nem kis út!

Általában piros 96, piros 96A, 104 buszokkal járok. Menetrendjük nagyon jó, sűrűn járnak és hiába sűrű a menetrend megvárják a futó utasokat :) Újpesten az ellenőrök (akik már régóta ismernek látásból) normálisak! Köszönnek, szépen kérnek ha netán nem mutatnak bérletet vagy ,jegyet, elköszönnek, sőt még a biztiőrből átképzett ellenőrök is normálisak!

A metróval sincs gond , sűrűn jár bár néha a hajléktalan "utazókat" kell kiiktatni a szerelvényekről, itt egy negatívumot említenék: van egy kisgyermekkel kolduló asszony , aki gyakran utazik metróval tapasztalhatja, hogy végigjárja az egész sor szerelvényt. Ja igen tiltják..De miért tiltják ha nem tesznek ellene?

Kökire érve az ember lányát no meg fiát is elkapja az undor mihelyt kilép a metró területéről. Hajléktalanok hada, büdös, mocskos, undorító látvány. Volt idő amikor harcba szálltak ez ellen de nem bírták sokáig, kérdem én miért lett ennek vége?

Végül a 136-os busz: 1x-2x rám csukták az ajtót, de volt, hogy becsukta de kinyitottam és úgy utazott egészen az Üllői úti kanyarig, és mindez úgy történt,hogy ott álltam, dohányoztam, kidobtam a csikket a kicsit messzebb levő kukába ( legközelebb ne tegyem meg?? :D ), visszamentem és rám csukta az ajtót.. én meg megnyomtam az ajtónyitó gombot és felszálltam :D ) Rövid történetem erről szólt, lehet csinálok egy BKV-s csajos blogot :D Fehér szoknyában BéKávézni címmel akár :P

Üdv: Petra
0 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek