Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Logikátlanul ellenőrzik az utasokat

Amíg a metró területén nem lesz belépőkapu, addig biztos nem lesz rend. Tegnap utaztam a 2-es és a 3-as metrón, ahol 3 utazásból körülbelül hatszor mutattam fel a bérletem, mert ellenőrök kérték. Kérték a mozgólépcső tetején és alján, és a Deákon az állomás területén is kétszer. Értem én, hogy el kell kapni a bliccelőket, de lehetne valami logika is abban, hogy mikor és hol kérik a jegyeket és a bérleteket.

Kedves Figyelő!

Immár sokadszorra futok bele ellenőrökbe a mozgólépcső alján, ma sikerült félrelöknöm egyiküket. (4-en voltak, nem szóltak utánam.) No nem szándékosan, inkább azért, mert a Blaha Lujza téren mindig sok utas száll le reggelente és a mögöttem jövők átgázoltak volna rajtam, ha megállok. Ezen persze elgondolkodtam. Miért van az, hogy minden logika nélkül adnak utasításokat? Hogy olyan emberek adnak "napiparancsot" akiknek lövésük sincs a tömegközlekedésről?

Már zaklatnak, ahol csak tudnak. Lefelé, felfelé, utazás közben... Jó, ellenőriznek. Tegyék. De ne fejetlenül! És esztelenül! Nem veszik észre, hogy balesetveszélyes a metrónál lent ellenőrizni? Reggelente akkora a tömeg, hogy ha az elejét megállítják, a többiek a peronon rekednek. Csak egy-két türelmetlen utas kell még és máris valaki a sínek között találja magát.


Ja, hogy lenne egyszerűbb megoldás is? Mondjuk ellenőröket állítani VALAMENNYI bejárathoz? Mert akkor kifelé már nem kell ellenőrizni? Ez még nem jutott eszébe senkinek? Az Örsön nincs ellenőrzés. Se kifelé, se befelé. A Pillangó utcánál sem láttam még. Vagy ennek is megvan az oka? Lenne tippem: mondjuk azért nincsenek ott ellenőrök, mert az összetákolt, újnak mondott megállók beáznak. Mert ugye ezek a felszínen vannak és az ellenőrök szegények megfáznának. Még csak az kellene, hogy a MÁV is ellesse ezt az ellenőrzési módot és már a peronon, a leszálló utasoktól kérje a jegyeket/bérleteket. Lenne ám ott zűr meg zavar!

Tényleg szükség van egy balesetre ahhoz, hogy átgondolják a logikátlan utasításaikat? Remélem, nem én leszek az a balesetes!

Üdv: Sacca

42 Tovább

Ismét adtunk egy pofont a sz@rnak

A BKV a biztonsági őreit a felszínre hozta, és a villamos ajtajaiba állította őket. Ez szép és jó, csak a reggeli csúcsban öt ajtóra három őr jut amiből kettő az első ajtónál áll, így aki bliccelni akar, felszáll egy olyan ajtónál, ahol nincs ellenőrzés.
Tisztelt BKV-figyelő!
 
Ma reggeli (08.09.24) tapasztalatomat szeretném megosztani veled, és az olvasókkal, melyeket az Etele téri 19-es villamosmegállóban szereztem. A BKV úgy gondolta, hogy a metró területén már megismert biztonsági őröket, most felhozza egy kicsit szellőzni a felszínre és a villamos mellé beállítja őket. A 49-es megállójában három biztonsági ácsorgott a reggeli csúcsban, és kérték a „jegyeketbérleteket”. Igen! Három őr és öt ajtó. Kettő őr állt az első ajtónál, és az ötödiknél nél is egy.
 
Akinek volt bérlete az felmutatta az őröknek, akinek se jegye, se bérlete nem volt, az átment a második vagy a harmadik ajtóhoz, és ott szállt fel. Az őröket nem érdekelte, nem szóltak nekik.
 
Ha minden ajtónál őr állna, akkor se érne semmit az ellenőrzés. A bliccelő utas megvárja a villamospótló buszt, amivel meg egy megállót, majd átszáll a villamosra. Ismét közpénzből adtunk egy pofont a szarnak…
 
Jól mondta a VEKE, hogy ezzel a lépéssel csak a fizető utasokat szívatják meg ismét, mert aki bliccelni akar, az elsétál az első megállóig, vagy a második ajtóig. A biztonsági őrök egyébként a metró területén sem foglalkoznak a bérlettel, egyik kollégám 2007-es Decemberi bérlettel jár, ami színben, és kinézetében is más, mint a mostani.
 
Vajon ennyi feleslegesen fizetett ember fizetéséből hány járművet lehetne kitakarítani?
 
Üdvözlettel: K. Dénes
84 Tovább

Turistabarát ellenőrök

Örömmel olvasom, hogy nem csak turistákat lehúzó, hanem turistáknak segítő ellenőrök is vannak a BKV-nál. Olvasónk az első látszatra visszataszító ellenőröket egyből megszerette, amikor látta, mennyire együttműködőek, és segítőkészek:

Kedves BKV-figyelő!

Történetem csütörtökön (2008. 09. 18.) reggel játszódik (f10 körül) a Ferenciek terén. A lefelé menő mozgólépcsőnél egy fiatalabb, nem különösebben szimpatikus fiatalember zenét hallgatva, rágózva, illetve egy idősebb, kimondottan antipatikus úriember végzi ellenőri munkáját. Előkaparom bérletem, mutogatom, persze nem érdekli őket. Mielőtt rálépnék a lépcsőre (mögöttem senki), látom, hogy a felfele jövő lépcsőről leszállva két idősebb, kínai úr megszólítja a fiatalembert, szemmel láthatóan segítséget kérve. A blogon olvasott rémtörténetek hatására gondoltam, megkérdezem, hogy segíthetek-e, mivel a srác jelezte, h nem nagyon tud angolul, de azért mondják. Mikor odamentem felajánlani, hogy fordítok, mindhárman nagyon megörültek, a srác külön meg is köszönte (ezen már meglepődtem). A két úr pénzt szeretett volna váltani, elmondtam, hogy hol találnak váltót, illetve szerettek volna Budapest Kártyát is.

Én nem tudtam, hogy lehet olyat kapni, ezért megkérdeztem a srácot, aki mondta, hogy a fehér kioszknál, ami BKV-jegyeket árul és ott van 3 méterre, de azért odamegy, és megkérdezi, hogy biztos van-e (itt már nem hogy meglepődtem, de már-már csodálkoztam). Visszajött, mondta, hogy valóban lehet venni kártyát, de nem mennék-e oda a két úrral, hogy biztos ne verjék át őket. Mondtam, hogy sajnos nem tudok, mert vonathoz megyek és az ugye időben indul, meg amúgy is pénzt váltanak előtte, azt meg nem tudom megvárni. Erre a legmeglepőbb fordulat állt elő: megkért a srác, hogy mondjam egy a két úrnak, hogy váltsanak pénzt, és ha megvan, menjenek vissza hozzá, ő elkíséri őket Budapest Kártyát venni, akkor nem lesz semmi gond, nem verik át őket.

A két kínai úr igen örült, hogy ilyen kedves az ellenőr (azt nem fordítottam le, hogy azért megy velük, h ne verjék át őket, csak annyit, h segít a vásárlásnál), ők ketten biztos úgy mennek haza, hogy itt nagyon kedves és segítőkész emberek vannak. Az ellenőr srácnak nem került nagy megerőltetésébe, hogy jó képet alakítson ki a BKV-ról, mindannyiunknak kb. 4 percet vett el az életéből a történet (najó, az ellenőrnek a vásárlással lehet, hogy még plusz 5-öt, de összesen akkor is kevesebb, mint 10 perc).

Ilyen egyszerűen lehetne jó színben feltüntetni a tömegközlekedést, ahelyett, hogy direkt szívatnák a turistákat. Az meg, hogy az ellenőr a saját kollegájáról tételezi fel, hogy átverné a külföldit, sokat elmond a BKV-ról, de nem az ellenőrt minősíti.

D. N.

23 Tovább

Ledobták az ellenőrt a villamosról

Miért kell a 24-es és a 28-as villamoson az utasoknak rettegniük? A rendőrség segítségével miért nem tesznek végre rendet ezeken a vonalakon?
Kedves BKV-figyelő!
 
Nem egy konkrét eseményről, hanem egy mindennapi problémáról szeretnék beszélni, amit minden nap tapasztalok. Rendszeres utasa vagyok a BKV 24-es és 28-as villamosainak, de olykor a 7-es buszon és a 21-es (régi 30-as) villamoson is utazom. A 24-es és a 28-as villamos olyan elit helyeken közlekedik, mint a 8. kerület. Ebből adódik, hogy ezek azok a vonalak, ahol a kulturált utastársaimmal kisebbségben érezzük magunkat.
 
Naponta tapasztalom, hogy mennyi utas utazik jegy, és bérlet nélkül, akik egyáltalán nem tudnak viselkedni. Köpködnek a villamoson, szotyoláznak, hangosan hallgatják a zenét, szemetelnek, stb. egyszerűen lehetetlen kulturált körülmények között utazni. Néhány hónapja három roma férfi egy ellenőrt dobott le a villamosról, aki nem tett mást, mint kulturáltan elkérte  jegyüket, bérletüket.
 
