Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Éjszakai közlekedés

Sziasztok!

Tavaly novemberben esett meg velem az alábbi történet.

Egy elhúzódott gépjavítás (szokásos tonna vírus, spyware) után utaztam hazafelé. Éjfél körül lehetett, valamelyik éjszakai busszal eljutottam az Árpád hídig, onnan szerettem volna a 950-essel a Nyugatihoz jutni. Nem ismertem az éjszakai közlekedést ott, így nem tudtam, melyik megállóban áll meg a megfelelő irányba haladó busz. Az egyik 950-es megállóban álltam, a másikat nem láttam (lehetett volna akár a Váci út túloldalán is). A kint lévő bkv-s táblából számomra nem derült ki, hogy ez a megálló melyik irányhoz tartozik, és biztosra akartam menni a hidegben, ezért felhívtam a táblán lévő 0680-as számot. Ami persze nem erre való, de gondoltam, hátha tudja, aki felveszi, vagy legalább átirányít a megfelelő helyre. Ehhez képest nagyjából a következőképpen zajlott a beszélgetés. Először felvételről szólt a figyelmeztetés, hogy a forgalmi helyzetről meg még valamiről tudnak csak felvilágosítást adni - nem baj, élő ember majd vagy tudja, vagy eligazít. Majd egy férfi vette föl, kellemes, udvarias hangon beszélt (itt kellett volna először gyanakodnom :). Előadtam, mi a helyzet, melyik busszal hova szeretnék eljutni, és a kérdést, hogy jó megállóban állok-e. Azt mondta, tud segíteni, utánanéz (bár ekkor még nem mondtam pontosan, hol állok, nem volt időm). Az "utánanézés" körülbelül három percet vett neki igénybe, ekkor kérdezte meg, hogy hol vagyok.

Tőlem telhetően elmagyaráztam. Ekkor azt mondta: változás volt (!), de biztos, mert utánajárt: menjek előre, jobbra a 32-es megállójához, oda fog jönni a busz! De előbb még egyszer elmagyaráztatta velem, hogy hol vagyok és hova akarok menni, tévedés tehát kizárva. Nagyon szépen köszönöm, jó éjszakát.

Rutinosabb tömegközlekedők már tudják, hogy a kérdéses megállóba a másik irányba tartó busz áll be. Ha a fazonon múlik, teszek egy kis kitérőt Rákospalota felé és bukok minimum egy buszt a hidegben. Hála egy jóérzésű utastársnak, ez nem történt meg: ő elmondta, hogy mindig erre jár haza, és biztos, hogy eleve a jó megállóban álltam. Bennem még kicsit horgadozott a "de hát a bkv azt mondta", de szerencsére jobbnak láttam rá hallgatni. Kíváncsi lennék, egy vidéki (külföldi?) milyen gyorsan kapcsolna a rossz buszon, tekintve, hogy sötét van, alig lehet kilátni a belehelt ablakokon, a várost nem ismeri, a megállókat meg luxus bemondani.

Legalább emberünk biztosan jól szórakozott az irodában, így utólag nem sajnálom tőle. A szándékosság szerintem elég valószínű abból, ahogy többször elmondatja velem, pontosan hol állok, ahogy előre felvértez az esetleges okoskodó utastársak érvei ellen (változás volt, de ő utánanézett, hát biztos: mégis ki tudná, ha nem a bkv?), illetve, hogy mindezt olyan negédes, megnyugtató hangnemben teszi, ami egy dobostortában rejtőző csörgőkígyóhoz illik. :)

up
2 Tovább

Hiába újítja fel buszait a BKV

Kicsit most meg kell védenem a BKV-t azokkal szemben akik azt mondják, nem törődnek a buszokkal. Lehet, hogy nem annyit foglalkoznak velük, amennyit tényleg kéne de sűrűn látni kitakarított,

tiszta

tisztább buszokat, felújított szinte új járműveket. A Képen egy nemrég felújított Ikarus 280-as látható. Az ablakokat és az oldalelemeket már összefirkálták, rosszabbul néz ki, mint a régi...


9 Tovább

Bűzforrás


Szia BKV Figyelő! :)

Egy vagy két hónappal a következő jelenségre lettem figyelmes a 86-os buszon: Szent Gellért téren várom a buszt, mert az istenért se akart jönni a villamospótló, így inkább ezt választottam a SCH-ig, hogy utána az utazásomat a 3-mas busszal folytassam, no de nem is ez a lényeg. Szóval busz megáll a megállóban, nézem de sokan vannak elől, hátul meg tök üres. Először akkor kezdtem el gyanakodni hogy valami problem lehet a hátsó részen amikor egy fiatalabb egyetemista lány befogott orral és egy határozott nagy lélegzet vétellel szállt le. :) Mondom ááá, csak nem lehet olyan büdös... Aztán amikor felszálltam olyan iszonyat rohadt bűzt még az életben nem éreztem. Kb. olyan volt mint ha összehugyozták volna az egész buszt, aztán 1 hétig érlelődni hagyták volna.

Egy hugyos aluljáró különb volt mint ami ott hátul volt. A megoldás természetesen egy durván oszlásnak induló csövesből jött. Bőre már mállott lefele, hajában mindenféle meghatározhatatlan trutymó volt. No és persze az elmaradhatatlan 20kg-s műanyag teszkós szatyrok is befigyeltek amiben mindenféle hasznos dolog lehetett. Kérdem én, az ilyentől miért nem lehet megszabadulni a buszon? Miért kell 40-50 embernek a hányinger szélén táncolnia? Gondolom valami jó kis fertőző betegséget is hordozhat az ilyen okádék ember magában, aztán meg ebbe üljünk bele.
Meg is örökítettem ezt a jelenséget, sajnos a kép kicsit elmosódott, mert azért rázkódott a busz rendesen. :)
 
Üdv: Balage
40 Tovább

Csendélet a buszmegállóban

Szinte már minden napos látvány a hányás a buszmegállóban. Az eldobált üvegek, szétszórt csikkek, cigis dobozok látványa se riasztott még vissza a tömegközlekedéstől, de az eldobott zokni még nekem is új volt...

7 Tovább

BKV Figyelő - észrevétel

Tisztelt BKV Figyelő!

A blogotok ötletét jónak és ötletesnek tartom, és örülök neki, hogy végre egy nagyobb média tényező is mögé állt egy ilyen kezdeményezésnek. Azonban a jövőben annak érdekében, hogy ne menjen át a dolog fikablogba, javasolnám, hogy kicsit próbáljon meg a blog szerkesztőgárdája a BKV. Zrt. dolgozóinak szemszögéből is vizsgálódni.

Kiemelkedően magas az olyan panaszok aránya, amikor az utasok lemaradás miatt reklamálnak. Ezen a helyen érdemes azt megemlíteni, hogy ha időben indul el valaki a járathoz, amit el akar érni, akkor nagy meglepetések nem érhetik. De ha valaki késve indul, és eleve számol azzal, hogy nem fogja elérni, akkor utána nem kellene nekiállni reklamálni olyasmi miatt, ami abszolút nem jogos. A járművezetőket kötik a szabályok és az aktuális diszpécseri vezénylés, ami előírja, hogy mikor, milyen járatot kell csinálni, mikorra kell beérni hasonlók. Rengeteg hátráltató tényező van, ami a sofőröket akadályozza a munkavégzésben, ezek többek között az útfelújítások, terelések, dugók, közlekedési kultúrával abszolút köszönő viszonyban se levő autósok, na és persze maga az utas. Rengetegszer az utasok ellentmondásos dolgokat várnak el a cégtől, egyrészt azt, hogy tömegközlekedés címszó alatt egyéni igényeket is kielégítsenek, tehát álljon meg a busz ott, ahol az nekik jó, és vegye fel őket az utcasarkon is, ha épp ott akarnak felszállni. Másrészt pedig elvárják, hogy a járatok időben induljanak és érkezzenek úgy is, hogy közben megvárjuk a nyugdíjas Pista bácsit, amíg odakocog a megállóba. Ezt így nem lehet.

Sok dolog van, amiben a BKV a hibás, például a logikátlan kocsikiadás, a villamosvonalak tudatos visszafejlesztése, az átgondolatlan eszközbeszerzések és beruházások (Combino, 4-es metró), de ezek a hibák többnyire nem az ütköző felületen (sofőr vs. utas) keletkeznek, hanem a felsőbb vezetésnél. Tagadhatatlan, hogy rengeteg a befásult, bunkó, és szándékosan az utasok ellen tevő vezető is, akiknek a kirúgás, vagy a drasztikus bércsökkentés lenne a méltó jutalmuk, de nem szabad őket egy kalap alá venni azokkal a sofőrökkel, akik próbálnak lelkiismeretesen dolgozni, csak az kellene, hogy hagyják őket. Az utasoknak is sokszor át kellene gondolniuk, hogy a csengő nem véletlen szól ajtózáródás előtt, a megállók nem véletlenül vannak méterre pontosan kijelölve, és a sofőr nem véletlen nem áll be a kocsiállásra percekkel az indulás előtt. Ők is emberek, és gyakorlatilag az Ő hátukon csattan nagyon sok minden, amiről ők tehetnek a legkevésbé. A sirámainkat ezért lehetőleg úgy kellene megfogalmazni, hogy nyitott fülekre találjanak, de egyúttal ne tegyünk keresztbe vele más embereknek, konkrétan a lelkiismeretes sofőröknek, járművezetőknek.

-suexID-
16 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek