A jövő év első felében megvalósulhat az 1-es villamos átvezetése a Lágymányosi hídon, a projekthez 33,1 milliárd forintos uniós támogatást javasol a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, nyilatkozta Szabadai Viktor szabaddemokrata politikus hétfőn.
A főpolgármesteri kabinet által tárgyalt előterjesztés alapján a főváros a gazdasági tárcánál kezdeményezi, hogy kiemelt projektté nyilvánítsák ezt a beruházást. A projekt várhatóan május közepén kerül a kormány elé, s pozitív döntés esetén május végén küldik ki a támogatási kérelmet Brüsszelbe.
A fővárosi önkormányzat 10 milliárd forint körüli önrészt biztosítana a projektre. Ha októberig megkötik a szerződést, a jövő év első felében megvalósulhat a villamos átvezetése a Lágymányosi hídon.
Jövőre átmehet a Lágymányosi hídon az 1-es villamos
A BKV-figyelő javaslatára fejleszthet a BKV
Múlthét csütörtökön a BKV-nál jártam azért, hogy a beérkezett fontosabb kérdéseket átbeszéljem a szóvivővel. A főbb téma az elsőajtós felszállás, az utastájékoztatás és a bliccelés volt. Az elsőről részletesen majd jövő héten olvashattok, szavazással együtt. Az utóbbi kettőről pedig most. A többi kérdés is megvan, tehát nem írtatok hiába. Azok is sorra kerülnek, és ígérem, hogy a leírt problémákra keresünk valami megoldást.
Az elsőajtós témánál előkerült, hogy a BKV nem mindenhol árul jegyet, így az új felszállási rendszer emiatt sem bevezethető, hacsak a járművezetők nem kezdenek el jegyet árulni. Sajnos a rossz tájékoztatás miatt kevesen tudják, hogy lakóhelyükhöz közel -ha a BKV nem is- újságosoknál, trafikokban egyéb helyeken lehet jegyet kapni. Sajnos az ilyen üzletek listáját sehol nem lehet megtalálni, ezért sok utas nem tudja, hogy a pénztárakon kívül hol vehet még jegyet.
Fogyatékkal élő lánnyal szívóztak a biztonsági őrök
Hiába mutatta fel egy fogyatékkal elő kislány az Államkincstártól kapott igazolását, és mellé a fényképes nyugdíjas igazolványát, amivel ingyen utazhat, A BKV biztonsági emberei mégsem akarták leengedni a metróhoz azért, mert nem volt nála a személyi igazolványa, amit biztonsági okokból nem hordhat magánál. Olvasónk édesanyja a napokban az alábbi panaszt küldte a BKV-nak:
Tisztelt BKV!
Következő eset történt tegnap kislányommal, aki középsúlyos értelmi fogyatékos, de egyedül közlekedik. Államkincstártól kapott igazolvánnyal közlekedik, mellette ott van a fényképes nyugdíjas igazolványa.
Ferenc körúti metró lejáratnál elkérték tőle az igazolványát. Miután biztonsági okokból nincs nála személyi igazolvány felmutatta a nyugdíjas igazolványát. Ezt nem fogadták el, szóltak a rendőröknek. Ők sem tudtak mit mondani, miután lányom annyira meg volt félemlítve, hogy mindössze lakcímét mondta meg. Ezek után elzavarták és nem engedték le a metróhoz. Csak azt az utat ismeri. Szerencsére felhívott zokogva, hogy most mit csináljon?
Ideiglenes forgalmi rend a vasárnapi rendezvények idejére
Vasárnap több nagyszabású rendezvényt tartanak Budapesten. A Vivicittá (és a kapcsolódó Midicittá valamint Minicittá) futóverseny mellett ugyanezen a napon kerül megrendezésre a Critical Mass biciklis felvonulás valamint az Élet Menete megemlékezés.
A rendezvények miatti útlezárások következtében az alábbi forgalmi változások lépnek életbe vasárnap:
az 5-ös autóbuszok előreláthatóan 14.40 és 17.00 óra között megosztva járnak Rákospalota, Kossuth utca és Kálvin tér, valamint a Pasaréti tér és a Mikó utca között, mindkét esetben rövidített útvonalon. Az Astoria irányában a fenti időpontban nem üzemelnek az Attila úti, a Korlát utcai, a Mikó utcai, az Alagút utcai, a Dózsa György téri, a Döbrentei téri valamint a Ferenciek tere megállók, míg a Pasaréti tér irányában a Ferenciek terén, a Szarvas téren, a Dózsa György téren és az Alagút utcában nem állnak meg a buszok. A budai oldalon ideiglenesen a Déli pályaudvarnál valamint a Mikó utcában található villamospótló autóbusz-megállókban, míg a pesti oldalon a Kálvin téren (egyrészt a 109-es és a 115-ös autóbuszok Üllői úti megállójában, majd a 109-es autóbuszok Nemzeti Múzeum előtti megállójában) lehet felszállni az 5-ös buszokra. A kimaradó szakaszokon a 18-as villamos vagy a 2-es metró igénybe vételét ajánljuk az utasoknak;
Több milliárdos fejlesztés a BKV-nál
Kevesebb átszállás, kényelmesebb közlekedés a budai villamoshálózaton
A KIKSz Zrt. és a BKV Zrt. a mai napon írja alá azt a támogatási szerződést, amely biztosítja, hogy európai uniós társfinanszírozással valósuljon meg az a több milliárdos fejlesztés, amely naponta 100-110 ezer ember utazását teheti majd kényelmesebbé a fővárosban. A "budai fonódó villamosközlekedés megteremtése" - elnevezésű projekt célja egy egységes, menetrendileg teljesen összehangolt, észak-déli irányban átszállás nélkül használható budai villamoshálózat kialakítása. A fejlesztés első, több mint 6,5 milliárd forintos költségvetésű üteme az Óbuda és Belső-Buda közötti villamos-összeköttetés fejlesztését célozza. Az EU által nyújtott támogatás 4,6 milliárd forint, a központi költségvetés több mint 800 millió forintot, a BKV pedig 17%-os, 1,1 milliárd forintos önrészt finanszíroz a teljes összegből. A beadott pályázatot az NFÜ - Bíráló Bizottsága 2008. október 10-én jóváhagyta, a kormány pedig 2009. március 4-én döntött a projekt támogatásáról. A kivitelezés várhatóan 2010. végére valósul meg.
Utolsó kommentek