Sajnos a villamoson utazók többsége roma, akiknek se jegyük, se bérletük nincs. Ez nem lenne probléma, szerintem sokan elnéznénk nekik, nem viselkednének úgy, ahogy fent leírtam. Senkit nem zavarnának, ha viselkednének. Ha nem bömböltetnék a zenét, ha nem tennék fel a lábukat a székre, nem köpködnének, és nem bántalmaznának embereket.
 
Múlthéten két fiatal kissrácra szóltam rá a 24-es villamoson (7-8 évesek lehettek), akik megfenyegettek, és azt mondták, fogjam be a pofámat, majd a farmerjában lévő bicskára mutogatott. A következő megállóban persze leszálltak és elmentek, így esélyem nem volt feljelentést tenni. Én, mint 34 éves nő, semmit nem tehetek ellenük.
 
Nem tudom, hogy a BKV miért nem alkalmaz az ellenőrök mellé rendőrt, és miért nem razziáznak ezeken a járatokon. Szerintem sokkal nagyobb bevételük lenne, mint a metróknál. A metrónál azt tartom viccesnek, hogy szaladgálnak a jegyek után, miközben a romák tönkreteszik a villamosokat, amiknek takarítására sokkal többet költenek, mint amit a metrónál az a néhány bliccelő felemészt.
 
Szerintem ezekről a problémákról beszélni kell, és nem lerasszistázni azt, aki ezt felhozza. Igenis valós problémák ezek!
 
Köszönöm, hogy elmondhattam véleményem.
 
Várady Ágnes, Budapest.
144 Tovább

Távol vagyunk még Európától

Már ami a jegykezelést illeti. A 2-es villamoson sokszor találkozom turistákkal, akik a mechanikus lyukasztóval szerencsétlenkednek. Beleteszik a jegyet, várják, hogy történjen valami, és meglepődnek, mert a jegy ugyan olyan, mint amikor betették. Ekkor megyek én oda, és segítek neki. Turistánál hálásabb embert ritkán látni ezen a vonalon. Európa más fejlettebb országaiban a közlekedési eszközökön elektromos jegykezelő van, sőt a jegyrendszer sem ilyen elavult, mint kicsiny városunkban.

Turista jött, látott, csodálkozott, majd az ellenőrrel vitatkozott. Az itt szerzett tapasztalatait reméljük szerte-szét viszi majd a Világban. (A kép illusztráció)

Tisztelt BKV figyelő!

Egy kis rövidke történetet szeretnék megosztani a publikummal arról, hogy szegény külföldi turistát hogy lehet a legkönnyebben megbüntetni, megfélemlíteni illetve milyen jó benyomást szerez fővárosunkról!

Az egész a 19-es villamoson történt a Halászutcánál kezdődik, amikor felszállt 2 markáns ellenőr és végig mentek a villamoson, de az egyikük leragadt a velem szemben ülő angol úriembernél, aki lévén külföldi egy szót se értett abból amit a két (addigra oda jött a másik is) termetes karszalagos ember akart tudtára adni. Az angol ember azt próbálta elmondani, hogy rossz a jegykezelő, (én ekkor kapcsolódtam be, hogy fordítottam) mert az angol eddig csak a 200-as buszon és metrón jött közvetlen a reptérről a Gellért szállóig és ő csak gépi jegykezelővel találkozott és nem tudta mit kell csinálni a mi jó öreg piros lyukasztónkkal. A két ellenőr nem akarta békén hagyni, hogy ő akkor is fizesse be a büntetést, majd az angol úriember felháborodott ezen és kérte a számukat erre az ellenőrök bepöccentek és mondták neki h azonnal szálljon le (eléggé már ordítva és magyarul) és ezt elmondtam az angol embernek aki mondta hogy nem száll le mert van jegye csak nem tudta hogy ezt hogyan kell használni mert még sehol Európába nem látott hasonlót és erre megint kiakadtak a két ellenőr majd mondta az angol hogy rendőrt hív mert ez már felháborító és erre a két ellenőr kilyukasztotta a jegyét (amit útközben elvettek tőle amikor ő átnyújtotta ellenőrzésre), majd az Erzsébet híd előtti megállóba (sajnos nem tudom a nevét) leszálltak.

Sajnos ez a történet valószínű hogy elriasztott jó néhány angolt aki ismeri az úriembert és ki volt akadva (joggal) hogy ilyen megtörténhe a 21. századba és mondta is hogy kéne a járművekre ragasztani a lyukasztókhoz egy útmutatót hogy hogyan is kell használni!

ShagrathDB

52 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek