Pár napja kaptam egy levelet, amiben egy olvasóm a BKV egyik buszának állapotára panaszkodott. Azt írta, lyukas volt a padlója, látszódtak a kerekek, és az aszfalt. A levelet nem publikáltam egyből, hanem továbbküldtem a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak. Az NKH-nak küldött levélben nem csak a panasz szerepelt. Leírtam hogy ki vagyok, milyen ügyben keresem őket.
Az NKH nem tétlenkedett. Másnap soron kívül megvizsgálták a buszt, ami éppen forgalomban volt. Megállapították, hogy a jelzett hiba valós, a busz kerekeinél 10 centiméter vastag rés van. A buszt azonnal kiállították a forgalomból, visszaküldték a garázsba, és berendelték az NKH vizsgáló állomására is.
Nekünk fontos a Ti biztonságotok, ezért arra kérlek titeket, ha hasonlóan rossz műszaki állapotú BKV járművel utaztok, jegyezzétek fel a rendszámát, ha tudjátok, fényképezzétek le, és írjátok meg nekem, hogy a legrövidebb időn belül intézkedhessek. Ha az összes busz a garázsban marad majd, akkor a város és cégvezetők elgondolkodnak azon, spórolnak-e még a karbantartáson.
Olvasónk levele után találod a KH válaszát!
Azonnal garázsba küldte a buszt a NKH
Több tucat autó a Soroksári úti buszsávban (Frissítve)
Aki reggel a 23, 23E, 54, 55-ös buszokkal utazott Pesterzsébet és a Boráros téri végállomás között, annak egy hosszabb távot gyalog kellett megtenni a buszsávban álló autósok miatt. Én 8:45-kor szálltam le a buszról a Haller utca környékén, innentől kezdtem el videózni az összes buszsávban álló autóst. Több tucatot. (Az autók a Közvágóhíd és a Boráros tér között végig álltak a buszsávban). Különös figyelmet fordítottam a rendszámokra, bízva abban, hogy a rend derék őrei a videó hatására lépnek valamit, ha már a helyszínre nem jöttek ki. Volt olyan autós (nő) aki a videózás közben még integetett is, de volt aki kurva anyázott. Hiába mutogattam nekik az aszfaltra festett nagy BUSZ feliratot, nem érdekelte őket. Többen a videózás hatására besoroltak a másik sávba, de akkor már késő volt. (Kezem egy kicsit remegett a hideg miatt, de a lényeg talán látszik).
Ha nem indul el a videó, kattints ide!
Autósok idegesítik a buszvezetőket?
A buszvezetők nem mindig azért idegesek, mert otthoni problémáikat elviszik a munkahelyükre is. Egyre sűrűbben idegeskednek a hülye utasok, és a hülye városi autósok miatt, akik leállnak a buszmegállóba, úttestre, ezzel akadályozva a busz továbbhaladását. Így érthető, ha a buszokon időnként egy kicsit ingerültebbek a szokásosnál, és azon vezetik le a feszültségüket, akiknek semmi közük az esethet. (A normális utasokon).
Olvasónk is egy hasonló esetről számol be. Egy autós a megállóban parkolta le autóját, majd a családdal sétálni mentek. A buszos hiába dudált, nem érdekelt senkit…
Tisztelt BKV-figyelő!
Ma déltájban utaztam a 240-s járattal a Móricz felé: ez volt a legelső járat amire felszálltam, mivel sietnem kellett egy helyre. A Villányi úton - most meg nem mondom pontosan melyik megállónál - egy személyautó parkolt be félig a megállóba. A sofőr először nem állt be, hanem dudálással próbálta figyelmeztetni a sofőrt. Nos ehelyett, az kiszállt, és kinyitotta az autó csomagterét, és kivett onnan egy babakocsit, majd kivette gyermekét a kocsiból, ezután kiszállt a felesége és elindultak hármasban.
Nem adta ki a BKV az offshore cégek papírjait
Hiába kérte ki Vitézy Dávid, a BKV felügyelő bizottságának a tagja múlt héten a BKV vezetésétől az offshore cégektől megrendelt tanulmányokat és teljesítési igazolásokat, a társaság nem adta ki neki. Ezért Vitézy kezdeményezte a felügyelőbizottság soron kívüli ülését.
Vitézy Dávid az Indexnek elmondta, hogy múlt hét pénteken kérte ki az offshore szerződéseket, mert sok híresztelést hallott a BKV és a városháza folyosóin, és részben az MTI-ben arra vonatkozóan, hogy a tanulmányokat illetve a teljesítési igazolásokat a BKV dolgozói utólag rakták össze.
Vizsgálatot kért az ÁNTSZ
A közel két éves blogolásom során megtanultam, hogy komoly eredményeket csak akkor érhetek el, ha panaszaimat, észrevételeimet nem a BKV-nak, hanem más hatóságoknak küldöm el. Néhány napja publikáltam egy észrevételt. Utasunk arra panaszkodott, hogy a régi csuklós Ikarusok utasterébe visszaáramlik a kipufogógáz, aminek komoly egészségkárosító hatásai lehetnek. Ezt a panaszt továbbítottam a hatóságnak, hasznosítás céljából, hátha történik végre valami. Nemrég az alant olvasható levelet kaptam:
Tisztelt Gál Mihály!
E-mailen érkezett, a tárgyban megjelölt bejelentéssel kapcsolatban átírtam a BKV Zrt. vezérigazgatójának, hogy a panaszt vizsgáltassa ki és a hozott intézkedésről az ÁNTSZ KMRI Közegészségügyi Osztályát tájékoztassa.
Budapest, 2009.03.12.
Tisztelettel: Dr. G.I. osztályvezető főorvos
Utolsó kommentek